Jump to content

koopal

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    117
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    2

koopal last won the day on Február 23 2016

koopal had the most liked content!

Hírnév

43 Segítőkész

koopal névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Város, Autók

  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

610 profile views
  1. Jó pár éve egy ideig vezettem a fenti típus I. generációjú 1.4-es kombi fullfapad változatát (azt se tudom, lóerővel hogy állt - meglehet, szamarak voltak benne), akkor már megvolt az Astra, de én azt is nagyon szerettem. Igaz, ennek a jó érzésnek egy részét a fincsi munkakör jelentette, a nap nagy részében a magam ura voltam, mindenesetre itt Pesten elszaladgálni kiválóan megfelelt. Aztán volt szerencsém a II. generációhoz is ötajtós változatban, az kissé jobban fel volt szerelve és erősebb is volt, de a másikban otthonosabban éreztem magamat. Egyébként pár hónapja nagyon rám jött a viszketegség kocsicsere ügyben, valami új kisautóban gondolkodom, aztán amikor (ritkán) elmegyek ezzel egy hosszabb útra, az egy időre észhez térít (néha még meg is simogatom), ennyi használat mellett tök értelmetlen lenne új kocsira költeni, főleg amikor ez még a 13. évben is hibátlanul teszi a dolgát, és ahogy elvagyok a kb. tízéves butatelefonommal, ez az alapjárgány is tökéletesen megfelel a szükségleteimnek - legfeljebb a vágyaimat kell időnként jeges fürdőbe mártani.
  2. Általános műszaki problémák!

    Egyrészt meg kell hogy fogja, mert gyárilag is lágyforrasztva van, másrészt én nem helyettesíteném a 450 fok alatti olvadáspontú forrasztást egy 1000 fok fölött olvadó anyaggal, inkább adja meg magát ismét, ha valami komolyabb gebasz van, mint hogy azt kelljen mondanunk: tegnap spóroltunk, ma meg poroltunk.
  3. Egyáltalán hogyan kezdjen neki a leszerelésnek az, akinek valami baleset nem tette meg az első lépést? Talán a tavaszi kerékcserekor (az őszit letudtam ennek a nyárias időnek a tiszteletére...) én is alákukkantanék.
  4. Általános műszaki problémák!

    Nem találok egy gombot, pedig néha nagyon jó lenne használni. Az van rajta, hogy IGNORE. (Tehát nem a kocsiban kerestem...)
  5. Én is a karmantyúra gondoltam, volt már vele afférom. Egy régi autómmal koccantam, ekkor derült ki, hogy a gyenge fékhatás nem a típus sajátja, hanem a főfékhenger hibája. Újat sehol nem lehetett kapni, javítani pedig csak utángyártott karmantyúval lehetett volna, de nem találtam szerelőt, aki vállalta volna a felelősséget, kénytelen voltam magam elvégezni a cserét. Ennek a hibának a felderítése során futottam bele a legelképesztőbb szituációba, amivel szervizben valaha is találkoztam. Egy olyan komolynak tűnő műhelybe vittem, ahol márkánként külön munkafelvevők voltak, leültem a nekem megfelelő szaki asztalához, és mondom, gyenge a fék. Aszongya, fékpofa csere (ez elöl-hátul dobos volt, szervó nélkül) - mondom megvolt. Akkor fékerőszabályzó - az is új. Erre széttárja a kezét, és ennyit mond: akkor nem tudom, én meg csak néztem. Semmi hagyja itt, és megnézzük, vagy valami, hanem mehetek ahova akarok, őket nem érdekli a nyomorom.
  6. Általános műszaki problémák!

    Persze, foglalkozni kell vele, de mégis csak megnyugtatóbb hír, mint ha azt a választ kapta volna, hogy szét kell fűzni a blokkot.
  7. Általános műszaki problémák!

    " Nem normális jelenség. " Mondjuk inkább úgy, hogy megszokott, és gondot nem okoz. Nekem is csinálta már, de az idejét sem tudom, mikor fordult elő (vagy vettem észre) utoljára. Sőt olyan is volt, hogy nem csak az első elinduláskor, hanem minden megállás után egészen addig, míg a motor be nem melegedett. Ezt egy enyhe túlcsúsztatással orvosolni tudtam, akkor már hideg motornál sem jött elő. (Viszont volt egy négyütemű Wartburgom, brrrr, álmomban se jöjjön elő, azon egy-másfél évente kellett szerkezetet cserélnem, már rutinból ment, mert olyan mértékben remegett, hogy szétrázta-rágta az összetartó szegecseket. Azzal egy dugóban araszolgatni maga volt az inkvizíció.)
  8. Általános műszaki problémák!

    Amit én írtam, az köbö olyan, mint hogy " A vákuumbeli fénysebesség az egyik alapvető fizikai állandó, ..." De biztosan a világ fizikusai is rosszul tudják, szólj nekik, mielőtt leégetik magukat...
  9. Általános műszaki problémák!

    "Ha jól tudom vákuumban a víz sem 100 fokon forr fel, hanem felette. " Nincs jelentősége a téma szempontjából, de alatta, lényegesen, a nyomáscsökkenés mértékétől függően (gondolom teljes vákuumban akár 0 fok körül is).
  10. Általános műszaki problémák!

    Én egyszer talán vasúti átjárónál húztam be hanyagul Trabantban, és leolvasztottam a porvédő sapkákat, mire észrevettem - a szagáról. Azóta én is csak izomból vagy sehogy.
  11. Ha rendesen aláfér az emelési pontnak (mert a döntő különbség ugye a magasságban van használati szempontból), akkor már csak a kisebb stabilitás lehet gond. Nekem egy kicsi egytonnás van, nagyon ritkán használom, akkor teszi a dolgát rendesen, csak jobban oda kell figyelni, nehogy megbillenjen, főleg ha a határokat feszegeti az ember, mert a csúcsmagasság környékén már eléggé ingatag tud lenni.
  12. Általános műszaki problémák!

    Nem kampányolok, meggyőzni sem akarok senkit, főleg, hogy magam is "hiteles" löttyöt használok, mindössze az óvatosságodat gondolom kissé eltúlzottnak. A GM esetében jó eséllyel nem kell attól tartani, hogy a feltüntetett specifikáció nem rendelkezik a megfelelő jóváhagyással, de a motor nem a jóváhagyást ill. annak hiányát hálálja vagy bosszulja meg, hanem az adott összetételt. És egy neves márka esetében, ha feltüntetik, hogy megfelel a követelményeknek, eszembe se jutna nyomozásba kezdeni, nem azért, mert elhiszem, hogy van róla papírjuk a GM-től, hanem mert elhiszem, hogy megfelel a motor (és nem a GM-irodisták) igényeinek. Az, hogy GM olajat használok, nem a hitelesség miatt adódott, hanem közel van egy Cromax üzlet, ott rendelhető, kedvező árú, akkor meg miért ne?
  13. Általános műszaki problémák!

    Nem voltam itthon, azért csak most... Ennyire nem merülök el olaj témában, legalábbis a minősítést illetően, ha az Eneos azt állítja, hogy megfelel a követelményeknek (ami nem feltétlenül azonos a hitelesítés meglétével), elhiszem nekik, persze egy sose hallott márka esetén persze más lenne a helyzet. Sőt, ahogy egy korábbi etap során már írtam, ha a viszkozitási adatok stimmelnek, és mai modern, márkás motorokba megfelelő jó hírű olajról volna szó, a Dexos2 jelölés megléte vagy meg nem léte egyáltalán nem is izgatna, ha mondjuk hirtelen egy nagyobb utántöltésre lenne szükség, és csak ilyen állna rendelkezésre. Ettől függetlenül olyat használok, ami biztosan "le van papírozva", hogy ezen már semmi ne múljon.
  14. Általános műszaki problémák!

    " Flakonon fel van tüntetve. " Azért ha jól tudom, az Eneos nem egy Gagyisztán eldugott sarkában működő zugüzem, nem hinném, hogy a jó hírüket azzal erodálnák, hogy nem létező minősítéseket nyomtatnak a termékeikre, csak hogy többen megvegyék. Egyébként pedig az is már-már paranoid szemlélet, hogy nem elég az alapján dönteni, hogy mit tüntet fel egy ismert márka a flakonon, hanem oknyomozó munkába kell kezdeni, és fórum-"szakértőkkel" kell megtanácskozni a döntést, mert ők biztos jobban tudják. Konkrétan az Eneos Premium Hyper 5w40 minden (hirtelenjében fellelt) forrás szerint teljesíti az isteni követelményeket, ha ez iránt a márka iránt érdeklődnék, ennyi információ alapján és negatív tapasztalati beszámolók híján biztosan nyugodtan beletölteném a kocsimba, mondjon bárki bármi (alátámasztás nélküli, már-már konteo-szerű) ellenérvet. (Ahogyan nyugodtan és elégedetten használom jó pár éve a némelyek által ellenjavallott, de konkrétumok nélkül leszólt GM 5w30-ast.)
  15. Meleg motornál ajánlott, úgyhogy utána.
×