Jump to content

nzozz

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    255
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    8

nzozz last won the day on Június 16

nzozz had the most liked content!

Hírnév

45 Segítőkész

nzozz névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Salgótarján

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G Z14XEP
  • Város
    Salgótarján

Legutóbbi látogatók

963 profile views
  1. nzozz

    Általános műszaki problémák!

    P0170=Tüzelőanyag-korrekció (Bank 1) funkció-rendellenesség. Hát ez a rendkívül kellemes "bármi lehet" jellegű hiba. Szinte bármi okozhatja, aminek köze van vagy az üzemanyag vagy a levegő ellátáshoz. Pl. van akinek az üzemanyag tartályban lévő egyik cső repedése okozta, van akinek a légtömeg mérő hibája. Meg kéne próbálni ellenőrizni a lehetséges hibaforrásokat, pl. üzemanyag nyomást mérni, a légtömegmérő, lambadaszondák jeleit ellenőrizni, stb. Alapjárat rendben van amúgy? Azt hogy kell érteni, hogy "nem indul a töltés"?
  2. nzozz

    Általános műszaki problémák!

    Azt jól értettem, hogyha nem nyomtad a gázpedált, akkor kezdett gyorsulni az autó? Az elég "meredek". Hibakód van? Ez után a konkrét út után tapasztaltál bármilyen eltérést, hibát az eddig megszokottakhoz képest?
  3. nzozz

    Általános műszaki problémák!

    Arra az olajnyomás lámpára nem bíznék semmit. 0,3 - 0,55 bar körül kapcsol, viszont a minimális üzemi, azaz alapjárati olajnyomás 1,5 bar (ha jól emlékszem). Ergo, ha az alá csökken, az már probléma, viszont az a kis visszajelző még nagyon sokáig nem fog jelezni, csak kb már akkor, amikor szinte már nincs kenése a motornak.
  4. Bontott alkatrészekkel oldottam volna meg amúgy is. De az egész autó ér kb 500 000Ft -ot, nem a xenon hozzá... na majd kap valami ködlámpa búra alá rejtett okosságot (ami mondjuk tisztán tompítottként továbbra se lesz használható, de azzal nem tudok mit kezdeni).
  5. Vezettem már éjjel is, nappal is ebben az állapotában, csak tegnap takarítottam a szélvédőt belülről is és annak kapcsán jutott eszembe megint. Éjszaka az a szerencsétlen fényszóró, ami ebben az autóban van sokkal jobban zavar, de arra meg nincs 100-200 ezer Ft -om, hogy xenonosra átalakítsam...
  6. Sziasztok! Van valami tapasztalatotok első szélvédő cserével kapcsolatban? Tele van a mostani elég masszív karcokkal illetve csak felületi sérüléssel járó kavicsfelverődésekkel és még régebben eszembe jutott, hogy fel kéne polírozni, políroztatni. Miután saját gépem, anyagom nincs ilyenhez, ezért maradna a munka kiadása valami cégnek, ami viszont kb. az új Pilkington szélvédő árának a duplája. Viszont hallottam olyat is, hogy szélvédő csere utána jöttek a beázások és hasonlók... Azért nem olyan égető a helyzet (ki lehet látni a szélvédőn :D ), csak érdekelne mit lehet ezzel kezdeni. Köszönöm
  7. Kevésbé érzem át a problémát, de amúgy az egyik megoldás (ahová a MOTE tagoknak még valami kedvezménye is van talán) : http://csergowebshop.hu/ . Eddig még nem nagyon volt olyan gyári alkatrész, amit ott ne találtam volna meg, beleértve a más boltokban egyáltalán nem kapható alkatrészeket (csak mindenképp a cikkszám keresőbe kell írni pl. az ecat -os típusszámokat, a szabadszavasnál nem fog semmit találni). Persze meg is van az áruk rendesen, de ez már csak ilyen. Itt egy 10 -es csomag a keresett izzóból: http://csergowebshop.hu/alkatresz?csn=2098017&cat= Vettem 8000Ft -ért egy komplett javított vauxhallosat. Nem tökéletes, de messze jobb mint a jelenlegi illetve mint a kínai borzalmak (aminek azért elég jelentős hatása van a légzsák nyitására is és nem szeretném pár ezer Ft -ért az életemet kockáztatni, ha esetleg az adott szituációban a légzsák megmenthetné...) és ez elméletileg már nem is nagyon kéne, hogy kiszakadjon mint az eredeti. A fene tudja, hogy jó üzlet volt-e, legalább úgy tudom kicserélni, hogy nem kell magára a javításra várnom. De egyelőre még a gyári rojtosra szakadt van benne.
  8. Most ennek azért fussunk neki még egyszer.... Tehát tényleg az a probléma egy műszerfal/fűtéskapcsoló izzónál, hogy 1,3W helyett 1,2W illetve hogy nem GM csomagolású?
  9. A dipyourcar.com -on közepes méretű autóhoz 4 gallon -os kit -ek vannak. Egyszerű, egyszínű festéshez/bevonathoz/fényezéshez 4 gallon a "fedőszínből", a spécibbeknél 2 gallon szürke "alapozásnak" és 2 gallon a kívánt színből. Az mondjuk nagyon durva, hogy a különböző adalékokkal milyen színeket, "hatásokat" (gyöngyház, metál, stb) ki lehet keverni. Tetszenek. :D Igazából a fő problémát az okozza abban, hogy magamnak csináljam meg ezt, hogy nincs olyan helyem, ahol én anélkül le tudnám fújni az autót ezekkel a bevonatokkal, hogy ne tapadjon bele 2 kg por, kutyaszőr és egyéb retkek. :D Bár a múltkor néztem ilyen házi "festőkamrákat" a youtube -on, pl. zárható sörsátrak, szűrt levegő befújással illetve elszívással, de azért az se 100% -os illetve ahhoz is kell hely rendesen. Festékszóró eszközöket talán tudnék szerezni, de annak nem jártam utána. Viszont lehet egyelőre elég lenne lefújni a motorháztetőt és az első lökhárítót az autó színére (sima fehér), hogy ne legyen ennyire feltűnően ronda.
  10. Sziasztok! Plasti dip -es bevonattal kapcsolatban mi a tapasztalat? Mennyire tartós? Mennyire lehet könnyen tisztítani? Mennyire tartja meg a kinézetét (tehát mondjuk frissen tényleg olyan jól néz ki, mint amiket a neten lehet látni, de milyen lesz több év múlva?) Kb. mennyiből lehet a teljes autót illetve 1-1 elemet lefújni/lefújatni? Az autó elején lassan nincs már a gyári fényezésből a kavicsoknak és az előző tulajnak köszönhetően és a többi részen is borzalmasan néz ki, viszont elméletileg (lévén tapasztalatom nincs) ez a Plasti dip se tűnik rossz alternatívának. Köszönöm
  11. Akkor minek a nyomatékkulcs? Csak azért, hogy el lehessen mondani, hogy márpedig ez és ez a csavar nyomatékkulccsal lett meghúzva? Ha érzésre húzod, akkor egyszerűbb, ha töredék áron veszel egy racsnis hajtókart vagy egy egyenes hajtókart (magyarul nem is nagyon tudom mi a rendes neve, angolul breaker bar) és meg van oldva.
  12. nzozz

    Általános műszaki problémák!

    Nem titkoltan ezek csak tippek. De ha esetleg tényleg az injektor lenne a probléma, abban az esetben már csak egy normális, ultrahangos tisztítás segít, az adalék már szinte biztos, hogy nem.
  13. Köszönöm! Ebayről akarok venni bőr kézifék burkolatot, csak nem értettem miért van 1-2 ezer Ft különbség a coupe hoz és a nem coupe -hoz meghirdetett közt, holott én is úgy tudtam, hogy ezek egyformák. Kb 5000Ft UK -ből, bár jobban jártam volna, ha anno "csomagban" megveszem a váltószoknyával. De legalább erről már tudom, hogy normális minőségű, valódi bőr.
  14. Sziasztok! A Bertone coupe és "normál" verzió kézifék burkolata/szoknyája közt van valami különbség vagy teljesen egyformák, kompatibilisek egymással? Köszönöm
  15. nzozz

    Általános műszaki problémák!

    Kb ugyanez volt nálam is. :D Az ára miatt nem vágtam rá először, hogy cseréld, mert továbbra se tűnik tartósnak és úgy meg pláne nem annyira kellemes kifizeti érte 4x4000-5000Ft -ot. De most kicsit jobban utánanéztem az áraknak is. Alul külön van egy ütköző (90538493) és egy "rugótányér" (90538496). Nálam ez utóbbi biztos, hogy kezd megsemmisülni, de ~2000Ft/db áron beszerezhető. Fölül ez a két gumialkatrész egyben van és karosszériától, futóműtől függően van belőle egy pár verzió. Továbbá van még hozzá egy külön mélyhúzott acél rugótányér (90575706) is, bár az szerintem rendben kéne legyen. A fölső gumiütközőből találtam már 2000Ft/db alatt is, normálisabb verzió ~3000Ft/db, tehát azért az is olcsóbb mint 4000Ft. De ha arra kerül a sor, hogy ezeket cserélnem kell, szerintem megpróbálok egy közepesen lágy szöveterősítéses gumilemezt vágatni oda, mert ezek a poliuretán illetve erősítés nélküli gumik azért nem tűnnek túl tartós megoldásnak erre a célra, viszonylag kis felületen ezekre a gumikra fekszik fel a rugó és adja át a terhelést, ami mondjuk álló helyzetben se kevés és pláne nem az, ha mondjuk menet közben eltalál az ember egy jóféle kátyút... Ha van rá esetleg lehetőséged, mérj üzemanyagnyomást az üzemanyaghídon, Z14XE esetén 3,8 bar az előírt. Ha maradunk azon a vonalon, hogy nem jut elegendő üzemanyag az égéstérbe, akkor követve az üzemanyag útját, egy vagy több szennyeződött injektor is okozhatja az "üzemanyaghiányt" illetve van egy vákuum vezérlésű üzemanyagnyomás szabályzó is ebben a rendszerben (ha jól tudom, de majd kijavít valaki, ha tévednék). Ott pl. ha lecsúszott vagy sérült a vákuumcső vagy tönkrement maga a szabályzó, szintén nem lesz megfelelő az üa.nyomás. A vákuumcsövet viszonylag könnyen tudod ellenőrizni. Hallottam már olyat is, hogy egy olyan autóban, ahol viszonylag sok feladat volt ilyen vákuumos rendszerrel megoldva, ott valami utastér levegőkeringetés vagy hasonló jellegű utaskomfort berendezésről lecsúszott vákuumcső miatt voltak elég jelentős motorproblémák. :D Szerk.: az a nyomásszabályzónál nem is vákuumcső hanem üzemanyag visszafolyó cső? Nem ismerem annyira ezt a motort. Viszont nyilván nem ismerünk minden részletet, körülményt. Pl. mi a helyzet álló helyzetből való "rajtolásnál"? Ha 1 -esben padlógázzal próbálsz elindulni, gyorsítani (vagy 2 -esből lassan gurulva, az talán kuplung-kímélőbb :D ), akkor mi a helyzet? ~2500 -ig húz rendesen (már amennyire ezek a motorok tudnak) vagy nagyon nem (pl. megtorpan)? Mert ezekben a szituációkban van talán a legnagyobb üzemanyagigénye a motornak, ha ilyenkor biztosítani tudja ezt az üa.rendszer, akkor talán nem ott lesz a gond. Remélhetőleg olyan verzió nem nagyon áll elő, hogy elektromos hiba van, hibakód nélkül (bár végül is miért ne...). De ha rendben az ECU akkor a szenzorok, aktuátorok hibáját azért általában észleli, ha meg ECU hiba van, akkor is szokott lenni hibakód. Bár mondjuk az jó kérdés, hogy akár az előbb taglalt esetleges üzemanyag probléma miért nem jár valamilyen keverékképzéshez, üa.rendszerhez, lambdaszondához kapcsolódó hibakóddal...
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.