Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

zores

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    9
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Város
    Székesfehérvár

zores's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Köszönöm! Rákerestem az általad használt termékre, árban egyezik a Castrollal. Megpróbálom, mi bajunk lehet! Nem igaz?;-) A motoröblítőn még rágódom, de lehet a polcon marad. További szép napot!
  2. Köszi, ennyit a "szaktudásomról" a meghajtást illetően. :omg: Amit lát az ember, arról gondolja azt, hogy az. Az olajjal kapcsolatban mit javasolnál, mivel próbálkozzak? Melyik lenne a megfelelőbb? Én azt olvastam, hogy a viszkozításnál fontosabb a minősítés. A Dexos2 az Opelekhez passzol vagy ajánlott. Feltételezem más termékeknél is előfordulhat ez a minősítés. Azért lett Castrol mert volt egy nagyon kedvező ajánlat amit kár lett volna kihagyni, másrészt mint fentebb is írtam ez volt az egyik a szakszervíz által javasoltak közül. A másikra nem emlékszem már. Igen, az öblítőkről én is olvastam hideget meleget, -ebből legyen okos az ember-, de valakinél bevált a hidrotőkéket illetően és megszűnt a dízeles kelepelés olajcserét követően. Tisztában vagyok vele persze, hogy az idő előrehaladtával a motor sem lesz többé olyan mint mikor kigurultam vele a szalonból. A lánccsörgésre is kihatással lehet egy olajcsere vagy az már más beavatkozást igényelne? Köszönöm! :icon13:
  3. Köszi, ennyit a "szaktudásomról" a meghajtást illetően. :omg: Amit lát az ember, arról gondolja azt, hogy az. Az olajjal kapcsolatban mit javasolnál, mivel próbálkozzak? Melyik lenne a megfelelőbb? Én azt olvastam, hogy a viszkozításnál fontosabb a minősítés. A Dexos2 az Opelekhez passzol vagy ajánlott. Feltételezem más termékeknél is előfordulhat ez a minősítés. Azért lett Castrol mert volt egy nagyon kedvező ajánlat amit kár lett volna kihagyni, másrészt mint fentebb is írtam ez volt az egyik a szakszervíz által javasoltak közül. A másikra nem emlékszem már. Igen, az öblítőkről én is olvastam hideget meleget, -ebből legyen okos az ember-, de valakinél bevált a hidrotőkéket illetően és megszűnt a dízeles kelepelés olajcserét követően. Tisztában vagyok vele persze, hogy az idő előrehaladtával a motor sem lesz többé olyan mint mikor kigurultam vele a szalonból. A lánccsörgésre is kihatással lehet egy olajcsere vagy az már más beavatkozást igényelne? Köszönöm! :icon13:
  4. Sziasztok! Látom a téma régi (hidrotőke kelepelés, indítási becsörrenés, stb.), azért még bepróbálkoznék egy két kérdéssel. :) A "beteg" kórképe: ASTRA G Caravan, Z14XEP (2008); 80000 km 2013 év elején (talán februárban) átesett egy vezérmű tengely csapágy cserén mert szivárgott az olaj belőle. Akkor 5W40 olaj került bele (márkáját tekintve talán Mobil1). Mindez márka szervízben. Némi "túlhordás" után -mert már kicsit "zajosnak" ítéltem a motort- tavaly szeptemberben teljes olaj (motor, váltó, stb.) és szűrőcserét csináltattam rajta egy erre specializálódott szakszervízben. Rájuk bíztam mit tesznek vele, az autónak megfelelő legyen, az a lényeg -mondtam. Több felkínált lehetőség közül végül Castrol 10W40 Magnatec került bele. Rövid idő alatt kiderült, hogy ez nem biztos, hogy a megfelelő választás volt. Olyan lett az autó -némi túlzással- mintha dízelmozdonyba ültem volna, szabályosan zakatolt. Indításkor az alapjárat is ingadozott egy darabig, egy két perc után abba maradt és szépen beállt. Hogy a bajt tetézzem, néhány nappal később a kartergázcső szétnyílt mint az érett banán, így néhány napig a szigetelőszalaggal meghekkelt darabbal jártam, amíg az újat betudtam szerezni. Amint kicseréltem, elvittem motordiagnosztikára, ahol a hibakód törlése után egyebet nem találtak. Mivel továbbra is zavart a dízeles kattogás, 1000 km után nem bírtam tovább és vettem a GM 5W30-as (gépkönyv szerinti) olajat, szűrőt, Költséghatékonyabb megoldásként azonban már én végeztem el a "beavatkozást". Az autó érezhetően csendesebb lett, azonban maradtak még zavaró tényezők. kb. 6000 km megtétele után a következő a helyzet: indításkor hallani lehet egy csörgőzörejt ami egy-két másodperc után megszűnik. Hidegen még nem, de bemelegedve visszatért (na nem most, hanem már kb.100 km megtétele után) a kelepelés, igaz már szolidabb kiadásban, de dízelre emlékeztető szólamban. Azóta így járok vele. Gyanítom hogy ez a hidrtőkékhez köthető. A motoröbítéstől a hidrotőke cseréig olvastam verziókat, nyílván az előbbi -anyagi értelemben- kevésbé megterhelő. A csörgő hangot azonban nem sikerült beazonosítanom. Az előttem szólók közül a vezérmű lánc feszítésére vagy a tengely lefogókra tippeltek. Ebben a típusban szíj meghajtás van. Kérdésem az: érdemes először az öblítéses olajcserét megpróbálni? Már vettem PRO-TEC öblítőt és Castrol 5W40 Magnatec (rendelkezik dexos2 minősítéssel) olajat. A csörgéssel kapcsolatban forduljak a márkaszervízhez vagy ez házilag is megoldható az említett hibalehetőségeknél? Annyit még hozzátennék, hogy teljesítménybeli csökkenést nem tapasztaltam, sem előtte, sem utánna. Előre is köszönöm az észrevételeiteket! :hiya:
  5. Köszönöm a visszajelzéseket, rajta vagyok a cserén! :hiya:
  6. Nagyon köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat és tanácsokat. Már polírozom a cipőm orrát! ;-) Utana nézek az általatok javasolt tételeknek, aztán megcsinálom magam a beavatkozást. Az a biztos! Mégegszer köszönöm!
  7. Sziasztok! A véleményeteket szeretném kérni. Augusztus végén cseréltettem olajat a gépben (Astra (G) Classic II, 1.4 Caravan; 2008/08). Kissé túlfutottam az előírt intervallumon (közel két évig mentem vele). Ha jól emlékszem a megboldogult márkaszervízben a Mobil 1-ből az 5W-40-et töltötték bele akkor. Most egy szakműhelybe vittem és azt mondtam, elfogadom amit javasolnak csak megfelelő legyen. Végül gazdaságossági (kiszerelés) szempontok alapján a Castrol Magnatec 10W-40 került bele.Kb. 1000 km megtétele után a következő dolgok tapasztalhatóak: 1. hidegindításkor az alapjárat nehezebben nyugszik meg. Az "indítási zörejek" elhalkulása után, az automata szivató üzemideje alatt a fordulatszám kb. egy fél percig ingadozik, aztán beáll 2. a már meleg motor mintha zajosabb lenne. A "csattogó lepke" effektus hallható a motortérből Az autó teljesítmény azonban szerencsére nem érezhető változás. Az olajfogyasztásról pedig korai lenne még bármit is mondani ennyi idő után. Kérdésem a követkeő lenne: Maradhat-e ez a következő cseréig és akkor cseréljem le esetleg egy "vékonyabb" 5W-40-re vagy 5W-30-ra? Okozhat-e esetleg nagyobb kopást a 10W-40, ezért minnél hamarabb cseréljem le az előbb említett viszkozitású termékekre? infó: jelenleg 72000 km futott, nagyrészt városi használat Előre is köszönöm! Ja...és ha csere, akkor mit javasoltok? :)
  8. Szia! Köszönöm. Úgy emlékszem Vavoline még nem volt, de a fesorolásodat nézve mintha derengene a Mobil1 neve. A megboldogult márkaszervizben úgy rémlik ezt ajánlották annak idején 5W-40-es változatban. "Túlhordással" együtt is elég jól bírta. :icon1: Még egyszer köszi! Utánna nézek, mert zavar a mostani helyzet. Nincs rosszabb a bizonytalanságnál, amikor érzed, hogy valami nem stimmel, csak nem tudod mi az. Még egy kérdés. Egyes hozzászólásokban olvastam, hogy az Opel 5W-30 Dexos2 DPF is ajánlják a típushoz. Érdemes ebbe az irányba is menni? Köszi!
  9. Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Kb. egy hónapja cseréltettem olajat az Astra Classic II 1,4 Caravan-ban. Előtte majd két évig 5W-40-essel volt feltöltve. A szakműhelyben két félét ajánlottak, az egyik ugyanezzel a paraméterrel bírt mint a régi (nevére sajnos nem emlékszem), a másik pedig a Castrol Magnatec 10W-40-es volt. Mondtam, nekem az a lényeg, hogy megfelelő legyen, de mivel a Castrol kiszerelése gazdaságosabb volt, azt választottam. Azóta kb. több mint 1000 km-t tettem meg (átlagos felhasználó vagyok, főleg városban), de úgy érzem nem olyan a motor "duruzsolása" mint korábban. Két dolog ami szembetűnő: 1. hidegindítás után az alapjárat nehezebben "nyugszik meg", az automata szivató működése alatt kb. egy fél percig ingadozik a fordulatszám; 2. a meleg motor is hangosabbnak tűnik mint előtte, olyan mintha a csattogós lepke vergődne a motorháztető alatt A teljesítménnyel amúgy nincs probléma, megy rendesen -leszámítva ezeket a zavaró körülményeket. Nem tudom befolyásoló tényező-e, az olajcsere után egy héttel hosszában elrepedt a kartergáz visszavezető cső. Úgy ahogy kell dobta a hibakódot is. A csere után elvittem diagnosztikára, ami semmit nem mutatott ki, a kódot is töröltettem a memóriából. Azóta is így járok. Kérdésem tehát az lenne: elérhető lenne-e a motor csendesebb működése egy újabb olajcserével? Nem okozhatott-e problémát a típusváltás, ráérek -ha szükséges- a cserével a következő "etapig"? Ha javasolt a csere milyen típust és márkát ajánlanátok? infó: többnyire a szabad ég alatt tartózkodik a jármű....télen is. Válaszotokat előre is köszönöm! :hiya:
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.