Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Megmértem, ahogy írtad ott hagytam kb.1 órára és ezután 6 mA-t mutatott a multiméter. Több mérésnél is vártam pár percet, de ennyit nem. Nem gondoltam erre, hogy kivárjak hosszabb ideig. Ezek szerint a régi akksi az tényleg sz@ és az új sem volt teljesen töltött. Remélem holnap reggel is jó lesz. Mégegyszer köszönöm.

Mikor merted az aramot? Az ajtok nyitogatasa utan egy ideig meg mukodik ez-az, illetve ha lekotod az akkut, utana a tapfeszt megkapva elindul az osszes egyseg, tehat nem okvetlenul rossz a 210mA. Hagyd allni egy oraig bekotott muszerrel, es utana nezd meg.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ecn 161450 és 161600 hibakód jelent meg mostanába.Utannanéztem :

161600 - Steering column CIM, wrong environment identifier immobiliser B-006
161450 - Immobiliser wrong signal received B-008 or wrong transponder key immobiliser B-00

Volt mikor első kulcsra nem indult ezért néztem utána. a tavaly nyáron jött elő először.Aztán megjavult. Most egy hete megint előjött.

Érdemes foglalkozni ezzel a hibával?

Módosítva : bartalix
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ecn 161450 és 161600 hibakód jelent meg mostanába.Utannanéztem :

161600 - Steering column CIM, wrong environment identifier immobiliser B-006

161450 - Immobiliser wrong signal received B-008 or wrong transponder key immobiliser B-00

Volt mikor első kulcsra nem indult ezért néztem utána. a tavaly nyáron jött elő először.Aztán megjavult. Most egy hete megint előjött.

Érdemes foglalkozni ezzel a hibával?

Lehet újra kell tanítani a kulcsot mert hiba van.nekem 2 leeséstől játszott ilyet,kódok is ezek voltak.néha nem indít,villog a villáskulcs olyankor.

3-4000 volt szervízben.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ecn 161450 és 161600 hibakód jelent meg mostanába.Utannanéztem :

161600 - Steering column CIM, wrong environment identifier immobiliser B-006

161450 - Immobiliser wrong signal received B-008 or wrong transponder key immobiliser B-00

Volt mikor első kulcsra nem indult ezért néztem utána. a tavaly nyáron jött elő először.Aztán megjavult. Most egy hete megint előjött.

Érdemes foglalkozni ezzel a hibával?

Nálam is pont ez volt. Nálam az egyik kulccsal csinálta ezt és csak gyújtást lehetett ráadni, nem indított. Már így kaptam. Az előző tulaj azt mondta hogy leejtették a kulcsot és azóta csinálja ezt.

Szervizben azt mondták, hogy rossz a kulcs, dobjam ki és rendeljek tőlük másikat 40.000Ft-ért.

Aztán elvittem egy autókulcsokkal is foglalkozó kulcsoshoz (Bp. Izabella utca) ott azt mondták hogy a kulcs elektronikáján a transzponder antenna szakadt. Forrasztottak rá másikat. Azután a kulcsot azt hiszem újra is kellett tanítani. Azóta jó, indít vele rendese, nem ad hibakódot.

Szóval lehet hogy nálad is kulcs probléma lesz ha csak az egyik kulcsra csinálja.

Link to comment
Megosztás:

Valószínű CIM modul kontakt hiba lesz, típushibája ennek a szériának sajnos.

Esetleg próbáld meg a kart kihúzni, megtisztítani és vissza.

Hogy kell kihúzni? A gumiszoknyát fölhúztam rajta, de nem igazán látom mit és merre kell húzni. Erőltetni meg nem akartam.

Egyébként próbálgattam a napokban a tempomatot, igaz csak városban rövid távokon. Most mindig működött megfelelően, nem dobta ki.

Más tipikus CIM-modulra utaló hibajelenségesm sincs, soha nem is volt még.

Link to comment
Megosztás:

Hogy kell kihúzni? A gumiszoknyát fölhúztam rajta, de nem igazán látom mit és merre kell húzni. Erőltetni meg nem akartam.

Egyébként próbálgattam a napokban a tempomatot, igaz csak városban rövid távokon. Most mindig működött megfelelően, nem dobta ki.

Más tipikus CIM-modulra utaló hibajelenségesm sincs, soha nem is volt még.

Szia!

A kar alján van egy horony, oda bedugsz egy 2-es imbuszkulcsot ütközésig, és ki tudod húzni a kart a kulccsal együtt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Astra H tulajdonos vagyok és szeretnék a jobb első ajtóban centrálzárat cserélni szenzorhiba miatt, de elakadtam az utolsó lépésnél.
Leszedtem a kárpitot, lehúztam a csatit, kicsavartam a 3 torx csavart ami a zárat rögzíti az ajtóhoz, de nem tudom kivenni a zárat, mert össze van kötve egy rúddal a kilincshez. Ezt a rudat egy fehér műanyag kapocs rögzíti a zárhoz, de nem merem feszegetni. A rudat fent sem tudom kiakasztani, mert ott sem engedi valami műanyag bevonat.
Találtam egy linket, ahol látszik ez a műanyag kapocs a rúdon, úgy néz ki, mintha csak fel kéne hajtani, de nekem nem sikerült.
Tudnátok segíteni?
Link to comment
Megosztás:

Hogy kell kihúzni? A gumiszoknyát fölhúztam rajta, de nem igazán látom mit és merre kell húzni. Erőltetni meg nem akartam.

Egyébként próbálgattam a napokban a tempomatot, igaz csak városban rövid távokon. Most mindig működött megfelelően, nem dobta ki.

Más tipikus CIM-modulra utaló hibajelenségesm sincs, soha nem is volt még.

brzoli magyarázata alapján.

Egyébként én csak találgatok ezzel kapcsolatban, az biztos, hogy a CIM modul hiba típusbetegség, ezért gondoltam arra.

Igazából az lenne a normális, ha mondjuk követnéd a kuplung kapcsolót, illetve a többi pedálkapcsolót OP-COM-mal és bekapcsolt tempomatnál ha kidobja rá lehet nézni, nem-e valamelyik kapcsoló játszik.

Sziasztok!
Astra H tulajdonos vagyok és szeretnék a jobb első ajtóban centrálzárat cserélni szenzorhiba miatt, de elakadtam az utolsó lépésnél.
Leszedtem a kárpitot, lehúztam a csatit, kicsavartam a 3 torx csavart ami a zárat rögzíti az ajtóhoz, de nem tudom kivenni a zárat, mert össze van kötve egy rúddal a kilincshez. Ezt a rudat egy fehér műanyag kapocs rögzíti a zárhoz, de nem merem feszegetni. A rudat fent sem tudom kiakasztani, mert ott sem engedi valami műanyag bevonat.
Találtam egy linket, ahol látszik ez a műanyag kapocs a rúdon, úgy néz ki, mintha csak fel kéne hajtani, de nekem nem sikerült.
Tudnátok segíteni?

Felül látszik rajta az a lapos rész egy kis nyílással, azt kell felnyitni utána fellazul és le lehet pattintani.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors választ.

"Felül látszik rajta az a lapos rész egy kis nyílással, azt kell felnyitni utána fellazul és le lehet pattintani"

....igen, csak nem tudtam kézzel felnyitni, gondoltam arra, hogy esetleg egy lapos fejű csavarhúzóval a kis nyíláson keresztül rásegítek, de féltem, hogy eltöröm.

Viszont még azt sem tudom, hogy fent is ki kell-e akasztani a rudat (ha igen, hogyan?) a zárcseréhez, vagy elég ott lent ezt a műanyag kapcsot.

Gondolom inkább fent kéne kiakasztani, mivel a rúdnak a zárnál lévő része menetes, tehát, ha cserélem, az új zárnál először bele kell tekerni a rudat a műanyag kapocsba, majd, ha be van állítva a kellő távolság, akkor kéne visszaakasztani felül a kilincsnél. (de hogyan?)

Jól gondolom?

HELP, please!

Link to comment
Megosztás:

brzoli magyarázata alapján.

Egyébként én csak találgatok ezzel kapcsolatban, az biztos, hogy a CIM modul hiba típusbetegség, ezért gondoltam arra.

Oké, kösz. Majd megnézem.

Lehet hogy ez megint olyan lesz nálam, mint a kézifék visszajelző időnkénti felvillanása. Azt is elkezdte egy időben, kb 10 km-enként felvillant és pittyent is hozzá egyet, tök egyenes úton egyenletesen haladva, teljesen véletlenszerűen. Aztán ahogy elkezdte, egyik napról a másikra látszólag magától elmúlt.

Azt én is tudom, hogy típushiba a CIM-modul kontakthibája. Valaki régebben írta is hogy ő hogyan forrasztotta meg a sajátját.

Visszahívás is volt rá, amiben volt is a kocsi.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors választ.

"Felül látszik rajta az a lapos rész egy kis nyílással, azt kell felnyitni utána fellazul és le lehet pattintani"

....igen, csak nem tudtam kézzel felnyitni, gondoltam arra, hogy esetleg egy lapos fejű csavarhúzóval a kis nyíláson keresztül rásegítek, de féltem, hogy eltöröm.

Viszont még azt sem tudom, hogy fent is ki kell-e akasztani a rudat (ha igen, hogyan?) a zárcseréhez, vagy elég ott lent ezt a műanyag kapcsot.

Gondolom inkább fent kéne kiakasztani, mivel a rúdnak a zárnál lévő része menetes, tehát, ha cserélem, az új zárnál először bele kell tekerni a rudat a műanyag kapocsba, majd, ha be van állítva a kellő távolság, akkor kéne visszaakasztani felül a kilincsnél. (de hogyan?)

Jól gondolom?

HELP, please!

Azért van az a nyílás rajt, mert oda kell benyúlni csavarhúzóval ahogy írod is.

Régen egyszerűbben oldották meg, egy sima száron volt rajta egy U kapocs azt lepattintottad és kihúztad a foglalatból.

Most is ilyesmi az elv, szerintem a menet csak azért van bent, hogy ne csússzon ki, ha kinyitod ki lehet majd húzni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap kaptam vissza az autómat mert a kuplungom rossz volt. A szerelő mondta,hogy induláskor kivillant a sárga motor hibakód és ő úgy hallotta nem megy egy henger. Kicserélte a gyertyákat és most már jó.

Ma elindultam vele és azt vettem észre,hogy ha megállok elkezd villogni a sárga motor hibakód és a motor hangja is megváltozik.Kétszer is így jártam ma reggel.

De tudtam menni tovább és utána kialudt.

Most akkor valami villamossági gond lett vele? A szerelés előttig nem volt ilyen baja. A trafóval lenne baj?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A segítségeteket kérem. Van egy 1.4 ZXEP H Astrám, a hibajelenség a mit produkál: általában a második indítózásra indul be a motor. Először teker az indítómotor, de nem hajlandó indulni, leveszem a gyújtást, újra ráadom, akkor már "pöccre" indul. Olvastam a fórum hozzászólásait, ezek alapján talán CIM modul probléma lehet, az indexem balra nehezen marad kint, de van amikor tökéletesen működik. Az indítási gond pedig "véletlenszerű" , van amikor egyből beindul, de olyan is hogy tekerhetne estig az indítómotor, csak másodikra hajlandó röffenni. Ha valakinek volt már hasonló gondja kérem pár sorban ossza meg velem. .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A segítségeteket kérem. Van egy 1.4 ZXEP H Astrám, a hibajelenség a mit produkál: általában a második indítózásra indul be a motor. Először teker az indítómotor, de nem hajlandó indulni, leveszem a gyújtást, újra ráadom, akkor már "pöccre" indul. Olvastam a fórum hozzászólásait, ezek alapján talán CIM modul probléma lehet, az indexem balra nehezen marad kint, de van amikor tökéletesen működik. Az indítási gond pedig "véletlenszerű" , van amikor egyből beindul, de olyan is hogy tekerhetne estig az indítómotor, csak másodikra hajlandó röffenni. Ha valakinek volt már hasonló gondja kérem pár sorban ossza meg velem. .

Nekem is ilyen Astrám van,csak kombiba.

Ez nálam is jelenség.

De passz,hogy mi az oka.

Link to comment
Megosztás:

Utolsó kérdésem Davee!

Miért kell a csavarhúzó?

Azért, hogy felpattintsam vele a műanyag fedelet, vagy azért, hogy lenyomjak vele valamit, hogy közben fel tudjam nyitni kézzel a tetejét?

köszi!

Azért, hogy felpattintsd azt a kis fedelet, utána ki lehet húzni a menetes szárat belőle, biztosra nem mondom, mert jómagam még nem csináltam, csak hasonlót.

Sziasztok!

Tegnap kaptam vissza az autómat mert a kuplungom rossz volt. A szerelő mondta,hogy induláskor kivillant a sárga motor hibakód és ő úgy hallotta nem megy egy henger. Kicserélte a gyertyákat és most már jó.

Ma elindultam vele és azt vettem észre,hogy ha megállok elkezd villogni a sárga motor hibakód és a motor hangja is megváltozik.Kétszer is így jártam ma reggel.

De tudtam menni tovább és utána kialudt.

Most akkor valami villamossági gond lett vele? A szerelés előttig nem volt ilyen baja. A trafóval lenne baj?

Ha sárga lámpa van, akkor hibakód is van, gyújtás levesz, fék és gáz tövig tapos, km óránál a kijelzőt figyeld és add rá a gyújtást.

Megjelenik felül az ECN felirat, alul pedig számsorokat fog írni, azokat jegyezd fel. Ezen már el lehet indulni.

Sziasztok! A segítségeteket kérem. Van egy 1.4 ZXEP H Astrám, a hibajelenség a mit produkál: általában a második indítózásra indul be a motor. Először teker az indítómotor, de nem hajlandó indulni, leveszem a gyújtást, újra ráadom, akkor már "pöccre" indul. Olvastam a fórum hozzászólásait, ezek alapján talán CIM modul probléma lehet, az indexem balra nehezen marad kint, de van amikor tökéletesen működik. Az indítási gond pedig "véletlenszerű" , van amikor egyből beindul, de olyan is hogy tekerhetne estig az indítómotor, csak másodikra hajlandó röffenni. Ha valakinek volt már hasonló gondja kérem pár sorban ossza meg velem. .

CIM modul kontakt hiba típushiba a H Astra-k esetében, ki kell venni a modult és átforrasztani az összes érintkezőjét, jó eséllyel ezután megoldódik a probléma, ha persze a modul okozza.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

...

Ha sárga lámpa van, akkor hibakód is van, gyújtás levesz, fék és gáz tövig tapos, km óránál a kijelzőt figyeld és add rá a gyújtást.

Megjelenik felül az ECN felirat, alul pedig számsorokat fog írni, azokat jegyezd fel. Ezen már el lehet indulni.

...

Egyébként mindegyik típusnál kiírja a hibakódokat számok formájába? Mert olyat is halottam hogy a villogásokat kell figyelni és aszerint számolni ki a hibakódot. Nekem sincs benne BC.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként mindegyik típusnál kiírja a hibakódokat számok formájába? Mert olyat is halottam hogy a villogásokat kell figyelni és aszerint számolni ki a hibakódot. Nekem sincs benne BC.

Ne a középkijelzőt nézd, hanem a fszámmérő és a km óra közti kis kijelzőt, nem mondom, hogy mindegyik kiírja nálam működik.

Próbáld ki, max marad a számolás. :)

Link to comment
Megosztás:

Egyébként mindegyik típusnál kiírja a hibakódokat számok formájába? Mert olyat is halottam hogy a villogásokat kell figyelni és aszerint számolni ki a hibakódot. Nekem sincs benne BC.

Lehet hogy némelyik 2004-es, korai típus csak villog. A többi már kiírja BC-től függetlenül. 2005-től már egészen biztosan.

Link to comment
Megosztás:

brzoli magyarázata alapján.

Egyébként én csak találgatok ezzel kapcsolatban, az biztos, hogy a CIM modul hiba típusbetegség, ezért gondoltam arra.

Igazából az lenne a normális, ha mondjuk követnéd a kuplung kapcsolót, illetve a többi pedálkapcsolót OP-COM-mal és bekapcsolt tempomatnál ha kidobja rá lehet nézni, nem-e valamelyik kapcsoló játszik.

Próbálgattam a héten, ma volt alkalmam egy hosszabb úton tesztelni.

Összesen 300km-t mentem, ez alatt volt egy kb 150km-es rész, ami alatt végig tempomattal mentem, a kormányon kívül semmihez nem kellett nyúlnom, az út többi részén kapcsolgattam.

Most úgy tűnik tökéletesen működik, egyszer sem dobta ki.

Úgyhogy egyelőre nem piszkálom, mert úgy tűnik meggyógyult magától. :)

Link to comment
Megosztás:

Régebben már volt itt róla szó, tudom, csak már nem találom:

Beltér világításhoz ledes izzóból (első, középsó szofita) feltétlenül canbuszos kell?

Gondoltam rá, hogy kipróbálok egy COB panelt, hogy mutatna. :D

Szerk.:

Közben máshol is érdeklődtem és ezt a választ kaptam:

"Ha elé beszerel egy kapcsolót akkor jó lehet, mert Opel beltérbe ha nem canbusost teszünk, akkor amikor be van zárva az autó, akkor is pár sor led 1-2%-on világítani fog az elektronika miatt."

Szerintetek? Valaki nem próbált még canbus nélküli ledet?

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.