Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

dust

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    11
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Miskolc

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra GL C14NZ '93
  • Város
    Miskolc

Legutóbbi látogatók

822 profile views

dust's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Nos, választ ugyan nem kaptam, de leírom hogy mások esetleg okulhassanak. Ma bevontattam az autót egy Opel szervízbe, ott rögtön közölték hogy az NGK gyertyát nagyon nem "szereti" az Opel, úgyhogy próbálkoznak a gyárival. Ez kis reménnyel töltött el, hátha tényleg csak ez a baja. Sajnos nemrég hívtak hogy az 1. és 4. hengerben nincs kompresszió... Okát nem tudom, mert nem kopogott, nem csörgött a motor, és egy héten kersztől gyertya csere után jó volt (leszámítva a hidegindítási nehézségeket) Persze lehet csak kokszos vagy le van tapadva a szelep(ek), de mindenképp hengerfej levétes.. Ez van. :/
  2. Jah es most ugyan nem neztem de gyertyacserekor lattam hogy tocsognak a benzinben. Gondolom most is olyan..
  3. Sziasztok! Opel Astra G 1.2 autommal van problemam. Nemreg vettem. Kezdetektol volt egy olyan hibaja hogy hidegen csak 2 illetve 3 henger ment. Gyertyakat csereltem benne, annyival lett jobb a helyzet hogy 2-3 inditas utan illetve mikor legalabb elerte a motor homerseklete a 60-70 fokot, ujrainditva mar ment minden henger. A biztonsag kedveert csereltem benne trafo sort, azzal egy delutan erejeig hibatlan volt, de masnap reggel teljesen rossz. Csak 2 henger megy, ero nincs. Furcsallom hogy pont a trafo csere utan lett rosszabb.. Mi lehet ez? Lambda? Hibakodnak csak az egeskimaradast hozza..
  4. Na befejeztem végre, a kocsi hibátlanul üzemel. Fentebb olvasható hol hagytam abba. Folytatom így utólag: A kivillogtatás sikerrel járt, azaz hozta a hibát.. Tehát HALL. Megvettem az újat, 7végén beszereltettem, nem akartam vele szenvedni mert az ilyen apró dolgokat mindig elrontom.. :D Ugye át kell szegecselni magát a jeladót. Miután ez megtörtént visszaszereltem az elosztót, egy bajom volt/van, hogy az elosztóban a HALL csokija nekem totál szét volt égve, menthetetlen volt, és a cseredarab sem hozott sikert. (Az is a fenti méricskéléskor derült ki hogy nem jó) Így a csatlakozó nélkül maradtam. Összetoldottam a vezetékeket a csatlakozó ellendarabjával, aztán még párszor igazítanom kellett rajta hogy jó legyen.. De erről pár sorral lentebb.. Tehát összefoglalva akinek hasonló problémája van annak azt lehet tanácsolni: 1. Mikor nem indul az autó, csavarozd le a trafót, alatta van a gyújtásmodul tessék nyakonönteni egy kis hideg vízzel, ha segít rajta akkor az a rossz.. 2. Ha nem akkor el kell indulni az elosztó felé. Érdemes megvizsgálni első körben a kábelezést nem-e sérült, illetve a fedél aljában lévő csatlakozót, nincs-e szétégve. Ha a saruk zöldesek, érdemes áttisztítani is őket. 3. Ha ez sem segít akkor HALL csere, villamosságis emberke gyorsan tudja cserélni, de érdemes az elosztót kiszerelve vinni hozzá. 4. Természetesen jelentkezhet egyszerre a fentiek közül több probléma is. Most visszakanyarodva a csatlakozóra. Miután kész lett, egy ideig rángatott menet közben, ez mind érintkezési hiba volt, hiszen a vezetékek nem túl fixen álnak a csatlakozóban. VÉgül sikerült enyhíteni rajta, de az alapjárat pl. nem az igazi, nagyon dobálja magát.. Ez nem biztos hogy ettől van, de mivel a szívó/befecskendező részt azóta már szétszedtem és átpucoltam, csak erre tudok gondolni. Magyarul mindenképpen kellene egy ilyen csatlakozó, csak nem tudom honnan lehetne szerezni, ebben ha valakinek van ötlete, akkor ne tartsa vissza! :D
  5. Ok, srácok köszönöm szépen. Akkor nem pánikolok, tegnap le is teszteltem a dolgot. Felszalad egész olyan 96-98 fokig, aztán gondolom kapcsol a venti, mert vissza is hűl 95-re vagy még alá is.. Úgyhogy minden OK! :D Köszi!
  6. Sziasztok! Szeretném megkérdezni hogy ilyen melegebb időben, városi forgalomban meddig szokott felszaladni az Astra vízhőfoka? Mert nekem néha túlmegy a 90Fokon, olyan 95-ig is akár.. Jah, C14NZ. Köszi
  7. Akkor tovább folytatom.. Szereztem 2 -a biztonság kedvéért - gyújtómodult, de továbbra sem indul. Tegnap bevontattattam magam ide a céghez itt nyugodtan tudok méricskélni illetve ha lesz ideje a villanyszerelőnek akkor ő is ránéz. Van egy olyan sanda gyanúm amúgy hogy a korábban írt csatlakozó átforrasztáskor történhetett valami. Egyébként a trafót már kimértem az OK, és eddig a HALL-ra menő vezetékekben ellenőriztem a 12V-t az is OK, nemsokára kivillogtatom a jelkábelt is.. Meglátjuk
  8. Folytatom.. Ismét szétszedtem az elosztót, és láthatóvá vált hogy a helyrehozott csatlakozó eddig bírta, a lábak ismét benyomódva.. Közben találtam egy helyi Opelos boltot új és használt cuccokat is árulnak. Nagyon korrektnek tűnnek, mikor elmondtam mi a gond, javasolta a gyújtásmodul cserét bontottra, ha nem oldja meg a gondot akkor visszaadja a pénzt vagy levásárolhatom. Ha megoldódik, akkor is visszavihetem és beszámítja egy újba. Az árak: bontott modul - 5500 Ft, új utángyártott modul - 6500 Ft, Új HALL jeladó - 6600 Ft. Szerintem nem vészes árak.. Közben egyértelművé vált hogy az elosztón lévő csatlakozót cserélni kell, nem menthető. Egy régi Alfa V6 motorról sikerült olyan csatlakozót szerezni amilyen ez, szépen belemegy a lukba. Ezt át is forrasztottam, és boldogan szereltem a kocsiba. De a dög nem indul.. Mostmár nagyon mérges vagyok! Ma megveszem a gyújtásmodult és meglátom mi lesz..
  9. Folytatásképpen leírom a "kálváriámat" ezzel a történettel kapcsolatban, hátha segít valakinek, az előzményeket fentebb lehet olvasni. Azóta többször cserben hagyott az autó, nálam a pár perc és újraindul nem játszik, legalább egy nap kell neki, de akkor mindig magához tér. Ha alaposan üzemmeleg a motor általában akkor kezdődik a gebasz. Nálam a HALL jeladóhoz tartozó kábelkötegben is voltak problémák, először azt javítottam, és ezen kívül az oxidálódott sarukat is, de a hiba megmaradt. Aztán szétszedtem az elosztót és láthatóvá vált hogy a HALL csokija (ami az elosztó aljában van) részlegesen meg van olvadva belül, a tüskék befelé el tudnak csúszni, így nem volt érintkezés. Ezt is javítottam, a NYÁK-on nem volt látható sérülés, ezért nem cseréltem. Ezek után most hétvégén volt 2x 80km kocsikázás (rally) reggel 5kor olyan 10 fokban volt az első etap, nem túl lassan 120-130km/h-val, visszakapcsolgatva, előzgetve, baj nem volt, örültem. De hazafelé! Már lassabban 90-110 km/h, de olyan 18-22 fokban. 50 km után menet közben állt le, checklámpa égett (csak az). Természetesen húzni kellett, mert ilyenkor lehetetlen már életet lehelni bele. Most tanácstalan vagyok egyenlőre, mert arra gondolok hogy több hiba is fenn állhatott..
  10. Szia, köszönöm az infokat. Közben elmentem újra az autóhoz, persze pöccre indult.. Szóval egyértelmű h ez a típushibának is nevezhető probléma áll fennt. azt nem tudom mivel érdemes kezdeni a cserét, de én inkább a HALL-ra gondolnék.
  11. Sziasztok! Új vagyok itt, nemrég vásároltam C14NZ motorral szerelt F Astrát. A kocsival különösebb gond eddig nem volt, kivéve azt hogy kb. 400km-el ezelőtt észrevettem hogy az oktánszám "átváltó" 91-re volt téve. Visszafordítottam, még aznap este hívott az asszony (ő használja a kocsit) hogy nem indul a gép. Én rögtön erre gondoltam, lám ezzel lehet vmi hiba, ezért használták 91-re állítva.Gyorsan visszafordítottam, de mivel ismerősnél parkolt az autó még vagy fél órát beszélgettünk (tehát visszahűlt a motor), és utána indult rendesen. Azóta nem is volt baj egészen tegnapig, mikor szintén alaposan bemelegedett a motor, először egy piros lámpánál állt le, de sikerült újraindítani, majd 10km-el odébb véglegesen. Vártam egy darabig, de nem sikerült beindítani. Benzint ellenőriztem, lehúztam a csövet, indítózásra szépen jött belőle az üzemanyag. Szikrát felszerelés hiányában nem tudtam nézni. A kábeleket átmozgattam, lehúztam. - Semmi A gyertyakábeleket lehúztam, átnéztem - Semmi. Levettem az elosztófedelet, talán picit meg vannak kopva a "tüskék" de nagyon régen nem láttam ilyet, már nem tudom hogy kellene kinéznie.. Amit észrevettem, hogy a Hall jeladó (ezt is csak a topic végig olvasása miatt tudom hogy azaz) csatlakozója elég oxidos volt, illetve a leszerelt elosztófedél alatt látszik a csatlakozó másik oldala, és annak egyik széle gyanúsan oxidos.. Viszont hiába "rángattam", a kocsi meg sem nyikkan. Úgy értem teker-teker,de semmi. Tegnap pár óra eltelte után visszamentem a kocsihoz bízván abba hogy visszahűlve jó lesz, de semmi. Ma megint megpróbálom napközben, de nem sok reményt fűzök hozzá. Szikrát mindenképpen nézni kellene, gondolom.. Esetleg van-e valami jótanácsa valakinek erre vonatkozólag?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.