Tisztelt tulajok,
Sok infót leszedtem mire rájöttem a hiba okára.Autóm Astra G 1,4 16 szelep 2000-es évjárat motor X14XE. Előzmény:20mp sima egyenletes járás majd össze vissza,alapjárat alacsony ,motor remeg,nincs teljesítmény,kipufogó mint egy 3 hengeres,fogyasztás + 1-2 liter és hiba kód nincs. :D
Rengeteg dolgot olvastam tőletek amiket rendre ki is próbáltam ,de sajna semmi nem változott.Jól telepakolták ezeket a kocsikat minden egymást figyelő kütyüvel ,olyan az egész mint egy kém film.
Rövid történet a javításról:
EGR tisztítás majd csere,alapjárati motor tisztítás csere donor autóból, üzemanyag szűrő csere,szivárgások fals levegők ,eredmény "0". Második menet- gyertya csere, majd gyújtáshíd csere/donor/ összes elektromos csatlakozó átvizsgálása,minden szuszogócső tisztítása,közben próbák minden szinten ,eredmény "0". Már egy hete nem használom a kicsikét ,mert sajnálom :D ,de ma hajnalban megvilágosodtam és előjött Zsigulis emlékem.Akkor a sok városi közlekedés után néha jól esett a motornak ha kap egy kis igazi menetet.Hát ma ez történt ,mi után a MAP szenzort is levizsgáltam ,gondoltam egy hegyeset és elmentem tankolni.Kicsit rángatott ,de ment igaz pörgettem is ,de csak finoman.Tankolás után irány az M7 és Érdről egészen az Egér út bekötéséig 4-ben 4000 fordulaton 130 majd táblák miatt 100 ,fordulás vissza és Érdig ugyan így.Ott ismét vissza és ugyan azokkal a paraméterekkel egy újabb kör.Mikor megálltam a katalizátortól olyan büdös kénes bűz jött ki ,hogy az förtelem.De láss csodát alapjárat normális járás sima víz rendesen melegszik és mindenki működik mint egy svájci óra. Tehát a jó magyar kénes benzin szivatott 2 hétig.Érdekes a hiba csak + 10 fok alatt volt jellemző.Hozzá teszem nagyon kocsi távon járok vele napi 10-12 km tehát nem is terhelődik igazán.Még 1 jó tanács: kis japán Suzuki mérnők mesélte ha városban 2000környékén tudod tartani a fordulatot és indokolatlanul nem váltasz feljebb a jobb hőmérséklet miatt és a teljesítmény miatt a fogyasztásod 1-1.5 literrel is kevesebb lehet. A haveromnak ez bejött most én is e szerint fogom használni . <_<
Szóval érdemes néha meghajtani ,de nem gyorsan csak terhelni a motort,hogy a katalizátor is kitudjon égni.
Állóhelyben melegítve nem működik a dolog csak terhelés alatt!!
Üdv mindenkinek!!