Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


sznuni

Recommended Posts

Lassan nekem is kell cserélni az első tárcsákat és betéteket.

Hol ennyi a Brembo? Ez is 280mm-eres? Ill. ez mennyivel jobb, mint a gyári? Gyári készletet találtam 33e-ért.

Nem, ez a nagyobb 308 mm-es tárcsa, nekem a 15-ös felni már nem fér el elöl. Van egy ismerősöm, aki régebben dolgozott néhány kereskedésnél, most pedig szabadúszó lett, így tudja ennyire nyomott áron beszerezni. A gyári sem rossz, de szerintem ez jobb nála. Úgy vagyok vele, ha 100 ezret elfutottak a tárcsák, akkor a következő 8 évre legyen fent valami megbízható márka.

Azt is érdemes megnézni, hogy mekkora a tárcsa vastagsága. Ebben a méretben van 24-25 mm-es. 1 mm elég sokat számít az élettartam szempontjából. A minimum vastagság 22 mm.

Én már 21,5-nél járok, meg a betét is lassan jelezni fog, ezért sürgős a csere.

Nézd meg a kauffer.hu oldalt, ott a 280-as Brembo (5 lyukas) 11 ezer körül van. Mondjuk érdekes, hogy a cromax-nál meg a gyári tárcsa 56 ezer/ db-ra van beárazva. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Nekem is brembora lett cserélve. Szerintem hangosabb, mint a gyári volt. Ez persze lehet azért, mert a gyárban szerelt betétben még lehetett ferodol. Passz.

Különböző fajtájú betétek vannak, gondolom az anyagösszetétel miatt. Van amelyik puhább, az hamarabb kopik, de meg is látszik az alufelnin. Van amelyik keményebb, az meg inkább hangosabb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A fék témához szólnék hozzá.

Nekem annak idején jó másfél éve TRW ment fel előre-hátra, betétekkel komplett garnitúrában. Az ár miatt nem is keresgéltem sokat, bementem a legközelebbi helyre, amiről tudom hogy viszonylag olcsó. A négy tárcsára összesen + a betétgarnitúrára mondtak 60e-t. Elfogadhatónak találtam így meg is vettem.

Állítólag ez a TRW is elég jó minőség, a Brembot nem ismerem...

A hátsó tárcsánál a megengedett minimum 9mm. Mikor az enyémet lekalapáltuk 7mm-es volt. :S

Most már lassan 40.000km-t megtettem az új fékekkel. Kopás csak minimális látszik rajtuk. De ez nem mérvadó, mert ha városban tettem volna meg ezt a 40.000-t biztos kopottabb lenne.

Egyébként jól fog, nem hangos, szerintem nem volt rossz vétel.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Nézd meg a kauffer.hu oldalt, ott a 280-as Brembo (5 lyukas) 11 ezer körül van. Mondjuk érdekes, hogy a cromax-nál meg a gyári tárcsa 56 ezer/ db-ra van beárazva. :icon1:

Az tényleg érdekes, mert én a cromax-nál találtam komplett (2 első 280-as tárcsa + betétek) gyári első készletet 33e-ért. :)

Link to comment
Megosztás:

Tegnap volt alkalmam egész nap, 600km-en keresztül szerte az országban vezetni egy Z14XEP motoros 2008-as kombi Astrát.

Nem akarok senkit megbántani, tudom, hogy van itt olyan, akinek ilyen van nagy megelégedéssel, de ez azért vezetési élményre eléggé elmarad egy dízeltől, vagy akár egy nagyobb köbcentis benzinestől.

A-ból B-be elvitt így is tökéletesen és igaz hogy le volt terhelve a kocsi, mert 4-en ültünk benne és néha a klíma is ment. De nekem furcsa volt, hogy emelkedőn padlógázon 90-100km/h sebességnél lassul az autó. Autópályán mikor le kellett fékeznem egy lassabb autó mögött, nem úgy ment az előzés hogy kitettem az indexet és kicsit jobban ráléptem a pedálra, hanem előtte lendületet is kellett venni.

Ami még észrevételem volt, bár ez motorfüggetlen: ha körforgalomba kicsit nagyobb sebességgel dobtam be a kocsit, a gumik csikorogtak az úton a kanyarban. Ez nyilván gumitól, keréknyomástól, futóműbeállítástól, stb-től függő dolog.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Antenna talp szigetelő gumi csere előtt állok KOMBIN.

(eBayrol rendeltem.)

Leírná valaki szájbarágósan, hogy hogy bontsam le a tetőkárpitot?

Előre is köszönöm!

Üdv!

O

Szia!

A napokban az én G Astra kombimon cseréltem antennát, de már több típusnál elvégeztem ezt, így mondhatom, hogy nagyjából ugyan az a menet mindegyiknél. Pedig gondoltam, hogy csinálok képeket a műveletről, de végül elmaradt a fotodokumentáció. Remélem így szóban, írásban is át tudom adni, hogy miként is lehet megcsinálni. Amikor nekiállsz majd látni fogod, hogy igazából adja magát a történet.

-Először felül a középső műanyagot kell lepattintani. Lassan, óvatosan. Látni, érezni fogod, hogy hol vannak a patentok, amik fogják. Ott húzd és engedni fog. Általában négy, de az is lehet, hogy öt felfogatási pont van. Ha esetleg a kasztniban marad egy-egy kapocs, akkor azt egy fogó segítségével ki tudod venni. Visszahelyezésnél fontos, hogy a műanyagban legyenek a kapcsok.

-Ezt követően a két oldalsó, felső műanyagot (ami az ablak körül van) kell levenni, hogy a tetőkárpit jobban belógatható legyen. A G Astrában ezt csavarok nem fogták. Ahogy alányúlsz az ujjaddal és elkezded húzni érezni fogod, hogy hol fogja valami. Esetleg bevilágíthatsz , hogy mi az ami fogja, de ha csavar azt már kívülről is látni. Ha ez megvan, akkor célszerű a tetőkárpitban lévő izzót kivenni, nehogy megégessen szerelés közben. (persze, ha van a tetőkárpitban - a H-ban nem tudom van-e ott - és középen van-e)

-Igazából már ilyen mértékű lógás mellett is szerelhető az antenna. Igaz, jóformán csak tapintással, mert a túlzottan lógatott, feszített tetőkárpit megtörhet(!)

-A tetőkárpit megtörése elkerülhető, ha a két hátsó kapaszkodó is leszerelésre kerül. Ilyenkor már a B oszloptól lógatható a tetőkárpit és több hely lesz a szereléshez. (Ha van elválasztó háló tartó, akkor azt is ki kell venni.)

-Ha már kellő hely van a szereléshez, akkor szét kell húzni az antenna csatlakozóit. Az antenna csatlakozót (fekete) és ha van, akkor az antennatalpban lévő áramkör tápvezetékét (piros). Csatlakozók oldása változó. A G-ben az antenna csavaros volt, a tápvezeték pedig sarus.

-Ezután jöhet az antenna kivétele. Az antennát 17-es vagy 19-es csavar fogja a tetőlemezen belül (találkoztam már 21-es csavarral is) Egy villáskulccsal benyulva oldható a csavar. Ha kilazítottad kézzel egyszerűen ki lehet tekerni. Egyszerűbb is kézzel, mint a kulccsal ott babrálni.

-Ha lekerül az antenna, akkor a helyét egy puha alkoholos ruhával le kell törölni, hogy a felgyülemlett koszt eltávolítsd. Továbbá, hogy az új szigetelő gumi tiszta, sima felületre kerüljön.

-Visszaszerelésnél legyen segítséged, aki fogja az antennát kívülről és a helyén tartja, amikor belül csavarozod (megoldható egyedül is, de szinte biztos, hogy megnövekszik a szerelési idő és a kitalálóját anyukájával buzdítod a szexre... :blink: )

-A visszaszerelés menete fordított sorrendben.

Az antenna talpából jövő kébelt (kábeleket) átfűzöd a csavaron és kézzel betekered, amíg megy. A biztos szigetelés és a stabil állapot érdekében a villáskulccsal pedig meghúzod. Óvatosan, nem kell megszakítani. Ha nagyon meghúzod a tetőlemezt is megfeszítheted és csúnya, ha hullámos lesz a tető az antenna körül.

-A következő művelet elvégzése előtt javaslok egy kézmosást, mert a vezetékekről és a kárpitok alól biztosan sikerül az évek vastag porát ledörzsölni. Ezzel megelőzhetjük, hogy számtalan mennyiségű fekete, zsíros ujjlenyomatot hagyj a kárpitokon visszaszerelés közben. Ha ezek után mégis maradna ilyen jellegű valamennyi nyoma a munkának, akkor baba popsitörlővel lehet megszabadulni a foltoktól.

-Ha tiszta a kéz, akkor mehet is vissza a tetőkárpit. Itt is jó ha van plussz kéz a közelben és a hátsó ülésről segít tartani, amíg a kapaszkodók visszakerülnek.

-Amint a kapaszkodók a helyükön, akkor mehetnek vissza a műanyagok is. A patentok legyenek bennük. Ha esetleg leszedésnél valamelyik elpattant (öregebb autóknál előfordulhat, elöregszik a műanyag - illetve nem úgy tervezték, hogy le-fel legyenek szerelgetve), akkor érdemes beszerezni helyette másikat, mert nélküle lehet zörögni fog.

A felfogatási pontokat ellenőrizve, hogy jó helyen legyenek, óvatosan ütögetve vissza lehet pattintani. Lehetőleg a felfogatási pontnál legyen ütögetve. Így könnyeben a helyére ugrik, illetve érezhető, látható, ha nincs a helyén.

-A műanyagok helyére kerülését követően a csomagtérajtó gumikéderét is igazítsd meg!

ÉÉÉÉs késsz! :icon1:

Bízom benne, hogy érthetően sikerült leírnom. Amennyiben valamit kacifántosan fogalmaztam, akkor kérdezz bátran.

Üdv,

Attila

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem,hogy szerelt már fel valaki közületek motoralsóburkolatott?

Olyat ami az egész alsó részét befedi. Most rendeltem a Cromaxból meg is jött csak épp a rögzítéssel akadnak gondjaim.

A bölcsővázhoz kellene rögzíteni de ott csak üres lyukak vannak. Milyen patent vagy csavar kell esetleg hozzá?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem,hogy szerelt már fel valaki közületek motoralsóburkolatott?

Olyat ami az egész alsó részét befedi. Most rendeltem a Cromaxból meg is jött csak épp a rögzítéssel akadnak gondjaim.

A bölcsővázhoz kellene rögzíteni de ott csak üres lyukak vannak. Milyen patent vagy csavar kell esetleg hozzá?

Úgy emlékszem sima lemezcsavarokkal van fölcsavarozva, de alánézhetek...

Ha van a belső oldalán ilyen hangszigetelő filc, érdemes távtartó alátéteket tenni alá. Gyárilag csak simán rá van csavarozva a bölcsőre, de pont ezért eső, vagy alvázmosás után nagyon lassan tud kiszáradni, jó darabig nedvesen tartja a bölcsőt a nedves filc, ami ettől idő előtt elkezdhet korrodálódni, főleg a hegesztéseknél.

Ja, én is had kérdezzek valamit: Amit vettél gyári GM termék és műanyagból van?

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Ez engem is érdekel... Mi a különbség a 2 között mert látom van az eredeti opel és van az elit. Most van fenn 1 kicsi méretű csak az elején.Lógott mert a patentok gondolom a sok le-fel szereléstől a kilazúltak kiestek.

Olyan méretű sima müa.tiplit raktam a bölcsőbe megfelelő csavarral és azóta áll mint "katiba a gyerek"

Link to comment
Megosztás:

Úgy emlékszem sima lemezcsavarokkal van fölcsavarozva, de alánézhetek...

Ha van a belső oldalán ilyen hangszigetelő filc, érdemes távtartó alátéteket tenni alá. Gyárilag csak simán rá van csavarozva a bölcsőre, de pont ezért eső, vagy alvázmosás után nagyon lassan tud kiszáradni, jó darabig nedvesen tartja a bölcsőt a nedves filc, ami ettől idő előtt elkezdhet korrodálódni, főleg a hegesztéseknél.

Ja, én is had kérdezzek valamit: Amit vettél gyári GM termék és műanyagból van?

Szia !

Ez tuti után gyártott mert csak 13 pénz volt a gyári meg valami 170 körül van!

Műanyag az egész a közepén van egy szerelő nyílás, ahol az olajat le lehet ereszteni meg gondolom még pár dologhoz hozzá lehet férni.

Sajnos sima lemez csavar az kevés kellene,hogy legyen benne valami műanyag betét mert külömben nem tudom a csavart hova tekerni.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A napokban az én G Astra kombimon cseréltem antennát, de már több típusnál elvégeztem ezt, így mondhatom, hogy nagyjából ugyan az a menet mindegyiknél. Pedig gondoltam, hogy csinálok képeket a műveletről, de végül elmaradt a fotodokumentáció. Remélem így szóban, írásban is át tudom adni, hogy miként is lehet megcsinálni. Amikor nekiállsz majd látni fogod, hogy igazából adja magát a történet.

...

Üdv,

Attila

Köszönöm szépen.

Nagy segítség volt az elkezdésben.

Teljesen szétszedtem a csomagteret, hogy minél jobban belógjon a tetőkárpit.

Az antenna talp anyáját 17-es villáskulccsal szerintem lehetetlen leszedni, ezért készítettem egy célszerszámot.

Egy hosszított 17-es csőkulcsra fúrtam egy lyukat, ahol kivezettem az antenna kábelét, így könnyen lejött az anya.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/22271072/astra/antenna/17es.jpg

Sajnos amit rendeltem szigetelő gumi kicsit nagyobb, mint a gyári, ezért visszakerült a régi és rendeltem egy kisebbet.

Ha megjön fotó-dokumentálom a szétszedést.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki sikerült eladnom az autómat, de még van itthon egy Astra :)

Mindent visszaalakítottam gyárira eladásnál így maradt egy pár alkatrészem.

Az lenne a kérdésem, hogy pl. a kipufogórendszer(teljes rozsdamentes rendszer), fékek és a lengéscsillapítók(állítható magasságú szett van+rugók) megegyezik az 1.8 és 1.4 Astrában?

Szerintetek át lehet rakni?

Link to comment
Megosztás:

Egy másik témánál kisp113 rakott be egy képet a küszöbről. A tiétek is ilyen? (Már úgy értem nem a víz a lényeg. Azzal, vagy anélkül, mindegy.)

Csak mert nekem mindkét oldalon van ott egy fém betét, végig a küszöb hosszában, Astra felirattal. Ez gyári, vagy valami utólagos cucc lenne?

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Tárcsák, betétek a helyükön, fékfolyadék lecserélve. Fékhatásmérés alapján minden tökéletes. :-) A gyári szett kibírt 107 ezer km-t és több mint 7 évet.....

http://www.carstyling.hu/cs_image.php?t=4&pic=http://mypic.carstyling.hu/57597/uploads/57597_1404412749.jpg

Szia!

Azt szeretném kérdezni,hogy a Cromax-ból rendelted a tárcsákat illetve a betéteket?

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Van különbség a gyárihoz képest?

Sajnos így nem tudom összehasonlítani, mert a régi már nagyon kopott volt. Minőség tekintetében szerintem jobbnak kell lennie, de lehet, hogy ez is csak parasztvakítás. :-)

A másik, hogy a későbbiekben fog kiderülni minden, amikor elkezd összekopni a betét, meg a tárcsa.

Link to comment
Megosztás:

Egy másik témánál kisp113 rakott be egy képet a küszöbről. A tiétek is ilyen? (Már úgy értem nem a víz a lényeg. Azzal, vagy anélkül, mindegy.)

Csak mert nekem mindkét oldalon van ott egy fém betét, végig a küszöb hosszában, Astra felirattal. Ez gyári, vagy valami utólagos cucc lenne?

Nekem is van ott fém betét Astra felirattal és gyárilag rajta volt!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.