Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kovacsocsi

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    15
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel astra g caravan Z14XEP
  • Város
    Budapest

kovacsocsi's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, hátha valaki találkozott már hasonló esettel. Van egy 2005-ös kombi G Astrám, tetősín nélkül. A probléma az, hogy olyan 1800-1900-as fordulaton, illetve rossz minőségű úton a tető felől (kb. a hátsó üléssor feletti magasságban) zavaró rezonálást hallani. Konkrétan olyan, mintha a tetőlemez beremegne. Ha tetőkárpitot erősen felnyomom kézzel, akkor ez a rezonálás nem hallható. Amit még észrevettem amikor kívülről vizsgáltam az autót, hogy a tetőlemez a rezonálás környékén kívülről kézzel benyomható és hullámzik. Mi lehet a probléma, hogy lehetne orvosolni? Segítségeteket, az ötleteket előre is köszönöm. Üdv, Imi
  2. Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Az autó egy Astra G (2005) Z14XEP. A klíma tökéletesen hűt, azonban egy hete a hűtő amikor bekapcsol egyből maxon megy, olyan mintha egy helikopter menne. Ha a klíma megy, akkor a külső hőmérséklet rohamosan elkezd felfele menni. Olyan a szitu, mintha a hűtő ventillátor vagy maxon tudna menni, vagy sehogy. Előre is köszönöm. Szép napot! Üdv, Imi
  3. kovacsocsi

    Motor

    Sziasztok, köszönöm a segítő hozzászólásokat. Ha minden igaz akkor ma lesz új gyújtásmodul, illetve hall jeladó. Mivel elég kopott volt ezért egyben kicseréljük a rotort és a gyújtáselosztót is, aztán meglátjuk. Nagyon bízok benne. Benzinnyomás amúgy szépen van. Tuti valamilyen elektronikai probléma, csak egyszerűen arra nem jövök rá, és nem értem, illetve számomra nem logikus, hogy menet közben szépen megy és soha nem áll le. Mi az az alkatrész ami csak indításnál ne megy, menet közben viszont már nincs rá szüksége az autó? ( mivel nem áll le) Na mind1, reméljülk ez megoldja a problémát. Üdv, Imi
  4. kovacsocsi

    Motor

    Még annyi hogy melegedés sem lehet, mert reggel leparkolok és este mennék haza.Bár azt is hozzá kell tenni, hogy télen nem volt ilyen, olyan másfél hónapja kezdte. De ez lehet h véletlen. Előre is köszönöm a tippeket. Üdv, Imi
  5. kovacsocsi

    Motor

    Segítségeteket szeretném kérni Jelenség a következő. Elmegyek dolgozni az autóval, délután mennék haza de nem indul. Hiába próbálom, tekeri de semmi. Másnap megpróbálom hazavinni simán indul. Ezt már kb 10- szer eljátszotta. Menetkozben nem áll le. Parkolóban viszont volt már olyan, h hazaakartam vinni egy ilyen eset után, pöccre elindult, tettem vettem leállás, aznap már nem indult, másnap hazavittem. Egyre gyakrabban csinálja ezt. Ac cserélve Hibákód na ad ki semmit sem. Ismerős hall jeladóra gyanakszik Motor c14nz.
  6. Sziasztok! A tippünk jó volt, és a jobboldali bak cseréje tökéletesen megoldotta a problémát. Eddig olyan volt mintha egy traktorban ülnénk, most pedig csodálatosan halk. Egyszerűen fantasztikus :) A baloldalit illetve a hátsót nem bántottuk, a hátsó még eredeti, a baloldali meg már cserélve lett bontottra, így lényegében 3000 forintból meg lett oldva, már ha a bontós visszaveszi a másik kettő bakot is. A problémát az okozta, hogy a jobboldali egy utángyártott elem volt, és a gumi olyan merev volt, mintha nem is gumi lett volna. Össze sem lehet hasonlítani a gyári GM-es bak rugalmasságával. Szóval most öröm és boldogság van. A nem beindulást, azt azóta nem produkálta szóval az most fel van függesztve. Szerintetek az miért lehet, hogy ha tele tankolom az autót, akkor is csak háromnegyedig megy fel a mutató, illetve ha pirosba megy, akkor nem szokott beindulni?
  7. Meglátjuk mit hoz a hétvége a motorbakok terén, én nagy javulást várok, de lehet hogy csalódni fogok.... Az előző tulaj olyan 3-4 éve cserélte ki utángyártottakra, és anno 14 ezerért vette meg a három bakot, szóval lehet hogy nem Lemförder volt, hanem valami olcsó kategóriás. Majd meglátjuk. Az AC-relés dolgot pedig mindenképpen kipróbáljuk, ha lesz idő akkor pedig azt is, hogy mennyi bengát nyom 1 perc alatt.
  8. Sziasztok! Köszi a javaslatokat! Tegnap este beindult, de az első indulás előtte megint alkalmaznom kellett a jól bevált taktikát. Ráadom a gyújtás, zümmög az AC, kattan a relé, majd leveszem a gyújtást. Ezt eljátszottam kb. 8-10-szer és utána pöccre indult az autó. Igyekeztem átnézni közben a vákuumcsöveket újra, és találtam egy elég gázosat. Ha szemből nézed a motort akkor a bal oldalán felül, megy egy cső hátra az injektorhoz. Ha jól teszteltem akkor ez ezen keresztül a motorból jön ki valamilyen levegő, ami megy be az injektorhoz hátra. Na ez kb. teljesen el volt dugulva, tele volt olajsárral. Tudna esetleg valaki erről infót adni, hogy ez mi is pontosan és mi a szerepe? Leszedtem azt a vákuumcsövet is újra amely a MAP szenzort köti össze az injektorral. Ezen keresztül szívja a levegőt szépen, és ha nem fogtam be, akkor lefulladt a motor. Gondolom túl sok levegőt kapott, de javítsatok ki ha tévedtem. Mindenesetre az első beindítás után járt szépen és többször is újra tudtam indítani és pöccre indult. Gyújtást leellenőriztem úgy, hogy lehúztam egy pipát betettem egy másik gyertyát és közben másvalaki meg ráindított, adta a szikrát szépen ( kicsit meg is rázott). Szóval a gyújtás rendben lehet. Ezek alapján megint az üzemanyag ellátásra gyanakszom. Hétvégén kiszereljük az AC-t és megnézzük mi a helyzet vele. De nagyon érdekes, mert ha egyszer elindult, akkor menet közben már nem szokott leállni. Vagy AC relé, nem tudom. Másik kérdés is lenne :) Anno egy pár éve, az autón ki lettek cserélve a motortartó bakok, mert le voltak szakadva. Mindhárom helyére utángyártott lett rakva, amivel csak rosszabb lett, és rázza a kasztnit mint az őrült, 80-90 felett pedig már nagyon hangos, főleg a hátsó üléseknél. ( kipufogó egy pár hónapja lett javítva) Ezek után találtunk egy bontott baloldali bakot, ezzel javult is a helyzet, de nem oldódott meg. Van-e tapasztalatotok az utángyártott gumi bakokkal? Állítólag mind ilyen rossz minőségű, és csak bontottra szabad cserélni. Sikerült is beszerezni 3 bontott jó állapotú bakot, melyeket a hétvégén megpróbálunk beszerelni. Remélem megoldja a rázkódást és jobb lesz. Esetleg volt hasonló problémátok? Előre is köszi! Imi
  9. Sziasztok! Ma hazaérve leellenőriztem amit tudtam újra. - AC pumpa hallom hogy megy, AC relé kattan ( illetve mint mondtam az AC nemrég lett cserélve) - átnéztem a motortérben minden kábelt, megmozgattam őket - vákumcsövek rendben - Gyújtástrafót leszereltem, lehúztam a kábeleket, kontaktspray majd vissza Érdekes a jelenség, mert amikor indítózok jó sokat (még szerencse hogy szinte új az akksi) akkor olyan mintha elkezdene beindulni, nyomtam gáz is, de végül mégsem indul. Illetve valami elkezdődik, mert érződik hogy nem kell az indítómotornak teljes erőből megforgatni, hanem már kap segítséget. Én valami gyújtás hibára gondoltam. Lehet hogy rendelek hozzá egy gyújtástrafót, meg az alatta lévő gyújtásmodult. Van esetleg más ötletetek?
  10. Rájöttem. A pillangószeleptől ment egy cső a MAP szenzorhoz, és az lógott a levegőben. De az most tuti jó.
  11. Köszi, át fogom nézni a vákumcsöveket. Igazából egyszer még volt olyan problémám, hogy egy ilyen cső (vékonyka) ami a tűzfal tetején lévő szerkezethez ment megadta magát, csak lógott a semmibe és akkor ugyanígy nem indult be. Akkor ezt kicseréltük és megoldott a problémát. Meg tudná valaki esetleg mondani, hogy milyen érzékelő, vagy micsoda ez ott a tűzfalon felül, szemből a bal oldalon kicsit. Üdv, Imi
  12. Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni, a problémám hasonló mint a kollégának egy pár hozzászólással korábban. Autó adatai: 92-es ferdehátú astra C14NZ motorral Az autóban kb. fél évvel ezelőtt lett cserélve az AC pumpa illetve az ECU is, mert menet közben az autó többször leállt, majd ha a gyújtást többször ( 8-10) ráadtam és levettem, majd ezek után rá is indítottam akkor beindult az autó. A probléma ezek után teljesen eltűnt, az autó szépen működött. Két héttel ezelőtt azonban hasonló, de mégsem ugyanolyan probléma jelentkezett. Menet közben nem állt le, viszont néha nem indult el az autó. A motor nem volt meleg, mert volt hogy reggel leparkoltunk, délután pedig nem indult el. Pár perc várakozással, és újabb gyújtás ráadás és levétellel mindig elindult ezek után. Sajnos azonban most hogy otthon leparkoltunk vele, már nem akar elindulni. Tegnap próbáltam vagy ezerszer délután, de semmi. Majd este újra megpróbáltuk akkor pöffent kettőt, de hiába léptem a gázra nem akart felpörögni, és leállt. Ezután este már nem indult el. Ma reggel megint rápróbáltam, kétszer is elindult, de megint csak 1-2 pöffenés, gázadásra nem pörgött fel és megint leállt. - AC-t tegnap meghallgattam, amint ráadom a gyújtást búg, és mint mondtam nem olyan régen lett cserélve. - Gyertyák szintén kb fél éve lettek kicserélve AC relé tönkremehetett és mégsem kap benzint motor ? Ma ha hazamegyek akkor kibontom a jobb oldalát és meghallgatom, hogy kattan-e. Tudnátok esetleg abban segíteni, hogy hogyan tudom kizárni az üzemanyagellátási gondot? Segítségeteket előre is köszönöm!
  13. kovacsocsi

    Motor

    Sziasztok! Köszönöm az eddigi segítséget! A kipufogó elöl valahol az első ülések alatt adta meg magát, annyit tudok még, hogy a tűzkarikat is ki kellett cserélni. Amikor megyünk vele, akkor is kicsit dadog, olyan furcsa ritmusban jár a motor, illetve nagyobb gyorsítasnal rángat. Szinte biztos hogy nem az alapjaratival lesz a baj, mert az újjal sem javult a helyzet (biztos megfelelőt vettünk, egyeztetve a mototrtípushoz), mert közben ki lett próbálva egy kolcsonkapott hasznalttal is.
  14. kovacsocsi

    Motor

    Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni. Vagy egy 92-es f astram C14NZ motorral és akadt egy kis problémánk a kipufogóval. Elvittük a karosszériáshoz, aki szépen meg is hegesztette ahogy kell. Probléma megoldva . Igen ám de a hegesztéshez le kellett szedni az akksiról, hogy teljesen áramtalanítva legyen. Innentől kezdve viszont folyamatosan világít a check engine lámpa. Kivillogtattam, a 35-ös hibákód jött ki. Alapjárati motor. Ezek után azt annak rendje szerint kitisztitottuk,de sajnos nem segített. Kipróbáltuk egy vadi újjal is, de semmi javulás. A tünetek a következők: - Kereszteződésnél ha kuplungolok akkor lefullad - Ha csak áll az autó és ralépek a gázra akkor után egyből lefullad - Amíg egyhelyben áll addig szo-szo van alapjárat de a hangja nem szép. Az egészben az az idegesítő, hogy mielőtt áramtalanítva lett, szépen működött, bár indokolatlan motorfelpörgések azért néha voltak, ha álltam a lámpánál, de mégsem lefulladás. Segítségeteket előre is köszönöm.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.