Jump to content
OPEL FÓRUM

Kishenceg

Forummember
  • Content Count

    179
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Kishenceg last won the day on February 24 2019

Kishenceg had the most liked content!

Community Reputation

21 Segítőkész

About Kishenceg

  • Rank
    Fórumlakó

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    opel
  • City
    ?

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sziasztok! Nem nagyon pörög a topic, de hátha... E Corsa lenne a kiszemelt, második autónak. Viszonylag rövid, városi, város környéki utakra, néha "merészkednénk" vele messzebbre. A 90 lovas (b14xer) változatra fáj a fogam, amitől gondolom nem lesz versenyautó, de talán egy elfogadható szintet hozni fog. A gondom, hogy nem nagyon találok információkat, mire kell figyelni, mi kerülendő? Megköszönném, ha akadna valaki, aki megosztja velem tapasztalatait.
  2. Sziasztok! Nem szeretnék vitát generálni, vagy rejtett hirdetni a kérdéssel, de megkérdezném, mert tanácstalan vagyok, bármennyire is böngészem a használtautós hirdetéseket és viszonylag gyorsan el kellene döntenem, hogy beleugrok-e egy évvégi "kampányos" autócserébe. Kb mi az az összeg amire számíthatok, mennyiért hirdessem meg az autót? (2011 évvégi gyártás, 2013. májusi Mo-i üzembehelyezés, 5 ajtós, fekete, A16XER, alap klíma, elöl e.ablak, legegyszerűbb kijelző. Valós 68eKM, második tulaj vagyok, de végig családban volt. Sérülése egy-két kisebb karcon kívül nincs. A feketén ugye az is meglátszik, ha ránézel...) Köszi! (Ha szabálytalan a kérdés, kérem a modikat, töröljék.)
  3. Szia! Visszakérdezek. Úgy érted, hogy a lambdaszonda csere után eltűnt a gyorsítás közbeni "rángatás"? Vagy csak a vissza-visszatérő P0134 nem jelentkezett többet?
  4. Köszi! Nem ütöm, de naponta használom. Pár márkaszerviztől kértem árajánlatot, nagyjából egységáron dolgoznak, 75eFt a szíj és görgők cseréje. Plusz a hosszbordás szíj. Eddig rendben is, elfogadhatónak tűnik, szerintem a közeli szerelő sem vállalná (sokkal) olcsóbban. Viszont mindenhol említették a vízpumpa cseréjét. Sehol nem mondták "kötelezőnek", csak hogy ajánlott, vagy állapottól függően cserélik. Ez nagyon elgondolkoztató, akkor most előírt vagy sem, szükséges-e vagy sem, vagy csak le szeretnének venni még 50eFt-ot? A hatról tíz évre csökkentett intervallum (azonos km mennyiség mellett) pedig kifejezetten fura.... Ó, igen, az esztergomi Opel markaszervizzel van valakinek tapasztalata? Ők voltak a legszimpatikusabbak...
  5. Sziasztok! A16XER motor, nem egészen 70e KM (valós), 2011-es gyártás. Két kérdésem lenne: Egyik: Kb két éve időnkét a "villáskulcs autóval" ikon nem alszik el a gyújtás ráadása után pár másodperccel, csak a motor indításakor. A hibakód "lambda szonda lassú reakcióidő" (P0134). A hibát kétszer töröltettem, kb fél-egy éven belül (jellemzően a következő szerviz előtt) visszajött. Legutóbb (összesen tehát ez a hamadik alkalom, hogy megjelent) vártam kb két hónapot, ezalatt magától el is tűnt a hibakód, a szerviz sem talált semmit. Nemrégiben megint visszatért. Járó motornál nem világít semmi, problémát sem érzékelek. Ami viszont feltűnt egy ideje, hogy padlógázas (vagy közeli) gyorsításnál a motor mintha kicsit rángatna. Nagyon enyhén, alig-alig érezhetően, de rángat, vagy inkább mintha egy-egy rövid pillanatra elgondolkozna, gyorsítson-e. Teljesen abban sem vagyok biztos, hogy ez tényleg hiba, vagy csak "nem szereti" a teligázas gyorsítást, mivel máskor nem csinálja. A kérdés, hogy másnál is ilyen-e, vagy ez hiba, esetleg összefüggésben lehet a lambdaszondás dologgal? Másik: A szervizfüzetben nincs megadva csereperiódus a vezérműszíjjal kapcsolatban. Itt a fórumon a 10év/150eKM adat kering. Egy az Opel.hu oldalról letölthető füzetben (modellév 9.0, jelentsen is ez bármit) is ez szerepel. Eddig nyugodt voltam, Opel márkaszervízben sem mondtak semmit ezzel kapcsolatban, igaz, nem is kérdeztem rá direktben. Nemrégiben viszont belefutottam ebbe a táblázatba: http://www.opel-niedersachsen.de/media/files/Zahnriemenwechsel-2014-09-14.pdf Ebben a 2011-es gyártási évtől 6év/150eKM van megadva. Ezzel kapcsolatban tudnátok segíteni, melyiknek hihetek? A 6 évet már túlléptem jóval, de a 150eKM felénél se járok, szóval nem cserélnék vezérlést, ha nem előírt, viszont azt sem szeretném, ha gond lenne miatta...
  6. Kishenceg

    Egyéb csevegés

    Használ esetleg valaki a tisztelt típus-társak közül hátsó ajtóra szerelhető bringatartót? Kíváncsi lennék, hogy hosszabb használat okoz-e esetleg bármiféle derformációt vagy a zsanérok lógását? Vagy túlgondolom?
  7. Sziasztok! Próbáltam keresővel de nem sok sikerrel jártam, ezért megkérdezem: DenckerMann szűrőkkel (levegő és pollen) mik a tapasztalatok? Köszönöm!
  8. Igen, 5 L, de nem akkora gond, a másik (Corsa) sajnos jó ütemben fogyasztja... Viszont akkor ezek szerint nem is feltétlenül szükséges cserélnem, úgy tűnik.
  9. Hűtőfolyadékot mennyi idő/km elteltével szükséges cserélni? Jelenleg (7 év és 65e km után, A16XER) még a gyári van benne, mivel esedékes az éves szerviz, ez is mehetne. Kérdés, hogy kell/szükséges-e? Illetve, ha igen, mennyi kell bele? (Ezt nem találtam meg a könyvében.)) Ha veszek egy ilyen 5L kiszerelésűt, akkor az elég kell legyen, ugye? https://cromax.hu/olajfolyadek/folyadek/fagyallo_hutofolyadek/fagyallo_hutofolyadek_5_liter_piros_opel_48512
  10. Kishenceg

    Egyéb csevegés

    pedig az lesz az.
  11. Bocsánat a belevauért, de 50km/h-nál a harmadik egyáltalán nem "vissza", hanem kb a megfelelő fokozat ehhez a sebességhez, akkor is, ha egyébként minden rendben van a motorral. Negyedikben is el kellene guruljon 50-nél, persze, de szerintem az már nem egészséges a motornak. Sosem értettem ezt a 2000 fordulat körüli csordogálási kényszert a benzinesek esetében...
  12. miért váltanál?
  13. Nem, nem nedves (nem is írtam, a fűtőradiátor is volt már cserélve - a fele kocsi új :D ). Ma beszéltem a szerelővel, illetve el is hoztam a kocsit. Végülis megtalálták a szivárgás helyét (nyomát) a blokk oldalán (valahol hátul-oldalt). Abban maradtunk, hogy egyelőre nem bántjuk. Mivel nem befelé, hanem kifelé megy a hűtőfolyadék (és mivel évek óta ezt csinálja), elvileg elég lehet, ha az eddigieknek megfelelően figyelek rá és töltök, ha kell. Nem a legjobb, persze, de mivel az autó értékének kb 20-25%-át érné el a javítás költsége, nem biztos, hogy megérné. Később meglátom, mi lesz vele. Gondolom, előbb-utóbb meg kell, meg fogom csináltatni, de ilyenkor mindig felmerül bennem, hogy vajh mi lesz következő? Egy 16 éves autóval minden kilométer kaland...
  14. Köszi! Ma beszéltem a szerelővel, illetve el is hoztam a kocsit. Végülis megtalálták a szivárgás helyét (nyomát) a blokk oldalán (valahol hátul-oldalt). Abban maradtunk, hogy egyelőre nem bántjuk. Mivel nem befelé, hanem kifelé megy a hűtőfolyadék (és mivel évek óta ezt csinálja), elvileg elég lehet, ha az eddigieknek megfelelően figyelek rá és töltök, ha kell. Nem a legjobb, persze, de mivel az autó értékének kb 20-25%-át érné el a javítás költsége, nem biztos, hogy megérné. Később meglátom, mi lesz vele. Gondolom, előbb-utóbb meg kell, meg fogom csináltatni, de ilyenkor mindig felmerül bennem, hogy vajh mi lesz következő? Egy 16 éves autóval minden kilométer kaland...
  15. Sziasztok! Némi tanácsra lenne szükségem, hűtőfolyadék fogyással kapcsolatban. Az "alany" egy Z12XE. Az autóban ~110eKM van, az utóbbi 40eKM-t tekertük bele mi, kb négy éve van meg. Az gond az, hogy 2-3 hét alatt ( ~500km) eltűnik a kiegyenlítő tartályból a hűtőfolyadék. Ezután is vígan elvan, megy, nincs semmi különös, nem füstöl, nincs gőzölés melegen újraindításnál, nem forr a hűtőfolyadék, nem ugrál a hőmérséklet mutató, fűt is. Az utóbbi hónapokban feltűnt, hogy melegen néha nehezebben indul, de ez is elég rendszertelen. Az olajbetöltő sapka kicsit majonézes, ezt egyelőre szeretném betudni a sok rövid útnak. Tehát igazán kirívó hibát vagy tünetet nem produkál. A fogyás kb két éve tűnt fel először. Ami eddig történt vele: - a vezérlés és a motortömb közötti nagy tömítés ki lett cserélve, - ki van cserélve az EGR szelep tömítése is, - ki van cserélve az a csatlakozó, ami a motor jobb felső részébe van csavarva és egy cső csatlakozik rá, gyárilag műanyagból volt (ennek sajna nem tudom a nevét, de állítólag típushiba, hogy elreped). A szerelő szerint hengerfej-felújítás lenne a megoldás. Benne is lennék a dologban, de sajnos bejön az, hogy egyrészt már elég sokat sikerült költeni a hiba megoldására eredménytelenül, másrészt a felújítás várható költsége összemérhető az autó értékével. Én magam megpróbálkoznék még az UV-s keresőfolyadékkal, bár nem sok reményt fűzök hozzá, mert a szerelő szerint nem találtak (és én magam sem láttam) folyásra utaló nyomot (az EGR szelep környékét leszámítva). Egyszóval a segítségeteket, tanácsotokat szeretném kérni, hogy mit lenne még érdemes megnézni/megnézetni a hengerfej-felújítás előtt. Köszönöm, előre is!
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.