Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

topyjo

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    25
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G
  • Város
    Komló

Legutóbbi látogatók

919 profile views

topyjo's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Hírnév

  1. Én cseréltem, de a szerelőmnek egy diagnosztika szoftvere van, Opel speifikus nincs. Köszi a tippet, elviszem valami opeles szerelőhöz. topyjo
  2. Sziasztok! Motorvezérlőt cseréltünk az autóban, azóta világít a szervízlámpa. Kiolvastuk, csak klímával kapcsolatos hibák vannak benne. A problémám, hogy az autó nem klímás, a donor viszont gondolom az volt. Kitöröltük, de a következő indítás után visszajön. Mi lenne a megoldás a végleges kikapcsolásra? topyjo
  3. Sziasztok! Motorvezérlő csere esetén valami egyéb tennivaló is van? Együtt kell cserélni az immoval, vagy programozni valamit? Köszi előre is! topyjo
  4. Sziasztok! Van egy autóm manuális ablakkal, és van egy totálkáros , amiben elől gyári elektromos ablak van. Szeretném felhasználni törött autó alkatrészeit, mit kell átépíteni, hogy működjön? Nyilván a kárpit, mechanika, kapcsolók, az tiszta. huzalozás, vezérlés érdekelne, mi van kiépítve, mit kell nekem kibontani a töröttből, és beletenni az újba. topyjo
  5. Sziasztok! 2002-es Y20DTH motoros G Astrával akadt problémák. Kezdetnek 25-30Km megtétele után leállt. Kihűlés után pöccre indul, ha bemelegszik ismét leáll. Nincs dadogás, rángatás. Vittük szerelőhöz, hasraütve azt mondta főtengely jeladó. Később, némi matatás után már nem jeladó, hanem adagoló vezérlőelektronika. Állítólag van benne valami végfok, amit cserélni kell. Pár nap múlva közli, hogy az adagolót megcsinálta, viszont 10 perc helybenjárás után leállt a motor, és azóta nem indul. Nem tudja mi a baj, nem érti, mert mostmár hiába dugja rá a műszert az ODB csatlakozóra, nem történik semmi. Ahogy én gondolom nem kommunikál az autó a laptoppal. Van esetleg valami ötlet? topyjo
  6. Sziasztok! Hibakód olvasó vásárlásán töröm magam, van nálam egy ismerősé, Ebayről származik, de nem kommunikál az autóval. Telefonhoz kell csatlakoztatni bluetoth-on keresztül, eddig megy is, de az autó semmilyen adatát nem jelzi. Kipróbáltam a play összes ODB app-ját, semelyikkel nem csinál semmit. 2001-es, 2002-es Astrákhoz használnám. Tud esetleg valaki linkelni olyan típust ami működik? Több munkatársam is kipróbálta, Nissan, Renault simán viszi, de 3-4 Opelen is próbáltuk sikertelenül. Feljebb olvastam, hogy a szíjcsrékről van szó, szeretném kicsit megosztani a közvéleményt: 2001-es Y17DT Astrám van, jelenleg a 240 ezrest karcoljuk. 8 éve vettem, nem volt benne 100 ezer sem. 120 ezernél lett cserélve a vezérműszíj görgők nélkül, mert a szerelőm szerint az előírás nem a görgők cseréje, hanem az ellenőrzése. A görgőről lepattintotta a burkolatot, a zsírt kitörölte, nyomott bele frisset, görgő vissza, és találkozunk 190 ezernél. Az eljárás ugyanaz, új szíj, zsírzás után a régi görgő vissza. Elmondása szerin akár 300 ezret is elmegy egy gyári görgő, akkor minek dobáljam ki a lóvét feleslegesen, és cseréljem le egy olyanra ami esetleg megáll 10 ezernél. Hosszbordásszíj: 2 db van, egy vezető, és egy feszítő az olcsóbbik 20, a drágább akár 40 ezer is lehet, ha jó minőséget szeretnél. Mindkettő lelke egy 1500 Ft-ba kerülő csapágy, ami már SKF minőség. Ezt készletben 50ezerbe kerül a boltban, tehát ennyiért kapok 2db normál golyóscsapágyat és egy szíjat. Ezt megoldottam úgy hogy a görgőket összetartó 3 db szegecset lefúrtam, kiütöttem a csapágyat, vettem 2db ugyanolyan minőségű SKF csapágyat, visszaszegecseltem, új szíj öl. és kész. Az 50 rugós csere megállt 10 alatt, Évente kétszer vizsgálom át az autómat, nem vagyok sem kicsinyes, sem sóher, de a felesleges pénzkidobást nem szeretem.
  7. Sziasztok! Y17DT klíma szíjtárcsa csapágya ciripelni kezdett hidegben. Levettem a szíjat, kis oldal irányú holtjátéka van. Lehet ebben csak csapágyat cserélni, vagy sajtolt, és komplett csere az egész? Autósboltok kínálatát végignéztem, és nem is találtam hasonlót, csak a feszítő és vezetőgörgőket. Légyszi, aki már cserélte okosítson ki egy kicsit! topyjo
  8. Sziasztok! Y17DT motorvezérlőről meg ehet állapítani, hogy a gyártás óta az van a kocsiban, vagy már cserélve lett? Gonolok olyanra, hogy a vezérlő sorozatszáma és a motorszám esetleg alvázszám regisztrálva van alahol, és számítógépre dugva kiolvasható? Szerelőnél volt a verda, eddig nagyon jól ment, odaúton még működött szépen, hazafelé már lomha. Motorhoz nem kellett nyúlni, futómű javítás volt, de sajnos otthagytam éjszakára. Gyanítom, hogy a szerelő kicserélt benne valamit. Aknára állva hagytam ott, és aknáról is hoztam el, tehát elvileg el sem let indítva. Nagyon érezhető a teljesítmény külömbség, más lett a motor hangja és járása, eddig sosem kormolt, most igen. topyjo
  9. Vized nem fogy? Légnedvesség nem okozhat ilyen nagyságú lerakódást. Tegnap kivették a gyertyákat, és 4-ből három vizes volt. Lehetséges, hogy egyszerre 3 hengernél ég át a pakolás? topyjo
  10. Apukámnak is Corsája van, csak 1.0 motorral. Évek óta még a városból se nagyon ment ki vele, tehát közel folyamatosan hideg motorral jár, és nincs lerakódás sehol. Valami más is kell még oda. topyjo
  11. Hengerfejtömítés cserélve, de évek óta fennálló probléma, ennyi idő alatt semmi más hengerfejre utaló jelenség nem lépett fel. Egyszerűbb dolgokkal kezdenénk, a hengerfejet csak utolsó lépésnek hagynánk. Naponta megy az autó 8km-t reggel, és ugyanannyit délután. Női sofőr, nincs hajtás, pörgetés. topyjo
  12. Hali fórumozók! Barátom 1.2-es Corsájával vannak problémák. Az olajbetöltő sapka és a szelepfedél belső felén vastag tejfölszerű trutymák képződik. Nyáron nem annyira, télen fokozottan. Tudjuk, hogy ezt a hűtőben lévő glikolszármazékok okozzák, tehát hűtővíz kerül a motorba. Hengerfejpakolás, és a gumitömítések le lettek cserélve, de a hiba így is fennáll. Reggel az első indítás nagyon nehéz, mintha nem indulna el az összes henger, kell neki 1 perc hogy normálisan járjon a motor. Ez a jelenség csak akkor nem áll fenn, ha megállás után a hűtőrendszerből a sapka lazításával leengedjük a nyomást. Ezek után pöccre indul. Az lenne a kérdés, hogy van e tudott típushiba, ami a víz motorba jutását eredményezi, és érdemes lenne ott kezdeni a hibakeresést. topyjo
  13. Sziasztok! A távirányítóval nehezen tudom kinyitni az autót, van, hogy 3-4-szer meg kell nyomni a gombot, de sokszor csak kulccsal tudom kinyitni az ajtót. Elemcsere, szinkronizálás, pótkulcs már ki lett próbálva. A vezérlő dobozt a jobb oldali küszöb fölött már kiszedtem, szemre bombabiztos. Van valami antenna, ami veszi a távirányító jelét, és esetleg meghibásodott? topyjo
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.