Jump to content

koopal

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    123
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    2

koopal last won the day on Február 23 2016

koopal had the most liked content!

Hírnév

45 Segítőkész

koopal névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Város, Autók

  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

734 profile views
  1. Ha menet közben akarod próbálni a kuplungot, akkor azt érdemes a legmagasabb fokozatban végezni, ott a legnagyobb a tehetetlenség, könnyebben megcsúszik, ha hajlamos rá. Észrevenni is könnyebb az indokolatlan felpörgést, mint amikor jobban tud gyorsulni. Ha már nagyon ratyi a kuplung, akkor persze mindegy a fokozat, de a kezdődő problémát könnyebb így kiszúrni.
  2. koopal

    Általános műszaki problémák!

    Esetleg 185/65x15. Ez gond nélküli váltóméret, a 195/65 már éppen túlcsúszik az elfogadott 3%-on.
  3. koopal

    Általános műszaki problémák!

    Ha az ABS-szel valami nincs rendben, akár valamelyik jeladóval, akár a központi egységgel, azt biztosan jelzi a hibalámpa? Pár napja volt egy - nem is igazán intenzív - fékezésem egy mellékutcába kanyarodás közben, amikor a normálisnak gondoltnál erőteljesebb és hosszabb kerékcsikorgást tapasztaltam. Nem voltam száz százalékig biztos benne, hogy nem az előttem lassító kocsitól jön-e a hang, és mivel már jóformán hazaértem, nem is volt alkalmam reprodukálni a jelenséget. Ma azonban esőben jöttem hazafelé, és egy nyugis részen próbafékezést végeztem, számomra elég egyértelműnek tűnt, hogy a blokkolás hossza jóval meghaladta azt a mértéket, ahol az ABS-nek már be kellett volna avatkoznia, a jól ismert morgás-remegés pedig egyáltalán nem jelentkezett. Indításkor a hibalámpa világít, majd 4-5 másodperc után kialszik (13 éves aksi!). Legközelebb majd kerítek rá alkalmat, hogy alaposabban próbára tegyem (előtte egy villogtatást is megejtek), de addig is érdekelne, volt-e már valakinek olyan ABS-hibája, amit nem jelzett a rendszer?
  4. Később lehet, hogy valaki mond okosabbat, én saját házi módszeremet adom elő. Régebbi kocsimnál asszem gyújtásbeállításhoz kerestem holtpontot, a gyertya helyére betolt sublerrel elég jól sikerült. Minden gyertyát kiszedsz, tekered a motort az ékszíjnál, megnézed, meddig tolta fel a subler szárát a dugattyú, vissza egy kicsit, és akkor már tudod, meddig mehetsz (lehet, hogy kell még egy fordulat, ha éppen nem a sűrítési fázist találtad el). Ennél nagyobb pontosság nemigen kell, a lényeg úgyis csak az, hogy a szelepek zárva legyenek, ahhoz meg nem kell tizedfokra pontosan eltalálni. Persze megeshet, hogy ennél a gyertya furata nem úgy áll, hogy ez a művelet működjön, de komolyabb bontás nélkül szerintem ez a legegyszerűbb. Rögzíteni talán elég 1-es vagy hátramenet fokozat és kézifék, de ha mégsem, ahhoz meg már úgyis annyira meg kell bontani, hogy a főtengely tárcsáján lévő jelölést is megtalálod, ami gondolom itt is az 1-es henger felső holtpontját mutatja. Ha ezek esetleg nem is stimmelnek, legalább annyi biztos, hogy a gyertya M14x1,25-ös menetű.
  5. Eddig még sosem volt holtteres problémám, igazából kényelmetlenségem sem, baloldalon mindig vetek egy gyors pillantást oldalra is, akkor már látom, amit a tükörből nem, jobboldalon meg eleve jobban oldalra kell nézni, a periférikus látás és a belső tükör együttesen lenullázza a holtteret - nálam. Úgyhogy nincs ilyen kiegészítő tükörrel kapcsolatos tapasztalatom, de a magam részéről ezt a verziót hanyagolnám. Egyrészt esztétikailag otromba, másrészt plusz légellenállás-szélzaj, harmadrészt körülményesebb kocsimosás. Vannak tükörlapra tapasztható verziók, de azok meg az eredeti látómezőt szűkítik ugye. Én inkább olyat keresnék, amit belül lehet rögzíteni, elkerülhetők a fenti negatívumok, és talán megszokni is könnyebb, egyértelműbben elkülönül, melyik mit mutat. (Egyébként szerintem az is sokat segít, ha ahhoz tartod magad, amit a fiamnak is tanítottam a legelsők között: mindig tisztában lenni azzal, mi történik körülötted, szóval sűrűn körülnézni, hogy kevesebb esélye legyen egy "semmiből előtűnő" meglepetésnek - ez a defenzív vezetés egyik alapja.)
  6. koopal

    Általános műszaki problémák!

    Még sosem próbáltam (vagy csak nem emlékszem rá), úgyhogy nem tudom: öntvénybe lehet szokványos szerszámmal menetet fúrni? Mert akkor esetleg egy megfelelő méretű furat-menet-csavar-paszta eseménysor megoldás lehetne a problémára.
  7. Jó pár éve egy ideig vezettem a fenti típus I. generációjú 1.4-es kombi fullfapad változatát (azt se tudom, lóerővel hogy állt - meglehet, szamarak voltak benne), akkor már megvolt az Astra, de én azt is nagyon szerettem. Igaz, ennek a jó érzésnek egy részét a fincsi munkakör jelentette, a nap nagy részében a magam ura voltam, mindenesetre itt Pesten elszaladgálni kiválóan megfelelt. Aztán volt szerencsém a II. generációhoz is ötajtós változatban, az kissé jobban fel volt szerelve és erősebb is volt, de a másikban otthonosabban éreztem magamat. Egyébként pár hónapja nagyon rám jött a viszketegség kocsicsere ügyben, valami új kisautóban gondolkodom, aztán amikor (ritkán) elmegyek ezzel egy hosszabb útra, az egy időre észhez térít (néha még meg is simogatom), ennyi használat mellett tök értelmetlen lenne új kocsira költeni, főleg amikor ez még a 13. évben is hibátlanul teszi a dolgát, és ahogy elvagyok a kb. tízéves butatelefonommal, ez az alapjárgány is tökéletesen megfelel a szükségleteimnek - legfeljebb a vágyaimat kell időnként jeges fürdőbe mártani.
  8. koopal

    Általános műszaki problémák!

    Egyrészt meg kell hogy fogja, mert gyárilag is lágyforrasztva van, másrészt én nem helyettesíteném a 450 fok alatti olvadáspontú forrasztást egy 1000 fok fölött olvadó anyaggal, inkább adja meg magát ismét, ha valami komolyabb gebasz van, mint hogy azt kelljen mondanunk: tegnap spóroltunk, ma meg poroltunk.
  9. Egyáltalán hogyan kezdjen neki a leszerelésnek az, akinek valami baleset nem tette meg az első lépést? Talán a tavaszi kerékcserekor (az őszit letudtam ennek a nyárias időnek a tiszteletére...) én is alákukkantanék.
  10. koopal

    Általános műszaki problémák!

    Nem találok egy gombot, pedig néha nagyon jó lenne használni. Az van rajta, hogy IGNORE. (Tehát nem a kocsiban kerestem...)
  11. Én is a karmantyúra gondoltam, volt már vele afférom. Egy régi autómmal koccantam, ekkor derült ki, hogy a gyenge fékhatás nem a típus sajátja, hanem a főfékhenger hibája. Újat sehol nem lehetett kapni, javítani pedig csak utángyártott karmantyúval lehetett volna, de nem találtam szerelőt, aki vállalta volna a felelősséget, kénytelen voltam magam elvégezni a cserét. Ennek a hibának a felderítése során futottam bele a legelképesztőbb szituációba, amivel szervizben valaha is találkoztam. Egy olyan komolynak tűnő műhelybe vittem, ahol márkánként külön munkafelvevők voltak, leültem a nekem megfelelő szaki asztalához, és mondom, gyenge a fék. Aszongya, fékpofa csere (ez elöl-hátul dobos volt, szervó nélkül) - mondom megvolt. Akkor fékerőszabályzó - az is új. Erre széttárja a kezét, és ennyit mond: akkor nem tudom, én meg csak néztem. Semmi hagyja itt, és megnézzük, vagy valami, hanem mehetek ahova akarok, őket nem érdekli a nyomorom.
  12. koopal

    Általános műszaki problémák!

    Persze, foglalkozni kell vele, de mégis csak megnyugtatóbb hír, mint ha azt a választ kapta volna, hogy szét kell fűzni a blokkot.
  13. koopal

    Általános műszaki problémák!

    " Nem normális jelenség. " Mondjuk inkább úgy, hogy megszokott, és gondot nem okoz. Nekem is csinálta már, de az idejét sem tudom, mikor fordult elő (vagy vettem észre) utoljára. Sőt olyan is volt, hogy nem csak az első elinduláskor, hanem minden megállás után egészen addig, míg a motor be nem melegedett. Ezt egy enyhe túlcsúsztatással orvosolni tudtam, akkor már hideg motornál sem jött elő. (Viszont volt egy négyütemű Wartburgom, brrrr, álmomban se jöjjön elő, azon egy-másfél évente kellett szerkezetet cserélnem, már rutinból ment, mert olyan mértékben remegett, hogy szétrázta-rágta az összetartó szegecseket. Azzal egy dugóban araszolgatni maga volt az inkvizíció.)
  14. koopal

    Általános műszaki problémák!

    Amit én írtam, az köbö olyan, mint hogy " A vákuumbeli fénysebesség az egyik alapvető fizikai állandó, ..." De biztosan a világ fizikusai is rosszul tudják, szólj nekik, mielőtt leégetik magukat...
  15. koopal

    Általános műszaki problémák!

    "Ha jól tudom vákuumban a víz sem 100 fokon forr fel, hanem felette. " Nincs jelentősége a téma szempontjából, de alatta, lényegesen, a nyomáscsökkenés mértékétől függően (gondolom teljes vákuumban akár 0 fok körül is).
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.