Jump to content
OPEL FÓRUM

nzozz

Forummember
  • Content Count

    302
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

nzozz last won the day on October 25 2018

nzozz had the most liked content!

Community Reputation

53 Segítőkész

About nzozz

  • Rank
    Fórumlakó

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Salgótarján

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra G Z14XEP, Astra J A16XER
  • City
    Salgótarján

Recent Profile Visitors

1,255 profile views
  1. Hmm, az nem gyenge. Ebben az esetben mondjuk ez ECU hibát sem zárnám ki, mert egy teljesen irrelevánsnak tűnő hibakód után gyakorlatilag üzemképtelenné vált az autó. De ez csak egy tipp, nehogy erre alapozva gyorsan rendelj egy új ECU -t. :D
  2. Az P0500=Járműsebesség-jeladó funkció-rendellenesség. Az elméletileg a bal első kerékcsapágyban van (ha az az, amire én gondolok). Más probléma nincs? Nem ugrál a sebességmérő mutatója? Nekem amikor meghalt az a szenzor és kerékcsapágyat kellett cserélni, először kicsit, majd egyre jobban ugrált a mutató (de még mért menet közben), majd teljesen tönkrement és már semmit nem mutatott az óra. Viszont nekem talán valami ABS hibát dobott anno.
  3. Sziasztok! A váltóolajra vonatkozó követelményekről, specifikációkról van valakinek infója, azon túlmenően, hogy GL-4? 2010 -es 5 sebességes manuálisról lenne szó. Valahogy nem találok olyan egyértelmű előírásokat, még csak viszkozitásra se, az viszont szinte biztos, hogy nem mindegy mi kerül bele. Köszönöm!
  4. Opció lehet cserélni az adott csőszakasz teljes cseréje a következő csatlakozóig. Ehhez lehet kapni a megfelelő típusú csatlakozót illetve csőidomokat, majd a "hagyományos" üzemanyagcső és csőbilincs kombinációval fel lehet építeni azt a csőszakaszt. Meglehetősen drágán kapható a komplett gyári csőszakasz is. 50-60 ezer Ft körül van a gyárihoz hasonló (vagy azzal megegyező) csőhöz présszerszám [link], amivel abba csőbe bilincs, melegítés vagy bármi hasonló nélkül bele lehet préselni a csatlakozót a csőbe. Nem tudom, hogy a gyári cső alkalmas-e ilyen utólagos csatlakozó beépítésre, de ha igen és tudsz szerezni ilyen szerszámot, akkor elég csak egy kis szakaszt összeállítani, ami pótolja azt az elosztó idomot és a cső elvágásából adódó hiányzó hosszt és kész is. Ezeken kívül más alternatíva nem jut eszembe.
  5. Sziasztok! Létezik már valami használható ecat24 online vagy offline alternatíva? Ez a 7zap.com egy hulladék, de egyelőre nem találtam mást. Bepakolják százszor ugyanazt az ábrát, de nincs minden tételszám feltüntetve a "darabjegyzékben", még azokban az "almenükben" (pl. brake servo unit vacuum pipe) sem ahova tartozik az, amit keresek és most már két eltérő Astra -hoz is kell keresnem néha.
  6. Elég gyakori szokott lenni a "furatig töltés" illetve egy ilyet is találtam a Vauxhall Workshop Manuals oldalon (de ettől függetlenül lehet neked van igazad): "Inspection: Remove fluid checking bolt: For F13/F13+ and F17/F17+ – inspection aperture to left rear in direction of travel; for F18 – inspection aperture to right rear in direction of travel. Check transmission fluid level – transmission must be topped up to lower edge of inspection aperture. If necessary: Remove reversing lamp switch and charge transmission fluid until it escapes at checking aperture."
  7. Konkrétan addig kell tölteni. Akkor van tele, amikor elkezd kifolyni azon a furaton az olaj, tehát az teljesen rendben van, ha feltöltésnél ott megindul kifelé az anyag. De lehet te is erre gondoltál, amit most leírtam. Én majd a napokban ellenőrzöm az olajszintet a váltóban, szereztem hozzá olajat. Idővel majd teljes csere is lesz, de majd a kuplungcserével, féltengely szimering cserével egybekötve.
  8. Sziasztok! Hogy lehet arról meggyőződni, hogy az üzemanyag gyorscsatlakozók valóban stabilan, biztosan össze vannak kötve? Kisebb szenvedések árán sikerült kicserélni az üzemanyagszűrőt, ahol a szivattyúoldali csőről anno a szerviz letörte a gyári csatlakozót, majd egy darab gumi üzemanyagcsövet kötöttek rá, 1-1 csőbilinccsel. De sikerült alaposan meggyötörniük a motor oldali cső gyorscsatlakozóját is, ami ráadásul egy elosztó is egyben. Ez a csatlakozó lefelé is nehezen jött a régi szűrőről, visszafelé is nehezen ment az új szűrőre és mozog előre-hátra a szűrő csonkján, de nem ereszt. Megpróbáltam ellenőrzésképp lehúzni illetve még feljebb tolni a csonkon, de egyik se sikerült, viszont amiatt, hogy mozog a csonkon illetve szét van verve a csatlakozó külső felülete, igencsak idegesít, hogy megbízható-e a csőkapcsolat, pláne, hogy be lett tervezve 1-2 utazás mostanában (hát ezt hirtelen elfelejtettem, amikor nekiestem a szűrőcserének, de már mindegy....). Lehet idővel át kell csöveznem szinte a teljes üzemanyag rendszert emiatt a két csatlakozó miatt, mert ezek a csatlakozók nem cserélhetők, viszont értelemszerűen nagyon fontosak az üzembiztonság szempontjából illetve a szűrőcsere során a szerelhetőség szempontjából. Van erre az ellenőrzésre valami megbízható módszeretek? Köszönöm!
  9. Nekem hasonló probléma akku hiba miatt volt. Elég nehezen indult az autó, a szervó egyre később kelt életre, stb (már nem emlékszem pontosan mindenre). Szervizben Bosch BAT 131 műszerrel ki lett mérve, akku egyből kicserélve, mert már nagyon a végét járta (talán cellazárlatos volt) és helyre is jött minden.
  10. Nekem hasonló probléma akku hiba miatt volt. Elég nehezen indult az autó, a szervó egyre később kelt életre, stb (már nem emlékszem pontosan mindenre). Szervizben Bosch BAT 131 műszerrel ki lett mérve, akku egyből kicserélve, mert már nagyon a végét járta (talán cellazárlatos volt) és helyre is jött minden.
  11. Ha az olajnyomás témakört járjuk körbe, akkor ott van még a nyomáshatároló szelep is. Ha az beszorul/nem tömít rendesen/nem elég erős a rugó/stb, akkor az is okozhat olajnyomás problémákat.
  12. Sziasztok! Z14XEP injektor ki/beszerelésnél nincs semmilyen cserélendő/cserélhető tömítés? Még csak cikkszámot se találtam hozzá, de azt meg elég meredek lenne, hogy 1-1 rossz/sérült O gyűrű miatt esetleg teljes injektort kelljen cserélni... Be van tervezve egy rendes injektor tisztítás (gyári ultrahangos tisztítóval, mérőpaddal, stb), de nem egy kimondott szerviz csinálja, emiatt az esetleg szükséges alkatrészeket nekem kell biztosítani és ezért kellene ezt tudnom. Köszönöm
  13. Én akarom majd úgy csinálni, ahogy Te mondod. A szerviz csak egy 20cm -es darabot fogatott rá csőbilinccsel a törött cső végére illetve a szűrő csonkjára....
  14. Igen, olyan kell amit ő linkelt illetve kerestem én bontottat is, csak a környéken nem találtam eddig, postázni meg nem nagyon fogja senki, mert nem lehet úgy összehajtogatni, mint egy gumi vagy szilikon csövet viszont cserébe majdnem olyan széles mint az egész autó. :D
  15. Azoknak a fekete csatlakozóknak a típusára/méretére lenne szükségem, a fehér színű patentot adják a szűrőhöz (bár a szivattyú oldalára lehet szükség lesz arra is). Célszerszámmal szerelhetőek azok a csövek, de ehhez az egyetlen javításhoz biztos nem veszek 50-60 ezer Ft -ért szerszámot. https://pumatools.hu/uzemanyag-cso-es-tomlocsatlakozo-szerelo-preselo-celszerszam-klt-las-6933.html
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.