Jump to content

koopal

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    112
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    2

koopal last won the day on Február 23 2016

koopal had the most liked content!

Hírnév

43 Segítőkész

koopal névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Város, Autók

  • Város
    Budapest

Személyes információ

Legutóbbi látogatók

573 profile views
  1. Általános műszaki problémák!

    Persze, foglalkozni kell vele, de mégis csak megnyugtatóbb hír, mint ha azt a választ kapta volna, hogy szét kell fűzni a blokkot.
  2. Általános műszaki problémák!

    " Nem normális jelenség. " Mondjuk inkább úgy, hogy megszokott, és gondot nem okoz. Nekem is csinálta már, de az idejét sem tudom, mikor fordult elő (vagy vettem észre) utoljára. Sőt olyan is volt, hogy nem csak az első elinduláskor, hanem minden megállás után egészen addig, míg a motor be nem melegedett. Ezt egy enyhe túlcsúsztatással orvosolni tudtam, akkor már hideg motornál sem jött elő. (Viszont volt egy négyütemű Wartburgom, brrrr, álmomban se jöjjön elő, azon egy-másfél évente kellett szerkezetet cserélnem, már rutinból ment, mert olyan mértékben remegett, hogy szétrázta-rágta az összetartó szegecseket. Azzal egy dugóban araszolgatni maga volt az inkvizíció.)
  3. Általános műszaki problémák!

    Amit én írtam, az köbö olyan, mint hogy " A vákuumbeli fénysebesség az egyik alapvető fizikai állandó, ..." De biztosan a világ fizikusai is rosszul tudják, szólj nekik, mielőtt leégetik magukat...
  4. Általános műszaki problémák!

    "Ha jól tudom vákuumban a víz sem 100 fokon forr fel, hanem felette. " Nincs jelentősége a téma szempontjából, de alatta, lényegesen, a nyomáscsökkenés mértékétől függően (gondolom teljes vákuumban akár 0 fok körül is).
  5. Általános műszaki problémák!

    Én egyszer talán vasúti átjárónál húztam be hanyagul Trabantban, és leolvasztottam a porvédő sapkákat, mire észrevettem - a szagáról. Azóta én is csak izomból vagy sehogy.
  6. Ha rendesen aláfér az emelési pontnak (mert a döntő különbség ugye a magasságban van használati szempontból), akkor már csak a kisebb stabilitás lehet gond. Nekem egy kicsi egytonnás van, nagyon ritkán használom, akkor teszi a dolgát rendesen, csak jobban oda kell figyelni, nehogy megbillenjen, főleg ha a határokat feszegeti az ember, mert a csúcsmagasság környékén már eléggé ingatag tud lenni.
  7. Általános műszaki problémák!

    Nem kampányolok, meggyőzni sem akarok senkit, főleg, hogy magam is "hiteles" löttyöt használok, mindössze az óvatosságodat gondolom kissé eltúlzottnak. A GM esetében jó eséllyel nem kell attól tartani, hogy a feltüntetett specifikáció nem rendelkezik a megfelelő jóváhagyással, de a motor nem a jóváhagyást ill. annak hiányát hálálja vagy bosszulja meg, hanem az adott összetételt. És egy neves márka esetében, ha feltüntetik, hogy megfelel a követelményeknek, eszembe se jutna nyomozásba kezdeni, nem azért, mert elhiszem, hogy van róla papírjuk a GM-től, hanem mert elhiszem, hogy megfelel a motor (és nem a GM-irodisták) igényeinek. Az, hogy GM olajat használok, nem a hitelesség miatt adódott, hanem közel van egy Cromax üzlet, ott rendelhető, kedvező árú, akkor meg miért ne?
  8. Általános műszaki problémák!

    Nem voltam itthon, azért csak most... Ennyire nem merülök el olaj témában, legalábbis a minősítést illetően, ha az Eneos azt állítja, hogy megfelel a követelményeknek (ami nem feltétlenül azonos a hitelesítés meglétével), elhiszem nekik, persze egy sose hallott márka esetén persze más lenne a helyzet. Sőt, ahogy egy korábbi etap során már írtam, ha a viszkozitási adatok stimmelnek, és mai modern, márkás motorokba megfelelő jó hírű olajról volna szó, a Dexos2 jelölés megléte vagy meg nem léte egyáltalán nem is izgatna, ha mondjuk hirtelen egy nagyobb utántöltésre lenne szükség, és csak ilyen állna rendelkezésre. Ettől függetlenül olyat használok, ami biztosan "le van papírozva", hogy ezen már semmi ne múljon.
  9. Általános műszaki problémák!

    " Flakonon fel van tüntetve. " Azért ha jól tudom, az Eneos nem egy Gagyisztán eldugott sarkában működő zugüzem, nem hinném, hogy a jó hírüket azzal erodálnák, hogy nem létező minősítéseket nyomtatnak a termékeikre, csak hogy többen megvegyék. Egyébként pedig az is már-már paranoid szemlélet, hogy nem elég az alapján dönteni, hogy mit tüntet fel egy ismert márka a flakonon, hanem oknyomozó munkába kell kezdeni, és fórum-"szakértőkkel" kell megtanácskozni a döntést, mert ők biztos jobban tudják. Konkrétan az Eneos Premium Hyper 5w40 minden (hirtelenjében fellelt) forrás szerint teljesíti az isteni követelményeket, ha ez iránt a márka iránt érdeklődnék, ennyi információ alapján és negatív tapasztalati beszámolók híján biztosan nyugodtan beletölteném a kocsimba, mondjon bárki bármi (alátámasztás nélküli, már-már konteo-szerű) ellenérvet. (Ahogyan nyugodtan és elégedetten használom jó pár éve a némelyek által ellenjavallott, de konkrétumok nélkül leszólt GM 5w30-ast.)
  10. Meleg motornál ajánlott, úgyhogy utána.
  11. Általános műszaki problémák!

    A fékfolyadék tartálya közös a kuplungéval, ha ott stimmel a szint, és mégis gond van, akkor nem folyadék probléma.
  12. Általános műszaki problémák!

    Vagy amit már régebben felvetettem, egy nyomókapcsolót beiktatni a motor tápvezetékébe, és úgy elhelyezni a belső keringés kapcsoló közelében, hogy egy kézzel mindkettő működtethető legyen egyszerre. Rengeteg féle kivitel van, könnyű olyat találni, ami leginkább illeszkedik a környezetébe, ha barmolás nélkül van beépítve, alig lenne észrevehető. Ez csak egy ötlet, nem csináltam meg, az én Behr rendszerem még nem hibásodott meg, de ha valamikor mégis, biztosan ezt a faék megoldást alkalmaznám (nincs elektronikai vénám, bár néha mókolok ezt-azt alapszinten). Most jut eszembe, pár hete azt hittem, elromlott a kapcsoló vagy valami más, mert hiába nyomtam a gombot fagyos reggeli gyors felfűtéshez, nem világított a visszajelző. Akkor hagytam a fenébe, nem volt idő vele foglalkozni, aztán később jöttem rá, hogy a szélvédőre volt irányítva a levegő, akkor meg nem kapcsolható belső keringésre. Mindezt csak annak érzékeltetésére, hogy olyan ritkán használom a kapcsolót, hogy el is felejtem a működését.
  13. Hogy szalad az idő! Még csak most múlt el a február, és máris április 1. van?
  14. Látom győri vagy, aggódtam, nem azzal az üzlettel volt-e rossz tapasztalatod, ahova én járok (Bp. XVII.). Náluk mindig elégedett voltam, sőt volt, hogy én rontottam el valamit a rendelésnél, az értesítésükből jöttem rá, felhívtam őket, és készségesen, gyorsan korrigáltak. Ez persze rajtad nem segít, részvétem, inkább mások számára írtam le, hogy nem általános Cromax-stílusról van szó a tapasztalatom szerint.
  15. A megállási/várakozási tilalom az út egészére vonatkozik, tehát nem csak az úttestre, hanem járdára/útpadkára is. Ha még jól emlékszem évtizedek távlatából. (Egyébként a rendőrök sem tudnak betű szerint mindent, főleg ha nem közlekedésiek, mert amazoknak ezer mással is foglalkozni kell, így határozott fellépéssel egy nem eléggé magabiztos járőrt el lehet tántorítani a büntetéstől, lehet, hogy most is valami hasonló lehetett a helyzet.)
×