Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

DogG

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    34
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G Caravan, Astra H Caravan
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

625 profile views

DogG's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

0

Hírnév

  1. Sziasztok! Akad egy elég idegesítő nyűgöm, reménykedem benne, hogy valakinek akad tapasztalata, mert a szervizekben eddig többnyire csak közölték, hogy "hát ezt nem tudjuk megállapítani..." Astra H Caravan (Z16XER), a bal oldalon (vélhetően elöl, de elég nehezen kivehető vezetés közben) vinnyog valami guruláskor. Olyasmi hang, mint a féknyikorgás, de folyamatos, és nem változik fékezéssel. Gyanítom, felmelegszik valami, mert hosszabb állás után csöndben van, néhány kilométer után kezd rá, és a melegedés gyanút erősíti az is, hogy ha tűző napon áll a kocsi, elég pár száz méter is. Hallottam a különböző szerelőktől mindent, gumialkatrészekre is fogták már a hangot, megállapítani tényszerűen azonban egyiküknek sem sikerült semmit, hiába húzták-vonták-forgatták emelőn is. Én kerékcsapágyra gyanakodnék, de semmilyen sebességtartományban sincs az a jellegzetes búgó hangja, más tünete sincsen, ami erre utalna. A legutóbbi szerelő azon a véleményen volt, hogy járjak vele tovább, amíg nem ad valami megfoghatóbb hibát, de egyfelől nyugtalanít a dolog, másfelől halálosan ciki így közlekedni az autóval, a leghányatottabb sorsú borsodi kubikostalicska is halkabb... Van esetleg valamilyen tippetek? Köszi előre is!
  2. Némileg magamnak is ellentmondva, éppenséggel lehetne reális elvárás is, a családban csak hasonló korú autók vannak a legkülönfélébb márkákból, hasonló gondja egyiknek sincs Viszont semmiképp sem bíztató a helyzet az általad illetve toma2105 által vázoltak alapján... Az tény, hogy emiatt a "hiba" miatt nem szeretném a fél autót kicserélni, csak reménykedtem, hátha valaki mégis rájött időközben a hibaforrásra. Egyre inkább az az érzésem, hogy nem egy komplex történet lesz a háttérben, hanem valami egészen kis apróság, csak képtelen vagyok felfedezni
  3. Nem szokásom hidegen zaklatni szegényt, simán a tesztek közé sorolt cselekedet volt Az világos, hogy hidegen dúsít, viszont ami miatt rendellenesnek érzem a működést, az az, hogy a fentebb leírtakat csak és kizárólag 16 fok felett műveli. Télen, mínuszban sem így indul, akkor simán 1100 körül pörög egy darabig, aztán fokozatosan beáll a normális alapjáratra, de nem ingadozik, nem "bubog" és nem is fulladozik. Jobb időben viszont a napi első indítás fixen ezen a furcsa módon zajlik, néha a mukanap végi is, de az már csak random. Nyilván nem reális elvárás egy 19 éves, ki tudja valójában mennyit futott autótól, hogy gyári állapotban legyen, de azért ennek az anomáliának szeretnék a végére járni (Egyébként a hűtőfolyadék érzékelője is új, cserés lett, mert nem akartuk elhinni, hogy a 3. darab, neves gyártótól származó termosztát is f*s. Pedig de. )
  4. Sziasztok! Másokhoz hasonlóan alapjárattal akad gondom, de hiába keresgéltem a fórumokban, nem találtam megoldást... X16XEL a motor, a jelenség pedig a következő: Kb. 16 fokos levegőhőmérsélet felett az alapjárat indulás után azonnal felugrik 1500 magasságára, majd rögtön utána el is indul lefelé, de 1250 körül megáll és +/- 50 körüli tartományban ugrál kedve szerint, sokszor mindemellett "bubog" a motor, mintha valami USA-beli V8-asnak képzelné magát... Pár perc után magára talál és visszaesik 900 körülre, majd újabb pár perc után beáll a normálisnak mondható 750-es sávba. Viszont, ha rárúgok egyet a gázra és felpörgetem 3000+, akkor azonnal beáll normális tartományba - de ebben az esetben jó pár percig fulladozik, jóval kövérebb gázzal kell indulnom a szokásosnál, hogy ne álljon le. Az alapjárati motor, EGR, fojtószelep, vákuumcső takarításán túl vagyok, nem hozott változást. Alapjárati motort próbáltam cserélni benne egy új utángyártottra, de a csere után 3000-ről indult és lassan kúszott felfelé, 4500 körül a csekkendzsin is megjött, szóval ijedemben leállítottam és inkább visszaraktam a régit. Sikerült egy hibás / gagyi darabot kifognom, vagy fel kell tanítani valahogy? Van esetleg valakinek megoldás a tarsolyában a hiba felgöngyölítéséhez? Előre is köszi és üdv mindenkinek
  5. Sziasztok! A hűtéssel kapcsolatban lenne kérdésem (ez az első Opelem, nem tudom, mi számít üzemszerű működésnek náluk ) X16XEL motornál miként kéne viselkednie a hűtésnek? A mutató saccper 92 fokot mutat, amikor bekapcsol a ventilátor - ráadásu mind a kettő, a klímáé is. Elszökött a gáz, így a klímát most nem tudom tesztelni, de amíg volt benne, úgy rémlik, nem járt mindkettő, amikor a klímának kellett a hűtés, csak ha a motornak... Ma nézegettem, 80 fok körül áll a mutató, amikor nyit a termosztát, szépen araszolgat felfelé, és marad 90 körül (ventis rásegítéssel, pár percenként bekapcsolnak), de ha tudok haladni tartósabban, akkor visszamegy 80-ig. Köszönöm előre is.
  6. Sziasztok! Rég jártam erre, de gondoltam, megosztom a tapasztalatokat. A P0130 mellé nemsokára visszajött egy "reset" előtt is meglévő hibakód, P0170 (Fuel Trim Malfunction). Én nem boldogultam vele, így kénytelen voltam szervizbe adni, és a 170-es kódot sikerült előbb megoldania a mesternek, injektor fejeket kellett tisztítani - sajnos nem is egyszer... Van egy szakik által használt kifejezés: "becsöpög az injektor". Az enyém konkrétan beömlött inkább, video archívumba is került :D A tisztítás után a fogyasztás javult, a rángatás megszűnt, de hamar előjött a P0130 újra, bár ez már "csak" túlfogyasztást okozott, legalábbis közvetlenül. Vissza a mesterhez, és hamar kiderült, hogy nem véletlenül drágább a gyári és a Bosch szonda, mint a "német utángyártott" AutoMega például... Olcsó húsnak híg a leve, O2 sensor esetében ne spóroljatok! Összességében nézve az injektorok tisztítása és a lambda szonda cseréje után a motor gyönyörűen muzsikál, bár még mindig van pár seb, amit meg kellene gyógyítani, és számítok majd a közösségre ;)
  7. Nem világít folyamatosan, és minden esetben leállítás-índítás után egy ideig nem csinálja. A letárolt hibakód csak a P0130, semmi más, ugyanez a kód akkor is, amikor épp aktív a MIL.
  8. Sziasztok! Nemrég vettem az autómat (1999-es G Astra Caravan, 1.6 16V, X16XEL), tele volt hibakóddal, de egy vasárnap délutáni program keretében egyet kivéve mindet sikerült megszüntetni (fojtó- és egr szelep tisztítás, stb.). Azonban a P0130-as hibakód megmaradt (o2 sensor bank 1 sensor 1). Kiderült hamar, hogy el volt repedve a kipufogócsonk középen, ezért kapott egy ép bontottat és egy új lambda szondát - már csak azért is, mert nem lehetett kiimádkozni a régit a repedt csonkból. Kb. 1000 km-ig nem volt gond vele, de most ismét előjött a hibakód. A MIL hol világít, hol nem, és nem igazán tudom mihez kötni, hogy mikor jön elő. Talán a legjellemzőbb az, amikor tartósan 50-60 felett megyek vele... Városban egy kicsit mintha többet kajálna az autó a kelleténél, és alacsonyabb fordulatról kigyorsítva - koránt sem padlógázon, de azért tempóra törekedve - néha rángat egy kicsit, illetve olykor az autó körül jellegzetes szag terjeng, egyesek szerint a rossz keverékképzés miatt. Egyéb rendellenességet nem tapasztalok - persze ez nem jelenti azt, hogy nincs is... Van valami ötletetek, hogy mit lenne érdemes megnéznem, mielőtt beadom diagnosztikára? Költséghatékonyabb lenne, ha magam meg tudnám oldani...
  9. Még egyszer szeretném megköszönni mindenkinek a segítséget, amivel hozzájárultatok, hogy meglegyen az új gépsárkány. Egyelőre még ismerkedünk, de azt hiszem, jó barátok leszünk, ha a menet közben előkerülő apróságokat is letudom :)
  10. A tapasztalatok alapján arra tippelnék, hogy úgy vette be a kocsit, hogy működött benne eleve. Egy ex-autókereskedő cimbi szerint nem szeretik megcsináltatni eladásig, mert csak áll benne a pénzük... Ezt én mondjuk csak azért nem értem, mert sokkal szimpatikusabb megtekintéskor egy olyan autó, amiben működik minden, jobb eséllyel is tudnák eladni szerintem...
  11. Annyival vagyok talán beljebb, hogy megvan az ismeretség, és korrekt a figura, nem kókányol, ha valamihez hozzányúl. Ha valami gebasz van, még csak le se kell menjek, hogy pitschán rúgjam, családtag is akad arrafelé, aki megteheti :D Egyébként jóban vannak, bár nem az ő ismeretségük révén kerültem képbe a kocsival. A kereskedése régóta létezik, ugyanazon a helyen, egddig még nem volt oka elköltözni onnan. Kicsit vakarta a fejét, amikor lőttem a feltételeket, ment a matek, hogy meddig éri meg még neki... :) Egyedül a csomagtérrolót nem tudtam kialkudni, de az a hirdetés szerint sem volt a kocsihoz, így az biztosan plusz tétel lesz. :(
  12. Jelen pillanatban nem, beindul, de nem fúj hideget, viszont hibátlan klímával kerül átadásra, ez is az alku része volt :) Egyébként a tizenpár megtekintett autó közül egyben sem ment a klíma, aminek a miértje kissé érthetetlen volt számomra...
  13. Köszi, így nagyjából azért már be tudom lőni a várható pengőveszteséget a kötelező jellegű cserékre. Hatványozottan hasznos info, mert nemrég értem haza - szép túra volt ez a mai, de olybá tűnik, hogy eredményes... '99-es, fekete Caravan, valamivel 200e fölötti km-el, korrekt alkuval (nem az ár lett kevesebb, hanem a kereskedő csináltat meg olyan dolgokat, amiket egyébként a vevő félnek kellett volna, ezek javarészt esztétikai hibák, törött tükör, ilyesmi). Osztrákiából jött, de ehhez képest egyátalán nem rohad, sem karosszéria, sem alváz fronton. Törött volt ugyan, de nem vészes az eleje, megsaccolva ráfutás lehetett, és még igazítanak is a lakatosmunkán, hogy szebb legyen. Szerkezetlieg nem sérült, a klímahűtőnél is csak a venti burkolata roppant meg egy kicsit felül, a géptetőt gondolom kellett kicsit simogatni, de legalább a lámpái csili-vili fényes újak :). Egyátalán nincs rossz hangja, egy picike füstöt sem ereszt sehol, jól megy, jól áll meg... Velem volt pár hozzáértő, egybehangzó vélemény alapján jó a vétel, úgyhogy bizakodó vagyok, várom a honosítás-átírás lefutását, és egy vezérléscsere után hozom is haza. Mindenkinek szeretném megköszönni a segítséget, válaszokat, az útmutatást és utánajárást, ami végül hozzásegített az "új családtaghoz"! :)
  14. Ha jól értem, akkor egy vezérlés + olaj/szűrőcsere saccra 60 JMF? Ezeket nem árt akkor belekalkulálnom a "vételárba", itt egy fokkal komolyabb tételnek tűnik anyagilag, mint a Swiftemnél volt :D
  15. Nagyon köszönöm, hogy megnézted - ráadásul ilyen alaposan... Remélem, nem vesződtél érte sokat, mert akkor sok sörrel jönnék... :) Ismerősön keresztül találtam egy jelöltet, vasárnap megnézem - ha minden jól megy legalábbis, mert messze van ugyan, de elvileg lesz fuvarom oda-vissza. Ha nem az lesz a nyertes, akkor átcsattogok a városon kideríteni, mennyit enged a feléből a kereskedő, mert erre is lenne miért költeni még a vételáron felül, ahogy olvastam a hibalistádat :)
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.