Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

szekfizsolt

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    120
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

szekfizsolt névjegye

  • Születésnap 1983-09-21

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Meriva A
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

979 profile views

szekfizsolt's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Sziasztok! Van egy 1.6 8V Opel Merivám (Z16SE), amin hengerfejtömítés csere (mellette komplett vezérlés/vízpumpa) és szelepszár szimmering csere volt. A szelepszár szimmering-ből 2 szettet is vettem, mert létezik belőle ehhez a motorhoz 6 és 7 mm-es is. Amikor kivettük a gyárit, megmértük (7mm) és az új alkatrészekkel összeraktuk. AZ első 150 km után "elfogyott" az olaj az autóból (ezt az olajszintjelző lámpa mutatta). Azonnal után töltöttem, de azt vettem észre, hogy hideg indításnál kéken füstöl (szerintem a szimmering vacak, amit vettem bele) és legközelebb 80km után ismét elfogyott az olaj (kb 1 liter). Mivel leginkább non-stop dolgozom, így idővel (és pénzzel is) elég gyatrán állok, beszéltem két ismerős szerelővel is, mert kell az autó, de csak augusztus közepe környékén tudnának fogadni, azt mondták, töltögessem addig az olajat. A baj az, hogy töltögettem, de rángatott és elkezdett egyre jobban rángatni (vettem bele zsír új (belevaló) gyertyákat, azt is kicseréltem), majd ma reggel éjszakai műszak után hazafelé egyszer csak elkezdett 3 hengerezni és világítani a motorhiba lámpa. Egyértelmű, hogy az autót letettem (de kéne), viszont tanácstalan vagyok. Tudtok olyan szerelőt ajánlani Bp környékén, aki ráér, nem ver át és tudna segíteni? Augusztusban már van nekem is... Gyűrűk nem kopottak, hengerek szépek, vezérlés új. Az autóra szükségem lenne, de hitelre vettem másfél hónapja (!), jól átvágtak vele (nyomta ki a vizet a hengerfejtömítésnél és ette az olajat, ami vételnél lepucolt motornál persze nem látszik), tehát nincs pár százezrem arra (és nem is tartom szükségesnek), hogy teljes motorgenerált csináljunk rajta. Ha van esetleg bármi ötlet, szívesen fogadom. Előre is köszi
  2. Ma megnéztem egy Merivát ugyanazzal az 1.6 8V motorral, mint tegnap a G Astrát. Annyi volt csak a különbség, hogy a Merivának csukott motorháztetővel nem hallani a hangját (és nyitottal is alig). Elképesztően csendes. A karosszériához képest nem túl erős ez a 84 le-s motor, de nem is versenyautót kerestem és annyira egyben volt az autó (és annyi Opelt megnéztem, kipróbáltam már), hogy megvettem. A váltója kicsit akadós, de ezt sok Opelben tapasztaltam, ez mitől lehet? A rudazat, vagy a kulissza? Olyan boldog vagyok, hogy ismét büszke Opel tulajdonos vagyok srácok, ideje volt már.
  3. Sokan szidják az 1.6 16V Opel motorokat. Állítólag szinte mindegyik eszi az olajat. Alapvetően nincs saját tapasztalatom ez ügyben, tényleg így van?
  4. Nem gondoltam, hogy ennyire nehéz lesz jó Astrát találni... Keresgélek tovább, de az 1.6 8V erejében kellemesen csalódtam, nem rossz ez.
  5. https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.6_club_diamant_felszereltseg-11582818 Konkrétan Ő az. A felszereltsége gyári és tényleg nagyon szép, de miután 15-20 percig mentünk vele 100-120-as tempóban, utána is hangosan "zakatolt" a motorja. Ez nem az olaj miatt volt ilyen sajnos és nem is a hideg motor miatt. Különben megvettem volna. Azt mondta a kereskedő, hogy a 8 szelepeseknek ilyen hangja van, de a 8 szelepes F astrám hangtalan volt ehhez képest. Valami nem stimmel vele, pedig az autó tényleg nagyon szép és rendben volt.
  6. Ma megnéztem az 1.6 8V 84le-s Astrát. Kívül-belül makulátlan volt és nagyon felszerelt (digit klíma, xenon, stb.). Gyönyörű autó volt, viszont nagyon csúnya szelephanggal. Azt mondta a kereskedő, hogy ennél ez a normális, de ez számomra elég hihetetlen volt, így ott is hagytam fájó szívvel... Öcsém szerint kopott lehetett a vezérmű tengely, nem tudom, de olyan hangja volt, mint egy régi diesel-nek...
  7. Holnap megyek megnézni egyet. Kíváncsi vagyok rá, mert mindenki az 1.4 16V-t ajánlotta az ismerettségi körben, de az F Astrám is sima 1.4 8V volt és abszolut elégedett voltam a motorjával, azon kívül, hogy gyengécske volt kicsit. A 84le a 60le-s F Astrámhoz képest mindenképp előre lépés és ha tényleg jó az autó, akkor nem az a 6 le különbség fog dönteni az 1.4 16V javára.... Az meg szintén sokat számít, hogy egyszerűen (és olcsón) szervizelhető, mert az én autóim csak műszeres beállításoknál jártak szervízben (pl. futóműbeállítás), a többit szerencsére megcsináltuk magunk (vezérlés csere, stb.) Nem versenyezni akarok (de pályán egy 120-130-at nem baj, ha kibír), inkább kirándulni szeretek és munkába járok vele minden nap. Csak mivel szeretem az autóimat (vigyázok is rájuk) és nálam minden autó makulátlan volt (kortól függetlenül), így az sem mindegy, hogy milyen állapotban kerül hozzám. Az F Astrám is gyönyörű volt és 3 év használat alatt új futóművet, vezérlést, kipufogórendszert, stb... kapott, tehát amikor eladtam még jobb állapotú volt, mint mikor megvettem
  8. Sziasztok! Szeretnék vásárolni egy G Astrát, és 2 hete keresgélek már megfelelőt, de nem egyszerű a helyzet, így tanácsot kérek. Néztem 1.4 16V Twinport motorosat, szíjasat és az 1.6 8V 84le-s változatot is. Ezek közül a két 1.4-es volt más ismerősöknek, sok rosszat nem hallottam róluk, de az 1.6-os 84le-s motort nem ismerem. Erről van esetleg tapasztalat? Jóval gyengébb, mint az 1.4-es? Sokkal többet eszik? Tele van a hasznaltauto.hu eladó G Astrákkal, de a megfelelőt (jót) megtalálni olyan, mint tű a szénakazalban... Előre is köszi Nektek.
  9. szekfizsolt

    Motor

    Valószínű az volt a fő gond, hogy tele volt levegővel a rendszer és sehogyan sem sikerült légteleníteni, mert el is volt dugulva valahol. Csak azt tudnám, az a fekete apró lemezkés szerű cucc mi lehet, ami kijött belőle?
  10. szekfizsolt

    Motor

    Ma kimentem apámhoz, levettük a vezérlést, megnéztük az 5e km-el ezelőtt cserélt vízpumpát és cseréltünk termosztátot, de fűtés továbbra sem volt és a kiegyenlítőtartályban a víz hideg maradt. Leszedtük a tűzfalnál a radiátor csöveit, megfújkáltuk oda-vissza, a levegő átment rajta (miután a víz kifolyt természetesen), majd feltöltöttük a rendszert ismét. Az volt furcsa, hogy a kiegyenlítőtartály visszavezetésén sosem folyt hűtővíz, olyan volt, mintha állna a rendszerben a víz, akárhogyan is "pörgettük" a motort. Apám gondolt egyet, levette a kiegyenlítő tartály visszavezető csövét (a felsőt) és oda is töltöttünk be tölcsérrel hűtővizet tölcsérrel. Húzom a gáz kart fordulaton, mikor egyszer csak "köhögött" egyet a tölcsérnél és akkora adag szemét jött ki, hogy nem tértem magamhoz, de megindult a víz. Ezzel eljátszottunk egy darabig, én töltöttem a kiegyenlítőtartályba a vizet, a felső csőnél meg "köhögte" ki a szemetet. Végül visszatettük a csövet és láss csodát volt fűtés a kocsiban, valamint a kiegyenlítőtartályban elkezdett gőzölögni a víz (tehát ott is meleg víz volt). Nem tudom mi a fene lehet a rendszerben, ránézésre ilyen fekete "lemez darabkák", de ez tömítette el teljesen a rendszert. Most van fűtés szerencsére, de tavasszal át kell pucolni az egészet, mert jövőre (télen) nem akarok ismét fagyoskodni a -20 fokos kocsiban. Köszönöm szépen a tanácsokat, remélem tényleg nem hengerfejes a kocsi, csak a rövid távú használattól "kakaós" a szelepfedélnél és a kupaknál. A motor jár, mint a műszer, a víz nem olajos, és a nívónál a pálcán is tiszta olaj van, tehát majd kiderül. Aminek még örülök, hogy a termosztát cserének köszönhetően üzemmelegen 92 fok körül van a víz és 95 körül már kapcsol a ventillátor. Eddig 85 fok körül volt és 98 foknál kapcsolt a venti, tehát a mutató a kinti hőmérséklettől függően "mászkált" le-fel, pályán meg visszahűlt a "kék" rész tetejéig.
  11. szekfizsolt

    Motor

    Sajnos rám-sötétedett és az utcán közvilágításnál semmit sem láttam, így azt már nem is néztem. Azért cseréltem vezérlést nyáron, mert a vízpumpa kinyomta a vízet és ugye a cseréje a vezérlés leszedésével jár. Gondoltam összekötöm a kellemeset a hasznossal. Ne már, lehet, hogy már akkor a dugulás miatt nyomta ki a vizet? Gergőőő: Nem tudok sajnos többet hozzászólni, de feltűnt korábban, hogy az utastérbe menő csövek közül az egyik meleg, a másik hideg. Szerintem a radiátor dugulhatott el. A gondom az még, hogy én mentem 5e km-t a vízpumpa csere óta (és nem feltétlenül finoman több esetben), ezek szerint megfelelő hűtés nélkül hajtottam szegényt... Termosztát csere nem volt sajnos, de mindig kapcsolt rendesen és a ventillátor is 98 foknál indult szépen. Egyáltalán nem tűnt fel nyáron. Kicserélem a fűtőradiátort a jövő héten és remélem megoldódik a dolog. Köszönöm szépen a segítségetek!
  12. szekfizsolt

    Motor

    Ma munka után vettem 5l fagyállót, majd megkerestem a vízhőfok jeladót és megpróbáltam légteleníteni. Sajnos nagy siker nem volt, mert leginkább csak víz folyik ki rajta, ha kicsavarom akár jár a motor, akár nem. Viszont ami feltűnt az az, hogy hagyom az álló autót alapjáraton járni, szépen bemelegszik, eléri az üzemi hőmérsékletet. Ekkor a vízcsövek forróak (ugye 90 fok körüli víz van bennük), ám bátor voltam és lecsavartam a kiegyenlítő tartály kupakját, ott a víz tök hideg. Nem értem. A fűtést bekapcsolva kb 10 másodpercig meleget fúj, majd kihűl a levegő és hideget fúj tovább. A vízhőfok nem változik, tehát a mutató (és a csöveket megfogva) továbbra is 90 fokos. Olyan, mintha nem "forogna" benne a hűtővíz. 5-6e km-el ezelőtt 200 ezer kilométernél cseréltünk vezérlést vízpumpával együtt. Létezik, hogy nem megy benne a vízpumpa? Erre ötlet esetleg van valamelyikőtöknek?
  13. szekfizsolt

    Motor

    Budapest. Én is mindent megcsinálok magam, de most megakadtam. Panelben lakom, így a helyem nem épp ideális, de fék csere, olaj csere, kisebb javítások mennek itt is gond nélkül. Azért vagyok tanácstalan, mert a motort itt nem tudom szétszedni és a kocsi kellene.. Elfogadtam, hogy fagyoskodok a télen (gondoltam tavasszal, ha szabin leszek szétkapom a hűtő-fűtő rendszert (mínusz 20 fok körül a se...em is befagyott)), de a motor szétszedését nem vállalom. Nem azért, mert nem menne, hanem mert szeretném az autót még pár száz-ezer km-t használni és jó lenne úgy összerakni, hogy ne kelljen többször hozzányúlni... http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=244123CDFBC_E065_468E_ABF.jpg Mondjuk a hengerfejnél van egy kis olajfolyás is: http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=22712DF8181_E1B2_48A4_BAB.jpg Az az igazság, hogy mikor ezt fotóztam, akkor előtte pont 25km-t mentem vele a pályán, így nem tudom szabadna-e ilyen "kakaós"-nak lennie?
  14. szekfizsolt

    Motor

    Van ötleted, hogy hova érdemes vinni, ahol nem vágnak át és nem kell a kocsi árának 1/3-adát rákölteni, hogy rendben legyen? Egyébként napi 10 km-t megyek munkába, aztán ugyanennyit este haza.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.