Jump to content

nzozz

Forummember
  • Content Count

    284
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

nzozz last won the day on October 25 2018

nzozz had the most liked content!

Community Reputation

50 Segítőkész

About nzozz

  • Rank
    Fórumlakó

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Salgótarján

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra G Z14XEP
  • City
    Salgótarján

Recent Profile Visitors

1,119 profile views
  1. Sziasztok! A Z14XEP gyújtótrafón lévő szigetelő gumik beszerezhetők külön? Az biztos, hogy szépen le lehet őket húzni a trafóról, csak eddig nem találtam beszerezési lehetőséget semmilyen platformon. Megajándékozott a szerkezet egy remek P0300 illetve P0302 -es hibakóddal (égéskimaradás a 2. hengerben), 1000 -től 2000 RPM -ig gyorsításnál darabos, erőtlen, néha rángat, aztán 2000 RPM felett hirtelen megindul és megy normálisan. Alapjárat rendben, nagyon visszafogott gyorsításnál illetve üresben szintén rendben az amúgy problémás tartományban is. Első körben majd gyertyacsere, az nem egy nagy összeg, de ránéztem a trafóra is és talán pont akkor repesztettem el az egyik gumi szigetelő végét, ami megkeményedett az idők során. Szerencsére ott már bőven a gyertya kerámia része van, ott már nem tud áthúzni, de jobb lenne kicserélni, viszont ezért nem akarok egy egész trafót megvenni. Tudtok hozzá cikkszámot és/vagy forgalmazót? Köszönöm!
  2. Sziasztok! Z14XEP motorral szerelt 5 ajtós ferdehátúnál a féltengely két homokinetikus csuklóját ki lehet cserélni magától a tengelytől függetlenül vagy a tengely egyben van a csukló agy részével? Illetve a jobb és bal oldali csuklók megegyeznek (gondolom igen, mert sehol nem láttam őket megkülönböztetve, de hátha)? Valószínűleg megérett a cserére ez az alkatrész (is), mert például T kereszteződésből nagy kormányszöggel erőteljesebben kikanyarodva jól hallhatóan recseg ropog elől valami. Viszont egy normálisabb gyártótól származó komplett féltengely 40 000Ft/db addig egy kerékoldali és egy egy váltóoldali féltengely csukló összesen kb. 12 000Ft és szerintem magának a tengelynek nagy baja nem lehet. A Ruville alkatrészek rendben vannak, megbízhatóak, normális minőségűek? Köszönöm
  3. Bár most nem vagyok benne biztos, de lehet, hogy az is azt a visszajelzőt használja, de azt nem különösebben kéne a kanyarodásnak és hasonlóknak befolyásolni. (Elektromos visszajelző nem csak MID -del szerelt autókban van?) Azért is vágtam rá az alacsony fékfolyadék szintet, mert azt első kézből tapasztaltam, hogy az az említett tüneteket produkálja.
  4. Az elsőt ennyiből nem igazán tudom értelmezni, a második pedig az alacsony fékfolyadékszint miatt van.
  5. Valóban nincs ennél az autónál előírt csereperiódus, ennek megfelelően leeresztője sincs, ahogy írtad is. De ha az egész alsó lemezt - ami a váltó legalsó pontja - leveszi az ember, még jobb is, mintha csak egy furaton keresztül lenne leengedve az olaj. :D Soha nem lehet minden kopadékot eltávolítani, az 100%, de ha egy kevés benne is marad, még mindig jobb, mintha az összes benne maradna. Ha pedig már érezhető, problémát okozó kopások vannak, az már baj, ott az olajcsere már nem segít, a megelőzésben viszont lehet, hogy tudott volna segíteni. Illetve azok a csapágyak, amire én gondoltam, azok olajkenésűek, a váltóházon belül vannak. De nem akarok fölösleges vitát generálni, csak leírtam a véleményem.
  6. 1: 90345226 a gyári száma a szükséges tömítésnek, tehát az jó lesz amit linkeltél. Az váltó olajcsere szükségességéhez én csak annyit tennék hozzá, hogy egy olyan szerkezetről van szó, amiben számos fogaskerék több ezeres fordulatszám mellett visz át teljesítményt, nyomatékot (nyilván nem egyszerre az összes), szintén számos csapágy és egyéb fém alkatrészek súrlódik benne, hűl-melegszik, főleg télen pára csapódik le benne. És ezek ellenére több 100 000 km után se kelljen olajat cserélni? Mert szerintem az egy tisztán teoretikus kijelentés, hogy a tribológiai paraméterei nem változnak az olajnak. De még ha így is lenne - de kizártnak tartom - hova lesz belőle a kopadék? 2: Klímához nem értek, de egy tömítettség ellenőrzés, gáz+olaj töltés talán nem árthat. 3: A hosszbordás szíj csereperiódusa 60 000 km ha jól emlékszem (most nem találtam hozzá alátámasztó információt), de ránézésre szerintem már cserés az a szíj. Jellemzően feszítővel együtt szokás cserélni. Mit értesz biztonságos szíjcsere alatt? Max a feszítő tud balesetet okozni, de előfeszített rugókat értelemszerűen ésszel kell kezelni. Az új feszítő valamennyire össze van nyomva, beszerelés után egy kis biztosítószeget kihúzva lehet "élesíteni".
  7. Sziasztok! A nehezen kapcsolható sebességfokozatoknak van valami jellemező oka (azon kívül, hogy bármi IS lehet)? Az 1. -be néha nem lehet kapcsolni, meg kell mozgatni oda-vissza (ez tudom, hogy nem annyira ritka), a 2.-3.-4. fokozatok kapcsolhatók, de elég nehézkesen, darabosan, de van, hogy simán, finoman kapcsolhatók azok is, az 5. rendben van, az mindig simán megy. Eddig a hátramenet is jó volt, de tegnap a többedik próbálkozásra tudtam 1. -be visszarakni tolatás után, mert egyszerűen ahogy visszahúztam, majd előretoltam a váltókart, mindig hátramenetbe ment vissza, pedig a "biztosítópöcök" érzésre a helyén volt, nem volt beragadva. Ezt először és eddig utoljára csinálta. Recsegés nem szokott lenni, legfeljebb nagyon ritkán, saját hibámból. Az utastérben váltókar 2db műanyag "gömbfeje" (a váltókar alján, ami rögzíti illetve a közepe körül, ahol a váltórudazat kapcsolódik hozzá) lett eddig megzsírozva szilikonzsírral, a váltó többi része eddig nem volt piszkálva. Köszönöm!
  8. Tudtommal anno lehetet kérni gyárilag tempomattal, de nagyon ritka volt. Az utólagos - pláne normális áron - a városi legenda szintjén mozog. :D
  9. Hát végülis... bár elég nagy mázli kell hozzá egy ilyen jellegű hibánál, hogy pont az utolsó hengernél történjen meg ez... :D Kíváncsi volnék rá, hogy okozott-e ez valamilyen kárt a hengerfejben. Amúgy ha törik a tengely, akkor szerintem zárva fognak maradni a szelepek, mert a szeleprugó visszahúzza őket és mondjuk a vezérmű szíj/lánc szakadással ellentétben itt semmi nem fogja a nyitott állás felé mozdítani őket. A Z14XEP gyártási (összeszerelési) hibája volt a meg nem húzott vezérműtengely csapágycsésze. Fellazulásról nem tudok.
  10. Törött vezérműtengyellyel beindult illetve üzemelt az autó?
  11. Az olajcsere (+szűrőcsere természetesen) nem oldja meg, legalábbis nálam nem tette. Én a visszacsapószelep hibájára tippelek, valamilyen szinten kiürül (a normálisnál jobban), visszafolyik az olajrendszerben lévő olaj, ezért amíg a következő indításnál a szivattyú ezt vissza nem tölti, addig nincs olajnyomás. Mutattam volna ábrát, hogy miről van szó, de az ecat24.com nem működik/megszűnt/stb, ami elég nagy probléma, mert az összes gyári alkatrészről volt ott ábra, cikkszám, stb ami igen hasznos tudott lenni... A nyomáshatároló hibáját inkább az üzemmeleg, járó motor melletti lánccsörgés jelezné szerintem.
  12. Nekem is van egy kis késedelem (1-2 sec), addig jól hallhatóan csörömpöl is egy kicsit. Gyakran csinálja, de nem mindig. Már 100 éve ellenőrizni akarom az olajnyomást, mert lehet ott se stimmel minden nálam. Ha rendben lenne az olajnyomás, elég lenne csak a visszacsapót cserélni, ha nincs rendben, akkor a nyomáshatárolót is cserélni kéne (és remélhetőleg maga a szivattyút rendben). Ha jól emlékszem, nem annyira könnyen hozzáférhető az a 2 furat, ahova ezeket be kell építeni, ha bontani kell körülötte, jó lenne egybe elintézni (de lehet probléma nélkül szerelhető, már régen néztem, nem vagyok benne biztos).
  13. Ezt a kínai részt nem igazán értem. Valahol le van írva, hogy ők garantálják, hogy például csak Németországban gyártanak alkatrészt? Mert ha nem, akkor nem látom hogy lehetne ez panasz tárgya. Ha le van írva, az már más. Bár túl sok tapasztalatom nincs, de korábbi utánajárásom, meg egyéni szimpátiám alapján én mindenképp Bilstein B4 (a gyárival megegyező) lengéscsillapítót fogok venni, ha egyszer arra kerül a sor, talán arról olvastam a legkevesebb panaszt.
  14. Köszönöm a választ! Én is főleg az első sort szeretném cserélni, mert pl. most márciusban volt egy kb. 360 km -es utam, hát azt hittem a szemem kiugrik, úgy fájt a derekam (ez nem 100% -ban az ülés hibája, de elég "tevékenyen" hozzájárult). Meg ha esetleg meg tudnék oldani egy utólagosan egy gyári ülésfűtést illetve egy állítható deréktámaszt, az nem lenne rossz, bár elfogadható áron nem nagyon látok rá esélyt...
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.