Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


sznuni

Recommended Posts

Mint korábban írtam el fogom vinni. Azt is írtam, hogy hova és azt is hogy mért nem tudom most azonnal.

Az, hogy addig kíváncsiságból nézegetem és kipróbálom azokat a dolgokat, amit írtok, az ekkora bűn lenne?!

Szerintem a szakember munkáját is segíti a hibafeltárásban ha részletesen elmondom neki, hogy mit tapasztalok, mint hogy odaviszem neki, hogy nem jó a kocsi, találja ki mi baja. Vagy rosszul gondolom? :)

Szia!

Nem akartalak megbántani véletlenül sem! A saját autód, saját szabadidőd, avval töltöd amivel akarod :D De az már korábban kiderült, hogy az ötletelésünk nem vezet sehova <_< Na de béke van :D

Üdv!

:hiya:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a szakember munkáját is segíti a hibafeltárásban ha részletesen elmondom neki, hogy mit tapasztalok, mint hogy odaviszem neki, hogy nem jó a kocsi, találja ki mi baja.

En meg csak azt sem mondanam ra, hogy nem jo... Ugyanis mukodik, es egy olyan adat zavar, amit a felhasznalok 99%-a meg csak meg sem nez, nem hogy reklamalna miatta :)

Link to comment
Megosztás:

Skacok, érdeklődnék, hogy ami elérhető a titkos menüben, azok közül mire kell figyelni, milyen értéket kell, hogy mutassanak ?

Szia!

Szerintem a vízhőfok, a töltés, esetleg a sebesség, attól függően, hogy mennyit csal a kilométeróra.

A kétsorosban más lényeges információ nincs, szerintem.

Üdv!

:hiya:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

En meg csak azt sem mondanam ra, hogy nem jo... Ugyanis mukodik, es egy olyan adat zavar, amit a felhasznalok 99%-a meg csak meg sem nez, nem hogy reklamalna miatta :)

Ez esetben én tévedtem és én kérek elnézést ha bárkit zaklattam volna a kérdéseimmel itt a fórumon.

Nem tudtam, hogy a felhasználók 99%-a benyeli azt, hogy egy akkumulátor élettartalma 1 év, illetve hogy a hideg időben az autó kötelező felszereltsége az akkutöltő és az aggregátor a csomagtartóban. Hiszen ez teljesen "normális".

Link to comment
Megosztás:

Ez esetben én tévedtem és én kérek elnézést ha bárkit zaklattam volna a kérdéseimmel itt a fórumon.

Nem tudtam, hogy a felhasználók 99%-a benyeli azt, hogy egy akkumulátor élettartalma 1 év, illetve hogy a hideg időben az autó kötelező felszereltsége az akkutöltő és az aggregátor a csomagtartóban. Hiszen ez teljesen "normális".

Ne hulyeskedj mar, szo nincs arrol, hogy zavartal volna, es mindenkeppen erdekes a jelenseg, es a megoldasa is, ha sikerul kideriteni.

Az eddig nekem nem jott le, hogy az akku egy ev alatt tonkrement (es attol onmagaban nem is kene neki, ha inditas utan par percig terhelve van, es csak kesobb toltve). Ezt meg okozhatna az is, hogy az utoizzitas tul nagy terhelest jelent valamilyen okbol, de ha izzitas nelkul is elmegy a toltes par perc utan (legalabbis alapjaraton), akkor az mar parajelenseg :)

De az akku tonkremenest nem is ertem, az nem a generator felujitasa elott volt? Vagy azota mar eltelt egy ev, es kozben elfogyott egy ujabb akku?

Link to comment
Megosztás:

De az akku tonkremenest nem is ertem, az nem a generator felujitasa elott volt? Vagy azota mar eltelt egy ev, es kozben elfogyott egy ujabb akku?

Ha minden nap mennék reggel 10 percet meg este 10 percet - ami a kezelési útmutatóban nincs benne, hogy tilos lenne így üzemeltetni az autót és szerintem van is rá nem egy-két példa, akik így is használják -, gyakorlatilag rátöltés nélkül, szerinted meddig bírná?

Az első szervizben még január elején, miután párszor tesztelgették a töltést és nem mentek az autóval hosszabb távokat, két nap elteltével úgy kellett bebikázni, mert teljesen leszívta az akkut. Pedig semmi különösebb külső terhelést nem kötöttek rá, csak beindították a motort és járatták. Ettől normál esetben le kéne merülnie?

Egyébként ott is megmondták, hogy nem így kéne működnie a töltésnek, csak épp lövésük nincs róla, hogy mi okozza.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ma indításkor megnéztem én is. Amikor a gyújtást/izzítást megkapta,11.7-ről leesett 11.1 V-ra, de érdekes módon az AC elhallgatása után elkezdett visszamenni 11.7 V környékére. Majd indítás közben 8.6 V-ig esett, de ahogy beindult, néhány másodperc múlva beállt 14.1 V-ra.

Most akkor nálam nincs utóizzítás, vagy a rendszer figyelembe veszi azt és felnyomja a feszültséget, majd amikor kikapcsol, akkor visszavesz belőle? Bár azt elfelejtettem megnézni, hogy elindulás után a vízhőfok tekintetében mennyire esett vissza a feszültség.

Ezekkel az értékekkel nem csodálkoznék, ha egy -10°C körül már nem is indulna! Ez a 8,6 V több, mint aggasztó!

Link to comment
Megosztás:

Ezekkel az értékekkel nem csodálkoznék, ha egy -10°C körül már nem is indulna! Ez a 8,6 V több, mint aggasztó!

Es mekkora ertek lenne az, ami nem aggasztana? Inditas kozben 100 ampernyi aramok folynak, es ez bizony feszultsegesessel jar...

En altalaban garazsban allok, de nemreg volt egy kinti ejszaka utani inditasom -7 fokban, Siman elindult a 7 eves akkuval; a feszultseget akkor nem neztem, de korabban, amikor igen, akkor pluszban is lement 9 volt ala.

Link to comment
Megosztás:

Ha minden nap mennék reggel 10 percet meg este 10 percet - ami a kezelési útmutatóban nincs benne, hogy tilos lenne így üzemeltetni az autót és szerintem van is rá nem egy-két példa, akik így is használják -, gyakorlatilag rátöltés nélkül, szerinted meddig bírná?

Az első szervizben még január elején, miután párszor tesztelgették a töltést és nem mentek az autóval hosszabb távokat, két nap elteltével úgy kellett bebikázni, mert teljesen leszívta az akkut. Pedig semmi különösebb külső terhelést nem kötöttek rá, csak beindították a motort és járatták. Ettől normál esetben le kéne merülnie?

Egyébként ott is megmondták, hogy nem így kéne működnie a töltésnek, csak épp lövésük nincs róla, hogy mi okozza.

Nem igy kene mukodnie, ezt mindenki alairja. De szerencsere nem ugy hasznalod, hogy ez gondot okozon, igy el lehetne lenni vele akar igy is. Ha ugy dontesz, kiderited, mi a baj, az is ertheto, de felteheton nem lesz se rovid, se olcso procedura...

Link to comment
Megosztás:

Es mekkora ertek lenne az, ami nem aggasztana? Inditas kozben 100 ampernyi aramok folynak, es ez bizony feszultsegesessel jar...

En altalaban garazsban allok, de nemreg volt egy kinti ejszaka utani inditasom -7 fokban, Siman elindult a 7 eves akkuval; a feszultseget akkor nem neztem, de korabban, amikor igen, akkor pluszban is lement 9 volt ala.

Nekem 10,8-ig megy kb mikor teker az önindító.

Nem igy kene mukodnie, ezt mindenki alairja. De szerencsere nem ugy hasznalod, hogy ez gondot okozon, igy el lehetne lenni vele akar igy is. Ha ugy dontesz, kiderited, mi a baj, az is ertheto, de felteheton nem lesz se rovid, se olcso procedura...

Hidd el nekem sem az a hobbim, hogy az akkut töltögessem egy rövidebb út után. És az sem, hogy azon parázzak, ha netán hét közben kettőnél több rövid utam adódik, vajon harmadjára is beindul-e még vagy sem.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az enyémmel is hasonló gond van, de nem pont ilyen.

Nálam indítás után nem ugrik fel a töltőfeszültség és sajnos nincs is köze a vízhőfokhoz.

Beindítás után kb. 12V a töltés. (Indítás közben van, 11 alá is esik.) Persze, ha kicsit odalépek neki, akkor megy feljebb, de ez is változó hogy milyen hidegben, mennyire. Ha elindulok, haladok egy olyan 1800-2000 körüli fordulaton, akkor jó a töltés, 14,0-14,2V közötti. De alapjáraton nincs meg a 14V, hanem ahogy melegszik, úgy nő fokozatosan, majd stabilizálódik 14,2V környékén, de nem függ a vízhőfoktól. Mondom ezt azért, mert egy megállás után, ha 50 fokos is a víz, akkor sincs egy ideig alapjáraton töltésem.

Sajnos mérni még mindig nem tudtam olyan alaposan, ahogy Te.

Szia!

Szerintem fogynak a kefék a generátorban, és hidegen nem érintkezik rendesen, mennyi kilométer van a generátorban? Esetleg a csatlakozók a vezetékeken. Talán <_<

:hiya:

Link to comment
Megosztás:

Ha minden nap mennék reggel 10 percet meg este 10 percet - ami a kezelési útmutatóban nincs benne, hogy tilos lenne így üzemeltetni az autót és szerintem van is rá nem egy-két példa, akik így is használják -, gyakorlatilag rátöltés nélkül, szerinted meddig bírná?

Az első szervizben még január elején, miután párszor tesztelgették a töltést és nem mentek az autóval hosszabb távokat, két nap elteltével úgy kellett bebikázni, mert teljesen leszívta az akkut. Pedig semmi különösebb külső terhelést nem kötöttek rá, csak beindították a motort és járatták. Ettől normál esetben le kéne merülnie?

Egyébként ott is megmondták, hogy nem így kéne működnie a töltésnek, csak épp lövésük nincs róla, hogy mi okozza.

Szia!

Szó sincs arról, hogy zavarna valakit is az érdeklődésed, sőt sok információt is megosztottál már a fórumon ami hasznos volt másnak is :icon1:

Én nagyjából így használom naponta az autót, 2,5 km a melóba, és annyi haza is. Hétvégén 4*30 km egyéb úton 90-s tempóban. Nem kell töltenem az akksit hét közben.

Nem hiszem, hogy mi komolyabb szakmai szintet képviselnénk itt a fórumon, mint egy szervizes emberke <_< A megoldás biztos tanulságos lesz mindenkinek, aki követte a fejleményeket.

Üdv!

:hiya:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

5 ajtós csapott hátú H-s Astrára kellene másik tetősín, de nem akarok érte 30k-t adni a szervizbe (csak esztétikai hiba van az enyémen)

Szóval az lenne a kérdésem, hogy autóbontókról hol találok valami listát, elérhetőséget? (Gugliba nem találtam semmi értelmeset)

Link to comment
Megosztás:

Egy nagyon érdekes dolgot találtam! :)

Nézegettem ezt az oldalt: http://ecat24.com/catalog/vinsearch

Kíváncsiságból beírtam az alvázszámomat, és kiírta, hogy mik vannak az autómban. Egy nagyon részletes és hosszú listát kaptam. Sokkal részletesebb, mint pl a myopelservice.com-on.

De ami a lényeg, fel van sorolva egy ilyen tétel: "QUICKHEAT SYSTEM"

Ezek szerint volna ilyen az autómban?! Hogyan tudnék erről meggyőződni, hogy tényleg van-e? És tovább gondolva, ha van, vajon melyik lehet a biztosítékja? ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

De ami a lényeg, fel van sorolva egy ilyen tétel: "QUICKHEAT SYSTEM"

Ezek szerint volna ilyen az autómban?! Hogyan tudnék erről meggyőződni, hogy tényleg van-e? És tovább gondolva, ha van, vajon melyik lehet a biztosítékja? ;)

A hasznalati utasitas szerint dizelekben a Quickheat gazolajjal megy :)

Meggyozodes: hidegen inditas utan egybol meleget fuj a futes?

Módosítva : csaba66
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A hasznalati utasitas szerint dizelekben a Quickheat gazolajjal megy :)

Meggyozodes: hidegen inditas utan egybol meleget fuj a futes?

Ezt hol látod?

Én csak ezt találtam róla:

"Levegő-melegítő

A Quickheat egy elektromos

kiegészítő levegőfűtő berendezés,

amely gyorsabban felmelegíti az

utastér levegőjét.

Hűtőfolyadék-melegítő

A dízelmotorral rendelkező gépkocsik

üzemanyaggal működő kiegészítő

fűtéssel vannak felszerelve."

A kettő nem ugyan az! A gázolajost, ami a hűtőfolyadékot melegíti, más néven állófűtésnak hívják.

A quickheat, nem állófűtés. Közvetlenül a befúvott levegőt melegíti, nem a hűtőfolyadékot. Én ilyenből nem láttam még gázolajost. Technikailag sem tudom nagyon elképzelni a működését, hogy gázolajjal melegíted közvetlenül az utastér levegőjét, de nem a hűtőfolyadékon keresztül.

Módosítva : Cserenkov
  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Egy nagyon érdekes dolgot találtam! :)

Nézegettem ezt az oldalt: http://ecat24.com/catalog/vinsearch

Kíváncsiságból beírtam az alvázszámomat, és kiírta, hogy mik vannak az autómban. Egy nagyon részletes és hosszú listát kaptam. Sokkal részletesebb, mint pl a myopelservice.com-on.

De ami a lényeg, fel van sorolva egy ilyen tétel: "QUICKHEAT SYSTEM"

Ezek szerint volna ilyen az autómban?! Hogyan tudnék erről meggyőződni, hogy tényleg van-e? És tovább gondolva, ha van, vajon melyik lehet a biztosítékja? ;)

Szia!

Érdekes, hogy a myopelen nem adja ki a teljes extra listát. Ha van benne qh, akkor 110 amperos generátornak kell rajta lenni. Az ablak és a tükör fűtés sokat fogyaszt, meg a ventilátor is. És ez megmagyarázná a 40 fokig tartó töltés gyengélkedést, és azt, hogy kicsit késleltetve jelentkezik. De ezt azért a szervizeseknek észre kellett volna venni! Esetleg ha eléred az első tulajt és még emlékszik az extra listára...... Egy lépéssel közelebb a megoldáshoz :icon1:

Üdv!

:hiya:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ezt hol látod?

Én csak ezt találtam róla:

"Levegő-melegítő

A Quickheat egy elektromos

kiegészítő levegőfűtő berendezés,

amely gyorsabban felmelegíti az

utastér levegőjét.

Hűtőfolyadék-melegítő

A dízelmotorral rendelkező gépkocsik

üzemanyaggal működő kiegészítő

fűtéssel vannak felszerelve."

A kettő nem ugyan az! A gázolajost, ami a hűtőfolyadékot melegíti, más néven állófűtésnak hívják.

A quickheat, nem állófűtés. Közvetlenül a befúvott levegőt melegíti, nem a hűtőfolyadékot. Én ilyenből nem láttam még gázolajost. Technikailag sem tudom nagyon elképzelni a működését, hogy gázolajjal melegíted közvetlenül az utastér levegőjét, de nem a hűtőfolyadékon keresztül.

http://www.opel.hu/content/dam/Opel/Europe/hungary/nscwebsite/hu/04_Owners/02_Manuals/00_Owners/Opel_Astra-H-NB_2661-1_H_model_9.0.pdf

119. oldal, egy picit mas a szoveg, de a lenyeg ugyanaz:

Fûtés

Quickheat rendszerrel * felszerelt gépkocsik esetén: a külsõ hõmérséklet és a motorhõfok

függvényében az elektromos kiegészítõ fûtõegység sokkal gyorsabban felfûti az utasteret.

A dízelmotorral felszerelt gépkocsik kiegészítõ fûtése * üzemanyaggal mûködik.

Az allofutes mas, ahhoz kene mese legyen arrol, mikent inditsd el, hiszen csak ugy van ertelme, ha a hasznalat elott adott idovel bekapcsolod.

De elobb probald ki, hogy valoban egybol meleg-e a levego, aztan utana raerunk filozofalni azon, hogy arammal, vagy gazolajjal megy :)

Módosítva : csaba66
Link to comment
Megosztás:

Igen, a lista hozza is a 110A-os generátort.

Amúgy másnak nagyjából stimmel, amiket azon az oldalon fölsorolnak?

Szia!

Lengyel oldalon sikerült találnom a következő infót:

A quickheat egyes dízelekben van, elektromos és akár 1 kW-os teljesítménye is lehet, így simán előfordul, hogy 12V alá esik a feszültség mert 80 A is lehet az áramerősség. Ez kb. 70 C fokos motorhőmérsékletig működik, ezért kell vigyázni, mert ha keveset mész vele, akkor gyakorlatilag egy idő után lemeríti az akkumulátort.

Ez megmagyarázza azt, hogy amíg bemelegszik, addig miért nem tölt rendesen.

http://astra-3.pl/tips.php?id=13#up

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Ha visszaolvastok, nemrég kérdeztem Cserenkov márkatársat, hogy nincs-e quickheat-je. Határozott nem volt a válasz.

A quickheat fűtőpanelje a fűtésbox alsó részén van betolva, az utasoldalról, két combos kábel csatlakozik bele. Mindegy mit ír a használati, a quickheat a dízelben is elektromos.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.