Jump to content

tomi-official

Forummember
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Semleges

About tomi-official

  • Rank
    Újonc

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    1.4B Automata Corsa D Cosmo, 95 2.0B Automata VECTRA A CDX
  • City
    Budapest

Recent Profile Visitors

547 profile views
  1. Igen-igen. Es ezzel a merettel szerintem ertelmesebben nez ki, igaz, nem ezen a kepen...
  2. Sajnálom azért, pedig a belsejére is nagyon vigyáztam. Az mondjuk legalább pozitív hogy inkább időd nincs, mint pénzed. Nekem momentán egyik sem. :D
  3. Idő vagy a mocskos anyagiak?
  4. Sziasztok, Tudom, hogy ez nem a hahu, de gondoltam azért teszek egy próbát itt, hogy ne a vastelepen végezze kilóra szegény. Úgy alakult, hogy kevés vagyok én a Vectrához, hely sincs hol szerelni már, pénz meg pláne, szóval megválnék tőle. Jelenleg az indítómotor nem teker, a motorjára pedig lehet, hogy rá kellene nézni. Amíg beindult, addig szépen ment. 1995 - faceliftes x20xev A Vectra, CDX gyárilag full extra, (hibátlan) automata váltóval. Sok cucc van hozzá meg vadiúj Michelin CrossClimate XL 195/60 R15 gumik, Opel alu kerekeken, pótkerék szintén alu. 2018 nyár végéig még műszaki is van rajta amúgy. Írjatok nyugodtan, ha érdekelne titeket, írtam külön egy szép hosszú listát mi van hozzá, nem akarom a fórumot ezzel szemetelni. Egyébként Bundee hajtotta pár hete, és nagyon vigyorgott közben.
  5. ... regenyt lehetne irni a diagnosztikai kalandjainkrol, de vegre sikerult. Meg egyszer koszi, tenyleg. ;) Es legalabb kiprobaltad most mar ezt a valtot is.
  6. Sziasztok! Nincs valakinek esetleg eladó klíma és ablakfűtés kapcsoló gombja? Nekem sajnos nem világít már csak a sárga csík a tetején. Szétszedtem, de egybe van öntve ott a két izzó, nem lehet cserélni.
  7. A hibat sikerult javitani... elegge amator dolog volt. A gyertyak voltak rosszak. Sajnos az elozo tulajnak bedoltunk, hogy azok biztosan jok, mert cserelte. Igy sosem szedtuk ki egyszerre mindet es neztuk ossze. Kicsereltuk, azota nagyon tutin megy. Hat igen, ki gondolta volna, hogy ha nincs szikra, akkor nem lesz gyujtas? haha. EGR visszadugva, nincs kulonbseg, szoval akkor inkabb maradjon, ovjuk a kornyezetet. :)) De legalabb lett uj vezermutengely jelado, TPS, gyujtotrafo... Draga menet volt, jo kis tanulopenz. A check engine lampa sem vilagit mar. Es termeszetesen, mindenkinek koszonom meg egyszer a hozzajarulasokat / otleteleseket!
  8. Sziasztok, egy kis fejlemény van. Gondoltam, megosztom veletek. Szóval megannyi sikertelenség után azt mondtam, hogy ok... ehhez kevés vagyok. El kell vinni egy rendes szervizbe, diagnosztika, oldják meg profi szerszámokkal és műszerekkel... szkópozzanak kedvükre a szakemberek. Miután két helyről is elhajtottak, hogy nekik nincs idejük, majd talán fél év múlva, ezért erről letettem. A márkaszerviz leszerepelt, hogy képtelenek voltak kiolvasni azt a két hibakódot, amit korábban írtam, így hozzájuk meg nem is akartam vinni. Elkezdtem hát keresni mindenféle-fajta fórumokon bármi hibát, ami hasonló lehetett. Végül egy egészen bizarr dologra bukkantam: EGR. Mármint, most aki ért hozzá, az rögtön a fejéhez is kap, hogy természtesen, az első dolgok egyike, amit érdemes lett volna megnézni. Itt meg is jegyzem gyorsan, hogy nem értek az autókhoz, nekem ez teljes mértékben "önszórakoztatás". Meg pár kedves barátom életének megkeserítése. Az a három szerelő, akinél eddig volt, három másik dolgot mondott, az EGR-re nem mondott semmit. Lekötöttük egy cimborámmal. Elmúlt a két hibakód, elmúlt a toporgás 2000 körüli terhelésen. Hoppá-hoppá. A gyújtótrafó valószínűleg hibás még, mivel bizonyos pedálállásoknál érezhető, hogy nem frankó valami, korábban volt egy strobizás is, aminél gyújtáskimaradások is voltak, szóval, megy bele az új. Az újat már próbáltuk korábban, csak mivel a 2000 körüli torpanás maradt, inkább visszatettük a régit. Szóval, a kérdés, hogy mennyire reális ez a kép, érdemes-e venni új EGR-t horror áron?
  9. Igen, tudom, ez már csak ilyen elkeseredési dolog volt. És előre is nagyon köszi, hogy belenézel ebbe!
  10. Meg kellene nézni egy másik X20XEV-vel is, amiben ugyanolyan ECU van, mint nekem... hátha nem is az OPCOM a hibás. Már komplett ECU cserén gondolkodom egyébként, hátha az csinálja ezt.
  11. Schiller ... es vagy masfel orat vizsgalgattak az autot, aztan kaptam egy kezzel irt papirt. Meg egy nyomtatottat is, szamlaval egyben, amin rajta van, hogy vezermutengely-jelado csere javasolt. Ennyi volt allitolag a hibataroloban.
  12. Wow, de szuper vagy. Koszonom. CDX, automata. De jol valt, azzal szerencsere nincs baj. Ez persze meg nem jelenti azt nyilvan, hogy ne lehetne valami rejtett baja.
  13. Kicsit elhúzódott ez a dolog, de a lényeg, hogy megannyi sikertelen próbálkozás és egy kisebb vagyon elköltése után már azt hittük, behatároltuk a dolgot, gyújtótrafó. (Hahaha, hát persze...) Kezdődőtt minden a TPS-sel, amiből először egy utángyártott lett beletéve, azzal csak rosszabb lett minden, aztán egy Bosch, amivel minden maradt a régi. OK, ez nem vezetett sehova, maradt a toporgás. Bundee nagyon segítőkész volt, felajánlotta az OP-COM diagnosztikát, csak sajnos neki sem sikerült beszélgetnie a motorvezérlővel. Semmi probléma, majd valamit kitalálunk. Közben cserélni kellett pár dolgot, mint pl. olaj, vezérlés, gömbfej, főtengely szimering, ilyesmik. Ezek után egy darabig aztán jó volt megint, de kb. 300 km után újra előjött, egyre rosszabb lett ráadásul. Aztán már a pirosnál sem lehetett vele elindulni rendesen. Akkor jöjjön a villogtatós megoldás. De hoppá, a check engine lámpa kiégett (vagy az előző tulaj így tette értékesebbé az autót, haha). Rendben, ezen már nem akadunk fenn. Elvittük egy Opel márkaszervizbe, ahol meglepő módon a felmérésnél nem sok rendelenességet állapítottak meg. Egy hibát viszont ki tudtak olvasni: vezérműtengely-jeladó. Kicseréltük. Közben észrevettük, hogy a kábel eléggé érdekes, tépázott... fixáltuk. Maradt minden. Na már nagyon felhúztuk magunkat, úgyhogy jött a stroboszkóp meg minden egyéb, végül kiderült, hogy nincs gyújtás két hengerben, mikor rosszalkodik (amit gondoltunk is), már csak az kellett, hogy valahogy lássuk, hogy elmegy-e a trafóig az áram. Mivel a fordulatszám nem ingadozik, nem feleződik, és az meg az ECU-ból jön, az áram meg eljut a trafóig, így valószínűleg az a hibás. Cseréltük, de nem az volt a hibás. És most itt megállt már tényleg minden tudomány. Úgyhogy szétkaptam a műszercsoportot, kicseréltem a Check Engine izzót: jöhet a villogtatás. 12, 52, 75. A 12-es az a diag. inditás, a többit annyira nem tudom behatárolni. Tudna adni valaki tippeket? Előre is köszönöm. +1: indítás után mikorra kell kialudnia a check engine-nek? (Vagy eltárolja a hibát és Opel szerviz tudja törölni?)
  14. Amugy hol van a diag. csatlakozo? :D Ez most elegge idiota kerdes lehet, gondolom, de ODB-t nem talaltam sehol.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.