Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Etele77

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    38
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

702 profile views

Etele77's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

3

Hírnév

  1. Nem motor, de... mégis csak ebben a topikban vagyok otthon. :) Szóval a helyzet az, hogy 2005. 06, havi Z19DTH motoros kombimnak szüksége lenne egy bal első belső féltengely csuklóra. És SEHOL, írd és mondd, SEHOL nem lehet kapni. Végigtelefonáltam már tolnát-baranyát, szerelőm szintén. Sehol nincs. Külső van rogyásig, de belsőt nem találunk. És hát egyre inkább kellene, mert csereérett nagyon. Valakinek ötlet? Ebay esetleg? Aki vágja németül/angolul hogy mi ez az alkatrész, segíthetne... Bár necces hogy ott meg pont az én autómhoz találok alkatrészt. El vagyok keseredve.
  2. Nem akarlak megbántani, félre ne érts, de ha valakinek van pénze megvenni meg fenntartani egy 150 lovas dízel autót, akkor én legalábbis úgy gondolom, hogy arra is van keret, hogy ne 1-2 ezer forintokért tankolgasson bele az ember... cseppenként. No offense. Ezért írtam, hogy miért számolgatsz meg tankolsz 7-8 literenként. Azért ez nem az a kategória, hogy miért nincs nekem AMG SLS. :D (Bár lenne, egyébként, el is adnám gyorsan, és vennék egy jó nagy lakókocsit a családnak. :) ) Azon - offtopik - külön ki vagyok "bukva", mikor beáll a kútra a srác a bazi nagy BMW-el, olyan kerekekkel, amire egy gumi annyi, mint nekem a full téli-nyári garnitúra :D és tankol kétezerért. De úgy, hogy egy forinttal se legyen több. :D Többször találkoztam már vele a Fogarasi ÖMV-nél tankolás közben.
  3. Miért nem tankolsz egyszerre nagyobb mennyiségeket? És akkor nem kell számolgatnod annyira. És ja, a BC még megtehető út kiírása általában köszönőviszonyban sincs a valósággal. :)
  4. Remélem nem ezerszer lerágott csontot csócsálok. :) Kellene családba második autó, rohangálós-városi-nem kell rá vigyázni kategória. Családdal megyünk ott a kombi Astra, ezt a "melós" autót egyedül én használnám. Kisebb cuccok hurcolászása, városban A-ból B-be menetel. Nem akarok sokat költeni rá, 200.000 körül van a vásárlási keret (plusz erre jön rá az átírás, meg a kötelező olaj+szűrő cserék persze). Hosszas tépelődés után vagy régi Swift, vagy B Corsa maradt. Ami a Swift mellett szól: állítólag nagyon olcsó fenntartás, nagy kínálat. Ami az Opel mellett: normálisabb autó úgy egészében. Kritérium, hogy olcsón legyen hozzá alkatrész, és ne kelljen hetente a szerelőhöz járkálni vele. Szóval ne vigye el ingem-gatyám a fenntartása. :D Arra ott van a dízel Astra. :) Hagyjam a fenébe a Corsa-t, és irány Suzuki Swift nézegetés? Ha érdemes Corsa-t venni, melyik motorral van a legkevesebb nyűg? Nyilván ennyi pénzért fapados példány jön csak számításba. Mire kell figyelni vásárlásnál, mik a kritikus típushibák? Érdemes kicsit többet rááldozni, és az 1.5D motorost keresni? Köszi előre is.
  5. Tudtok Pesten normális autóvillamosságist? Csomagtér lámpám nem ég, computeres emberem kiderítette miért: "B3011 - Csomagtérkapcsoló áramkör szakadt vagy magas feszültség" azt mondja a kábel meg van törve vagy szakadt, ezt kéne kimérni/cserélni a kanócot. A kocsi nem érzékeli, ha nyitva a csomagtartó, ezért nem is kapcsolja fel a csomagtérvilágítást. Köszi!
  6. Részecskeszűrőhöz: az én autóm Olaszországból jött, ki van kapva belőle a részecskeszűrő, és a motorvezérlő szoftverből is kiszedték, tehát nincs hibalámpa. A vicc az egészben az, hogy én meg voltam győződve arról, hogy van részecskeszűrőm, mert mielőtt megvettem, elvittem szakszervizbe, másfél órán át vizsgálták a kocsit, TECH2-t rádugták stb, de nem tűnt fel nekik... Aztán egy "BC-s" sráchoz elvittem, az mindent megmondott, még azt is, hogy azárt nem világít a csomagtérvilágításom, mert a csomagtérnyitás érzékelő kábele el van szakadva valahol - szakszervízben komplett hátsó vezérlőkonzol (vagy mit) cserét akartak csinálni, 100+ ezerért, azt akkor nem kértem. Most az EGR szelep ledugózás miatti néha előbukkanó hibalámpán gondolkodom, ki tudják azt is ütni a BC-ből, az 30k. Viszont anno vettem ODB2 USB-s cuccot, aztán laptop rá, és simán kiütöm én is, szerintem ez utóbbi lesz a nyerő. Most pl. legutóbbi lámpakivillanás/hibakód kiütés óta mentem 400km-t, és semmi hibakód.
  7. Minél töményebb, annál jobb, hatékonyabban pucolja ki a rendszert. :) Szerelőm is ezt mondta, ahol vettem szintén. Viszont ahogy én tudom, rendszeres használata nem javasolt, bár nem tudom te milyen sűrűn töltögeted a kocsiba...
  8. Ha aktuális még: egyiket sem. Próbáltam én már minden féle dízel tisztító adalékot, leginkább a saját megnyugtatásomra. :) Aztán a szerelőm mondta, hogy neki egyedül a Pro-Tec vált be. Tankban legyen 4-5 liter, rátöltesz egy flakon Pro-Tecet, rátankolsz még 4-5 litert hogy jól összekutyuld, aztán irány a pálya, 2500+ fordulatszámon minimum 20 percig járasd, de inkább tovább. Én egy hete csináltam meg, azóta kevésbé füstölök, és mintha a motor járása is finomabb lenne. Bár az is lehet, hogy placebo. :D
  9. Pénteken megyek a szerelőmhöz, mint az menet közben kiderült, elég nagy a szórás még a jó minőségű izzítógyertyák között is, sok a hibás/zárlatos. Ránézünk jól. :) Az is lehet, hogy valami kábel vacakol, azt is lecsekkoljuk. Izzításvezérlő remélem nem szórakozik. :) Én mikor lendkerék+kuplunkcsere után elindultam a szerelőtől, le is fulladtam, annyira más a kuplungreakció. Mint az új. :) Ráadásul az előzőnél már mindenféle csörgés-zörgés volt már, a daráló hang kinyomott kuplungnál a legkisebb baj volt. :)
  10. Ezen az EGR dolgon még rugózok egy kicsit, lehet lekapjuk a dugózást a szerelővel majd, és ha kell, majd kipucoljuk vagy csere. Lendkerék+kuplungszett+hidraulikus kinyomó csapágy csere LUK volt, érezhető a változás a kocsin. :) A kuplungmestertől vettem, számlával, garival valami 180k volt a cumó. Szirintem olcsón megúsztam. Viszont megint belefutottam egy dologba (lassan kezdem unni :) ). Izzítógyertya hibakódot dobott, szóval cseréltük mind a négyet (kettő betegeskedett már erősen a szerelő szerint is), kiütötték a hibakódot, egy nap mólva megint kivillan a műszerfalon a kis csavarkulcs sárga ikon. Hibakód: P03800F. Tehát megint izzítógyertya/fűtőáramkör. Gyertya nem lehet, mikor a BC-t kiütötték, lecsekkoltak mindent, az tökéletesen teszi a dolgát. Lehet, hogy valami elektronikus gebasz? Grrr... Valakinek valami ötlete? Készüljek fel a legrosszabbra? (Z19DTH)
  11. Tavaly ledugóztuk szerelőmmel az EGR szepelet (Z19DTH). Azóta szeretném kiüttetni a computerből, hogy világítson a sárga motor ikon a műszerfalon és hibakórodot dobjon. Ma beszéltem egy újabb szakival, aki azt mondta, nagyon bele kellene nyúlni a szoftverbe, és az olyan 60k lenne. Sajnos erre most nincs ennyi keret, egy hónapja cseréltem kettős tömegű lendkerék+kuplungszett kombót, új nyári gumit is kéne venni... Valakinek esetleg ötlet, javaslat olcsóbb okosításra? Köszi!
  12. Sziasztok, a kuplungmester bolttal van valakinek tapasztalata? http://www.kuplungmester.hu/index.php/hu/opel.html Sajnos záros határidőn belül (május eleje legkésőbb, de előbb is, ha össze tudom kaparni rá a gempát) kettős tömegű lendkerék+kuplungszett+kinyomó csapágy csere lesz, mert már éktelen hangja van, csattan ha indítom, csattan ha leállítom, stb. (Z19DTH) Ahogy néztem itt a legolcsóbb. Mindenképpen LUK-ot akarok, szerelőm is azt mondta, azt vegyek. Köszi! (Ez minden dízeles rémálma... :D )
  13. Szerintem nem. :( Én is el akartam tüntetni a kisebb karcokat egy éve tán, gondoltam profi polírozó műhelyben csodákra képesek. Aztán a szakiktól azt hallottam, hogy csak azt a karcot lehet kipolírozni, amit, ha körömmel végighúzod a karcon a kezed, nem akad még bele a körmöd. Kőfelverődés ennél még komolyabb. Nekem a fóliázást ajánlották, de az már eső után köpönyeg erősen. Aztán ki tudja, lehet, hogy valami gyári javító spéci festékkel meg lehet csinálni a kőfelverődést...
  14. Én régebben úgy vigyáztam az autó fényezésére, mint a hímes tojásra. Egyébként gyönyörű is, makulátlan volt, fekete gyöngyházmetál. Aztán az évek alatt szépen a parkolókban rányitották az összes elemre szinte az ajtókat a gyökerek (van olyan sérülés a jobb első ajtón, ahol még a lemez is be van kicsit horpadva, képzelhetitek, mekkora erővel kell nekibaszni a suttyónak az ajtaját az Opelemnek), szóval szépen lassan már a kisebb karcokkal sem foglalkozom. Ez van, itthon a máséra nem divat vigyázni. Sokan járnak minősíthetlenül igénytelen roncsokkal, gondolom, mennyire érdekli, ha az ő ajtaja vagy lököse sérül meg kicsit, mikor a TESCO parkolóban benézi kicsit a pozízionálást... Érdekes, én mindig úgy szállok ki, de a párom is, hogy még véletlenül se nyissuk rá az ajtót a mellettünk állóra. De hát ezek mi vagyunk.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.