Jump to content

nzozz

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    268
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    9

nzozz last won the day on Október 25

nzozz had the most liked content!

Hírnév

50 Segítőkész

nzozz névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Salgótarján

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G Z14XEP
  • Város
    Salgótarján

Legutóbbi látogatók

1.004 profile views
  1. nzozz

    Általános műszaki problémák!

    Ezek a leírások honnan származnak? Azt sejtem, hogy jelen esetben innen: https://workshop-manuals.com/vauxhall/ , de emiatt azt is kérdezhetném, hogy az ottani szervizleírások honnan vannak? Elérhetők ezek valahonnan ingyen vagy valami elfogadható összegért? Amit linkeltem oldal az tök jó, de gyakran nagyon macerás benne megtalálni dolgokat, ezért szeretném egybe beszerezni ezeket, valami könyvszerű formában (papíron vagy digitálisan). Köszönöm
  2. nzozz

    Általános műszaki problémák!

    Ha valaki ennyi pénzt öl bele ebbe az autóba, annak már nem nagyon merek ajánlani semmit, pláne így látatlanban, de főtengely szimmering (az olajfogyasztás miatt) illetve főtengely jeladó (a motorproblémák miatt) volt cserélve? Volt itt egy másik "áldozat", neki a vezérlését cseszte el a szerelő. Több 100 000Ft -ot költött rá, pedig csak nem a megfelelő pozícióban volt a vezérműtengely... Úgyhogy diagnosztika, mert anélkül marad a tippelgetés, ami a jelek szerint nem volt túl hatékony eddig. Első körben egy kompresszió végnyomás méréssel kb. ki lehet deríteni, hogy a motor mechanikusan rendben van-e. Ha nem, akkor lényeges, hogy csak egy henger problémás vagy az összes. Ha az összes, akkor itt is lehet jól sikerült vezérműszíj cserére vagy hasonló beavatkozás utóhatására gyanakodni. Ha csak 1-2 henger vacakol, akkor lehet henger veszteség/tömítettség mérést csinálni, amiből kiderül, hogy kb. merrefelé szökik a levegő (gyűrűk, szelepek, vízkör, stb). Ezeket akár te is meg tudod csinálni, gyors, egyszerű módszerek (bár félrevezető lehet a hibás mérési eredmény is...). Ha ezek nem derítenek ki semmit, akkor már bonyolultabb eljárásokra van szükség, lehet ECU hiba is, meg kb. bármi...is.
  3. nzozz

    Általános műszaki problémák!

    Másik gomb...Most már mindegy...
  4. nzozz

    Általános műszaki problémák!

    A központi injektoros rendszer ilyen szempontból kb. úgy működik mintha karburátoros lenne. Azoknál se feltétlen volt hengerenkénti karburátor, sőt. Itt is a szívó ütemnél kialakuló depresszió juttatja a benzin-levegő keveréket a motorba (amúgy részben vagy egészben ez igaz a hengerenkénti befecskendezésnél is, mert ott is szívócsőbe vagy "szelepre" történik a befecskendezés, a közvetlen befecskendezés Otto-motornál megint egy másik állatfaj). Csak így injektorral mégis sokkal jobban szabályozható a keverékképzés az adott motorállapotnál, mint karburátorral, ezt főleg a katalizátorok bevezetése indokolta, mert azok elég érzékenyek a lambda-tényezőre. Illetve a hengerenkénti befecskendezésnél se az injektorok darabszáma, hanem a kialakításuk miatt igényelnek nagyobb nyomást, mert amúgy nyilván egyszerre azokból is csak egy van nyitva egy 4 hengeres motornál.
  5. nzozz

    Általános műszaki problémák!

    Csak egy tipp, de hirtelen nem jut eszembe jobb: minden kerékcsavar (és egyéb csavar) meg lett húzva rendesen?
  6. Ha cserés a lambda szonda, akkor persze szinte mindegy mi történik vele, de én sok reményt nem fűznék a "rozsdamaróhoz". A kipufogórendszer berohadt kötésein gyakran csak a radikális megoldások segítenek: melegítés lánggal, meg a nagy kalapács és hasonlók :D Pl. elképzelésem sincs mit kezdenék a leömlő csavarjaival, ha egyszer le kéne szednem a leömlőt, mert már lassan semmilyen szempont szerint nem hasonlítanak egy csavarra, amik most benne vannak. Persze az elméletileg működő megoldásokat ismerem, csak arról nem vagyok meggyőződve, hogy azokat lehetne ott a blokk károsítása nélkül használni. Na mindegy, egyelőre még úgyse lesz motorfelújítás (pedig nem ártana...).
  7. Esetleg a fényezés előtt használatos szilikoneltávolító? Szerintem annak jónak kell lennie.
  8. nzozz

    Általános műszaki problémák!

    Van egy Philips Ecovision nevű szett, szintén 6000Ft -ért, esetleg annak is utánanézhetsz.
  9. Nem ellened irányult az a hozzászólás. Anno én vettem egy olyan kínai burkolatot és az alapján úgy éreztem, hogy mindenképp érdemes elmondanom róla azokat az infókat.
  10. Szerintem az olcsó kínai légzsák burkolatok mindenképp kerülendők, silányak mind megjelenésre, mind biztonsági szempontból. Ez utóbbi miatt tulajdonképp életveszélyes a használata.
  11. Általában nem jó ötlet a motorolaj utólagos adalékolása (bár azért azt hozzátenném, hogy léteznek olyan adalékok, amikre ez nem vonatkozik, de azokról nekem se nagyon van infóm). Az általad említett adalékok valószínűleg azok a brutál viszkozitású anyagok, amik olyan "sűrűek", hogy alig tudnak kifolyni a dobozból. Látszatmegoldásként lehet elmennek, viszont nem elhanyagolható az a kérdés, hogy milyen hatást gyakorolnak az olaj kenőképességére, a hideg állapotú szivattyúzhatóságra, stb... Mondjuk ha az autó eladása előtt megpróbálnád egy kicsit "elcsendesíteni" a motort, arra lehet jó, de hosszútávon szerintem nem ajánlott. A szilikon spary -s részhez azért annyit hozzátennék, hogy az EGR szelepen keresztül több 100°C -os gáz áramlik, szerintem az első szelepnyitást követően leég róla az a réteg. Bár valószínűleg ártani tényleg nem árt. Amúgy nekem pedig tervben van pár üzemanyagadalékos teszt, mérés elvégzése, majd meglátom mit tudok összehozni (mihez kapok hozzáférést, azok az eszközök alkalmasak-e ilyen célra és nem utolsó sorban ehhez nekem mennyi pénzt kéne "elszórnom"). Ez egyelőre eléggé elméleti síkon mozog, de ha lesz belőle valami és érdekel valakit majd beszámolok az eredményekről.
  12. nzozz

    Általános műszaki problémák!

    P0170=Tüzelőanyag-korrekció (Bank 1) funkció-rendellenesség. Hát ez a rendkívül kellemes "bármi lehet" jellegű hiba. Szinte bármi okozhatja, aminek köze van vagy az üzemanyag vagy a levegő ellátáshoz. Pl. van akinek az üzemanyag tartályban lévő egyik cső repedése okozta, van akinek a légtömeg mérő hibája. Meg kéne próbálni ellenőrizni a lehetséges hibaforrásokat, pl. üzemanyag nyomást mérni, a légtömegmérő, lambadaszondák jeleit ellenőrizni, stb. Alapjárat rendben van amúgy? Azt hogy kell érteni, hogy "nem indul a töltés"?
  13. nzozz

    Általános műszaki problémák!

    Azt jól értettem, hogyha nem nyomtad a gázpedált, akkor kezdett gyorsulni az autó? Az elég "meredek". Hibakód van? Ez után a konkrét út után tapasztaltál bármilyen eltérést, hibát az eddig megszokottakhoz képest?
  14. nzozz

    Általános műszaki problémák!

    Arra az olajnyomás lámpára nem bíznék semmit. 0,3 - 0,55 bar körül kapcsol, viszont a minimális üzemi, azaz alapjárati olajnyomás 1,5 bar (ha jól emlékszem). Ergo, ha az alá csökken, az már probléma, viszont az a kis visszajelző még nagyon sokáig nem fog jelezni, csak kb már akkor, amikor szinte már nincs kenése a motornak.
  15. Bontott alkatrészekkel oldottam volna meg amúgy is. De az egész autó ér kb 500 000Ft -ot, nem a xenon hozzá... na majd kap valami ködlámpa búra alá rejtett okosságot (ami mondjuk tisztán tompítottként továbbra se lesz használható, de azzal nem tudok mit kezdeni).
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.