Jump to content

Kishenceg

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    167
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

Kishenceg last won the day on Március 6 2017

Kishenceg had the most liked content!

Hírnév

19 Segítőkész

Kishenceg névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    opel
  • Város
    ?

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kishenceg

    Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések

    Nem, nem nedves (nem is írtam, a fűtőradiátor is volt már cserélve - a fele kocsi új :D ). Ma beszéltem a szerelővel, illetve el is hoztam a kocsit. Végülis megtalálták a szivárgás helyét (nyomát) a blokk oldalán (valahol hátul-oldalt). Abban maradtunk, hogy egyelőre nem bántjuk. Mivel nem befelé, hanem kifelé megy a hűtőfolyadék (és mivel évek óta ezt csinálja), elvileg elég lehet, ha az eddigieknek megfelelően figyelek rá és töltök, ha kell. Nem a legjobb, persze, de mivel az autó értékének kb 20-25%-át érné el a javítás költsége, nem biztos, hogy megérné. Később meglátom, mi lesz vele. Gondolom, előbb-utóbb meg kell, meg fogom csináltatni, de ilyenkor mindig felmerül bennem, hogy vajh mi lesz következő? Egy 16 éves autóval minden kilométer kaland...
  2. Kishenceg

    Motor - benzines

    Köszi! Ma beszéltem a szerelővel, illetve el is hoztam a kocsit. Végülis megtalálták a szivárgás helyét (nyomát) a blokk oldalán (valahol hátul-oldalt). Abban maradtunk, hogy egyelőre nem bántjuk. Mivel nem befelé, hanem kifelé megy a hűtőfolyadék (és mivel évek óta ezt csinálja), elvileg elég lehet, ha az eddigieknek megfelelően figyelek rá és töltök, ha kell. Nem a legjobb, persze, de mivel az autó értékének kb 20-25%-át érné el a javítás költsége, nem biztos, hogy megérné. Később meglátom, mi lesz vele. Gondolom, előbb-utóbb meg kell, meg fogom csináltatni, de ilyenkor mindig felmerül bennem, hogy vajh mi lesz következő? Egy 16 éves autóval minden kilométer kaland...
  3. Kishenceg

    Motor - benzines

    Sziasztok! Némi tanácsra lenne szükségem, hűtőfolyadék fogyással kapcsolatban. Az "alany" egy Z12XE. Az autóban ~110eKM van, az utóbbi 40eKM-t tekertük bele mi, kb négy éve van meg. Az gond az, hogy 2-3 hét alatt ( ~500km) eltűnik a kiegyenlítő tartályból a hűtőfolyadék. Ezután is vígan elvan, megy, nincs semmi különös, nem füstöl, nincs gőzölés melegen újraindításnál, nem forr a hűtőfolyadék, nem ugrál a hőmérséklet mutató, fűt is. Az utóbbi hónapokban feltűnt, hogy melegen néha nehezebben indul, de ez is elég rendszertelen. Az olajbetöltő sapka kicsit majonézes, ezt egyelőre szeretném betudni a sok rövid útnak. Tehát igazán kirívó hibát vagy tünetet nem produkál. A fogyás kb két éve tűnt fel először. Ami eddig történt vele: - a vezérlés és a motortömb közötti nagy tömítés ki lett cserélve, - ki van cserélve az EGR szelep tömítése is, - ki van cserélve az a csatlakozó, ami a motor jobb felső részébe van csavarva és egy cső csatlakozik rá, gyárilag műanyagból volt (ennek sajna nem tudom a nevét, de állítólag típushiba, hogy elreped). A szerelő szerint hengerfej-felújítás lenne a megoldás. Benne is lennék a dologban, de sajnos bejön az, hogy egyrészt már elég sokat sikerült költeni a hiba megoldására eredménytelenül, másrészt a felújítás várható költsége összemérhető az autó értékével. Én magam megpróbálkoznék még az UV-s keresőfolyadékkal, bár nem sok reményt fűzök hozzá, mert a szerelő szerint nem találtak (és én magam sem láttam) folyásra utaló nyomot (az EGR szelep környékét leszámítva). Egyszóval a segítségeteket, tanácsotokat szeretném kérni, hogy mit lenne még érdemes megnézni/megnézetni a hengerfej-felújítás előtt. Köszönöm, előre is!
  4. Kishenceg

    Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések

    Sziasztok! Némi tanácsra lenne szükségem, hűtőfolyadék fogyással kapcsolatban. Az "alany" egy Z12XE (ami épp egy Corsában van, viszont itt van élet, a Corsa topciban meg nincs). Az autóban ~110eKM van, az utóbbi 40eKM-t tekertük bele mi, kb négy éve van meg. Az gond az, hogy 2-3 hét alatt ( ~500km) eltűnik a kiegyenlítő tartályból a hűtőfolyadék. Ezután is vígan elvan, megy, nincs semmi különös, nem füstöl, nincs gőzölés melegen újraindításnál, nem forr a hűtőfolyadék, nem ugrál a hőmérséklet mutató, fűt is. Az utóbbi hónapokban feltűnt, hogy melegen néha nehezebben indul, de ez is elég rendszertelen. Az olajbetöltő sapka kicsit majonézes, ezt egyelőre szeretném betudni a sok rövid útnak. Tehát igazán kirívó hibát vagy tünetet nem produkál. A fogyás kb két éve tűnt fel először. Ami eddig történt vele: - a vezérlés és a motortömb közötti nagy tömítés ki lett cserélve, - ki van cserélve az EGR szelep tömítése is, - ki van cserélve az a csatlakozó, ami a motor jobb felső részébe van csavarva és egy cső csatlakozik rá, gyárilag műanyagból volt (ennek sajna nem tudom a nevét, de állítólag típushiba, hogy elreped). A szerelő szerint hengerfej-felújítás lenne a megoldás. Benne is lennék a dologban, de sajnos bejön az, hogy egyrészt már elég sokat sikerült költeni a hiba megoldására eredménytelenül, másrészt a felújítás várható költsége összemérhető az autó értékével. Én magam megpróbálkoznék még az UV-s keresőfolyadékkal, bár nem sok reményt fűzök hozzá, mert a szerelő szerint nem találtak (és én magam sem láttam) folyásra utaló nyomot (az EGR szelep környékét leszámítva). Egyszóval a segítségeteket, tanácsotokat szeretném kérni, hogy mit lenne még érdemes megnézni/megnézetni a hengerfej-felújítás előtt. Köszönöm, előre is!
  5. Kishenceg

    Fogyasztás

    Az a 0,2L kb mérési hiba. Nekem nyugodt, de nem tötyörgő országúti menéssel 6,6L, előváros-kisváros napi ingázás 7,2-7,5L között. Nagy átlagban 7L körül eljárok, "sima" MOL 95-ös. (Ha beesik egy füstöspesti menet, 8L felett lesz arra a tankra számolva.)
  6. A16XER, ezt a furcsa, só- vagy vízkőszerű lerakódást találtam a blokk bal oldalán. Hasonló nyomok vannak lefelé, a kuplung házán is. Mi lehet ez?
  7. Kishenceg

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Meg szabad kérdezni, miért jó, ha kikapcsolod?
  8. Kishenceg

    Általános műszaki problémák! - Astra H

    Gratulálok a "sárfogó" tervezőjének. A termék valóban rászolgál a nevére, oldalanként egy egész szemeteslapátnyi homokot szedtem ki belőle. Az alján található kb. 5*10mm nagyságú kifolyó semmit sem ér.
  9. Kishenceg

    Általános műszaki problémák! - Astra H

    Próbáltam keresni, de nem jártam sikerrel,m ezért megkérdezem: az első kerekeknél lévő sárfogókat hogyan lehet levenni? Oldalanként 3-3 "bolha tartja, de ahogy nézem, belül megnyomod egyszer használatos fajták. Feszegetni nem nagyon merem, nehogy valami más burkolatot is letépjek vele. Ötlet?
  10. Kishenceg

    ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek

    Szia! Nekünk is 5 ajtós van, A16XER motorral. Nem szoktam kevésnek érezni, akkor sem, ha négyen ülünk benne.A "jól megy?" kérdés mindig nagyon relatív. Nem "lép" nagyot (nem egy büdös dízel ), de ha figyelsz a fordulatszámra, klasszul fog haladni, nem fognak szitkozódva kerülgetni a forgalomban. Persze, ha találsz 1,8-at, érdemesebb lehet azt venni. A Z18XER motor, teljesen ugyan az mint a Z16XER. A kérdésed előtti hozzászólásban van egy link a különböző 1,6 benzinmotorok leírásához. Ha még nem nézted, kattints rá!
  11. Kishenceg

    Általános műszaki problémák! - Astra H

    Nyár végefelé egyszer már eljátszotta az autó, azóta nem jelentkezett dolog, de ma megint előadta: tankoláskor egészen gyorsan "lekattant", többször is, míg sikerült teletankolni. Általában mindig ugyanott tankolok, nem szokott semmi gond lenni. A mai és a múltkori eset is "idegen" kútnál történt. Mit érdemes megnézni/ellenőrizni?
  12. Kishenceg

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Az ötajtósnak a középső féklámpa mellett (azzal egy műanyag elemben), bal oldalon van.
  13. pont ezt írta ő is. (a te hozzászólásaidat olvasgattam a témában)
  14. edit: tárgytalan, megtaláltam, a kereső a barátom.
  15. Kishenceg

    Egyéb csevegés

    A trafómentes autóban is van elég drága alkatrész... Bár tulajdonképpen egy trafó annyira nem is drága cucc (a G Astra kapcsán volt alkalmam ismerkedni ezen termékkel). Értem amit mondasz, világos. Mivel én csak lelkes (és kevés gyakorlati tapasztalattal rendelkező) érdeklődő vagyok, akivel sokmindent el lehet hitetni, tényleg kíváncsi lennék a véleményekre, mert ott a helyszínen ez a jelenet a hüvelyk- és mutatóujj között olajat simogató "vizsgálat" komolyságával vetekedett.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.