Jump to content
OPEL FÓRUM

oriat

Forummember
  • Content Count

    114
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

11 Segítőkész

About oriat

  • Rank
    Fórumlakó
  • Birthday August 25

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    1.4 16V Astra G Caravan; 1.4 16V Astra H
  • City
    Budapest

Recent Profile Visitors

1,022 profile views
  1. Szia! A Z22SE motorral nekem nincs tapasztalatom, de a gázosítása nyilván mindenképp megoldható.
  2. Sziasztok! Ezúttal a H Astra-val szerzett tapasztalatokat osztom meg. Néhány hónapja a chek-lámpa fel-fel villanása, kialvása, majd folyamatos világítása tartott kíváncsi hangulatban, hogy mi okozhatja. Érezhető változás csak időnként volt tapasztalható, hogy nyomatékszegénnyé és lomhává vált az autó. Ez azért már aggasztó tünet volt. Megesett, hogy a fogyasztás is kiemelkedően magas volt. Hiába csak néha fordult elő, azért nem nyugtatott meg a tény, hogy a chek-lámpa virít a műszerfalon. Ha nem is érezni semmit, azért az a hiba jelen van ... valahol. Természetesen minden alkalommal a hibakód olvasásával bíztam abban, hogy megkapom a választ. Kiolvasáskor az autó a P0170 -nel tájékoztatott a lappangó betegségéről. Hát ezzel nem jutottam közelebb ... :confused: A fórumon, különböző topikoban próbáltam olvasni a sorok között, illetve konkrétan is feltettem a kérdést, hogy a P0170 honnan is eredhet, mi okozza? Konkrét választ sajnos nem tudott adni senki, csak találgatások születtek. Elmentem egy ismerős szerelőhöz, aki nézegette, OBD-n olvasgatta, de nem tudott érdemi ötletet mondani, mi generálja a hibakódot. Az autóban lévő gázszetthez nem volt programja, így a trafó cseréjét javasolta ... hátha. Hát mondom, ha hátha a diagnózis, akkor azért nem fogok trafósort cserélni. A hibakód törlése után egy darabig nem rémisztgetett a "sárga fény", így a hibafeltárást felfüggesztettem. Amikor újra rátört a technikára a sárgaság az Opel Duna-hoz vittem az autót, hogy ők mit mondanak rá. Nyilván megállapították a tényt, hogy jelen van valami hiba. A trafó cseréjére ők nem biztattak és elmondták, hogy a lambda szonda és egyéb szenzorok jól működnek, tehát a hibajelzés nem hibás mérésekből generálódik. Elmondásuk szerint a mért és a tapasztalt adatok alapján a befecskendezés oldaláról kell keresni a megoldást. Mivel gázüzemben is közlekedik az autó, így nézzük meg mikor jelenik meg a hiba! Ehhez mérten hazaérkezést követően éjszakára levettem a sarut, majd másnap vissza és benzinnel lett hajtva a kocsi kb. 150-200km-t. Hibának semmi nyoma, a motor előírás szerűen jár -kel, jön-megy, intézkedik. Ezt követően, vegyes használat mellett, gázüzemben 2-300 km után meg is jelent újra a sárga tengeralattjáró. :goofy: Tehát a gázrendszerben van a "vírus". Az autó már gázosítva volt mikor vásároltuk. A szett már pont nem volt garanciális amikor a hibajelzés megjelent, de azért felhívtam a törökbálinti céget, amely a beszerelést végezte, elpanaszoltam a gondom. Kérdésükre elmondtam, hogy beszerelés óta az autó kb 30e km-t futott. A vonal másik végén kétkedve hallgatták a történetem és biztosítottak arról, hogy tuti nem a gázrendszer a hibás, mert ők precíz munkát végeznek. Persze, ez nyilván így van - mondtam, de azért nézzenek már rá, mégis az ő munkájuk és szorgalmaztam a vizitet. A rámenősségem kiverhetett valami biztosítékot, mert a hangnem fellengzőssé és lekezelővé vált. Ha lejárt a garancia, akkor minek is hívom őket...? Huh... tudatosult bennem, hogy az időpont egyeztetésével már nem kell terhelni a telefonszámlám. Ezután Google, fórumok böngészése és körvonalazódott a kép, hogy az autóban lévő AG rendszer finoman szólva, nem a legjobb választás volt az előző tulaj részéről. Hát mindegy, ez már így van. Hátha gatyába lehet rázni. (Ha netán újra autóvásárlás előtt fogok állni, akkor már biztos nem fogok gázosított autót venni, hanem magam intézem a beszereltetést.) Itt a fórumon és egyéb cikkekben is találtam utalást arra, hogy a szigetszentmiklósi LPGdoktor jó referenciákkal rendelkezik. Felkerestem a honlapot, írtam is nekik. Barátságos, ügyfélközpontú, lényegretörő levelezés során időpontot egyeztettünk. Eljött az ideje, hogy a doktor megvizsgálja a beteget. Kiderült, hogy valóban a befecskendezésben (is) volt a hiba. Időnkét dús keveréket kapott a motor és "belefulladt" a sok üzemanyagba. Ez okozta a hibajelzést, ekkor jött a "chek engine" figyelmeztetés. Az injektorok is meghibásodtak és a computerben is voltak hibás beállítások. Az injektorok meghibásodása a gondatlan telepítésre vezethető vissza. Vízszintesen voltak rögzítve a motor tetején, pedig azt a típust csak függőlegesen szabad szerelni. A befecskendező csövek sem voltak egyforma keresztmetszetűek :omg: Szóval volt baj. ... de a doktor helyreállította a rendszer egészségi állapotát :icon13: Injektorok cserélve lettek és a beállítások menet közben, forgalomban pontosításra kerültek. A műtét sikerült. 1500 km múlva kontroll. Akkor derül ki igazán, hogy meggyógyult-e a beteg. Tehát itt tényleg precízek voltak. Másoknak is bátran ajánlom Őket! Ui.: Amire felhívták a figyelmem és ezúton az LPG-s car-társaknak tolmácsolom, hogy 15-20e km-enként a szelepek, szelephézagok ellenőrizve legyenek! A gázszűrők maximum 20e km-es intervallummal ki legyenek cserélve!
  3. Íme az ígért képek: http://kepfeltoltes.hu/150115/fot__1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/150115/fot__2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/150115/fot__3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
  4. Ez a párra vonatkozik, de nem kente le semmivel.
  5. Debrecenben van egy srác, aki 4e-ért polírozza a két lámpát. Lelkiismeretes és szépen dolgozik. Vállalja úgy is, ha postán küldi valaki a lámpákat. Délután, ha gépközelbe kerülök, teszek fel képet a H lámpáiról.
  6. oriat

    Astra G LEDezés

    A vatera-n gyafituning-tól én is rendeltem ledet belső világításnak a H Astra-hoz. Egy picit dereng ez is. Csak sötétben látszik, de nem zavaró. Pedig canbus-os. Alapjáraton és lekapcsolt gyújtáson nem csinálja.
  7. Így van T Mantec, jól gondolod ???? Azért árulják egyben, mivel együtt kell cserélni a láncot a feszítőkkel. Aztán ha már ott jár az ember, akkor a vízpumpát is illik cserélni. Nem tudom ki találta ki a vezérlés helyett a lánc cserét. Ne is hallgass olyanra, aki esetleg ezt ajánlja Neked ilyen esetben.
  8. Szia! Ez nekem nem láncnak hangzik. Ilyen hangja van a feleségem XEP-jének is. Számomra is nagyon zavaró, hogy egy benzinmotornak ilyen hangja van. A hang inkább a motor utastér felői részéről jön. Korábban volt kérdésem nekem is és annyi ötletet mondtak rá, hogy (talán) szelepzárási hiba (?), de megoldására ötlet nem érkezett.
  9. Sziasztok! Nagyon szimpatikus cuccok, rendelek én is. A G Astra-ba a belső világításhoz (előlre a tükör fölé, hátra a kapaszkodókhoz, kombi csomagtér) milyenek szükségesek? Elfelejtettem megnézni, megmérni. Miután felértem, akkor jutott eszembe :huh: Esetleg a H Astra tükör fölötti lámpa égőjének méretét tudja valaki? Köszönöm
  10. Hali! Akkor ezek szerint csere volt és Tied az a kék kombi a parkolóban? ???? Szép darab! ????
  11. Igen, ez jópofa dolog. ???? Játszottam már én is ilyennel. Egyébként le lehet állítani a gombbal csak duplán kell megnyomni, vagy hosszan (már nem emlékszem pontosan)
  12. Igen, a G-nél volt. Snowfox gumiszerviz, Helsinki út 1238 Budapest, Helsinki út 124-126. | +36-1-289-3000
  13. Szia! Tavaly volt nekem is ilyen problémám, miután nyáriról télire cseréltem a kerekeket. Felnin van minkét garnitúra. 80-90-nél kezdődött a rezonancia nálam is. Voltam gumisnál, de semmi változás. Majd márkaszervíz, ahol mondták, hogy egyértelműen kigyensúlyozási probléma van, de gumi, futómű rendben. Azt ajánlották menjek a Helsinki útra a "nagy gumishoz", mert nekik van olyan berendezésük, amivel úgy centríroznak, hogy nem veszik le a kereket. Így is történt. Kapott új súlyokat és utána megszűnt a rázás. 5e Ft volt a művelet. Annyit mondtak, hogy figyelni kell kerékcserekor, hogy ugyan úgy kerüljenek vissza a kerekek. Azóta már kétszer cseréltem és nem jött elő a hiba.
  14. Szia! Szerintem minden rendben van. Nálunk is így működik. Az első nyitott ajtókra csak akkor jelez, ha gurul az autó.
  15. ???? Igen. Köszönöm. Hát a leírt adatok a Feleségem által, telefonon adott információk voltak. Gondoltam hátha beugrik valakinek valami, vagy esetleg tud egy tuti helyet, hová kell ütni a nagy kalapáccsal ???? Hazajöttem megnézni mi lehet... Sikerült működésre bírni ???? Mivel benzines, egyszerű, mint a faék. Tehát klasszikus hibakeresés. Az akku valóban nincs a toppon, de forgatta rendesen. Mindenesetre kapott egy bika segítséget. Quickheat nincs benne, relatív nem rövideket megy az autó (40-50km) Következő lépésben már varázsoltam ki a hátsó ülést, hogy a benzinszivattyút ellenőrizzem. A "kupak" nem jött ki könnyen, a hidegtől meg volt dermedve nagyon. Alatta a szivattyú tetejéről csatlakozó le. A szintjelző 0-ra állt, tehát elsőre úgy tűnt van villany. Ezután a csatlakozón mértem feszültséget úgy, hogy közbem indítóztam. Szintén minden rendben. Majd csatlakozó vissza és úgy indítóztam, hogy kocogtattam a szivattyút ... ééés beindult ???? Tehát jó volt az első gondolat, hogy valahová ütni kell.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.