Jump to content

Kishenceg

Forummember
  • Content Count

    173
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Kishenceg last won the day on February 24

Kishenceg had the most liked content!

Community Reputation

21 Segítőkész

About Kishenceg

  • Rank
    Fórumlakó

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    opel
  • City
    ?

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sziasztok! Próbáltam keresővel de nem sok sikerrel jártam, ezért megkérdezem: DenckerMann szűrőkkel (levegő és pollen) mik a tapasztalatok? Köszönöm!
  2. Igen, 5 L, de nem akkora gond, a másik (Corsa) sajnos jó ütemben fogyasztja... Viszont akkor ezek szerint nem is feltétlenül szükséges cserélnem, úgy tűnik.
  3. Hűtőfolyadékot mennyi idő/km elteltével szükséges cserélni? Jelenleg (7 év és 65e km után, A16XER) még a gyári van benne, mivel esedékes az éves szerviz, ez is mehetne. Kérdés, hogy kell/szükséges-e? Illetve, ha igen, mennyi kell bele? (Ezt nem találtam meg a könyvében.)) Ha veszek egy ilyen 5L kiszerelésűt, akkor az elég kell legyen, ugye? https://cromax.hu/olajfolyadek/folyadek/fagyallo_hutofolyadek/fagyallo_hutofolyadek_5_liter_piros_opel_48512
  4. Kishenceg

    Egyéb csevegés

    pedig az lesz az.
  5. Bocsánat a belevauért, de 50km/h-nál a harmadik egyáltalán nem "vissza", hanem kb a megfelelő fokozat ehhez a sebességhez, akkor is, ha egyébként minden rendben van a motorral. Negyedikben is el kellene guruljon 50-nél, persze, de szerintem az már nem egészséges a motornak. Sosem értettem ezt a 2000 fordulat körüli csordogálási kényszert a benzinesek esetében...
  6. miért váltanál?
  7. Nem, nem nedves (nem is írtam, a fűtőradiátor is volt már cserélve - a fele kocsi új :D ). Ma beszéltem a szerelővel, illetve el is hoztam a kocsit. Végülis megtalálták a szivárgás helyét (nyomát) a blokk oldalán (valahol hátul-oldalt). Abban maradtunk, hogy egyelőre nem bántjuk. Mivel nem befelé, hanem kifelé megy a hűtőfolyadék (és mivel évek óta ezt csinálja), elvileg elég lehet, ha az eddigieknek megfelelően figyelek rá és töltök, ha kell. Nem a legjobb, persze, de mivel az autó értékének kb 20-25%-át érné el a javítás költsége, nem biztos, hogy megérné. Később meglátom, mi lesz vele. Gondolom, előbb-utóbb meg kell, meg fogom csináltatni, de ilyenkor mindig felmerül bennem, hogy vajh mi lesz következő? Egy 16 éves autóval minden kilométer kaland...
  8. Köszi! Ma beszéltem a szerelővel, illetve el is hoztam a kocsit. Végülis megtalálták a szivárgás helyét (nyomát) a blokk oldalán (valahol hátul-oldalt). Abban maradtunk, hogy egyelőre nem bántjuk. Mivel nem befelé, hanem kifelé megy a hűtőfolyadék (és mivel évek óta ezt csinálja), elvileg elég lehet, ha az eddigieknek megfelelően figyelek rá és töltök, ha kell. Nem a legjobb, persze, de mivel az autó értékének kb 20-25%-át érné el a javítás költsége, nem biztos, hogy megérné. Később meglátom, mi lesz vele. Gondolom, előbb-utóbb meg kell, meg fogom csináltatni, de ilyenkor mindig felmerül bennem, hogy vajh mi lesz következő? Egy 16 éves autóval minden kilométer kaland...
  9. Sziasztok! Némi tanácsra lenne szükségem, hűtőfolyadék fogyással kapcsolatban. Az "alany" egy Z12XE. Az autóban ~110eKM van, az utóbbi 40eKM-t tekertük bele mi, kb négy éve van meg. Az gond az, hogy 2-3 hét alatt ( ~500km) eltűnik a kiegyenlítő tartályból a hűtőfolyadék. Ezután is vígan elvan, megy, nincs semmi különös, nem füstöl, nincs gőzölés melegen újraindításnál, nem forr a hűtőfolyadék, nem ugrál a hőmérséklet mutató, fűt is. Az utóbbi hónapokban feltűnt, hogy melegen néha nehezebben indul, de ez is elég rendszertelen. Az olajbetöltő sapka kicsit majonézes, ezt egyelőre szeretném betudni a sok rövid útnak. Tehát igazán kirívó hibát vagy tünetet nem produkál. A fogyás kb két éve tűnt fel először. Ami eddig történt vele: - a vezérlés és a motortömb közötti nagy tömítés ki lett cserélve, - ki van cserélve az EGR szelep tömítése is, - ki van cserélve az a csatlakozó, ami a motor jobb felső részébe van csavarva és egy cső csatlakozik rá, gyárilag műanyagból volt (ennek sajna nem tudom a nevét, de állítólag típushiba, hogy elreped). A szerelő szerint hengerfej-felújítás lenne a megoldás. Benne is lennék a dologban, de sajnos bejön az, hogy egyrészt már elég sokat sikerült költeni a hiba megoldására eredménytelenül, másrészt a felújítás várható költsége összemérhető az autó értékével. Én magam megpróbálkoznék még az UV-s keresőfolyadékkal, bár nem sok reményt fűzök hozzá, mert a szerelő szerint nem találtak (és én magam sem láttam) folyásra utaló nyomot (az EGR szelep környékét leszámítva). Egyszóval a segítségeteket, tanácsotokat szeretném kérni, hogy mit lenne még érdemes megnézni/megnézetni a hengerfej-felújítás előtt. Köszönöm, előre is!
  10. Sziasztok! Némi tanácsra lenne szükségem, hűtőfolyadék fogyással kapcsolatban. Az "alany" egy Z12XE (ami épp egy Corsában van, viszont itt van élet, a Corsa topciban meg nincs). Az autóban ~110eKM van, az utóbbi 40eKM-t tekertük bele mi, kb négy éve van meg. Az gond az, hogy 2-3 hét alatt ( ~500km) eltűnik a kiegyenlítő tartályból a hűtőfolyadék. Ezután is vígan elvan, megy, nincs semmi különös, nem füstöl, nincs gőzölés melegen újraindításnál, nem forr a hűtőfolyadék, nem ugrál a hőmérséklet mutató, fűt is. Az utóbbi hónapokban feltűnt, hogy melegen néha nehezebben indul, de ez is elég rendszertelen. Az olajbetöltő sapka kicsit majonézes, ezt egyelőre szeretném betudni a sok rövid útnak. Tehát igazán kirívó hibát vagy tünetet nem produkál. A fogyás kb két éve tűnt fel először. Ami eddig történt vele: - a vezérlés és a motortömb közötti nagy tömítés ki lett cserélve, - ki van cserélve az EGR szelep tömítése is, - ki van cserélve az a csatlakozó, ami a motor jobb felső részébe van csavarva és egy cső csatlakozik rá, gyárilag műanyagból volt (ennek sajna nem tudom a nevét, de állítólag típushiba, hogy elreped). A szerelő szerint hengerfej-felújítás lenne a megoldás. Benne is lennék a dologban, de sajnos bejön az, hogy egyrészt már elég sokat sikerült költeni a hiba megoldására eredménytelenül, másrészt a felújítás várható költsége összemérhető az autó értékével. Én magam megpróbálkoznék még az UV-s keresőfolyadékkal, bár nem sok reményt fűzök hozzá, mert a szerelő szerint nem találtak (és én magam sem láttam) folyásra utaló nyomot (az EGR szelep környékét leszámítva). Egyszóval a segítségeteket, tanácsotokat szeretném kérni, hogy mit lenne még érdemes megnézni/megnézetni a hengerfej-felújítás előtt. Köszönöm, előre is!
  11. Kishenceg

    Fogyasztás

    Az a 0,2L kb mérési hiba. Nekem nyugodt, de nem tötyörgő országúti menéssel 6,6L, előváros-kisváros napi ingázás 7,2-7,5L között. Nagy átlagban 7L körül eljárok, "sima" MOL 95-ös. (Ha beesik egy füstöspesti menet, 8L felett lesz arra a tankra számolva.)
  12. A16XER, ezt a furcsa, só- vagy vízkőszerű lerakódást találtam a blokk bal oldalán. Hasonló nyomok vannak lefelé, a kuplung házán is. Mi lehet ez?
  13. Meg szabad kérdezni, miért jó, ha kikapcsolod?
  14. Gratulálok a "sárfogó" tervezőjének. A termék valóban rászolgál a nevére, oldalanként egy egész szemeteslapátnyi homokot szedtem ki belőle. Az alján található kb. 5*10mm nagyságú kifolyó semmit sem ér.
  15. Próbáltam keresni, de nem jártam sikerrel,m ezért megkérdezem: az első kerekeknél lévő sárfogókat hogyan lehet levenni? Oldalanként 3-3 "bolha tartja, de ahogy nézem, belül megnyomod egyszer használatos fajták. Feszegetni nem nagyon merem, nehogy valami más burkolatot is letépjek vele. Ötlet?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.