Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

geery82

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    19
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

geery82 névjegye

  • Születésnap 1982-06-17

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Mátészalka

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra Caravan 2.0 DTI Selection
  • Város
    Mátészalka

geery82's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok Fórumtársak! Egy fura jelenséggel szembesültem 24 napja. Váltóbowden csere volt az autóban, a hosszanti burkolatot szedtük le csak, a két ülés között, hamutartó, ilyesmi. Meg az akkumulátort kötöttük ki. bár a szerelő nem a test, hanem a pozitív sarut vette le. Az autó 2001-es 2.0DTI Caravan, a rádió NCDR 1500, GID kijelzővel. A hiba azóta a következő: Azt a napot, amikor kicseréltük, 1999.01.01-nek tekinti a computer, bármit csinálok vele. Be lehet állítani, de azonnal visszaáll arra az állapotra, mintha akkor kőbevésetten 01.01. lett volna. Ma, 09.09-n 1999.01.24. van. Az időt beállítja automatikusan (GPS-ről gondolom). De a dátum marad. Nincs tippe valakinek, hogy mi okozhatja? Véletlenül valami szerviz üzemmódba kapcsolt, ilyesmi? Hátul nem matattunk a műszerfalban, kábelekkel. Még arra gondoltam, hogy esetleg az, hogy nem a negatív szál lett az akkuról lekötve, hanem a pozitív, kiüthetett valamit az ECU-ban, órában. Már próbáltam, hogy lekötöm az akkut, kiveszem a biztosítékot, ezek után is visszaáll arra a dátumra. Előre is köszönöm, ha van valakinek ötlete.
  2. Sziasztok. Átböngészve ezt a témát, nem igazán találtam erről semmit, ami nekem a gondom. Nem működik a légkeringetés 1-es fokozata, csak a 2, 3, 4. Önmagában nem nagy gond, de szeretném orvosolni. Ez még ugyanolyan megoldás, mint az f astrákban, ellenálláshidas? Ha igen, tudja valaki, hogy milyen értékű/teljesítményű ellenállás kell hozzá? Nem szedtem még szét, inkább megvenném előbb az alkatrészt. Egyébként 2.0 DTI 16V 2001-es, kombi autóról van szó, klímás, Behr ventilátoros.
  3. geery82

    Astra gyári "HIFI"

    Hát, akkor egyelőre feladom, marad a ragasztott antenna. :D Ha meg egyszer menet közben elszáll, akkor újrakábelezem, új antenna kompletten, a GPS meg a GSM úgysem érdekel... :D Köszi az infókat. Köszi az infókat. :)
  4. geery82

    Astra gyári "HIFI"

    Az a baj, hogy vettem én is univerzálisat, távtápláltat, de nem megy. Csak akkor fog vele adást, ha megmarkolom. Gondoltam, hogy valami testelési gond van, de nem, mert akkor a gyárival sem menne. Igen komoly elektronika van az antenna talpában. GPS jeladó, antennaerősítő, meg GSM modul is, ha jól vettem ki, három különböző kábel megy bele alulról. Akkor Neked nem a Siemens NCDR 1500 egység van az autódban?
  5. geery82

    Astra gyári "HIFI"

    Sziasztok. Két hete vettem egy Selection felszereltségű 2,0 DTI Caravan G Astrát. Gyárilag Siemens NCDR 1500 van benne. A problémám az, hogy az antenna szár törött, megragasztottam ugyan pillanatragasztóval, szigetelőszalaggal, de nem tudom, meddig bírja. És bármilyen, dupla szálas antennát tekerek a helyére (ami külsőleg teljesen ugyanolyan, menetemelkedés, stb), a rádió süket vele. Ráadásul 6mm-es menetű, nem 5, mint a legtöbb G Astra. Bontóban néztem gyárit, de mindenhol csak 5mm-es van. Tudom, hogy a GPS vevő modul is az antenna talpában van, meg a távtáplálás is. Létezik, hogy csak a gyári, saját antennájával működik a rádió? Az, hogy esetleg nincs GPS, nem érdekel, mert úgysem használom, ahogy a telefont sem. Gondolom a GSM antenna modul is ebben kapott helyet. Tapasztalt már valaki hasonlót? Előre is köszi...
  6. Szia! Néztem, csak az a baj, hogy olyan 600-700 körül van a keret. Átírással, meg a kötelező cserékkel már az is 800 körül lesz. Ebben az árkategóriában meg sajnos még nincsenek cdti modellek. Bár lehet megérné egy kis adósságba is vernie az embernek magát, nem tudom. :) Megbízhatóbb a közös nyomócsöves?
  7. Sziasztok. F astra szívó dízelt váltanék G-re. Fontos, hogy dízel legyen, a használatomhoz ez passzol, meg ezt szoktam meg. Kombit keresek. Csak azt nem tudom, hogy az ISuzu 1,7-es, vagy a 2.0-s Opel motoros-e a jobb választás. Mivel 30%-ban Budapesten, 70%-ban autópályán fogom használni, ezért fontos, hogy klímával is tartósan bírja a 130-140-et. Gondolom ehhez az erősebb motor jobb. Valamint akinek ilyen van, meg tudja mondani, hogy félig pakolva, ilyen tempónál, klímával mit fogyaszt? Ami még érdekel, hogy jellemző a G Caravanra is a hátsó sárvédőív korrodálása? Mire érdemes az adott típusú motoroknál figyelni? Azt tudom, ahogy olvasgattam a dízeles fórumot, hogy az adagoló mindkét típus gyenge pontja. Egyéb dolgok? Előre is köszi.
  8. Köszi, remélem igazad lesz... ;)
  9. Sziasztok! Szerintetek milyen plakettet fog kapni a 17dr motorkódú gépem? 93-as, 44kW-os, november végén jár le a műszaki. Találtam egy honlapot, ahol szinte minden f astra-t euro 2-nek ír, de a 17dr-t nem találom a listában. http://www.hotcarparts.de/section/euro2-opel.html Az új szabályozás szerint elvileg mindegy, mikori az autó, ha euro 2-es, akkor kék matrica jár, úgy tudom, (4-es kategória) csak szólni kell, vagy ilyesmi, mert rutinból osztogatják a fekete, piros matricákat. Van valakinek biztos infója erről, hogy tényleg euro 2-es-e? Mert ha az, nem hagyom, hogy ne kék legyen rajta, hiába nagykorú lesz idén... ;)
  10. geery82

    Dízel

    Köszi szépen, akkor azt hiszem nincs vele gond, csak így tél előtt kíváncsi voltam. :excl:
  11. geery82

    Dízel

    Sziasztok! Tudja valaki, hogy a 60LE-s motorral szerelt gépben, az üzemanyag előfűtésnél, mi a két csatlakozó szerepe? Az egyik gondolom a fűtéshez megy, a másik mi célt szolgál? Milyen ellenállást kell ezeken mérni? Az egyiken 10 Ohm körül mérek, a másikon még MOhm-os méréshatárban sincs semmi, vagyis szerintem szakadás. Ez normális? Ha jól működik, kézzel érezhető, ahogy melegszik a szűrő? Előre is köszi...
  12. ;) Köszi a válaszokat, holnap ha lesz időm, megnézem... Amúgy lehet, hogy igazatok van a km-el kapcsolatban, kereskedésből vettem, de még a 200e-hez képest is nagyon jó motorikus állapotban van, hátha még 300 van benne, akkor le a kalappal :rolleyes:
  13. Sziasztok! Olyan problémám van, hogy a km számlálóm fordult 210000km-re, de átfordult a 100000-es számláló is a 10000-essel együtt. Vagyis 210e helyett 310-et mutat :rolleyes: Ilyet még 1 autónál sem láttam. A gép amúgy 17dr kombi. Van erre vmi gyors megoldás, hogy 100e-et visszatekerjek itthoni körülmények között? Pontosabban szétszedhető a számláló, hogy kézzel tudjam állítani? Előre is köszi! Üdv! Geri
  14. geery82

    Dízel

    Szerencsére magától megoldódott a probléma. Az adagolós fickó megnézte, meg minden, nem talált hibát. Azt mondta, hogy nincs 30-40ekm, mióta átnézték, felújították. Közben el is múlt ez a jelenség. Megvolt a szűrőcsere is. Annyit tanácsolt, hogy járjak ki úgy 10-15l gázolajat, hogy kimondottan rendszertisztítót töltök hozzá, egy teljes flakonnal, de olyat, amiben nincs cetánszám növelő, meg ilyesmi. Úgyhogy most azt fogyasztgatom, eddig jónak tűnik. De azon csodálkozom, hogy hogyan megy el 60l gázolajjal 1200km-t úgy, hogy ebből 500km autópálya volt B) Ez így testvérek között is 5l-es átlagfogyasztás B) Nem rossz, nem bántam meg, hogy emellett az autó mellett döntöttem...
  15. geery82

    Dízel

    Köszi B) Ha minden jól megy, akkor szombaton viszem egy kimondottan adagolós emberkéhez, azt mondta, hogy nyugi, akármi gondja van, megcsinálja. Látott már ilyet, de nem a gázolajtól van, hanem inkább az adalék rakta tele trutyival, mikor meglett picit húzatva pályán. Mert amúgy nem szoktam huzatni, kicsit el is volt lustulva. Az üzemanyagszűrő csere sajna nem segített csak szebb a hangja, ha már jár B) De azért egy előszűrőt kap majd, mert volt már tankcserém, aztán úgy kellett bejátszani a szűrőházba a két kis csövet, ami a szintmérőről jön. Lehet, hogy lecsúszott vmelyik azóta, aztán ha ott nem fogja meg a koszt, akkor már csak a rendes szűrő marad. Na, majd szombaton már többet tudok mondani és köszi az eddigi tanácsokat is... Ja, az adagolót nem tudom, hogy milyen típusú, majd megkérdem a szakit.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.