Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Athesya

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    20
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest
  • Érdeklődés
    Astra H 1,6

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra H 2011
  • Város
    Bp

Legutóbbi látogatók

853 profile views

Athesya's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Mindenképpen az lesz az első, csak időt kellene rá szánnom! Ha túlvagyok a tisztításon, beszámolok az eredményről.
  2. Köszönöm, hasznos a doksi! Eszközök hiányában nem tudom kimérni az értékeket, de nagy a sejtésem, hogy nem úszom meg a gázpedál cserét. Azt viszont nem tudom, hogy a hibajelzés miért nem állandó, hiszen a hibakód kiolvasásával az "elvileg" nem törlődik. ...vagy igen? Mikor nincs hibajelzés akkor is megnézem a hibatárolót (fék+gáz+gyújtás) és szerepel a ECN 212052 hibakód. (megpróbálok egy képet beilleszteni url-ről) https://drive.google.com/file/d/0B8svEVp3S1PzQTNiWFJXbkt3cE0/view?usp=sharing
  3. Kérdezném a hozzáértőket, hogy abban az esetben mi van, ha a gázpedál teljesen bekrepál? Van valami "vészüzemmód"?
  4. ...nos: Egyenlőre semmi változás, hacsak az nem, hogy a hibajelzés ismétlődése kb 500 km-ként jelentkezik. Lassan időszerű lesz meglátogatnom a szervízt. ...még mielőtt nagyobb meglepetésben nem lesz részem, nem szívesen cserélnék gázpedált 60e-ért "csak úgy"!
  5. Köszönöm a választ! Gondolom, ha a gázpedál "rosszalkodik" akkor a csere a megoldás, ha valamelyik csatlakozó kontakthibás az elvileg a csatlakozófelületek tisztítással vagy a vezeték-csatlakozó közötti forrasztással javítható.
  6. Szevasztok! Már feltúrtam a netet, de orosz oldalakon kívül nem találtam választ az ECN 212052 hibakódra, (.... talán gázpedál szenzor hiba) Jelenség: Indítás után a "szervízkulcs" nem alszik el, a motor nagyon lassan reagál a gázpedálra, kis idő múlva motort újra indítom, a "szervízkulcs" elalszik és minden üzemszerűen működik. A problémámat az tetőzi, hogy a hibajelenség nem állandó, csak időnként jelentkezik. A fék+gázpedál benyomva+gyújtás kombinációra a fenti ECN 212052 hibát jelzi. H astra 2011 évj. motor: A16XER Találkozott már ilyen hibával valaki, esetleg egy ECN kód táblázata van valakinek? Köszönöm!
  7. Akkor visszavonom...... és elnézést a félretájékoztatásért (jóhiszeműen tettem). Neked pedig köszi az észrevételt........ (legalább már ezt is tudom). Bízzunk benne, hogy a Tisztelt OPEL-es "kolléga" körültekintően jár el a probléma felderítése ügyében......
  8. Hali! Én is átéltem hasonló problémát (megoldást UHUHU sejtése, ami beigazolódott, ill. a márkaszervíz hibakódkiolvasássa nyújtott). Vélhetően neked is az AGR (EGR) szelep vacakol. Namármost. Ha van egy kis műszaki érzéked akkor te is ki tudod cserélni (én 26.290,- Ft -ért vettem) 10 perc az egész. Viszont van más megoldás is az egyik, hogy kiveszed az AGR szelepet és egy fémlemezzel lezárod a nyílást (itt olvastam a fórumon) ez a kevésbé elegáns megoldás, vagy elviszed szervízbe és motorvezérlő szoftvert módosíttatsz ami végleg lezárja az AGR szelepet :-) . Nekem az előző átvizsgálásnál "ingyen", kérés nélkül módosították.
  9. Köszi! Ismét gazdagabb lettem egy hasznos információval! :)
  10. :) nem is tudtam, hogy van ilyen!!! Ezek szerint ha a beszívott levegő hőmérséklete túl alacsony, akkor hiába üzemmeleg a motor, magasabb az alapjárati fordulatszám?
  11. Szia! Néhány hozzászólással fentebb olvashatod az én hasonszőrű problémámat......... Megoldás (nekem): A légszűrő bal oldalán lévő vastag csőben (hengerfely irányába megy-jön) van egy érzékelő (sajna nem tudom mit érzékel) a csatiját lehúztam.... visszadugtam, a fordulatszám visszaesett az üzemmeleg állapotban megszokott 700-750 rpm körülire.... és ezután minden a megszokott módon működik (már jó néhány napja). Hozzáteszem, hogy csak találomra húztam le a csatit, mivel a jelenség olybá' tűnt, mintha valami "fennakadt" volna, kontakthibás lett volna.... Persze ettől még egy TECH2-es műszerrel meg kellene nézetni.... (nekem is :-) )
  12. Sziasztok! ASTRA G, Z16SE szívvel szerelt szekeremnek üzemmelegen azalapjárati fordulatszáma a napokban minden előjel nélkül felszökött 900-1000 közé.... (ami elvileg 750 körül van), A motor rendesen indul, nem rángat, ráadásul ezt a 900-1000 körüli fordulatszámot egyenletesen tartja... Hidegindításkor szintén simán elindul, a fordulatszám hidegen kb.: 1200-1500 kürül van. Ha üzemmelegen leállítom és 20-30 mp múlva újraindítom a motort, akkor 20-30 mp-ig beáll a 750 körüli alapjárat, utána ismét megemelkedik. A "villáskulcs" nem világít... Kérdezném, hogy valaki találkozott-e már ilyen jelenséggel és mi lehet az oka? A válaszokat előre is köszönöm...
  13. Szevasztok! A motorvezérlő programcseréje után belehajtottam kb 5.000 km-t és teljesen jól viselkedik a szekér, helyesebben úgy viselkedik, ahogyan kell :-) Megszűntek a reggeli többszöri indítózások, az alapjárati ingadozás ill. az apró rángatások. Ajánlom mindenkinek, akinek Z16SE motorja van és hasonló gondokkal "küszködik" :-)
  14. Sziasztok! 2000 évj. Z16SE G ASTRA-n 105.000 km revizión ma frissítettek szoftvert (nem kértem, "visszahívásos" ), állítólag az EGR (AGR) szelep működésében lesz változás..... Kérdésem, hogy valakinek csináltak -e már szoftverfrissítést az autóján és milyen eredménnyel járt?
  15. Sziasztok! Lehet, hogy rossz helyen kérdezem, de szeretném tudni, hogy a gyári és a gyári beszállító által gyártott alkatrészek között (hátsó lámpa) mi a különbség, az árán kívül? Ill. tud-e valaki segíteni abban, hogy lökhárító javítás mennyire lesz esztétikus? Esetleg tud-e valaki egy megbízható lökhárítóst? Köszönöm a segítséget!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.