Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

dorozsma

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    32
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    c14se
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

928 profile views

dorozsma's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Köszönöm, bízom benne, hogy nem ennyire komoly a baj, de lelkileg felkészülök rá..., szerelőm szerint nem hengerfejes... Köszönettel: Attila
  2. Köszönöm a segítséget, megpróbálom kicsavarni a vízhőfok jeladót, hátha segít... Gondolom teljesen lehűlt hideg, álló motornál tegyem ezt... Köszönettel: Attila
  3. Sziasztok, a segítségeteket szeretném kérni az alábbi problémában: adott egy 95-ös kombi f astra klímás c14se motorral és kb. 1 hónapja igen erősen azt hallani a műszerfal közepe tájékáról, hogy bugyog és gurgulázik a hűtőfolyadék hidegindítás után kb. 30 percen keresztül, aztán szép lassan elmúlik. Olyan, mintha egy kis csobogó lenne beépítve. A jelenség konkrétabb gázadásnál a leghangosabb (kb. 2000-2500 fordulatnál). A termosztát normálisan nyit, visszahűti, majd a ventillátor is normálisan kapcsol, rendesen lehűtve a hűtőfolyadékot, nem forr fel, fűtés is teljesen jól működik. A hűtőfolyadékban olajszennyeződés nincs. A tanksapkát letekertem, a tágulási tartályt kicsavaroztam a helyéről és megemeltem egy kicsit, majd folyamatosan járattam a motort kb. 2500-as fordulaton megvárva, amíg kétszer is bekapcsol a hűtőventillátor. Mindeközben a vízszint a tartályban csak minimálisan emelkedett (kb. 1 cm), olajszennyeződés nem volt látható, a visszatérő vezetékből pedig áramlott a tartályba vissza a víz, azaz a kör is megvolt. Ezek után menet közben jó is volt, nem lehetett hallani semmi bugyborékolást, de másnap reggel újra kezdte... Most kicseréltem a tartály kupakját, de sajnos semmi változás... Amit észrevettem tegnap: sajnos araszolnom kellett vagy 2 órát baleset miatt és hazaérve ránéztem a tartályra ami teljesen tele volt hűtőfolyadékkal. Ma reggel is megnéztem indulás előtt a tartályt, letekertem a kupakot, de ekkor visszaállt normális szintre a tartályban a folyadékszint, azaz nincs túltöltve. Ez normális dolog egyáltalán, hogy ennyire megemelkedjen a folyadékszint a tágulási tartályban, hogy gyakorlatilag tele legyen amikor rajta van a kupak? Azon gondolkodom, ha egy órával többet kellett volna araszoljak a forgalomban, akkor eldurran valami, mert már gyakorlatilag nem volt hely a tartályban, azaz tele volt? A csobogást pedig hogy tudnám megszüntetni? Vajon mi lehet a hiba? Segítségeteket előre is köszönöm. Köszönettel:Attila
  4. Sziasztok, köszönöm a sok hozzászólást, egy ilyen bödönben én is elkezdtem gondolkodni - igaz kis utánaolvasással a vélemények ezzel kapcsolatban megoszlanak - de addig akkor nem nyúlok hozzá, míg le nem vizsgázik (jövő hónap), mivel nem tudom, hogy ez a bödön vizsgán szabályos-e. A kokszosodás szerintem a rengeteg városi használat (min. 60 km naponta városban) és hogy nem pörgetem ki megfelelően váltásoknál, azaz kissé alulváltva vezetem. Sokan mondják, az SI motornak az a halála, ha alulváltva vezeti az ember és emiatt szétkormolódik... Majd megnézem, hogy lehetne kikokszoltatni ezt az egész rendszert, de gondolom bödön nélkül sehogy... Köszönettel: Attila
  5. Sziasztok. Örök problémám c14se motornál a csak alapjárati motornak nevezett alapjárati állító szelep. Hiába pucolom, takarítom, de 1-2 évnél többet nem bír ki. GM szelepet szoktam bele venni, a takarítása pedig WD40 és fülpiszkáló. Az alapjárarti motornál a kúpos részt takarítom a koromtól fémtisztára, a spirálrugó által körülvett szárat pedig - mivel ehhez sajnos elég nehéz hozzáférni - WD40-el egyszerűen lefújatom. (Egyszer ajánlottak féktisztító spray-t, na attól egyből tönkre is ment, azóta WD40-et használok.) Amibe belemegy a szelep, gyakorlatilag addig tisztítgatom a fülpiszkálóval körbe-körbe amíg fémtiszta nem lesz az egész és már fehéren veszem ki a fülpiszkálót korom nélkül. Ennek ellenére mégsem bír ki 1-2 évnél többet, a hiba a szokásos: azaz alapjárat fennakadás 1500 és 2000 között. Sokan azt mondják hogy ez sajnos az f astrák típushibája... A legutoljára megvásárolt alapjárati motort már havonta 1 alkalommal kipucorásztam - gondoltam kipróbálom így mennyi időt bír: 1,5 év... Az lenne a kérdésem, hogy van-e ennek valamiféle hatékonyabb kipucolási folyamata, vagy felesleges az egész procedúra - ami amúgy max. 10 perc - azaz a profik vajon hogy csinálják? :-) Pl. a rugó által körülvett szár részhez hogy lehetne a legjobban hozzáférni? Ez széthúzható? (de ne csak egyszer) :-) Érdemes-e jobb minőségű szelepet venni, vagy azokkal is gond van és azok sem bírják tovább és felesleges pénzkidobás? Az U..... autóalkatrészüzletben az alábbi típusokat látom: Elparts, Era, Hans-Pries, Hella, Magneti, Meat&Doria, Swag/Febi, VDO. Az általam kb. 2 évente vásárolgatott GM nincs is. Kinek milyen van és mik a tapasztalatai? Vajon most melyiket vegyem meg? Válaszotokat előre is köszönöm.
  6. Sziasztok, köszönöm a sok választ :-) Ok, akkor 130-140-re be lehet vele állni... - remélem. Üdv. Attila
  7. Sziasztok! Az autó egy c14se f astra caravan, a kérdésem pedig az alábbi lenne: - hosszú távon pályán - több órán keresztül megállás nélkül - mi az optimális sebesség egy ilyen autónak? Válaszotokat előre is köszönöm. Köszönettel: Attila
  8. Sziasztok! C14SE motornál komplett vezérlés csere lett INA szettel, ami vízpumpát is tartalmazott, ez is lett beszerelve. A kérdésem az lenne, hogy a szerelőtől hazafelé olyan hangja volt a vízpumpának, mintha a 2-es villamost vezettem volna. Ez a hang mostanra jelentősen csökkent, de valamennyire még mindig hallani. Ezt a "villamos" hangot akkor kezdi el, mikor a hőfokmutató eléri a 90 fokot. A kérdésem az lenne, hogy visszavigyem-e a vízpumpát kicseréltetni, vagy - ahogy a szerelőm mondta - ez a hang meg fog szűnni. Válaszotokat előre is köszönöm.
  9. Szia, köszönöm, ha csere hát csere :-)
  10. Sziasztok, az alábbi problémában szeretném a segítségeteket kérni: a műszerfalon a hőmérséklet kijelző tegnap a következőt mutatta: - - . - C Már megnéztem a lökhárító jobb alsó felén a kis külső hőmérőt, de nem ugrott ki a helyéről, a csatlakozást rendben találtam. Ma már mutat mindent, 70.0 C - tól 55.0 ig mindent... (50 alá nem megy). Válaszotokat előre is köszönöm. Dorozsma
  11. dorozsma

    Motor

    Köszönöm a választ, szerencsére nem rohad a motor (szerintem), csak most, hogy jobban megnézet valószínűleg kilyukadt a fagydugó és ereszt egy kicsit, mert nem a fagydugó körül nedves, hanem a fagydugó mélyedésében marad meg a hűtőfolyadék... Gondolom tiszta macera kicserélni, fél motort meg kell bontani mert még hozzáférni sem lehet... Üdv. Attila
  12. dorozsma

    Motor

    Sziasztok, az alábbi problémában szeretném a segítségeteket kérni, mert hiába olvasgatok itt mindent, szerintem ilyen gondja még nem volt itt senkinek: - c14se motor és csöpörög belőle a hűtőfolyadék, de elég érdekes helyen. Sajnos amatőr lévén nem tudom megnevezni, hogy honnan, így megpróbálom körülírni, hátha... Ha szemben állok a motorral akkor a motor alsó oldalán (azaz mivel szemben állok vele, így elöl és hátul) vannak kör alakú bemélyedések - 4 db elöl és 4 db hátul. Nos, sajnos úgy tapasztalom, hogy a motorblokk hátsó részén az egyik ilyen kör alakú bemélyedésből csöpörög a hűtővíz. Nem tudom, hogy ezek cserélhető betét/kupak-félék lehetnek-e, vagy egybe vannak öntve a motorral és egyáltalán mi a nevük, ill. javítható-e egyáltalán. Válaszotokat előre is köszönöm. Üdv. Attila
  13. Sziasztok, köszönöm a válaszokat! Azt hittem, az az 5 mm-es oldalfal magasságkülönbség számít, de akkor megveszem. Igaz, néha jól meg van pakolva az enyém, de bízom benne, hogy nem fog beleérni sehová. Barum Polaris 3 teljes téli garnitúra 30.000,- ért, egy idényt használta a srác. Szép hétvégét mindenkinek! Üdv. Attila
  14. Sziasztok, az alábbi kérdésben szeretném a segítségeteket kérni: Jelenleg 175/65 R14-es gumi van fent az autón nyáriba. Most tudnék jó áron szerezni télit, de sajnos a mérete175/70 R14-es. Szerintetek ez gond, vagy megvegyem... A válaszokat előre is köszönöm. Üdv. Attila
  15. dorozsma

    Motor

    Sziasztok! A következőt szeretném kérdezni tőletek, ami már elég rég óta foglalkoztat, de eddig mindenki azt mondta, hogy ez típushiba: '95-ös Opel Caravan C14SE motorral 207.000 km-rel. A hiba, hogy bizonyos fordulatokon elkezd csörögni a motor. Pl. hármasban kigyorsításnál olyan 3000 körüli fordulaton - most hirtelen ez jut eszembe, de mindegyik sebességben csinálja egy bizonyos fordulatszám tartományon belül, időben kb. 10-15 másodperc -, de ahogy feljebb tornázom a fordulatszámot, már elhallgat. MIndez a motor hőfokától úgy vettem észre, teljesen független, inkább a fordulatszám a lényeg. Olvastam már olyat is, hogy túl nagy az előgyújtás, de sok opelesnek - miután állítottak az előgyújtásán - , kissé elerőtlenedett az autó és rángatni is elkezdett - igaz a csörgés megszűnt. Sokan azt mondják, hogy ezért szokták becézni az Opelt "csörgőkígyónak", és valóban nem érdemes vele foglalkozni, mert csak rengeteg pénzt kidobsz a semmire. Szerintetek? A másik, bár csak részben tartozik ide: Most kaptam egy bontatlan hidrotőke tisztítót (Wynn's). Ennek a felhasználása is érdekes:-). Van, aki azt írja, hogy nagyon felhígitja az olajat, ezért max. 500 km-ert érdemes csak így menni, utána olajcsere. Az egyik szerelő szerint max. 15 km-ert, utána olajcsere. A cég szerint olajcserétől teljesen független, idézem "öntse a motorolajhoz, hagyja benne a következő olajcseréig". Na most vajon mi az igazság? Igaz szerintem a fent leírt hibát ez nem orvosolja, de ha már kaptam, legalább a hidrotőkéket egy kicsit letisztítanám. A válaszokat előre is köszönöm. Üdv. D.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.