Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Cikkek

Cikkek kezelése
forumadmin
A tervezett menetrendnek megfelelően a szentgotthárdi új motorgyárban megkezdődött a kisméretű benzines motorok sorozatgyártása. Az egyedülállóan rugalmas technológiát felvonultató Flex motorgyárban mostantól három teljesen különböző motorcsalád típusai készülnek ugyanazokon a gépeken, egyre szélesebb palettát kínálva az Opel új modelljeinek.
A kis benzines motorcsalád első tagja háromhengeres, egyliteres 115 lóerővel és 180 newtonméter nyomatékkal, amely várhatóan az új Opel Corsa egyik sikermotorja lesz. Ugyancsak a Corsa számára a háromhengeresből készül 90 lóerős is, és ezeket az ezer és 1.400 köbcentis űrtartalmon belül még számtalan motorvariáns követi. A kisméretű benzines motorok lesznek a szentgotthárdi kínálat legnépszerűbb és legnagyobb számban gyártandó termékei és hogy ez a Flex üzemben megoldható legyen, még tavaly egy 130 millió euros pótlólagos beruházással kibővítették az új gyártó csarnokot.
“A magyarországi Flex üzem - mint a világ egyik legfejlettebb motorgyára - kulcspozíciót tölt be az Opel európai gyártórendszerében” – mondta az ünnepségen Joachim Koschnicke, az Opel alelnöke. Az idei esztendő és 2018 között 27 új Opel modell és 17 új motor kerül a piacra és a motorújdonságok többsége itt készül majd.”
Koschnicke beszélt arról is, hogy ez a termékoffenzíva fontos eleme az Opel azon stratégiájának, amely a német márkát ismét az autóipar élvonalába kívánja emelni. „Pénzügyi vonalon az elmúlt év már milliárdos javulást hozott a cég eredményeiben és ez a pozitív trend az idén is folytatódik. A célunk az, hogy az évtized közepére az Opel ne legyen többé veszteséges. Az Opel hosszabb távú terveiben az szerepel, hogy az európai személyautó piacon a jelenlegi harmadik helyről a márka előre lépjen a másodikra. Ehhez 2022-ig 8 százalékos európai piaci részesedést szeretne elérni, Németországban pedig tízet.”
Solt Tamás, az Opel Szentgotthárd igazgatója felidézte, hogy az új Flex motorgyár létrehozására eddig hétszázmillió eurót költött az Opel. „A kis benzinesek gyártása ugyanazokon a sorokon történik, amelyeken a többi motortípust - az 1.6-os benzineseket és 1.6 dízeleket - is előállítjuk. A rugalmasság, amelyet ez a modern technológia nyújt azt jelenti, hogy a lehető leggyorsabban tudunk az aktuális piaci igényekhez alkalmazkodni.”
A gyárigazgató fontos termelési adatokat is mondott: „Szentgotthárdon a tavalyi évben két gyáregységünkben összesen 354 ezer motort állítottunk elő. Az idén – a Flex motorgyár fokozatos felfutásának eredményeként – több mint 400 ezer motor fogja elhagyni gyártó- és szerelősorainkat. Jövőre már az 500 ezret is meghaladja a tervezett darabszámunk, 2016-ban pedig már közel 1 millió motor gyártását tervezzük. Eddig több, mint ötszáz új munkatársat vettünk fel abból a közel ezerből, akikre a gyártás teljes felfutásakor lesz szükség.”
A szentgotthárdi Opel gyár 1992 óta megszakítás nélkül készít motorokat. Az Opel volt az első autóipari cég, amely – egy évvel az első demokratikus választások után – befektetőként megjelent Magyarországon és legutóbbi beruházásaival, az új motorgyár felépítésével tovább erősítette stratégiai pozícióit a magyar gazdaságban.
Az Opel magyarországi meghatározó szerepét az értékesítési eredmények is igazolják. Az elmúlt 23 évben az Opel eladásaival mindig ott volt a képzeletbeli dobogón, ennek is köszönhető, hogy ma Magyarországon Opelből fut a legtöbb az utakon (több mint 450 ezer). A márka nemcsak első volt a személyautó piacon az elmúlt három évben, de az idei első félévben kiugróan jót teljesített. 68%-al növekedtek az Opel magyarországi eladásai, ami több, mint kétszerese a piaci átlagnak. Ez 13% fölötti piaci részesedést és biztos piaci elsőséget jelent az Opelnek Magyarországon.

forumadmin
Néhány napja még „álruhát” viselt, ma viszont teljes pompájában mutatkozik az új Opel Corsa. Az Opel bestsellerének ötödik nemzedéke magasabbra emeli a kiskategória mércéjét, és az autózás teljesen új érzését adja. Erről gondoskodik a megannyi változás kívül-belül, mint a különösen hatékony 1,0 literes benzines turbómotor, a legújabb kivitelű, csekély súrlódású sebességváltó vagy a vadonatúj futómű. Mindehhez új enteriőr járul, a legjobb kapcsolódást biztosító IntelliLink infotainment-rendszerrel és modern vezetést segítő asszisztencia rendszerkkel.
A Corsa dinamikus sziluettjét sima, szoborszerű formákkal és precízen kidolgozott részletekkel illesztették az Opel designfilozófiájához. Az így felértékelt Corsa feladata nem más, mint az éles konkurenciaharcban még tovább építeni a hosszú évek sikereit. Az új Opel Corsa világpremierje az október 4.-től 19.ig tartó Párizsi Autószalonon lesz, és még az év vége előtt elkezdődik a sorozatgyártás Zaragozában és Eisenachban.

Erős technika: új motorok, sebességváltók és futómű Új mérce: letisztult enteriőr, IntelliLink és sokféle asszisztencia-rendszer Első fellépés: a Párizsi Autószalonon lesz az Opel bestseller világpremierje „A múltban sokat magasztalták a Corsát – különösen a rokonszenves fellépéséért és a kompakt méreteken belül remek helykihasználásáért“, mondta az Opel igazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann. „Mindezek olyan döntő sikertényezőknek bizonyultak, amelyeket persze meg akarunk őrizni az új generációval is, de az autózás olyan élményét nyújtva, amely eddig ismeretlen volt ebben a kategóriában. Ezért raktuk tele új technikával. A Corsa ötödik nemzedéke minden tekintetben meglepetést szerez! “
 
Sikerrecept: fiatalos design és bőséges hely, kompakt méretekkel
Harminckét év és négy generáció során csaknem 12 millió Corsa talált gazdára Európában, közülük 2,8 millió a jelenlegi negyedik nemzedékből. Ez évente átlagosan 370 ezer darabot jelent, amivel kategóriájának tartósan legkedveltebb modelljei közé tartozik az Opel Corsa. A siker egyik titka, hogy jól áttekinthető négyméteres hosszúságon belül kínál bőséges férőhelyet öt személynek – legyen szó a családbarát ötajtós- vagy a sportosabb szabású háromajtós karosszériáról. Külleme ugyanakkor nemcsak praktikus, hanem fiatalos, dinamikus, rendkívül vonzó. Ehhez a recepthez igazodik az új Corsa is – miközben radikálisan más. A külső design frissebb, kidolgozottabb, karakteresebb. A frontrészt alapvetően meghatározzák a szárny formájú lámpák az Opelre annyira jellemző szárny alakú LED nappali menetfénnyel, a grillráccsal, valamint oldalt a már ismerős pengevonalat is megkapta a Corsa. Hátul a széles lámpák optikailag szélesebbnek mutatják az autót. Mégis akkor a legszembetűnőbb a változás, amikor vezetjük az autót. Teljesen új belső berendezés, még komfortosabb futómű, direktebb kormány, teljesen új motorok és jelentősen csökkentett zajszint adnak friss élményt.

 
Abszolút precizitás: stabil új futómű és új kormány
A tervezők legfőbb célja olyan komfortos és precíz vezetési élmény elérése volt, amely eddig csak a magasabb kategóriákban volt ismert. Alapja a futó- és a kormánymű. Az előbbihez egyetlen alkatrészt sem vettek át a régiből! A jármű súlypontja öt milliméterrel lejjebb került, de fokozza a stabilitást a merevebb bölcső és a módosított geometria új irányzókarja is. Javult a gördülési viselkedés, a kormányreakció és az alulkormányzottság. Mindehhez újak a csillapítók is. Eredményképpen az ötödik generációs Corsa kanyarban és egyenesben egyaránt biztosan fekszik, jobban elnyeli a kátyúkat és úthibákat, összességében stabilabb és kellemesebben vezethető lett.
A teljesen új elektromos architektúra lehetőséget adott a különböző rendszerek jobb összekapcsolására, ami például az új, sebességfüggő elektromos szervokormány szempontjából előnyös. A szoftver kalibrálása pontosabb visszajelzést és stabilabb iránytartást, illetve kanyarodást eredményez. Kis sebességnél játszi könnyedséggel lehet kormányozni, ha gombnyomással aktiváljuk a City-módot.
 
Új generációs motor: 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo
Egy igazi különlegesség rejtőzik a Corsa E gépteteje alatt, az Opel új kis benzines motorcsaládjából: a teljesen új fejlesztésű háromhengeres 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. A korszerű, kompakt, teljesen alumíniumépítésű erőforrás természetesen Euro 6-os, és az 1.0 literes háromhengeresek közül egyedüliként kiegyensúlyozó tengelyes, miáltal nagyon halkan és rezgésmentesen jár, új mércét állítva fel a maga kategóriájában. Kétféle teljesítménnyel készül – 66 kW/90 LE és 85 kW/115 LE –, az erőteljes nyomaték mindkét esetben 170 newtonméter már 1800-as fordulatszámon. Ezekhez a motorokhoz széria a Start/Stop rendszer.
A motorkínálat benzines oldalát az új, 74 kW/100 LE teljesítményű, 200 newtonméter csúcsnyomatékú 1,4 literes Turbo mellett két továbbfejlesztett szívómotor bővíti, 1,2 és 1,4 liter lökettérfogattal. Alaposan átdolgozott, immár Euro 6-os 1.3 CDTI teszi teljessé a választékot. A legtakarékosabb Corsa változat - 70 kW/95 LE, 5 sebességes manuális váltóval és Start/Stoppal – kibocsátása csak 89 g/km CO2. További alacsony emissziójú változatok tavasszal érkeznek.

Hozzájárulnak az új Corsa vezetésének élményéhez a komfortra és hatékonyságra hangolt sebességváltók is. Az egyliteres, közvetlen befecskendezésű benzines turbómotor mindkét változatához teljesen új, kompakt, hatfokozatú váltómű járul, amely minimális súrlódással csökkenti a fogyasztást, és egzaktul, simán, gyorsan kapcsolható. Ezenkívül kínál az Opel egy legújabb generációs hatfokozatú automatát, valamint egy szintén komplett új, javított reakcióidejű Easytronic 3.0 robotváltót is – amely optimálisan ötvözi a manuális sebességváltó hatékonyságát az automata komfortjával.
 
Kapcsolódás és biztonság: IntelliLink és asszisztenciarendszerek
Kívülről az ötödik Corsa-generáció szoborszerű sziluettje ragadja meg a tekintetet. Az áttervezett front prominens hűtőmaszkja és éles vonalú LED-es fényszórója éppúgy beleillik az Opel designfilozófiájába, mint az autó oldalának határozott szárnygrafikája. Ám nemcsak szemgyönyörködtető a Corsa, hanem praktikus is, hiszen a karakteres hátsó részbe kívánságra ezentúl is beépítik a FlexFix kerékpártartót, amelyet egyedüli gyártóként kínál az Opel.
Az új karosszéria-design következetesen folytatódik az utastérben. Blikkfangja és vezérlőközpontja az áttekinthető műszerfal, amelynek vízszintes vonalai tovább erősítik az amúgy is kiváló tágasság hatását. A centrumban, a vezető és az utas között uralkodó pozíciót foglal el az IntelliLink rendszer hétcolos, színes érintőképernyője. A modern szórakoztató-tájékoztató berendezés a Corsa ötödik nemzedékével vonul be első ízben egy Opel volumenmodellbe, hogy a lehető legjobb kapcsolódást biztosítsa, például a navigációs BringGo alkalmazással, a Stitcherrel, a nemzetközi rádiókat elérhetővé tevő Tune-Innel, valamint internetes podcastokkal. Az IntelliLink kompatibilis az Apple és az Android operációs rendszerekkel, és hangutasításokkal is vezérelhető. Lehetőség van a Bluetooth és a Siri Eyes Free használatára is. A telefont praktikus FlexDock tartó várja.

Az új Corsában számos vezetőtámogató funkció vonul be, amelyek közül nem egy párját ritkítja e kategóriában. A biztonságot olyan rendszerek fokozzák, mint a holttér-figyelő, a frontális ütközés veszélyére figyelmeztető Opel frontkamera, a követési távolság érzékelő, a jelzőtábla-felismerő, a sávtartó- és távfény-asszisztens, valamint a Corsához mostantól kapható xenonfényszóró. A gumiabroncs nyomásvesztésére is jelzés hívja fel a figyelmet.
A közlekedést ezen túl parkolóasszisztens, tolatókamera és emelkedőn elindulási asszisztens könnyíti meg. Hideg téli napokon aranyat ér a fűthető első ülés, kormánykerék és szélvédő. Aki helyet foglal a testhez igazodó, nagyszerű kidolgozású ülésen, kitekint a nagy panorámatetőn, és átadja magát a kellemes belső világítás hangulatának, igazi klasszis autóban érezheti magát!

 
 

forumadmin
Az Opel kirobbanó formában zárta az első félévet: 5.007 autó eladásával közel félezer darabbal jár a második helyezett vetélytárs előtt. Az előző év hasonló időszakához képest az összesített személyautó és kishaszon gépjármű piacon az Opel 68 százalékos növekedést produkált lényegesen felülteljesítve az egyébként szépen növekedő (25,9%) magyarországi összeladásokat.
Személyautó fronton az Opel immár negyedik éve megszakítás nélkül piacvezető, ez most a számok nyelvén 4.533 eladott autót (tavaly ilyenkor 2.736) és 13,74 százalékos piacrészesedést jelent. A kishaszon gépjárművek piacán az Opel 474 autó eladásával majdnem megduplázta az előző év hasonló időszakának eladásait Természetesen – a korábbi évekhez hasonlóan - őrzi vezető helyét az Opel a magáneladásokban is. A márka eladásaiban a magánvásárlók aránya 31 % - ez jóval a piaci átlag fölött van.
„Most hozza meg igazi gyümölcsét az az Opel stratégia, amely a piaci recesszió idején is kiemelt figyelmet fordított a magán ügyfelekre” – mondta Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója. „ Nagyon széles modell palettát kínálunk mind a céges, mind a magánvásárlók részére ennek megfelelően minden igényt ki tudunk elégíteni, legyen szó hagyományos alsó-közép kategóriás autóról, mint az Astra vagy kompakt szabadidő autóról, mint a Mokka.”
 
Több, mint ötezer eladott autó Kétszer gyorsabban nő az Opel, mint a piac A márka piaci részesedése három százalékkal nőtt  
Visszatérve a foci nyelvére: az Opelnél nem egyetlen sztár „rúgta a gólokat”. A legtöbb eladást az Astra (1.259) és a Corsa (809) hozta, de kiemelkedő eredményt ért el a Zafira (542) illetve a két szabadidő autó, a Mokka (528) és az Antara is (485). Az első félévben megduplázódtak a Meriva eladások (315) és a tavalyinál több Insignia (356) kelt el .
„Természetesen szeretnénk így folytatni az év második felében is” – mondta Koncz Gábor. „A célunk a növekvő piacon továbbra is az átlagosnál gyorsabban növekedni és megőrizni az Opel vezető pozícióját. A siker letéteményese, a modellpaletta tovább frissül: ősszel érkezik az új Vivaro, az Opel ADAM kínálata a Rocks mini szabadidő autóval bővül és az év vége felé várjuk az új Opel Corsa hazai bemutatkozását.”
Szentgotthárdon, az Opel magyarországi motorgyárában az eddigi 1.6-os benzin és dízel motorok mellett két hét múlva elindul a legújabb kis benzinmotorcsalád sorozatgyártása. E motorcsalád első tagja, a 115 lóerős egyliteres háromhengeres az ADAM Rocks-ban debütál és bekerül az új Opel Corsa motorházteteje alá is. A rövidesen tehát már három különböző motorcsaládot egyszerre gyártani képes szentgotthárdi üzemben a termelés jelentős felfutása a jövő évtől várható és ennek megfelelően Európa szerte egyre több Opelben fog majd magyar „szív dobogni”.

forumadmin
Az Opel Magyarország most szombaton, május 17-én ismét Családi Napot rendez a Hungaroringen. Ez már a negyedik ilyen esemény: az elsőnek az apropója 2011-ben az Opel Magyarország huszadik születésnapja volt, 2012-ben „megérkezett a jövő” azaz bemutatkozott a megnövelt hatótávolságú elektromos Opel, az Ampera, tavaly az Opel visszatérése az autósportba volt a fő téma, az idén pedig a hagyomány és a márka jövője, illetve az ezt megtestesítő új Opel Monza tanulmányautó lesz a középpontban.
Az Opel Monza tanulmányautót most láthatja először a magyar közönség. Az Opel jövőbeni formanyelvét előre vetítő sportosan elegáns tanulmány a tavalyi Frankfurti Nemzetközi Autószalonra készült és azóta számos design díjat kapott. Az új Monza mellett természetesen ott lesz a legendás régi autó is, utalva arra a folyamatosságra, ami az Opelnél a hagyománytól a jövőbe vezet.
 
Magyarországon először az új Monza tanulmányautó – Opel hagyomány és jövő A pályán OPC autók, gyorsulási verseny, Opel Dakar csapat, a nagyszínpadon a 25 éves Tankcsapda Segítő vásár a fogyatékkal élő emberek támogatására Már több, mint húszezren regisztráltak  
„Már március óta kapjuk az e-mail-eket és telefonhívásokat, hogy mikor lesz az idei Opel Családi Nap” – mondta Koncz Gábor ügyvezető igazgató – „ami pontosan jelzi, mennyire népszerű lett ez a program. Tavaly 37 ezer látogatónk volt, most már húszezer fölött van a regisztráció, ami – tudva, hogy mindig az utolsó héten regisztrálnak a legtöbben – rekord részvételt sejtet.”
Az Opel Családi Napon sok, az elmúlt évekből már ismerős program lesz, de természetesen lesznek újdonságok is. Ilyen újdonság a Segítő Vásár, amelyet először rendeznek meg az Opel Napon. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma 2010-ben indította el a Segítő Vásárlás programot, hogy felhívja a közvélemény figyelmét a fogyatékkal élő emberek közreműködésével készített kiváló magyar termékekre és szolgáltatásokra. Eddig már több mint 50 cég, illetve szervezet nyerte el és használja a Segítő Vásárlás védjegyet országszerte. Az 50 cég közül sokan bemutatkoznak a rendezvényen, akik Opel logóval ellátott egyedi termékekkel is készülnek erre az alkalomra!
„Az Opel filozófiájában kiemelt helyet foglal el a társadalmi felelősségvállalás” – mondta Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója. Csak az elmúlt években sokszáz számítógépet adományoztunk többek között iskoláknak, kórházaknak, árvaházaknak, mentőautót alakítottunk ki egy Movano-ból a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat számára és jónéhány műszaki iskola kapott tanulmányi célokra Szentgotthárdon gyártott Opel motorokat. A Segítő Vásár felkarolása, az, hogy ott lesznek velünk a Családi Napon, újabb példája az Opel társadalmi felelősség vállalásának.”
A hagyományos programok között kicsiknek és nagyoknak, hölgyeknek és uraknak bőséges lesz a választék. Akit a részletek érdekelnek, megtalálja www.legendak.com oldalon, ahol továbbra is lehet regisztrálni az ingyenes Opel Családi Napra. Az Opel Magyarország természetesen ezúttal is kiállítja a márka teljes modellpalettáját. A Gold tribün mögött ismét megnyílik a közszolgálati park, ahol rendőrautó, tűzoltó, mentő és más különleges járművek tartanak bemutatókat. Ezek általában nemre és korra való tekintet nélkül mindenkit érdekelnek. Ugyanez igaz a látványos műrepülő bemutatóra is, míg például a fürdőruha bemutató tekintetében megoszlanak a vélemények: egyesek szerint a nőknek, mások szerint inkább a férfiaknak szól.
A pályaprogramok is mozgalmasnak ígérkeznek: a Hungaroring aszfaltján a nyitóköröket csöndben suhanva megint a kerékpárosok teszik meg, de ez a csend az egész napra nem lesz a jellemző. Az Opel sportos modelljei, az Insignia OPC és az Astra OPC róják majd a köröket, a Magyar Opel Tulajdonosok Klubja szervezésében gyorsulási verseny lesz a célegyenesben. Ennek finisébe beszáll a Dakar Mokka volánja mögött Szalay Balázs is. A Szalay-Bunkoczi páros egyébként az idén ünnepli tizedik évfordulóját annak, hogy először vágtak neki Opel autóval a sivatagnak.
Lesz egy másik évfordulós is az Opel Napon: az esti programban a 25 éves Tankcsapda ad jubileumi koncertet a 13-as kanyarban – hasonlóan az elmúlt évekhez. A negyedszázados Tankcsapda ezzel kezdi meg hazai koncertturnéját.
Az Opel Családi Napra a regisztráció ettől a héttől egyszerűsített formában fut tovább: a www.legendak.com oldalon regisztrálók a sikeres bejelentkezés után azonnal kinyomtathatják belépőjüket, amelyet azután május 17-én a Hungaroringen válthatnak be karszalagra.
 
KÉPEK a találkozóról:


forumadmin
Az új Opel Vivaro a könnyű haszonjárművek funkcionalitását kombinálja a személyautók komfortjával és designjával. Az Opel bestsellerének idén nyáron forgalomba kerülő második nemzedéke behozza a márka díjnyertes tervezési filozófiáját az áruszállítók közé. Ehhez innovatív megoldások járulnak a géptető alatt – korszerű BiTurbo dízelmotorok – és a vezetőfülkében, versenyképessé téve a Vivarót. Évente körülbelül 50.000 járművet adnak el ebben a kategóriában, és a Vivaro részesedése ebből tíz százalék feletti.
“Praktikumával és minőségével tűnik ki az Opel Vivaro második nemzedéke. 13 évig sikeresen szerepelt a piacon, most pedig még attraktívabbá tettük, megemelve alapvető képességeinek szintjét,” mondta Mark Adams, az Opel design-alelnöke. “A szép és műszakilag is kiváló új Vivaro lendületes formája, jó arányai és határozott karaktere tulajdonosa előnyére válnak.”
 

Az áruszállítóknál is megjelent a díjnyertes Opel formanyelv Friss design, funkcionális és minőségi hatással Praktikus rakodási megoldások a Vivaro második nemzedékében is Nagy teljesítményű és kis fogyasztású BiTurbo dízelmotorok  
Összetéveszthetetlen a robusztus és elegáns új Opel Vivaro
Az új Opel Vivaro külleme elegánsabb és modernebb lett. Nagy, jellegzetes hűtőmaszkja, sajátos fényszórója és oldalsó pengemotívuma tükrözi a márka díjnyertes designját, egyértelműen mutatva rokonságát személyautóival. A fényszóró fényes fekete betétjének elemei krómozottak, a LED-es nappali világítás kialakítása szárnyszerű. Eleganciájával, széles frontjával és letisztult, praktikus hátuljával olyan határozottságot sugároz a Vivaro, amilyet tulajdonosai a mindennapi használatban elvárnak egy áruszállítótól. Az Opelre jellemzően formált oldalfal „pengéje” a tükör alól húzódik a hátsó kerékívig, hasonlóan az Insignia családhoz és a GTC astra modellekhez.
Az új Vivaro, mint strapabíró furgon, reprezentatív üzleti jármű vagy komfortos, tágas családi autó áll rendelkezésre. 11-féle standard fényezéséből öt pasztell- és hat kétrétegű metálszín választható, de különleges felhasználású járművekhez rögtön a piaci bevezetéstől kaphatók lesznek további színek is. Az ügyfél tehát a saját vállalkozásának megfelelően öltöztetheti fel járművét.
 
Még tágasabb lett a kétféle hosszúságú és magasságú Vivaro
A sokoldalú Vivaro szinte minden ügyféligénynek megfelel. Az új kiadás az eddigi változatgazdagságot folytatja: kétféle hosszúsággal és magassággal gyártják, mint a kombit, a duplakabinos furgont, a padlólemezes alvázast és a buszt. Ám az új Vivaro még az elődjénél is jobban használható, mert mindkét hosszúságban – az első változat majd’ 5 méter, a második 40 centiméterrel hosszabb – hosszabb lett 22 centiméterrel, ami érezhetően nagyobbá teszi belső terét és szállítókapacitását.

 
Két új dízel: a Vivaro új turbótechnikája
Az új Vivarót mindenes igáslóvá teszi modern hajtóműve is, a turbódízel 1.6 CDTI, vagy a fejlett, soros turbójú és kettős töltőlevegő-hűtőjű 1.6 BiTurbo CDTI. A turbómotorok kimagasló teljesítményt kombinálnak szerény, egy liternyivel leszorított fogyasztással, a BiTurbo például 6.0 liter per 100 km alatt marad (ideiglenes adatok), ami csúcsérték a kategóriában.
Az új Opel Vivaro valamennyi változata az egyesült királyságbeli Luton üzemében készül. A Renault-val közösen fejlesztett Opel/Vauxhall könnyű haszonjárművek 2001 óta gördülnek le a futószalagról, máig csaknem 600.000 darab készült. 2009-ben ugyanott megnyílt egy felépítményező üzem, ahol például platós járműveket állítanak elő. Ennek tevékenysége még jobban kibővül az új generációs Vivaróval, amelyhez gyárilag lesz kapható sokféle speciális felépítmény – természetesen mindegyik az Opel szigorú minőségi követelményei szerint.
Rövidesen megjelennek további információk az új Opel Vivaro korszerű technikájáról és flexibilis belső elrendezéseiről.

forrás: opel.hu
 
 

forumadmin
Az Opel Ampera bemutatásakor nagy népszerűségnek örvendett, hiszen teljesen elektromos hajtásláncával és hatótávnövelő benzinmotorjával élhető megoldást nyújtott az elektromos autókra vágyóknak – habár valójában egy konnektorról tölthető hibridről beszélünk. Most azonban úgy tűnik, hiába volt világelső az autó, nem éli meg a második generációt.

Az ok, amiért el kell búcsúznunk hamarosan az Amperától nem más, mint az eladások alacsony száma. Hiába „akciózták le” tavaly több mint 2,35 millió forinttal a négykerekűt, 2013-ban így is összesen csak 3 184 darabot sikerült elpasszolni az egyébként látványos járműből. Idén pedig úgy látszik, tovább csökken ez a szám, hiszen májusig 332 példány talált gazdára, amit látva nem csoda, hogy nem, terveznek utódot.

 

A cikk ITT folytatódik
 
 
 

forumadmin
X. Hungarian Blitz Weekend programajánlónk, a MAGYAR ASCONA KLUB -www.asconaclub.hu - szervezésében.

 
Fékút (Gumigurítás):
Miközben minden KRESZ szabályt betartva vezeted Opel-kocsidat, egy óvatlan pillanatban a bokrok közül egy rendőr ugrik ki eléd az útra. Feladatod, hogy ne üsd el a biztosurat, vagyis még azelőtt lefékezz, hogy nekimennél.
A versenyzőnek egy vonal mögül kell elgurítania egy gumiabroncsot a kijelölt vonalig. Minden versenyzőnek 2 próbálkozása, tehát összesen 2x2=4 gurítása van. Cél, hogy az abroncs minél közelebb kerüljön a vonalhoz, de azt ne lépje át. Az nyer, akinek a legkisebb távolság van a gumi és a vonal között anélkül, hogy bármekkora terjedelmében áthaladt volna rajta. Minden versenyzőnek csak a legjobb eredménye kerül értékelésre.
 
Vizespohár (Szlalom):
Miközben minden KRESZ szabályt betartva vezeted Opel gyártmányú gépkocsidat, sajnos észleled, hogy az üzemanyag elfogyott, mivel kilyukadt a tank. Már csak pár deciliter maradt, amivel még pont elérhetsz a következő szervizig. Utadat azonban akadályok nehezítik, így többször is élesen irányt kell váltanod, és ha ezt nem teszed elég óvatosan, a még megmaradt üzemanyag kilötykölődik a tankból.
A versenyzőnek egy a kezében tartott tálcán egy vízzel teli műanyagpoharat egyensúlyozva kell végighaladnia a kijelölt szlalompályán. A víz kifolyásáért 50 hibapont, a bóják érintéséért 10 hibapont jár. Minden hibapont 1 másodpercet ad hozzá a pálya-időhöz. Az nyer, aki a legrövidebb idő alatt teljesíti a pályát.
 
Húzópróba (Autóvontatás):
Miközben minden KRESZ szabályt betartva vezeted gépkocsidat, sajnos egy vasúti kereszteződésben az autó elromlik és megáll. (Opel gyártmányú gépkocsiknál ez szinte kizárt, ezért ebben az esetben sajnos nem Opel-t vezetsz). Feladatod, hogy minél gyorsabban elhúzd az autót a veszélyes kereszteződésből. A versenyzőnek vonattókötéllel kell saját erejéből elhúznia a járművet egy adott (kb. 8 méter) távolságra. Az nyer, aki a legrövidebb idő alatt teljesíti a feladatot.
 
Vaklárma (Vakvezetés):
Talán mindenki ismeri a Vaklárma című filmet, ahol egy vak és egy süket elköt egy rendőrautót. Mivel a vak ül a kormányhoz, ezért a süket irányítja, merre menjen... Egy kijelölt egyszerű (kb. kör) alakú pályán kell végigvezetni a gépjárművet úgy, hogy a vezető egy speciális átláthatatlan úszószemüveget viselve "vakon" vezet, mindössze a mellette ülő navigátora utasításait követve. Minden egyes pályáról letérést 5 hibaponttal büntetjük, amiket másodpercekre váltunk át és hozzáadjuk a pálya-időhöz. Az nyer, aki a legrövidebb idő alatt szabályosan teljesíti a kijelölt pályát.
 
Bal hat! (Kormány-dobás)
Miközben zárt versenypályán nagy sebességgel haladsz Opel gépjárműveddel, elérkezel a legnehezebb kanyarhoz, amit még az 1982-es Rallye Világbajnokságot Opel Ascona versenyautóval megnyerő Walter Röhrl is nehezen vesz be. Ehhez a kanyarhoz nagyon precíz kormánymozdulatra van szükség, mert egyetlen apró hiba is végzetes lehet! Egy kormánykereket kell rádobni az adott távolságra lévő rúdra úgy, hogy a kormánykerék földre érkezésekor a rúd a kerék belső ívén belül helyezkedjen el. Minden versenyzőnek 2x2 próbálkozása van.
Az nyer, aki a legtöbbször tudja a kormánykereket a szabályok szerint célba dobni.
 

forumadmin
Immáron 20. éve működik a club, amely talán az ország egyik legnagyobb Opeles közössége. Igen, Opeles és nem "csak" a Mantás, hiszen az utóbbi években, a clubban bekövetkezett reformok részeként ma már megtalálható itt az Opel szinte valamennyi típusa. A Magyar Opel Manta Club 20.születésnapját a X.Hungarian Blitz Weekend találkozón ünnepli meg hivatalosan!


forumadmin
TIZEDIK alkalommal kerül megrendezésre a Hungarian Blitz Weekend !
2014.08.08-2014.08.10. Új helyszín! Verőce, Csattogó-völgy
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
! Bővebb információk !
 
 
 
 
 
 
 
Találkozó topikja itt a fórumon 
 
 
 
 
 
 
Találkozó rendezvényfóruma a facebookon 
 
 
 
 
 
 
www.blitz-weekend.hu 

forumadmin
Készült : 2013.
Utolsó frissítés: 2014. április 10.
Az autó 2009. augusztus 12-én került hozzám a jogsim megszerzése után közvetlenül 3 hónappal. Kiskorom óta szerettem volna egy saját autót és mindig arról álmodoztam, hogy hogy fogom "feltuningolni". Már a matchboxjaimat és a bburago autóimat is anyukám körömlakkjaival fényeztem és kisollójával kabriósítottam, valamint matricákat és vizes nonfiguratív tetkókat ragasztottam rájuk. Akkoriban még teljesen más elképzelésem volt a leendő autóm kinézetéről (neonok mindenütt, világítson kívül belül, hogy még az űrből is jól látszódjon) és belteréről (legyen benne hatalmas nagy zene és mindig üvöltetni fogom).
 
Mindig is nagyon tetszettek az úgynevezett Hatchback formák azaz a kis 3 ajtós méregzsák autók, így az autóválasztásnál biztos voltam abban, hogy ebből a méretosztályból fog kikerülni az én autóm is. Anyukám általános iskolai ballagásom előtt nem sokkal vett egy 4. generációs 3 ajtós honda civic-et amit a saját autóm előtt hajtottam így volt időm megismerni, olyat biztos, hogy nem akartam magamnak, márcsak azért sem, mert automata váltós volt és nem is nagyon tetszett a formája.

A pénzbeli keret adott volt így nagyjából 3 konkrét típusra redukálódott a keresési eredmény. 91-es évjáratú Seat Ibiza, Fiat Uno turbó és még egy ismerős által egy 5 ajtós Ford Escortot is volt szerencsém kipróbálni, de nem győzött meg. Az Ibizát fura helyzetben kellett vezetni, mintha kamiont vagy kisteherautót vezetnék, az Uno Turbo-t akármennyire is turbo, kevésnek éreztem az 1.0-ás motort és mintha pont alattam akart volna szétesni és ezt nem a kasztni rozsdás elemeiből vontam le. (szerencsére) Utoljára maradt a szintén 91-es évjáratú kis piros Joy felszereltségű Corsa 75 000 km-rel (mai napig nem tudom mi igaz belőle, szerintem inkább 175 lehetett az a 75), ami nem volt kérdés az előző autók után elsőre szerelmem lett kívülről a forma, belülről a vezethetőség és a kényelem miatt. Nem volt mit tenni azonnal meg kellett venni, annak ellenére, hogy egy nő már letette érte a foglalót. Az eladó segített az összes hivatalos papírozást elintézni, így 17 évesen végre teljesülhetett egy közel ugyanennyi ideje dédelgetett álmom, lett egy saját autóm. Nagy volt az öröm, mindenhova a kis Corsaval jártam, de természetesen nem maradhatott gyári.

A sikeres hazaút után első dolgom az volt, hogy leszedjem a teszkós dísztárcsákat a felnikről amikor szembesültem, hogy mekkora értékű is számomra ez az autó, ugyanis pont olyan felni garnitúra volt alatta amelyet szerettem volna majdan kiszélesíttetni. Már akkor konkrét elképzelésem volt a külsejével kapcsolatban. Mindenek előtt muszáj voltam körbefóliáztatni az ablakokat természetesen a legsötétebbel, hogy kitűnjön a többi mezei Corsa közül, amely lépésemet azóta is nagyon áldok és hasznosnak tartok és nem válnék meg tőlük, csak nagy szívfájdalom árán, de sajnos a rend éber őreinek más a véleménye erről…
Ha már feketék az ablakok, a felnik sem maradhattak gyári ezüst színűek, így azokat is cirka 5000 Ft-ból fényes feketére fújtam, így valamennyire egységes képet alkotott a piros-fekete autó.

Saját kezűleg tüntettem el minden általam feleslegesnek vélt dolgot az autóról, így a csomagtérajtóról az amúgysem működőképes ablaktörlőt és a feliratokat. Mivel kicsit már ráléptem a tuning mezeire így természetesen nem maradhattak el az autóstalálkozók sem, így az első a Pólus tali volt. Itt ismerkedtem meg személyesen a carstyling.hu-ról több számomra bálvány autótunerrel, mint pl Malicsek úrral és Kornél barátjával, akik invitáltak engem a minden hétköznap csütörtökönként lévő Opel Lurdy talira. Rákövetkező hét csütörtök este így is tettem és kilátogattam a Lurdy külső parkolóba, ahol aztán elállt a lélegzetem, és nem hittem a szememnek, hogy ilyen tényleg létezik Magyarországon, vagy csak álmodom!?...

Rengeteg szebbnél szebb Opel volt kint, A, B és C Corsa-k, E Kadettek, F, G Astrák, B Ascona, Manta kívül-belül teljesen átalakítva és természetesen mind egytől egyig koppra ültetve. Eddig is tervben volt, de itt tudatosult bennem még inkább, hogy valamit sürgősen kell kezdjek az autóm hasmagasságának csökkentésével, ugyanis nem akartam kilógni a sorból. Így a következő projekt az ültetés volt.
Nem volt kérdés, hogy a kapható legradikálisabb és legtöbbet ültető rugókat kell megvásároljam, így esett a választásom az FK 75/50-es rúgóira.
Krisztián, szintén A Corsas haverom segítségével 2009 őszén sikeresen bekerültek a rugók és a fordulatszám mérős kilóméteróra (amiket és a sok segítséget utólag is szeretnék neki megköszönni). Az eredménnyel, azaz az ültetés mértékével azonban nem voltam megelégedve, de mondtam magamnak, hogy a telet még vészeljük át holdjáró üzemmódban, aztán majd lesz valahogy. Lett is. 2010 tavaszán sok külföldi autón láttam már, hogy önmagában szép letisztult külsejük van, csak a motorháztetejük rozsdás, így gondoltam egyet, vettem egy liter kromofágot és nekivágtam a teljes elmebajnak és fémtisztára csiszoltam a morháztetőmet. Teltek múltak a napok, hetek hónapok, de a fémtiszta felület csak nem akart rohadni. Egy esős este azonban adtam a pofájának és telibe sóztam az egészet és reggelre meg is lett az eredménye, szépen rügyezni kezdett a rozsda.

Örültem is mint majom a farkának, csaképp rajtam kívül senki nem értette, az akkori osztályfőnököm meg is jegyezte, hogy más küzd az ellen, hogy ne rohadjon az autója én meg annak örülök, ha végre rohad :D . Ebben az időben kerültem be a Rat & Retro Style Hungary fórumába ahol több hozzám hasonló nem teljesen épelméjű emberrel ismerkedtem meg és el is kezdtük szervezni az első nagy találkozónkat. A feladat adott volt, el kellett készüljek a találkozóra. A Rat stílus jegyeit a lehető legjobban akartam az autómon hordozni, így kölcsön kaptam egy tetőcsomagtartót amire régi szakadt bőröndöket és rengeteg retro cuccot pakoltam, leszigszalagoztam és sárgára fújtam az első lámpáimat, leszedtem az undorító gumi díszcsíkot az autó oldaláról, matt feketére fújtam a lökhárítóimat, pepita mintában vaskereszteket ragasztottam a motorháztetőmre és kockákat az autó tetejére, valamint az elmaradhatatlan rat kellék, a sárga ködlámpa, amit a rendszám alá lógattam. A várt siker nem maradt el, kupát ugyan nem, de rengeteg elismerő pillantást zsebelt be az autóm ezen a találkozón és talán itt robbantam be a köztudatba, úgy mint Ramszesz és az ő Rat Corsaja.

2010-es évet még ezzel a rat külcsínnyel töltötte az autó, majd az augusztusi Blitz-weekend után Zsabi barátom kezei alatt születhetett újjá kasztni ügyileg a kisautó. A fontosabb szerkezeti elemek kilakatolása mellett jutott idő egy kis tuningra is, így a csomagtérajtó és az anyós oldali ajtó letisztítódott, valamint a vezető oldali ajtó A Vectra kilincset kapott. Nagy matekolás után az ablaktörlőt is sikerült egykarosítani házilag és beállítani, hogy középen álljon. Majd októberben kapott egy telifényt, ami egy szürke fillerben merült ki. A telet ismételten magasan vészeltük át.
Mint sok tuningos életében eljön a pillanat amikor szeretné ott látni az autóját Magyarország egyik legnagyobb ha nem a legnagyobb évadnyitó tuning rendezvényén, a Carstyling.hu-s tuningkiállításon. A tél alatt volt időm felkészülni az új szezonra, hogy frissen üdén új fénnyel és új kerekekkel debütálhasson az autó.
Kerekek… ugye, ugye?! Mint említettem, konkrét elképzeléseim voltak a felnit illetően, így esett a választás az elől 7, hátul 8 collos szélesítésre, amire szigorúan csak is kizárólag a „stretch” hatás végett 175/50 r13-as gumi méreteket gondoltam. Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy köszönetet mondjak Gyumma haveromnak, aki segített elintézni a széles lemezeimet. (Pacsi!) Na, de egy jó felni+gumi kombóval még nem teljes a siker, valami ütős szín is kell neki, így esett a választásom a mattlila bél, polír perem kettősre, ami a pasztellszínű autón kifejezetten jól fog mutatni és ez az amúgy is ritka felni csak is kizárólag a hozzávaló kupakokkal lehet csak még ritkább, így ezeket is mielőbb beszereztem. A „fényezési” munkálatokat (maradva a flakonos spray-s megoldásnál) Topi haveromnál végeztem. Mivel még nem sok, sőt nemhogy hazai, de külföldi A Corsan sem láttam az 5 helyett 3 csíkos hűtőrácsot, így ezt is én valósítottam meg először, és azóta sem látni sok Corsan (büszkefej). Időközben az autó orra is lejebb került rugó flexelgetéssel Zsabi révén. Csaknem minden kész volt és összeállt épp időre, egyetlen egy dolgot, egy igazán fontos dolgot kivéve, ez pedig az egyik gumi.  Így ha csak 3 lábbal is sántán, de ott lehetett a kavicson a kis autóm az évadnyitó tuningtalálkozón.  A ’11-es év volt az, amikor találkozókról találkozókra jártam és kezdték megismerni az autómat az emberek, sokan nem értették, sokaknak tetszett. Időközben sajnos a saját magam által felpolírozott peremem elkezdett berohadni így újra kellett gondoljam, ezért adtam neki egy mezei nagy szemcsés ezüst színt. A lökösök sem maradhattak gyáriak, így az elsőt szintén saját magam (annak ellenére, hogy azelőtt még nem csináltam ilyet) neki álltam telibe falazni, azaz feltölteni a rendszámnak a helyét és kapott egy C Corsa koptatót, ami úton út félen leért :D. Utólag visszagondolva, nagyon bután nézett ki vele az autó, és csalásnak is számított, hogy csak a nagy koptató miatt ér le mindenhol, mintsem pedig azért, mert tényleg le van rakva. Hátsó lökösökön pedig a csomagtérajtó falazása miatt kellett szép és igényes rendszám helyet kialakítani és lefalazni a tetején az eredeti rendszámtábla világítást.

A nagy autóépítés közben sikeresen leérettségiztem és a továbbtanulásom miatt Kecskemétre költöztem. Ősszel a nagy változás miatt a kerekeknek is adtam egy új festést (matt fekete, csak a perem kilógó része lila), ahogy a csajok szoktak hajszínt váltani egy egy szakítás, vagy nagyobb életeseményük után. Hátul sajnos nagyon magas volt, így rugókovács által nyertem (veszítettem…?) még vagy 4 cm-t. Most már számomra is tökéletes „magasságokban” utazhattam végre.
A sikeres teleltetés után (nah nem mintha ez idő alatt fűtött garázsban állt volna az autó) arra gondoltam, hogy mi lenne ha valaki olyan polírozná és festené újra a kerekeimet aki ért is hozzá, mert nem bírtam szabadulni a gondolattól, mindenáron lila belű, polír peremes felnit akartam), így jutottam el Deathproof-hoz aki amellett, hogy csini polírba vágta a peremeket, a sima lila helyett rakott bele egy kis flake port, így erős fénynél kicsit kékes-rózsaszínes, sötétben pedig metál lila a felni. A 2012-es év számomra legemlékezetesebb ugyanis egy régóta dédelgetett gyerekkori álmom vált valóra a tuningshow alkalmával, hogy a Road Hogs a köreibe fogadott. Így, hogy már nem a kavicson állt az autóm még több emberhez juthatott el és még több elismerő pillantást zsebelhetett be, de ekkor még mindig nem volt tökéletes, ugyanis a 175-ös gumik nem feszültek eléggé a hátsó felniken, így rettenetes módon beleértek a hátsó ívbe. Annak érdekében, hogy ne kelljen újra lakatolni majd újrafesteni a hátsó íveket, így ezt is szintén abban az időben Magyarországon az elsők között találtam ki, hogy mi lenne ha beterpesztenénk egy kicsit a hátsó kerekeket, hogy pont elférjen a gumi, de a felni perem még kilógjon egy kicsit a kaszni alól.
Ezt a hadműveletet Gyumma sikeresen végre is hajtotta alátétezős módszerrel. Igen ám, de ahhoz, hogy a kellő Hellaflush hatás meglegyen méginkább stretchesebb gumik kellettek, így körbe 165/55 R13-as gumik kerültek a felnikre. Szerencsémre ilyen agyament méretű felnikre még agyamentebb méretű gumikat, nagyon kevés gumis fog és tud is elvállalni úgy, hogy se a guminak, se a felninek ne essék nagy bántódása. Érden azonban ahonnét a gumikat is vettem, van egy nagyon korrekt műhely ahol kérdés nélkül neki álltak és fel is pattintották mind a 4-et gumi árban a srácok a felnikre.
Az autó tőkeletesen úgy festett, ahogy azt én elképzeltem, még a megvétel előtt. Révbe értem. Road Hogs-al, főleg Zimával együtt jártunk találkozókra, ahol nem egyszer közbotrány okozásával vádoltak minket az autóink megjelenése miatt. Az egyik legemlékezetesebb ilyen találkozó az üllői tali volt, ahol életemben először limbó versenyen 2. helyezést értem el úgy, hogy az első egy vágott tetejű amcsi nagy hodály volt, 118 cm-el ballon gumikkal, míg én tisztességesen vért izzadva guminyomást engedve és 5-6-7 embert az autóba tuszkolva karistoltam át a léc alatt valahol 120 cm környékén.

Másik kedves emlék a Blitz-Weekenden történt, ahol sok év után megkapta a már jól megérdemelt első kupáját az autó a csini kerekei miatt. Köszönöm szépen a zsűrinek, hogy a sok szép felni és autó közül, mégis nekem ítélték oda a díjat.
Másik említésre méltó fontos esemény, mely a barátom, Olivér érdeme is egyben, hogy bekerült egy általa az autóról készített kép a Metropol című napilap főoldalára, így még egy átlagos hétköznap is derűsebbé válhatott az egyszeri munkásembernek, mellesleg még ismertebbé válhatott az autó.
Ahogy mondani szokták, a csúcson kell abbahagyni. Úgy érzem az autóm 2012-ben volt a csúcson, az utána következő időszakban, csak romlott az állapota a folyamatos napi használat miatt és a megjelenése miatti rendszeres igazoltatások és bírságok végett visszább kellett venni a radikális kinézetéből.
 

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 29 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE


×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.