Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

DuDu123

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    238
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

DuDu123 névjegye

  • Születésnap 1980-01-29

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Mezőföld

MOTE klubkártya

  • Város
    Nem adom meg

DuDu123's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Nem, a főtengelyem nem állt még be, de remélem nem is fog, ha rajtam múlik. :lol: Ja, én sem szoktam tötymörögni az átjáróban, de lassítanom kellett másodikig, mert nagyon ratyi, szétrázza a kocsit. Bár ahogy éreztem, kuplung kinyomása nélkül is megállt volna a motor, akkor meg a motorfék mégjobban lefogott volna, mire kinyomom a kupplungot másodikban talán meg is álllította volna a kocsit, a síneken. :lol:)) Na az pl. elég szar lett volna, de szerencsémre nem így alakult.
  2. Köszi a választ, kicseréltettem ma, az a biztos. Holnap lesz vele egy utam Münchenbe, és nagyon nem szeretném, ha gond lenne, ezért inkább cseréltettem, szorított az idő. Most jó a szerkezet. 21.000 Ft volt a gyári. Munkadíjat nem kellett fizetnem ismeretség révén, úgyhogy azt megúsztam, igaz nem is lett volna sok, 20 perc alatt megvolt.
  3. Sziasztok! Tudom, nem ide illik, de ide is leírom a problémámat. (Astra G Z16XEP). Az utóbbi időben észrevettem, hogy egy-egy gyorsításkor egy pillanatra megtorpan. Nem volt komoly, szinte alig lehetett észrevenni. Ma egy lámpánál aztán megtorpant elég tisztességesen, de még akkor összeszedte magát. Utána egy vasúti átjáróban haladtam át, éppen kinyomtam a kupplungot hogy váltok vissza, és a motor leállt..... szerencsére volt annyi lendületem, hogy túlgurultam a síneken, és félre tudtam állni. 3-szor próbáltam újraindítani, nem sikerült. Telefon, kb. 20 perc múlva sárga angyal kijött, elsőre elindult neki. Hiba kiolvasás: Főtengelyjeladó Próbaút: ment szépen, ezután a hiba törlésre került. Utána szépen hazajöttem vele. Hétfőn természetesen megy szervízbe, mert hosszabb út áll előtte, és nem szeretném, ha gond lenne. Amit igazán kérdezni akartam: Volt-e már valakinek ilyen baja a főtengelyjeladóval, és ha igen, mennyibe fájt a csere? Köszi
  4. Sziasztok! Lenne egy problémám a géppel (Astra G Z16XEP). Az utóbbi időben észrevettem, hogy egy-egy gyorsításkor egy pillanatra megtorpan. Nem volt komoly, szinte alig lehetett észrevenni. Ma egy lámpánál aztán megtorpant elég tisztességesen, de még akkor összeszedte magát. Utána egy vasúti átjáróban haladtam át, éppen kinyomtam a kupplungot hogy váltok vissza, és a motor leállt..... szerencsére volt annyi lendületem, hogy túlgurultam a síneken, és félre tudtam állni. 3-szor próbáltam újraindítani, nem sikerült. Telefon, kb. 20 perc múlva sárga angyal kijött, elsőre elindult neki. Hiba kiolvasás: Főtengelyjeladó Próbaút: ment szépen, ezután a hiba törlésre került. Utána szépen hazajöttem vele. Hétfőn természetesen megy szervízbe, mert hosszabb út áll előtte, és nem szeretném, ha gond lenne. Amit igazán kérdezni akartam: Volt-e már valakinek ilyen baja a főtengelyjeladóval, és ha igen, mennyibe fájt a csere?
  5. Én igen. A FUCHS jó, nagyon jó. A többi nagy gyártóval van egy szinten.
  6. Szia! Örülök, hogy ebben egyetértünk. Azt hiszem, castrol magnatec volt benne neki előtte, a szervíz azt használt. Az nem olyan rossz szerintem, az már egy minőségi kategória. Mit értesz pontosan az alatt, hogy az X-esek laza illesztésűek? És amelyik X-es motor nem eszi az 5W-40-et sem? Azzal mi a helyzet? Szerintem egy jó állpotú Xes motornak semmi baja sem lesz az 5W-40-től, sőt, segít jó állpotban tartani a mocit. Persze, a széthajtott klozeteknek mindegy, hogy mit kapnak, újszerűek már nem lesznek. Feltétlenül igazad van abban, hogy a Z-s kezdetű motorokhoz ajánlott elsősorban, 2002-től az 5W-30-as GM-LL-A-025 jóváhagyású olaj, ha jól tudom pl. lényegesen alacsonyabb párolgási veszteséget írtak elő, hogy ezzel is csökkentsék az olajfogyást.
  7. Az elején lévő dumáért bocs mindenkitől, nem nagyképűségből hagytam benne, csak változatlanul akartam bemásolni ide. Szóval a srác Poloja (valamivel több volt benne, mint 105 ezer km, asszem) rendesen kopogott minden indítás után, és szervízről szervízre járt a problémával. Tőkecsere megvolt, olaj 10W-40, kopogás maradt. Ha már az elején egy olajváltással próbálkozik, megúszhatta volna a tőkecseréket, ami nem kis pénz volt, igaz, így legalább egy darabig le van róluk a gond. Mégegyszer bocs az offért, VW ráadásul, de ellenpéldát akartam mutatni.
  8. "Szia Dávid! Meghajolok elötted !!!! Köszönöm a tanácsodat!! Talán még emlékszel a problémémra. ~100.000 km VW polo, hideginditás utáni kopogás 6-8 mp ig, hidrotőke csere + olajcsere(10W40) .......és a kopogás változatlan .... "Karácsonyi ajándékként" mégis csak lecseréltem a "3000 egynéhányszáz" km-es olajat egy Castrol 502.00 5W40 re, amit Te ajánlottál. És láss csodát azóta gyakorlatilag megszünt a hidegindítás első másodperceiben hallható kopogás. Karácsony óta tünetmentes, talán 1 x vagy 2 x hallottam a hangot, de akkor 3-4 napig is állt az autó ami igy a technológiábol adódoan normálnak is tűnik. Ezzel szerencsére (most lekopognom kéne) véget ért egy 4-5 hónapos tanakodás, szervízről szervízre járás .....Bár legalább újak a tőkék .. aminek azért annyira nem örülök mert olcsó se volt, meg jobban szeretem az eredeti alkatrészeket ill ha nics megbontogatva a gyári motor. Persze azt sem értem, hogy a VW-sek miért támogatták a 10W 40 olajat, sőt ajánlották 100 ezer fölötti motornál .... KÖSZÖNÖM, Üdvözlettel Laci
  9. Bemásolhatok ide egy levelet, amit kaptam? Mit gondoltok? Olajos témájú. Mert nekem van ellenpéldám a kopogó hidrotőkére (az új olaj miatt sokkal rövidebb ideig csattogtak), és a változatlan olajfogyasztásra is, illetve ha jól emlékszem, az olajnyomásról is van szó benne. Igaz VW Polo az alany, vagyis nem ez a típus, amiről szó van. Bátorkodom bemásolni, aztán ha nagyon off lesz, valami moderátorral töröltetjük.
  10. Szia Gábor , szerintem nem egészen az Opel X -es kezdetű motorjaira utal ez az idézet, azok nem számítanak elavult konstrukciójúnak még ma sem kimondottan. A szerző arra gondol, hogy egy 1982-es Ladába ne tegyünk 0W-30 -as olajat, és ebben kétségkívül igaza is van.
  11. Nem millisekundumokban, hanem másodpercekben is mérhető akár,hogy mennyivel gyorsabban, de ez természetesen a külső hőmérséklet függvénye is.
  12. Nézd, a többfokozatú olajok első értke, (5W-X, 10W-X, stb.) , pl. az 5W, az a szivattyúzhatósági határhőmérsékletre utal. Minél kisebb a W előtti szám, annál "hígfolyósabb" marad az adott olaj hidegben. Hogy ne a táblázat adataiból írkáljak ide, úgy mondom, hogy vegyünk pl. egy -10 C-os reggelt, amikor munkába indulsz. Az 5W-40 olaj kisebb hidegoldali viszkozitása révén (W=Winter, és nem Wiszkozitás, mint azt sokan hiszik) kevésbé "sűrűsödik" be a nagy hideg hatására, mint a 10W-40. Használható a 10W-40 is -10 C-n, de az 5W-40 jóval előbb jut el ilyenkor a kenési helyekre, már csak állaga révén is. Mellesleg, az a bizonyos határ jóval -10 alatt van. Azért teszik a hőmérséklettől függővé a viszkozitást, mert éppen a hideginítások miatt (is!) nem mindegy. Sarkköri körülmények között is futnak ilyen motorok, és azért mondjuk -20 foknál már nem mindegy, hogy milyen van benne, és milyen gyorsan épül fel a biztos védelmet adó réteg. De amúgy, ha megnézed a táblázatot, az 5W-40 olajak jóval szélesebb hőmérsékleti tartományban használhatóak, mint a 10W-40, és ugyanúgy megfelelnek nyáron is télen is, nem kell váltanod nyáron 10W-40-re, télre meg lecserélni 5W-40 -re. Ez egyébként a 10W-40 -re is igaz, tehát az is többfokozatú, jó nyáron és télen is, főleg a mi klímánkhoz. De a mivel az 5W-40 olajok rendszerint magsabb minőséget képviselnek, és előbb is jut el a kenési helyekre az olaj, akár tél, akár nyár legyen, én az 5W-40 mellett vagyok a 10W-40-el szemben. És így van ahogy mondod, a szöveg nem jelent cáfolást az én érveimre, legalábbis szerintem sem. Nem extrém módon akarunk olajat váltani.
  13. Szia Opel 16V, ebben én a magam véleményét látom igazoltnak. Mert: -Az 5W-40 a 10W-40 től éppen csak egy fokozattal tér el, vagyis belül van az említett határon, -a gyár engedi a gépkönyv szerint az 5W-40-et is, nem csak a 10W-40-et, ergo a motor nem kimondottan 10W-40-re tervezett, A nyírófeszültség hatására ugyanis az eredetileg gömb alakú makromolekulák deformálódnak, megnyúlnak; igyekeznek beállni az áramlás irányába, így az effektív viszkozitás átmenetileg csökken. Ez az ún. strukturviszkózus viselkedés a kenéstechnikában kedvező" Ezért vannak a szintetikus olajak! Azok ugyanis jobb adalékoltságukból kifolyólag stabilabbak, mind viszkozitási, mind egyéb szempontokból. -ráadásul a leírt követelményeknek a szintetikus (vagy akár HC) olajok jobban megfelelnek, hiszen ezért lettek kifejlesztve. Továbbá felhívom a figyelmedet, hogy a struktúrviszkózus viselkedés kedvező! Én ebben csak a magam véleményét látom igazoltnak!
  14. Na szép! <_< A rokonom meg először G-Astrát szeretett volna. Ismeretsége csak 2 kereskedésben volt, de ott csak 1,6-osok voltak. Azt meg nem akart. Úgyhogy 1,4 Mégane lett belőle, 1997-es van neki azt hiszem. Leinformálhatatlan használtautó kereskedésben lett volna 1,4 Astra, de az meg nem kellett neki, nem akart zsákbamacskát venni. Elvoltam vele megnézni, és hát meg tudtam érteni. Nem volt valami bizalomgerjesztő állapotban. Mondjuk én bíztattam, hogy vegyen közvetlenül tulajtól, azt én tisztábbnak, megbízhatóbbnak tartom. De megvette a Megane-t. Végső soron szerintem nem bánta meg. Igaz, kifogott egy olyan (kb. 1500 darabos) szériát, amibe a többi féltengelye használhatatlan az eltérő tengelykötés miatt, így a tavalyi cserénél egy kicsit szívott vele, 5 hetet várt az alkatrészre. Na és most tényleg off, mielőtt kapunk érte.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.