Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

lunimaci

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    56
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

lunimaci névjegye

  • Születésnap 1973-06-19

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Taksony
  • Érdeklődés
    Autóvillamosság, számítástechnika

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G Sedan Z14XE 2003
  • Város
    Taksony

Legutóbbi látogatók

1.457 profile views

lunimaci's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Sziasztok! Z14XE motorú Astrával lenne problémám. A tünet a következő: "langyos" víznél rövid várakozás után nem akar indulni a motor, csak hosszú (5-10mp) indítózás után, és ekkor is csak fokozatosan jön meg az alapjárat. Ilyenkor viszont rettentő benzinszag jön a kipufogóból. Padlógázzal indítva hamarabb elkapja. Meleg motornál, és hidegben télen tökéletesen indul. A probléma nem újkeletű, már jópár éve együtt élek vele, de folyamatosan romlik az állapota, idén már 8 órás pihenő, a "nyári" melegben parkolás után is nehezebben indul a szokásosnál (2-3mp), eddig ilyen nem volt. Pontosabb adatok: kb. 40 és 70 fokos vízhőmérséklet között szokott előfordulni a hiba, télen ritkábban. A beszívott levegő hőmérséklete tűnik gyanúsnak:ha 10, melegebb motornál kb 20 fokkal hűvösebb csak a hűtővíznél, akkor nem akar indulni. A mostani 30 fokban nem kell 5 perc várakozás meleg motorral, hogy az IAT elérje az 50 fokot. Ilyenkor még indul, mert meleg a motor, de ha az visszahűl valamennyire, kezdődik a szenvedés. A szenzor viszont jónak tűnik, első indításnál, és menet közben 5-8 fokkal tér el plusszban a külső hőmérséklettől. Több ismerősömet is kérdeztem, akiknek ilyen motorja van/volt, és ők is találkoztak már a jelenséggel. Aki már találkozott hasonlóval, és rájött a megoldásra, legyen szíves megosztani velem. Köszönöm!
  2. A szivattyú 3bar max. nyomású, a tankban a visszafolyó vezeték végén van a fix értékű nyomásszabályzó; nem tudom, a két cső hol-hogyan van közösítve, de a motortérben már csak 1 cső megy a gyűjtőcsőhöz. Azon már csak 1,9bar mérhető. Emlékeim szerint az X14XE motorra való vákuumos nyomásszabályzó üresen ekörüli, de terheléskor ennél magasabb (talán 2,4bar?) nyomást is biztosított, ezért érdekel, hogy ennek a motornak elég-e fixen ennyi, vagy rossz a szabályzó.
  3. Sziasztok! Valaki meg tudná mondani, hogy a Z14XE motoros Astra üzemanyagnyomás-szabályzója (ami a tankban van) hány bar-os? 1,9bar nyomás az injektor gyűjtőcsőnél jó lehet?
  4. Sziasztok! Valaki meg tudná mondani, hogy a Z14XE motoros Astra üzemanyagnyomás-szabályzója (ami a tankban van) hány bar-os? 1,9bar nyomás az injektor gyűjtőcsőnél jó lehet?
  5. Sziasztok! 2003-as Z14XE motoros Astrámon a következő hibajelenségeket tapasztalom: - Indítás után (akár melegen is rövid állás után) a motor üresen felpörgethető, de ha menni kéne, kb 10mp-ig hiába nyomom a gázt, csak fullad a motor. - Intenzívebb gyorsítás alatt hörög a motor, nem húz úgy, mint régen. - A Futó Gábor-féle BC szerint a fogyasztásom drasztikusan megnőtt (11L feletti átlagot ír), a valóságban is nőtt, de jóval kisebb mértékben (kb 8L) - A következő hibajelenségek az üzemanyagszint csökkenésével arányosan egyre inkább jelentkeznek: Hosszú kigyorsításkor a végén kihagy, berángat a motor, mintha elfogyna a benzin (teli tanknál 80-tól kb 130-nál, negyednél már 100 körül, a jelzőlámpa kigyulladásakor már városi forgalomban is) Balra kanyarodáskor kihagy a motor (kb fél tanknál kezdődik, negyed tanknál már sávváltásnál is) 20-30km-rel az ü.a. lámpa kigyulladása után egyenes úton egyenletes 40km/h-nál a motor erőtlen, hörög, a fogyasztásmérő 25-30L-t mutat; kinyomva a kuplungot a motor szépen felpörög, visszaengedve viszont lassul. Én üzemanyag mennyiség vagy nyomás problémára gyanakszom. Azt szeretném megkérdezni, hogy a szivattyún kívül más (pl cső, szűrő, szennyeződés) is okozhat ilyen problémát? Miért függ a dolog a benzinszinttől? A tankba már belenéztem, van benne szemét, de inkább fémesen csillogó valamik úszkálnak az alján, Miből kophattak le azok? Azt a fehér "köcsögöt", amibe a szivattyú a házzal együtt bele van pattintva, és ami a szintadót is tartja, hogyan jön ki a tankból (a befolyó csövet szeretném kitakarítani)? A nyomásszabályzót hol találom ezen a motorkódú autón? Létezhet, hogy csak 2 ü.a. cső jön előre: egy az evaporátorhoz, egy az injektorcsőhöz, visszafolyó vezeték pedig nincs? Előre is köszönöm a válaszokat! Zoli
  6. Időközben megpróbáltam a fél órás akkusaru levételt, újra töröltem a hibatárolót, hátha csak nem olvasható a hiba, de semmi nem változott. A műszerfal hibát teljesen kizártam, mert lehúzott motor-ecu-val nem világít a jelzőlámpa. Csináltam egy filmet a lámpa viselkedéséről: https://youtu.be/ayuOZ96U_iw Motorvezérlő hiba lehet, vagy létezik olyan hiba, amit nem lehet kiolvasni?
  7. Sziasztok! 3 hete égéskimaradásom, és műszerfali problémáim voltak egyszerre (Z14XE). A teljes jelenséget dec. 5-én leírtam ide, és hasznos tanácsot is kaptam. Gyújtótrafócsere segített a problémán, azóta a kocsi hibamentes. Viszont a villáskulcsos lámpa nem alszik ki azóta sem (a check-lámpa kialudt még aznap). Villogtatással és a Bárdi Zoltán féle Opel Scannerrel próbáltam kiolvasni a hibakódot, de a hibatároló üres. A műszeregységé is, bár ha jó a kapcs. rajzom, ezt a ledet közvetlenül a motorvezérlő működteti. Ami feltűnt, hogy gyújtás ráadásra teljes fénnyel világít, majd 1-2mp múlva csak fél fénnyel. Indítózáskor kialszik, beindulás után 3-4mp-ig fél fénnyel világít, majd újra teljes fényerővel. Mi lehet a probléma szerintetek?
  8. Trafó egy számomra eddig ismeretlen típus ment bele: Meat&Doria-Hoffer. Ilyen volt a boltban azonnal. Hasonló árban még Hüco-Hitachi, Mobiletron, Ghibaudi és Era lett volna rendelésre, de ezek a nevek sem mondanak nekem többet. Beru és Delphi több mint duplája lett volna, szintén rendelésre. Gyertyát egy hónapja cseréltem (NGK N1-BKR5EK), mert akkor egyszer a hidegben 3hengerezett, és óriási hézag volt már mindegyiken (45e km után). Csere után eddig hibátlan volt a kocsi. Persze most is kiszedtem, de a meneten lerakódott kormot kivéve újszerűnek tűnik.
  9. Köszönöm a segítséget, trafócsere után minden rendben. Még egy kicsit rekedt a hangja, meg ma egyszer bedobta az égéskimaradás hibát, de ezt betudom annak, hogy elkormolódott a rendszer a hibás üzem alatt. Majd megyünk fagyizni, ha nem múlik a dolog.
  10. Szia! Előtét ellenállásnak az egész dobozt hívják, amilyenek a fényképeken is vannak, és az még tovább bontható. A szerelő kiszedte ezt a dobozt megnézni a belsejét? Ha nem, még lehet javítható. Külön újonnan nem láttam én sem sehol, bontóban esetleg érdemes keresni. Más ellenállás más fordulatszámot fog eredményezni, de végülis feltehető, ha nincs más. Hogy mennyi barkácsolással, azt nem tudom, mert ezt a ventillátorházban kéne rögzíteni a hűtése miatt. Átalakító kábel készítése nem jelent problémát annak, aki kicsit is ért a villanyszereléshez.
  11. Szia! A XX. kerületben a Hüllő kft nekem vállalta volna az ellenállás cserét kb 30ezerért. Kis házimunkával otthon is megoldható ingyen. Ha ki tudod szedni a helyéről, a nehezén már túl vagy. Az ellenálláshuzalok nem szoktak tönkremenni. Nekem az ellenálláshuzal-spirál rögzítésénél volt kontakthiba. Nem akarok hazudni, de úgy emlékszem, tisztítás után egy kábelsarut vágtam el, és a vezetékre való végével rögzítettem a spirált a kivezetéshez. Forrasztással mindenesetre ne próbálkozz. Van még benne egy párszáz forintos hőbiztosíték is, ami tönkremehet, de ez ritkábban fordul elő. ha mégis, akkor ki lehet cserélni, de akár át is hidalhatod. A lenti oldalon egy korrodált fűtőmotor ellenállás van, de a hűtőventillátoré is hasonló. http://picclick.de/Opel-Astra-G-Widerstand-Vorwiderstand-90560362-52475432-262702280892.html
  12. Köszönöm a választ. Igen, ma már szinte használhatatlan volt a kocsi, legjobb esetben is csak 3 henger megy + már világít mindkét hibajelző. Az 1. henger teljesen halott, aztán alapjáraton járatva pár mp. után valamelyik másik is megáll, majd pörgetve az újraindul. Kompresszió van; szikrát néztem, volt mindegyiken, de elég gyengének és rendszertelennek tűnnek. Holnap megpróbálok szerezni egy trafót, remélem csak annyi baja lesz. Majd megírom, hogy sikerrel jártam-e.
  13. Sziasztok! Elég összetett problémám jelentkezett ma a Z14XE motoros Astrámmal. Ha valakinek bármilyen ötlete van, kérem, segítsen! Gond nélkül autóztam, amikor egy elindulás után az tűnt fel, hogy ég az ü.a. lámpa, majd kialszik és a műszer felkúszik a valós fél tankig. (Mint később kiderült, az egész műszeregységet érintette a probléma.) Más hibát nem tapasztaltam, ezért nem foglalkoztam vele. Következő elindulásnál az összes mutató darabosan leesett, a kontrollámpák és a km-számláló vibrált, és ekkor már a motor is erőtlen lett, durrogott. Kb. 3-4 mp múlva helyreállt minden. A 3. eset után sikerült megfigyelnem, hogy a dolog úgy idézhető elő, ha jobban (60-70%-ig) benyomom a gázpedált. Helyre pedig akkor állt a dolog, amikor visszább engedtem, vagy a fordulatszám elérte a 3000-et. Egy idő után már a műszerfalas mizéria elmaradt, de a motorprobléma állandósult, pedálállástól független lett: erősebb a motor, mint 3 hengerrel, de rázkódva húz kb 3000-ig, aztán hirtelen megjönnek a lovak. Az alapjárat is simább, mint 3 hengerrel, de érződik a rázkódás. Kisebb gázadás után egészen kisimul, majd egy idő után újra rázza a kormányt. A check-lámpa nem világít, a hibatároló üres, és leállítás-újraindítás után sem változik semmi. Villamossági szerelőként szeretem, ha egy hibának több tünete van, mert könnyebb behatárolni, de ez nekem túlságosan szerteágazó tünetegyüttes, ezért kérem a hozzáértők segítségét. Köszönöm!
  14. Köszi, olvastam a fentieket, csak úgy gondoltam, hogy ha a vízhőfokra működik a venti, akkor a végrehajtó kör rendben, nyomásérzékelő hibánál pedig - szerintem - a klímavezérlés letiltana. És ez a söntellenállás, mint fogalom volt gyanús, amit én csak direkt ventillátorvezérlésnél tudok értelmezni, az én esetemben max. egy relét képzelnék el. De ha már sönt vagy bármi más: nagyon lehúzás-szagú a dolog, hogy egy műszaknyi munka lenne kicserélni. Azért a műszert hétvégén rárakom, remélem fogja mutatni a nyomást is, mert nem Tech2-ről van szó.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.