Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Iceman08

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    9
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Ladánybene

Iceman08's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok! Összetörték a Tigrám. Megfordult a fejemben, hogy nem megjavíttatni kellene, hanem másik autót venni. Vectra B nagyon tetszik. Ha lesz, akkor mindenképp benzinmotorral, 2000-2002 évjáratból, felszereltebb verziójú. A kérdésem az, hogy azonos lökettérfogatú motorok között mi a különbség? Melyik az ésszerűbb választás, melyik a megbízhatóbb? A motorok mind EURO 3-asok? A karosszéria a hátulján kívül hol hajlamos rozsdásodásra? Milyen típushibái vannak? ÜDV: Laci
  2. A motorban bizonyos fordulatszám-tartományokban rezonancia lép fel. ("H" Astrában pl. 90 km-h körül ~ 2800 f/perc) Ez ellen nem lehet mi tenni... A tippen a következő: vagy a motortartó bak nem teljesíti 100%-osan a feladatát vagy a a váltó kulisszája lehet kikopva. Ezek mind hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a motor rezgéseit közvetíti a váltókarig.
  3. Apukám megmérette az olajnyomást, de az olaj biztos nem volt üzemi hőmérsékletű. Így jó értéket mutatott az nyomásmérő. A takarítás meg nem árt, mert az 1500 km-t futott olaj is nagyon piszkos, sűrű és fekete volt. Meg a nyugvócsapágyak állapotát is így meg tudja nézni a szerelő. Sztem meg kiszedem a gombát, megnézem mennyi hely van körülötte és esztergáltatok egy közdarabot, és bevezetek az utastérbe egy nyomásmérő órát.
  4. Az enyémről meg muszáj leszedni, h okosabbak legyünk...
  5. Csak az észrevételemet mondtam el. 3x történt ilyen eset. 2 autópálya tempónál, 1 meg jó 100 km megtétele után lakott területen kívül. Tegyük hozzá, h eddig nem voltak azok a nagy melegek. Sokat számít a külső hőmérséklet is. 30-40 km autózás után nem gyullad még ki a lámpa. Olaj: Castrol Magnatec 10w40 ezzel mentem 1500 km-t talán. Utána Agip 10w40 ( pontos típust nem tudok ). Ezt meg csak motoröblítőként tettem bele. 200 km-t tettem meg azóta az autóval, de ez is mindjárt cserés. Olajszinttel nincs gond, azt szorgosan ellenőrzöm. Azt elfelejtettem mondani, hogy a hidrotőkék rendesen csattognak. Csak nem tudom h azért, mert nincs megfelelő olajnyomás, vagy pedig a rossz hidrotőke miatt megy el ott a nyomás. (???) Egy szerelővel most beszéltem, tűrhető áron megcsinálja az olajdekli és szivattyú takarítást. Kiderül az is h a szivattyú bajos-e. Hiába emelem meg a az autót, felállni alatt nem tudok. Meg a vezérműszíjat nem szedem le egyedül, nincs még annyi tapasztalatom.
  6. Ez még csak a kisebb probléma lenne... A kipufogót még könnyű eltenni onnan, de a főtengely végéről hogy húzod le a szivattyút meghajtó lánckereket. Ezt fekve érdekes lenne. Beszéltem egy szerelővel, egész tűrhető áron megcsinálja. Csak azt sajnálom h nem nézhetem h mit csinál, mert Pestre megyek vizsgázni.
  7. Sziasztok! Most regisztráltam a fórumra. A problémám a következő: "A" tigra, x14xe motorral, 66 kW, 2000 évj. Március elején vettük, olasz import autó. Utólag kiderült, hogy kár volt olasz autót venni. Mindegy, megvettük, most generál. Először is olajcsere után szépen elkezdte feloldani a sok lerakódott koszt. 2000 km után szintén egy olajcsere. Üzem meleg motornál kigyullad az olajvisszajelző lámpa (értsd: 15-25 km autópálya-tempó után vagy 60-70 km lakott területen kívüli autókázás). Erre csak most jöttem rá. Gondolom ennyi km után lesz az olaj is üzem meleg (gondolom ~100°C körüli). Most tervezem, hogy az olajdeklit leszedem és kitakarítom az olajszivattyúval együtt. A kérdésem az h mennyire lehet hozzáférni a szivattyúhoz? Hallottam olyat, h a vezérműszíjat is le kell venni hozzá. (???). Ez azért fontos, mert nincs meg hozzá a kellő szakértelmem, szerszámom és aknám. Köszi: Laci
  8. Sziasztok! Most regisztráltam a fórumra. A problémám a következő: "A" tigra, x14xe motorral, 66 kW, 2000 évj. Március elején vettük, olasz import autó. Utólag kiderült, hogy kár volt olasz autót venni. Mindegy, megvettük, most generál. Először is olajcsere után szépen elkezdte feloldani a sok lerakódott koszt. 2000 km után szintén egy olajcsere. Üzem meleg motornál kigyullad az olajvisszajelző lámpa (értsd: 15-25 km autópálya-tempó után vagy 60-70 km lakott területen kívüli autókázás). Erre csak most jöttem rá. Gondolom ennyi km után lesz az olaj is üzem meleg (gondolom ~100°C körüli). Most tervezem, hogy az olajdeklit leszedem és kitakarítom az olajszivattyúval együtt. A kérdésem az h mennyire lehet hozzáférni a szivattyúhoz? Hallottam olyat, h a vezérműszíjat is le kell venni hozzá. (???). Ez azért fontos, mert nincs meg hozzá a kellő szakértelmem, szerszámom és aknám. Köszi: Laci
  9. Sziasztok! Most regisztráltam a fórumra. A problémám a következő: "A" tigra, x14xe motorral, 66 kW, 2000 évj. Március elején vettük, olasz import autó. Utólag kiderült, hogy kár volt olasz autót venni. Mindegy, megvettük, most generál. Először is olajcsere után szépen elkezdte feloldani a sok lerakódott koszt. 2000 km után szintén egy olajcsere. Üzem meleg motornál kigyullad az olajvisszajelző lámpa (értsd: 15-25 km autópálya-tempó után vagy 60-70 km lakott területen kívüli autókázás). Erre csak most jöttem rá. Gondolom ennyi km után lesz az olaj is üzem meleg (gondolom ~100°C körüli). Most tervezem, hogy az olajdeklit leszedem és kitakarítom az olajszivattyúval együtt. A kérdésem az h mennyire lehet hozzáférni a szivattyúhoz? Hallottam olyat, h a vezérműszíjat is le kell venni hozzá. (???). Ez azért fontos, mert nincs meg hozzá a kellő szakértelmem, szerszámom és aknám. Köszi: Laci
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.