Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok! Egy olyan problémával küszködik az 1.6 16v astrám( 2000 évjárat,X16XEL motorkód), hogy amikor hidegen beindítom, akkor fogja magát a fordulat felmegy olyan 3000-4000-ig vagy 3-4 másodpercig aztán visszaesik alapjáratra!!

Csinált olyan is, hogy üzemmeleg motornál leállítottam, aztán beakartam indítani, csak forgatta az önindítót alig akart beindulni!!De csak csak beindult akkor meg óriási füstfelhő volt utána, a fordulat meg megint felment 3000-4000-ig!!

Szerintetek ez mitől van?? :)

motor hőmérséklet jeladót kéne ellenőrizni, meg fals levegőt is (pl valamelyik vákumcső szelel, szakadt légnyelőcső, stb).

nemrég újracsapágyaztam a hajtókarokat

azóta kb 500 km ment a gép eddig nem szakadt szét akkor ezután van még esély?

szerelők szívattak annakidején hogy úgy is szétesik gyorsban mert nem értek hozzá

eddig hibátlanul működik......

ez még nem sok.... majd párezer múlva kiderül, mennyire volt hatásos ez a művelet.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Rég nem volt semmi gond a géppel. Most hogy jött a hideg idő, hidegen rángat, amíg a kékben van a vízhőfok, főleg kövérebb gáznál 1500tól felfele. Visszaolvastam sokat a témában, gyertyákat ma megnéztem 10eKm-es Densok, mind szép őzbarna, bronzkefével megtisztogattam, benzinszűrő 3 Km. Gyertyakábeleket még nem néztem, leginkább a vízhőfok jeladóra gyanakszom, mert amint bemelegszik a motor szinte tökéletesen megszűnik a probléma.

Régebbről emlékszem, mintha valaki írt volna ellenállás értékeket különböző hőmérsékletekre, de nem találtam meg. Nem akarom vaktában cserélgetni a cuccokat. Szóval ha valakinek meg van a táblázat ne tartsa vissza.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Rég nem volt semmi gond a géppel. Most hogy jött a hideg idő, hidegen rángat, amíg a kékben van a vízhőfok, főleg kövérebb gáznál 1500tól felfele. Visszaolvastam sokat a témában, gyertyákat ma megnéztem 10eKm-es Densok, mind szép őzbarna, bronzkefével megtisztogattam, benzinszűrő 3 Km. Gyertyakábeleket még nem néztem, leginkább a vízhőfok jeladóra gyanakszom, mert amint bemelegszik a motor szinte tökéletesen megszűnik a probléma.

Régebbről emlékszem, mintha valaki írt volna ellenállás értékeket különböző hőmérsékletekre, de nem találtam meg. Nem akarom vaktában cserélgetni a cuccokat. Szóval ha valakinek meg van a táblázat ne tartsa vissza.

Köszi!

pepe minjá íri :)

Link to comment
Megosztás:

Bp-en tudok legközelebb jó szerelőt. Ő megkéri az árát, de biztos lehetsz benne, hogy utána a motor "új" lesz.

Ilyenkor a nagy költség az új túlméretes dugattyúk, csapágyak, gyűrűk, gépmunka, hf felújítás, és persze a munkadíj,

mivel ez legalább 2-3 napos móka egy szerelőnek.

Másik megoldás, hogy vadászol bontott jó állapotú mocira, de ennek esélye elenyésző, hogy találsz is.

Köszönöm a segítséget!!!!

Ha egy elérhetőséget is tudnál adni, akkor örök hálám!!!! (dekor matricázást vállalok :) :))

Link to comment
Megosztás:

Én az alábbi értékeket mértem:

100C ~ 300 Ohm

20C ~ 2.3 kOhm

-15C ~ 11 kOhm

Tehát a hőmérőt jónak ítélem. Mégiscsak a gyertya vagy a kábele lenne rossz? Még egyszer mondom, csak hidegen rángat, általában ha a mutató elhagyja a kék tartományt elmúlik. Ha üzemanyag gond lenne, akkor az folyamatosan fenn állna, főleg hirtelen gázadáskor, gyorsításkor nem? Ez kis gázállásnál főleg 2000 körüli fordulaton, egyenletes haladásnál a legintenzívebb.

U.i:

Megoldódott! Multiméterrel megmértem a kábeleket 8-9kOhm-osak voltak kivéve egyet, amire szakadást mutatott. Betettem egy másikat, és rögtön visszatért belé az élet!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Az autóm alapjárata mostanában nagyon alacsonynak tűnik, főleg ha felkapcsolom a lámpát. Régebben is volt olyan jelenségem, hogyha beindítás után ráadtam a lámpást, egy kicsit leesett a fordulat, de gyorsan magához tért. Most azonban nem akar annyira magához térni, egy kicsit ez idegesít, mert pl. lámpánál állásnál a régi sima alapjárat elyet gyakran vibrál, remeg a kasztni, amitől émelyegni is szoktam néha.

A másik: főleg 3ban hallom ha kicsit le van húzva az ablak, hogy egy-egy kövérebb gázra, gyorsításra(2500-3000-től) dízelszerű kerregéshang jön a motor felől. Ennek mi lehet az oka?

Ami cserélve lett: tavasszal: szelepsor, himbák, hidrotőkék, vezérműszíj, vízpumpa, feszítőgörgő, szűrők(benziné tavaly), olaj van benne elég.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Az autóm alapjárata mostanában nagyon alacsonynak tűnik, főleg ha felkapcsolom a lámpát. Régebben is volt olyan jelenségem, hogyha beindítás után ráadtam a lámpást, egy kicsit leesett a fordulat, de gyorsan magához tért. Most azonban nem akar annyira magához térni, egy kicsit ez idegesít, mert pl. lámpánál állásnál a régi sima alapjárat elyet gyakran vibrál, remeg a kasztni, amitől émelyegni is szoktam néha.

A másik: főleg 3ban hallom ha kicsit le van húzva az ablak, hogy egy-egy kövérebb gázra, gyorsításra(2500-3000-től) dízelszerű kerregéshang jön a motor felől. Ennek mi lehet az oka?

Ami cserélve lett: tavasszal: szelepsor, himbák, hidrotőkék, vezérműszíj, vízpumpa, feszítőgörgő, szűrők(benziné tavaly), olaj van benne elég.

Az elsőnél én az aksi és a generátor valamint a vezetékeik állapotára gyanakodnék.

A másik. Az milyen kerregés? Szelephang? - mert az bizonyos mértékben normális kövér gázra.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,segitségét kérném mindenkinek aki véleményt mondhatna.Van egy1.6-os astra caravánom és néha felturázodik a semmiböl,máskor meg lefullad,nem csak indittásnál adodnak e gondok,mi lehet az oka.KÖSZ MINDENKINEK

Elsősorban ez nem a dizeles topikba való - mondjuk én nem haragszom ezért, de azért jó lenne erre odafigyelni. :lol:

Segiteni viszont nem tudok, sajnos :) , de hamarabb jönne a segitség, ha tudnánk a motor tipusát. Pl. beirhatnád az aláirásodba mint a legtöbb fórumozónak is van. Most sokan vannak talin, de majd biztos jön a segitség is.

Az ilyen tünetek lehetnek jeladók meghibásodásától, vákuumcsövek fals levegőjétől valamint egy-két elektromos kütyütől is. Dob sárga lámpát(check engine)? Ha igen, akkor ki lehet villogtatni a hibakódo(ka)t. Nekem pl. a gyújtásmodul vacakolása okozott fulladozást. :D

...

..köszi, Karcsi... :)

Link to comment
Megosztás:

Kérdésem lenne. :)

Adott az én x16sz motorom. Kuplungot kellene lassan cserélni. Ahogy néztem c16se-hez való kuplung 7 ropival olcsóbb szinte mindenhol, pedig méretben ugyanaz, és gondolom erősségre sem kevesebb. Jó lehet a c16se kuplung az enyémre vagy különbözik valamiben? :)

Link to comment
Megosztás:

Kérdésem lenne. :)

Adott az én x16sz motorom. Kuplungot kellene lassan cserélni. Ahogy néztem c16se-hez való kuplung 7 ropival olcsóbb szinte mindenhol, pedig méretben ugyanaz, és gondolom erősségre sem kevesebb. Jó lehet a c16se kuplung az enyémre vagy különbözik valamiben? :)

Legjobb tudomásom szerint a C16SE-nek más a lendkereke (tányéros), mint az NZ/SZ/SZR-nek (sík).

Link to comment
Megosztás:

A C16SE 135Nm.Az F13 gyengusz hozzá.

hm

akkor ez komplettebb projekt

komplett donorkocsi nem árt :)

őőő

erről valaki tudna mondani nekem arról vmit, hogy ez a nyomaték mitől függ??

hogy most egy x lóerős moci lehet k nyomatékú...

de egy x lóerős kocsi lehet k l m n o nyomatékú is

ezt a moci kialakítása határozza meg?

és egy táblázat link esetleg vkinek ezekről az adatokról??

kössz :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.