Jump to content

nzozz

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    225
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    6

nzozz last won the day on Május 18

nzozz had the most liked content!

Hírnév

39 Segítőkész

nzozz névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Salgótarján

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G Z14XEP
  • Város
    Salgótarján

Legutóbbi látogatók

874 profile views
  1. nzozz

    Általános műszaki problémák!

    Szerintem Astra G -nél már nem használták ezt a "meleg levegős" megoldást. Persze nem biztos, de én még nem láttam egyiknél se.
  2. nzozz

    Általános műszaki problémák!

    Először én is akartam írni, hogy esetleg fojtószelep probléma (hogy nézze meg esetleg, hogy gyújtáson, álló motornál milyen pozícióban áll a szelep) vagy tömítettlenség miatt valahonnan plusz levegőt tud beszívni a rendszer (szívósor, kartergáz csövek, stb), de az a gond, hogy az érzékelt/számított, valósnak tűnő értékek ellenére ebbe az "előmelegítő" állapotba vált az ECU és onnantól kezdve tulajdonképp jól működik a rendszer, mert szinte tökéletesen (+2RPM) tartja az "általa elképzelt" fordulatszámot. Egy másik, külföldi fórumban találtam egy ugyanilyen hibaleírást, ugyanilyen motorral, egy hasonló adatsorral a normál és megemelkedett alapjárati fordulatszámhoz, mint ami itt is közzé lett téve. Sokra ott se jutottak, az üzemanyagtartály szellőzést említette valaki, mint lehetséges okot, de azzal is ugyanaz a helyzet, amit az előbb mondtam, hogy ez egy ECU miatti jelenség, nem "mechanikus hiba".
  3. nzozz

    Általános műszaki problémák!

    Ennél a motornál is működnie kell annak a megoldásnak, hogy egy megfelelő lemezzel lezárod az EGR csatornákat, majd kifordítva (tehát úgy, hogy az alsó része, ahol a szelep van, az szabadon legyen) visszacsavarozod az EGR szelepet. Így az EGR le lesz zárva hibaüzenet és egyéb elektronika beépítés nélkül. Én sajnos nem tudom a sajátomnál alkalmazni ezt a megoldást, így tapasztalatom nincs vele.
  4. Sziasztok! Az automatikus klíma működéséről tudnátok valami információt adni? Főleg a nyári, hűtési üzemmódja érdekelne, elsősorban hogy kb. hogyan van megoldva a kompresszor ki/be kapcsolása. Kb milyen sűrűn kapcsol (állítólag a sűrű ki/be kapcsolás hamar tönkreteszi)? Gondolkozom egy saját klímaszabályzó építésén a jelenlegi "manuális" rendszer helyett (ami valószínűleg sose lenne beépítve, mert lényegében nem volt még olyan év, hogy problémamentesen és költségráfordítás nélkül rendesen üzemelt volna az a sz@r. Most is, 2 hete még jó volt, múlt héten már megint nem hűtött rendesen). Köszönöm
  5. A múltkor kérdeztem, hogy van-e ezekben az autókban ülésfoglaltság érzékelő és abban maradtunk, hogy nem volt alap felszereltség a légzsák "mellé" és a belső világításnál van/lenne a visszajelzője, de nálam nincs ilyen. Akkor hogy van ez? Eddig sehol nem találtam infót erre vonatkozóan.
  6. Sziasztok! A képen látható, első ülések alatti "egységek" mi célt szolgálnak (1.kép az utas oldali, a 2. kép a vezető oldali ülés)? Tudtommal nincs se ülésfűtés, se oldallégzsák, se ülésfoglaltság érékelő (legalábbis a belső világításnál biztos nincs visszajelzője). Köszönöm
  7. nzozz

    Általános műszaki problémák!

    Ami most hirtelen eszembe jutott, hogy vagy az előtét ellenállás egyik fokozata (illetve annak áramköre) szakadt valahol vagy ECU hiba is lehet (ha jól emlékszem a jellemző ECU meghibásodással miatti hibakódok közé tartozik a P1483 is). Közvetlenül biztos nem kapcsol semmit a hőgomba. De amúgy igen, a hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelő illetve a klímarendszer hőmérséklet érzékelő alapján kapcsolhatja az ECU a hűtőventilátort (pontosabban a reléjét). A hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelő ennél a motornál a klímakompresszor fölött, a motor bal oldalán, a menetirányra merőlegesen van beépítve. Meghúzási nyomaték 20 Nm.
  8. Jellemzőnek nem jellemző, de kizárni se lehet ennyi alapján. Túl nagy esélyt én se látok erre (bár az éget szagot árasztó autó se szokványos :D ). A motor és a váltó "széthúzásával", a kuplung kiszerelésével látható a kopás illetve a túlhevülés eredménye (elszíneződött nyomólap, stb). Okozhat ilyet a (túl)kopás mellett a motor, a váltó vagy a kinyomó csapágy felőli olajszivárgás vagy nem megfelelően működő kinyomó rendszer (szorul, nem enged vissza teljesen). Technikailag mind lehetséges, még ha nem is jellemző hibák. Nyilván látatlanban illetve az autó előéletének részletes ismerete nélkül (pl tényleg lehet egy új kábel, kábelszigetelés, stb) ez csak ötletelés.
  9. Nem is feltétlen kell ahhoz váltani. Ha már kezd kopni a kuplung, lehet, hogy nagy terhelés, nagy nyomaték (hát már amennyire az ebből a motorból "kijövő" nyomatékot nagynak lehet nevezni...) esetén folyamatosan csúszik és emiatt melegszik illetve "megég". De csak egy ötlet volt.
  10. Kuplung esetleg?
  11. nzozz

    Általános műszaki problémák!

    Sziasztok! A kormány légzsák cserének van valami "specialitása"? Vagy csak elég levenni az akku sarukat, várni vele pár percet, kicsavarni a kormány hátulján lévő 2db csavart és utána ki lehet venni a légzsákot és lehúzni a csatlakozóját (visszafele meg ugyan ez, csak fordított sorrendben)? Szereztem egy Vauxhallos javított dudagombos légzsákot... Köszönöm
  12. nzozz

    Általános műszaki problémák!

    Valószínűleg eltört a belső levegőkeringetést állító csappantyú tengelye. Az ezt mozgató motor folyamatosan feszültség alatt van és valamelyik irányba forog(na). A kesztyűtartót kiszerelve látható, hozzáférhető. Egy 2 eres vezetékkel van bekötve illetve a motor talán 3db csavarral van rögzítve a helyén. A csappantyú kiszereléséhez, cseréjéhez le kell venni belülről a ventilátort (talán 4db hatlapfejű csavar (5,5 -ös kulcs kell hozzá) és egy fém patent tartja) vagy lehúzni a kábelét, de szerintem az bonyolultabb, nehezebb hozzáférni. Kívülről az ablaktörlő karokat, a szélvédő alatt található fekete, rácsos, műanyag burkolatot kell eltávolítani és kicsavarni a (szemből nézve) bal oldalon található levegő beszívó nyílás körül található csavarokat. Ezután eltávolítható az az egység, amiben a csappantyú van.
  13. nzozz

    Általános műszaki problémák!

    Arra. Ezt láttam is, csak ahogy írja is ezek egy univerzális verziók, nem típus specifikusak illetve ha jól emlékszem gyárilag a flexibilis egybe van építve, nem szerelhető. Ki kéne találni, hogy pontosan mekkora kell bele. Gondolom a beépítéshez majd le kell vágni a mostani flexibilis csövet, behasítani a két kipufogócső szabad végét, hogy aztán bilinccsel lehessen rögzíteni az új flexibilist. Szerk.: annyira pontosan mégse kell, csak jó helyen kell elvágni a csövet. Viszont az tényleg problémás lehet, hogy a katalizátor felőli cső csak egy elég rövid szakaszon egyenes gyárilag.
  14. nzozz

    Általános műszaki problémák!

    Sziasztok! Ma olajcsere közben észrevettem, hogy a kipufogó katalizátor utáni flexibilis csöve el van szakadva. Ezt Z14XEP -nél (elméletileg) nem lehet külön cserélni ,csak egyben azt a csőszakaszt? Mert nem nagyon találtam hozzá alkatrészt illetve típusszámot. Köszönöm
  15. nzozz

    Általános műszaki problémák!

    Amúgy milyen gondok lehetnek egy ilyen méreteltérésnél (akár kisebb, akár nagyobb)?
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.