Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


sznuni

Recommended Posts

Át akarom fóliázni az autómat, de múltkor nem vettem le a lécet, most pedig szeretném...

A másik autónkon pedig nincs léc és semmi nyom a rögzítéshez, ezért gondoltam, hogy ragasztva van.

Mivel lehetne visszaragasztani?

OPC line tetőspoilert nem tudod hogy lehet leszedni? :)

Ott se látok semmilyen csavart.

Sajnos nem tudom...

Link to comment
Megosztás:

Át akarom fóliázni az autómat, de múltkor nem vettem le a lécet, most pedig szeretném...

A másik autónkon pedig nincs léc és semmi nyom a rögzítéshez, ezért gondoltam, hogy ragasztva van.

Mivel lehetne visszaragasztani?

OPC line tetőspoilert nem tudod hogy lehet leszedni? :)

Ott se látok semmilyen csavart.

Link to comment
Megosztás:

Régebben volt itt szó a karcos fényszóróbúra szebbé tételéről.

Most legutóbb ezt próbáltam ki:

TW_clear_vue_glass_polish_500_1_s.jpg

Direkt műanyag lámpabúrákra is javasolja a gyártó.

Mikroszálas törlőkendővel és ezzel a szerrel átdörzsöltem a búrát és igen pozitív lett az eredmény. Láthatóan szebb lett, a kis hajszálkarcok sokkal kevésbé látszódnak.

Kipróbáltam a hátsó szélvédőn is. Nekem az sajnos elég karcos, ahol az ablaktörlő jár. Jobb lett, de a nagyobb karcokat nem tüntette el teljesen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lassan 4 éve van egy 2006-os évjáratú 1.7 diesel Astram, de eddig vhogy kimaradt ez a fórum, pedig rengeteg hasznos dolgot találtam már itt :)

Most a következő kapcsán kérném a szakértő(k) segítségét :):

Az autó tetején párhuzamosan futó 2 fekete "tetősínről" egyszerűen lepereg a festék (vagyis a borítás), nagy darabokban esik le, és mivel kinn áll az autó télen-nyáron ez eléggé aggasztó így január végén a hóban...:(

Nincs ötletetek, hogy mit lehetne vele kezdeni esetleg?

Nagyon köszi előre is!

K.

Link to comment
Megosztás:

Én már jártam nála, meg vagyok elégedve a munkájával. És egyáltalán nem drága...Itt Veszprémben mindenki hasonló árakkal dolgozik, mint ő, de szerintem nincs olyan minőség mögötte. Motorgenerált csináltattam nála, mert ette az olajat. Semmi kétség nem merült fel bennem, hogy ne hozzá vigyem, annak ellenére, hogy nincs itt a szomszédban...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Novoth Tibort ismeri valaki, vagy esetleg járt már nála?

Ezzel a töltés dologgal nem nagyon jutok előrébb (az Opel szerviz sem). Arra gondoltam, hogy elviszem ide a kocsit valamikor. Nem dolgozik olcsón, de eddig csak jókat hallottam róla.

Ez a töltés dolog szerintem szofveres probléma lehet, pláne, hogy nem rég' újíttattad fel.

Egyszerűen nagyobb gerjesztő áramot kellene adni a generátor felé, hogy többet tudjon tölteni. Az az utóizzítás nem terhelhetné le ennyire az aksit és az egész töltési rendszert!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ez a töltés dolog szerintem szofveres probléma lehet, pláne, hogy nem rég' újíttattad fel.

Egyszerűen nagyobb gerjesztő áramot kellene adni a generátor felé, hogy többet tudjon tölteni. Az az utóizzítás nem terhelhetné le ennyire az aksit és az egész töltési rendszert!

Lehet, de ezt hogy tudom kivitelezni?

Link to comment
Megosztás:

Lehet, de ezt hogy tudom kivitelezni?

Egyszeruen biztos nem :) Ezt a dolgot a feszultsegszabalyzo intezi, ot kene cserelni / atalakitani. De valoszinuleg folosleges lenne, hiszen kimertuk, toltoaram van, es nem is valtozott lenyegesen az utoizzitas megszunese utan. Az akku cseret probaltad mar? Illetve azt kene tudni, mi van az izzitas kiiktatasa eseten.

Link to comment
Megosztás:

Egyszeruen biztos nem :) Ezt a dolgot a feszultsegszabalyzo intezi, ot kene cserelni / atalakitani. De valoszinuleg folosleges lenne, hiszen kimertuk, toltoaram van, es nem is valtozott lenyegesen az utoizzitas megszunese utan. Az akku cseret probaltad mar? Illetve azt kene tudni, mi van az izzitas kiiktatasa eseten.

Jaaa, hogy már mértetek töltőáramot és az viszonylag állandó volt!???

Akkor viszont lehet még tényleg a feszszabályzó, vagy .....túl nagy áramot venne fel az izzító gyertya???

Az aksit azért zárnám ki, mert akkor az indítózás is gyengén menne, azzal meg ugye nincs gond. Sőt, az aksi maga is szinte új, nemrég' vette a kolléga!?

Inkább valami Tech2-vel kellene megnézni, mennyi az izzítás áramfelvétele vagy az izzógyertyák állapotáról valami adat a működésük során.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az akkucserére, izzításvezérlő kiiktatására még nem volt időm. (Elvoltam a hétvégém a hólapátolással. :)).

Mértünk áramot igen, csaba66 kolléga jóvoltából. Ezt lehet elfelejtettem írni a közösbe...

Ha jól emlékszem, amíg ment az izzítás 34A körül mértünk, után 28A. (Ezt az új behúzott vezetéken mértük. Hogy a régin mennyi megy ezzel párhuzamosan, azt sztérikus okok miatt nem tudtuk kimérni.)

Indítózással nincs gond. 4 nap hidegben való állás után is teker szépen és 12,6V körüli az akku üres feszültsége. Egyébként 1 éves múlt az akku.

Tech2-vel kellene megnézni, mennyi az izzítás áramfelvétele vagy az izzógyertyák állapotáról valami adat... Ilyet tud a Tech2? Az eddigi szervizben nem nagyon tudnak/akarnak vele foglalkozni. Van valami javaslat, hogy hova vigyem? Csergőék esetleg?

Ezért gondoltam Novothékra is. Nem tudom, hogy konkrétan Tech2-jük van-e, de úgy hallottam ott elég jól értenek a diagnosztikához.

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Nekem a munkahelyemtől kb 10 perc autóval. Szóval messze sincs...

Szia!

Szerintem egyeztess a Novoth-tal! Elég jók az írásai, és a végére jár a dolognak a történetei alapján. Akármit is mértetek Csabával, csak neked működik így a töltésed, legalább is itt a fórum látogatók között, biztos nem ez a normális működés. A gerjesztő áramot meg a motorvezérlő szabályozza, szóval lehet szoftveres is a dolog. Méréskor is ugyan az a feszültség jelent meg műszeren, mint a fedélzetin?

legalább lesz még egy tapasztalat, ha nagy a baj tudjuk kihez kell fordulni, vagy nem :D

:hiya:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Szerintem egyeztess a Novoth-tal! Elég jók az írásai, és a végére jár a dolognak a történetei alapján. Akármit is mértetek Csabával, csak neked működik így a töltésed, legalább is itt a fórum látogatók között, biztos nem ez a normális működés. A gerjesztő áramot meg a motorvezérlő szabályozza, szóval lehet szoftveres is a dolog. Méréskor is ugyan az a feszültség jelent meg műszeren, mint a fedélzetin?

legalább lesz még egy tapasztalat, ha nagy a baj tudjuk kihez kell fordulni, vagy nem :D

:hiya:

Szia!

Nem csak nekem. Ketten vagyunk itt a fórumon ugyan ezzel a problémával. Okynoanál is pontosan ugyan ez van, privátban hosszasan értekeztünk róla, de nem sokra jutottunk.

Tizedre ugyan annyit mérek multiméterrel az akkusarun, mint amennyit az autó kijelzője mutat.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nem csak nekem. Ketten vagyunk itt a fórumon ugyan ezzel a problémával. Okynoanál is pontosan ugyan ez van, privátban hosszasan értekeztünk róla, de nem sokra jutottunk.

Tizedre ugyan annyit mérek multiméterrel az akkusarun, mint amennyit az autó kijelzője mutat.

Szia!

Azt csak azért kérdeztem, hogy nem a rendszer mutat hülyeséget, de ezek szerint nem. Az ő írására nem emlékeztem, csak a tiédre. Nekem a motorhőmérséklettel kapcsolatos változás a furcsa. Elvileg egyforma a motorunk, szerintem a motorvezérlőben sincs nagy különbség. Indítás után nekem azonnal alapjáraton 13,9-14 voltot mutat a kijelzőn, menetfény programozva, 5-s variáció, tomított elöl, hátsó lámpák 75%-on más nem világít. Múlt héten mikor először esett a hó, beindítottam kívülről, maxra tettem a ventilátort, hátsóablak fűtést kapcsoltam amíg lesöpörtem a havat a kocsiról. Mikor beültem akkor váltottam a teszt módra, a víz miatt, közben láttam ahogy lapoztam, hogy mennyi a töltés, 12,7-12,8 volt, ha jól emlékszem. Mikor elindultam, egyből a fordulatszám növelésétől fel is ment 14 voltra, és nem is csökkent le utána. Szerintem ez normális. Nem tudom hányan írogatunk itt a fórumon, de szerintem sok a kettővel szemben nem túl jó arány, hogy a tiétek is egy megfelelő működési mód legyen. Mert mint írtam ha rövid utakon használnád az autót, akkor gyakorlatilag csak fogyasztás lenne az akksiból, töltés nem. Nekem eddig a 2,5 km-re lévő munkahely, garázsból indulva pár perc, 37 fokos motor, és leáll. Meló után haza ugyanez. Ez így nem lehet jó!

Ma figyeltem a vízhőfokot, 2,1 km 58 fokos motor, kinti -1,5 fokos hőmérséklet mellet.

Ez sokkal jobb mint volt, szóval valamit használt az új termosztát.

Mielőtt javítani kellett a generátorod akkor is így működött?

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Olvastam a termosztátos írásodat, nekem azzal szerencsére nincs gond. Szépen bemelegszik 87-89 fokig folyamatos használatnál. Még a múlt pénteki hóviharban is.

A menetfény nekem is be van állítva, de ha kikapcsolom legfeljebb egy-két tizedet jelent a feszültségben. A motorhőmérséklet, mint kiderült az izzításban befolyásolja. Ha pl kint tizen fokok vannak, nincs ez az esés, végig 14V körül van nekem is.

Tegnap menetem haza, 11,5V-ot mutatott a kijelző, miközben 2300 körül pörgött a motor. Egyébként pont tegnap próbáltam ki azt is, hogy mikor 12V alá ment a feszültség leállítottam a motort. Látszott, hogy az akku szépen kezdett magához térni, tizedenként ment fel 12,5V köré. Ekkor elég volt csak a gyújtást ráadni és azonnal leesett 11,7V-ra. Feltételezem az izzítás miatt. Indítás után azonnal fel 13,8V-ra majd másodperceken belül zuhant megint 12 alá.

Hogy az előtt is ilyen lett volna mielőtt hozzányúltak a generátorhoz, sajnos nem tudom. Azelőtt sose nézegettem. Fel se merült bennem, hogy ne lenne jó.

Link to comment
Megosztás:

Olvastam a termosztátos írásodat, nekem azzal szerencsére nincs gond. Szépen bemelegszik 87-89 fokig folyamatos használatnál. Még a múlt pénteki hóviharban is.

A menetfény nekem is be van állítva, de ha kikapcsolom legfeljebb egy-két tizedet jelent a feszültségben. A motorhőmérséklet, mint kiderült az izzításban befolyásolja. Ha pl kint tizen fokok vannak, nincs ez az esés, végig 14V körül van nekem is.

Tegnap menetem haza, 11,5V-ot mutatott a kijelző, miközben 2300 körül pörgött a motor. Egyébként pont tegnap próbáltam ki azt is, hogy mikor 12V alá ment a feszültség leállítottam a motort. Látszott, hogy az akku szépen kezdett magához térni, tizedenként ment fel 12,5V köré. Ekkor elég volt csak a gyújtást ráadni és azonnal leesett 11,7V-ra. Feltételezem az izzítás miatt. Indítás után azonnal fel 13,8V-ra majd másodperceken belül zuhant megint 12 alá.

Hogy az előtt is ilyen lett volna mielőtt hozzányúltak a generátorhoz, sajnos nem tudom. Azelőtt sose nézegettem. Fel se merült bennem, hogy ne lenne jó.

Közben gondolkodtam a dolgon...a feszszabályzót kizárnám, mert töltésed az van adott vízhőfok felett és a túltöltést sem engedi. Ergo, ha kiszerelik és egy próbapadon bemérik sem fog mutatni semmilyen hibajelenséget, minden OK lesz. Én a túlzott terhelést jelentő izzításodnál keresném a hibát. Vagy mintha az izzítás alatt nem lenne gerjesztése a generátornak, mintha ki lenne kapcsolva.

Link to comment
Megosztás:

Hogy az előtt is ilyen lett volna mielőtt hozzányúltak a generátorhoz, sajnos nem tudom. Azelőtt sose nézegettem. Fel se merült bennem, hogy ne lenne jó.

Ebbol ismet csak az latszik, hogy amikor nincs gond, akkor nem kell hallgatozni, nezelodni, stb. :)

Ugy tunik, valahogy az izzitas jelent tul nagy terhelest; errol ugy lehet megbizonyosodni, hogy hideg, de mar jaro motornal lekotod az izzitast.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.