Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nem. Jeladók vannak, motorvezérlő elektronika meg alapjárati vezérlő motor. (ebben az esetben éppen magasabb fordulatszámra vezérli az alapjáratot de ez nem szivató :rolleyes: )

OK, mindig is azt hittem...de akkor tévedtem :omg:, nem értek ennyire sajnos hozzá.. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Én értem, nem is akarok vitatkozni. Már írtam, hogy nem vagyok autószerelő. Mondjuk úgy akkor, hogy mivel nem értek hozzá elhittem amit mondtak, a havert meg átba..ták. Csak légyszi akkor írjátok már le, hogy mi a sz..r baja van az autómnak, mit kell vele csinálni? Az enyémhez még nem lett nyúlva, csak a hengerfej lett felújítva 1 éve, mert ette az olajat. Azóta nem eszi, viszont most is max fölött van az olajszint és 2 hónapja lett ugyanezért lecserélve az olaj, tiszta víz volt. Pedig most jó az idő is, rövid távon is többször felmelegszik üzem melegre a motor és mégis.

Én is csak azt tudm mondani mint epk974, hogy indőnként meg kell hajtani, hogy felmelegedjen (nem csak a víz hanem az olaj is) és nem lesz baja. Számomra a rövid utas mindíg 2-3-4 km-es autó használat kimeríti a nem rendeltetésszerű használat fogalmát. Így senki ne csodálkozzon, hogy vizesedik az olaj és úgy elkopik a motor 50ekm alatt mint másnak 200ekm alatt.

Ilyen távra gyalog vagy kerékpárral kell menni, a berregéshez ragaszkodóknak pedig: robogó,mopedautó

Link to comment
Megosztás:

Igazság az, hogy az NZ-SE átalakításon már túlvagyok, és drágább volt a leves mint a hús. Mostmár szeretnék valami kézzelfoghatót összerakni.

Akkor tegyél bele valami NE-XE kaliberű dolgot, mert mire normálisan megcsinálod hogy a turbó nem küldje szét, meg valamit csináljon is, addigra 2x annyiba fog kerülni, mint egy NE-sítés, és még mindig csak egy egynégyes. :rolleyes: Köbcentit nem lehet mással pótolni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Segítséget kérnék. (hibahódfejtés) A motor x14xe

háromszor:1 5 10 3, (gondolom ez a diagnosztika kezdete)

háromszor:10 4 10 10

hatszor:1 4 1 10

háromszor:10 3 3 5

háromszor:10 1 3 10

és utána újra az 1 5 10 3.

Segítségeteket előre is köszönöm. Szép napot mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Akkor tegyél bele valami NE-XE kaliberű dolgot, mert mire normálisan megcsinálod hogy a turbó nem küldje szét, meg valamit csináljon is, addigra 2x annyiba fog kerülni, mint egy NE-sítés, és még mindig csak egy egynégyes. :rolleyes: Köbcentit nem lehet mással pótolni.

:D :D :blink: Ezt fejtsd ki -> NE-XE

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Segítséget kérnék. (hibahódfejtés) A motor x14xe

háromszor:1 5 10 3, (gondolom ez a diagnosztika kezdete)

háromszor:10 4 10 10

hatszor:1 4 1 10

háromszor:10 3 3 5

háromszor:10 1 3 10

és utána újra az 1 5 10 3.

Segítségeteket előre is köszönöm. Szép napot mindenkinek.

A 1503-as hibakód nem diagnosztika.

Sorrendben:

1503: immobilizer vezérlőegység

0400: EGR szelep

1410: másodlagos levegőkompresszor

0335: főtengelyjeladó

0130: fűtött lambdaszonda

a 1410-ás hibát nem tudom miért hatszor nyomta le. nem nézted el?

Link to comment
Megosztás:

A 1503-as hibakód nem diagnosztika.

Sorrendben:

1503: immobilizer vezérlőegység

0400: EGR szelep

1410: másodlagos levegőkompresszor

0335: főtengelyjeladó

0130: fűtött lambdaszonda

a 1410-ás hibát nem tudom miért hatszor nyomta le. nem nézted el?

Nem. Ketten hajtottuk végre a feladatot.

Én néztem, a feleségem írta.

Link to comment
Megosztás:

Oké elhiszem. Csak gyakorlott hibakódolvasóként még sosem találkoztam, hogy hatszor ugyanazt villogja ki. Nameg 1 2-vel kezd.
Az egészhez egy különleges "adalék", a hibalámpa kb. 15 mp. után elalszik, ha hátramenetbe kapcsolok. (?????) Na ez mi lehet? Ja és olyankor a másodlagos levegő kompresszor is elhallgat.(hátramenetben)
Link to comment
Megosztás:

Az egészhez egy különleges "adalék", a hibalámpa kb. 15 mp. után elalszik, ha hátramenetbe kapcsolok. (?????) Na ez mi lehet?

Testkötés hiba. Át kéne nézni a motoron az átkötéseket, amik az autó úgynevezett test pontját hivatottak összekötni, ami az akkumulátor negatív pólusa is egyben.

Link to comment
Megosztás:

Testkötés hiba. Át kéne nézni a motoron az Átkötéseket, amik az autó úgynevezett test pontjÁt hivatottak összekötni, ami az akkumulÁtor negatív pólusa is egyben.

Akkor a lámpa elalvása testhiba miatt van?

Meg a kompresszor is azért hallgat el?

Link to comment
Megosztás:

Akkor a lámpa elalvása testhiba miatt van?

Meg a kompresszor is azért hallgat el?

Esélyesnek tartom. Nézd át őket. Barna vezetékek általában vagy fekete, a lényeg hogy nagyon vastagok. Amikről tudok: Bal első lámpa és akksi között van egy test összekötés, generátor és motor között, akksi és generátor között.

Link to comment
Megosztás:

Esélyesnek tartom. Nézd át őket. Barna vezetékek általában vagy fekete, a lényeg hogy nagyon vastagok. Amikről tudok: Bal első lámpa és akksi között van egy test összekötés, generátor és motor között, akksi és generátor között.

Ok.

Köszönöm a segítséget. Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 96-os 1.4-es 16V ECOTEC FAstra Caravanom. Két éve vettem 223.000 Km-el. Tavaly télen jött ki egy motorhiba. Hidegben kihagy egy henger,

remeg és lefullad a motor.

Az Opel márkaszervíz szerint elektromos vezérlés a hiba, de nem csináltak vele semmit. Jó idő lett és a hiba eltűnni látszott.Idén megint előjött.

Most elvittem egy autóvillamosságishoz, aki végigmérte az egészet és semmilyen elektromos hibát nem talált benne. Mért kompressziót

is hidegen. Egyes henger 4,5 többi 14 bar körül.

Elvittem szerelőhöz, rögtön kompressziót mért két műszerrel is. Egyik szerint 10 másik szerint 13 bar +- 0,5 bar mindegyik hengerben. Az EGR szelep

lyukas volt azt cserélték, de a hiba továbbra is fennáll és a szerelő nem tudja mi okozhatja ezt a hibát.

Ha valakinek van ötlete kérem segítsen.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 96-os 1.4-es 16V ECOTEC FAstra Caravanom. Két éve vettem 223.000 Km-el. Tavaly télen jött ki egy motorhiba. Hidegben kihagy egy henger,

remeg és lefullad a motor.

Az Opel márkaszervíz szerint elektromos vezérlés a hiba, de nem csináltak vele semmit. Jó idő lett és a hiba eltűnni látszott.Idén megint előjött.

Most elvittem egy autóvillamosságishoz, aki végigmérte az egészet és semmilyen elektromos hibát nem talált benne. Mért kompressziót

is hidegen. Egyes henger 4,5 többi 14 bar körül.

Elvittem szerelőhöz, rögtön kompressziót mért két műszerrel is. Egyik szerint 10 másik szerint 13 bar +- 0,5 bar mindegyik hengerben. Az EGR szelep

lyukas volt azt cserélték, de a hiba továbbra is fennáll és a szerelő nem tudja mi okozhatja ezt a hibát.

Ha valakinek van ötlete kérem segítsen.

Köszi!

Első, amit megnézék a kocsimon, ha ilyen hibával találkoznék, hogy kimérném a kétvezetékes hőfokjeladót, hogy kb mennyi az értéke hidegen és melegen. Aztán közölném itt. :) Valahol van lista, hogy kb mekkora ellenállásnak kell lennie bizonyos hőfokokon. Viszont a 16 szelepeseket nem nagyon ismerem, így nem tudom a pontos helyét a jeladónak. Nyolc szelepesnél a szívó oldalon van betekerve a befecskendező alatt.

Megtaláltam a listát:

100C ~ 180 Ohm

80C ~ 320 Ohm

60C ~ 650 Ohm

40C ~ 1.18 kOhm

20C ~ 2.45 kOhm

0C ~ 5.6 kOhm

-10C ~ 9.45 kOhm

-20C ~ 15 kOhm

Link to comment
Megosztás:

Első, amit megnézék a kocsimon, ha ilyen hibával találkoznék, hogy kimérném a kétvezetékes hőfokjeladót, hogy kb mennyi az értéke hidegen és melegen. Aztán közölném itt. :) Valahol van lista, hogy kb mekkora ellenállásnak kell lennie bizonyos hőfokokon. Viszont a 16 szelepeseket nem nagyon ismerem, így nem tudom a pontos helyét a jeladónak. Nyolc szelepesnél a szívó oldalon van betekerve a befecskendező alatt.

Megtaláltam a listát:

100C ~ 180 Ohm

80C ~ 320 Ohm

60C ~ 650 Ohm

40C ~ 1.18 kOhm

20C ~ 2.45 kOhm

0C ~ 5.6 kOhm

-10C ~ 9.45 kOhm

-20C ~ 15 kOhm

Köszi az infót, megyek a listával a villamosságishoz.

Link to comment
Megosztás:

Cartársak!

Nagy a bajom. :( Ac pumpa gondolt egyet elkezdett nyüszíteni, mintha befognám a cső végét és folytva kellene dolgoznia. Gázadásra a szekér csak dadogott. Kicsi várakozás után ujraindítás és semmi gond kb egy 15 km-ig utána megint. Üzemanyagszűrőt kicseréltem, üzemanyagcsöveket levettem kifújtam, hátha valami szutyok van benne. Azóta nem nyűszített csak folyamatosan sípoló hangon működött. Járó motor mellett simán hallani a hangját a kocsiban. Meguntam és kicseréltem a pumpát egy újra. A helyzet sajnos nem változott. rángatás és dadogás nincs, de cserébe ott a folyamatosan sípoló hang. A töltésem meg csak 13,9-14,00 körül mozog. Mintha erőlködne a pumpa és nagy áramot venne fel. Nem is megy úgy a kocsi mint kéne. Ötletem nincs hogy mi lehet még a ludas. Az injektorhídra tippelek, hogy ott lehet valami dugulás vagy valami keresztmetszetcsökkenés, ami megfogja a pumpát. Esetleg a vákuumos nyomásszabályzó döglött meg és kisebb nyomáson engedi csak át az üzemanyagot? Segítséget kérnék, mert nemsokára be kéne fogni egy hosszabb útra a járgányt, de így nem merek elindulni vele.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.