Jump to content

Bmájki

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    177
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

Bmájki last won the day on Március 10 2016

Bmájki had the most liked content!

Hírnév

36 Segítőkész

Bmájki névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1970-05-31

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G Z16XEP
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bmájki

    Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések

    Akkor szerintem várjuk meg a cserét, mert ha a kipufogónál ereszt, az is okozhat gondot.
  2. Bmájki

    Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések

    A motornak van csörgő hangja is vagy "csak" rángat? Ahogy írtam nekem twinport szelepet kellett cserélnem, de a szívósor is cserélve lett (78e Ft). A rángatás lehet attól is, ha alacsony fordulaton használjátok, ettől ellustul.
  3. Bmájki

    Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések

    Arra gondolsz, hogy szívósort kellene takarítani? Miben kérnéd a segítséget?
  4. Szabad kérdezni, hogy honnan van? Hajnalban indulok és határozottan könnyebbé tenné az életemet.
  5. Igen, fordított polaritású sajnos. Ezért nem tudtam normális áron kapható LED-et berakni a tolatólámpába.
  6. Bmájki

    Általános műszaki problémák!

    Sajnos XEP, a nyitás valahol 100 C körül van. A pontos méretét nem tudom így azt sem, hogy mivel helyettesíthető. Csak a tömítés külön 1500FT . Úgy látszik, nem úszom meg. Köszi a segítséget mindenkinek.
  7. Bmájki

    Általános műszaki problémák!

    Sziasztok! Mostanában rám jár a rúd. Az elmúlt héten már az autóra költöttem 120e felett. Szeretnék most már egy kicsit spórolni, de termosztátot (reggel nem megy 70 C fölé 25 km alatt) és valószínűleg vízpumpát is cserélnem kell (fogy a vizem és folyamatosan nedves a klímakompresszor háza). A kérdésem az lenne, hogy a termosztát csak házzal együtt cserélhető vagy esetleg külön is? Z16XEP-hez 12.000-től indulnak az árak házzal.
  8. Bmájki

    Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések

    Szia! Egr-nél hová kötötted a 12V-ot, mert a csatlakozóban több tüske is van és nem szeretném leégetni. A twinport szelep hiba elért engem is. Tábori Zolinál kicseréltettem, de kb. 3-5km után elkezdett rángatni az autó, elment az alapjárat, azonnal visszamentem és igyekezett segíteni. Fals levegőre gyanakodva minden szereléssel érintett részt átnézett, körbe fújkált féktisztítóval, alapos volt, mégsem találtunk semmi konkrét okot. Az egr-ről lehúzott csati után megszünt (jelentősen csökkent) a rángatás és volt alapjárat, így arra a következtetésre jutottunk, hogy mivel a twinport sor már teljesen el volt tömítődve korommal és nem jutott át rajta semennyi kipufogó gáz, ezt szép lassan megtanulta a gép és ennek megfelelően dolgozott. A csere után viszont akadály nélkül eljutott az EGR-hez, ami valószínűleg már rossz lehetett és ezt érzékelte a rendszer, amit igyekezett korrigálni. 1405-ös hibakódott dobott, amit törölve vissza is jött. Péntek du. EGR-t kicseréltem este kb. 50 km-es út alatt minden rendben öröm és boldogság. Szombaton mentünk vidékre M5-ön néha elkezdett egyet-egyet rántani a motor, a vízhőfok lement 80-85 fok közé (előtte 95 fölött volt, a szokásos tartományban), félreálláskor már nem volt alapjárat, a hűtővíz szintje a tartályban kb. felére csökkent, a klímakompresszor felső része nedves volt (a vízpumpa alatt van). Nehezen indult, de lejutottunk, az EGR csatlakozót lehúzva javult a helyzet, de a 4-es úton a hőfok csak 78-86 fok között mozgott (ELM327-el nézve). Haza indulás előtt tartály feltöltve zabszem a s....ben. A víz egész úton (135 km) nem érte el az üzemi szintet, a víz viszont alig fogyott kb. 1 centit. Magasabb fordulaton megy rendesen, csak nem melegszik az óra szerint. Bocs, hogy ilyen hosszú lett. A kérdésem az lenne, hogy merre keressem a hibát, mert hétvégén nincs szervíz nyitva, az autó meg hétfőn reggel (4 -kor indulok) meg már kellene. Jövő hét végén pedig lenne egy 600 km-es túra (esküvő). A termosztát nyitva maradhatott és azért nem melegszik, akkor a hűtő elé tehetnék takarást, de ha ahogy régebben valaki írta a vízpumpa lapátja lelazult a tengelyről és nem áramoltatja rendesen a vizet, akkor viszont megfőzném a hengerfejet? Ez utóbbit hogyan tudnám ellenőrizni? A vízhőfok kijelző honnan kapja a jelet, a motortól vagy a hűtőtől? Az EGR-nek lehet ezekhez köze, vagy ettől független probléma? Akinek van ötlete, az ne tartsa magában, mindent köszönök. 2005 Z16XEP
  9. Sajnos szét kell szednem a szellőző rendszert, mert tegnap beleömlött egy fél pohár kávé a műszerfal tetejéről. Volt itt egy leírás, hogyan kell csinálni, de most nem találom. Valaki, akinek van benne tapasztalata, el tudná küldeni?
  10. Sajnos nálam nem. A kivezetés nem volt eldugulva. Viszont nekem esőben és ha lemosatom az autót, akkor is meg szokott jelenni a víz az anyós ülés előtt. Tudnátok segíteni, hogy merre keressem a hibát? Köszi
  11. Bmájki

    Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések

    Szia! Nekem is ilyen motor van az autóban. A rudazatot alulról meg tudod nézni. A jobb első kerék mögött befekszel az autó alá, a motor hátsó részén láthatod. A szabályozó része a generátor felett van kb. 5 cm-es, onnan megy végig a szívósor alatt. Ha felnyúlsz és tudod a rudazatot mozgatni, akkor baj van. ( ha van akna, akkor könnyebb). Azt olvastam, hogy kb. 70e Ft a csere, oda viszed a sráchoz és adja a felújított darabot. Én a neten 1113 kódra IAT szenzor hibát találtam, de egy szerviz azt írja, hogy bemeneti kiiktató szelep hiba. Fogalmam sincs, hogy ezek mik, de ha neked sikerült megtalálni a megoldást, légyszi tett közzé, mert nekem is ez a hiba van régóta.
  12. Igazatok van!!! Összekevertem a másik autóval. Bocsi
  13. Nálam csak 1 izzó van a tolatólámpához. Ezért is akartam egy erősebb led-et beletenni, de drága lett volna, így inkább hagyom.
  14. Bmájki

    Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések

    Szia! Én ugyan ilyen motorral 50 körül kapcsolom a 3., 70 körül a 4. sebességet. Az átlagfogyim így lett az utolsó alkalomra 7,9 L/100 Km (Bp. sok kemény dugóval, Szigetszentmiklós és környéke felesbe)
  15. A klíma nem véletlenűl van lezárva beszerelés előtt. Ha bejut a levegővel a nedvesség (mert ugye nem szárítós a kompresszorotok?) akkor az reakcióba lép a klímagázzal és savasodást okoz. A sav okoz kárt a fém alkatrészeknek? Én még úgy tanultam, hogy igen. Ezért nem szerelünk be bontott épületklímát sem, mert nem tudjuk, hogyan volt kibontva és tárolva, 2-3 év múlva pedig szétmegy az egész. Remélem, hogy a szerelőtök meg tudja oldani.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.