Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Hali

G Astra y17DT vezérműszíját cserélném.

Hosszbordás szíj tárcsáját hogy kell levenni a főtengelyről? A 4 kis csavart kiszedtem, kocogtatom, feszegetem a tárcsát, de nem jön le. Azzal a kis csappal kell valamit csinálni? Gondolom a nagy csavart nem kell bántani.

Itt van egy videó, ahol szépen lejött, de nekem nem sikerül: https://www.youtube.com/watch?v=pu6FunG8vYY

Köszi előre is.

Így néz ki: http://www.opel-alkatreszek.hu/image/cache/data/ekszijtarcsa/opel-fotengely-ekszijtarcsa-y17dt-astra-gcorsa-cmeriva-800x600.JPG

Szerk: sikerült, jó lett.

Ami rajta volt "Isuzu" szíj egyébként ~109 000 km után még egész jó állapotban volt. Egy Gates került a helyére.

ennek a motornak hivatalosan 150000 km vagy 10 év a futása a vezérlésnek.

Link to comment
Megosztás:

ennek a motornak hivatalosan 150000 km vagy 10 év a futása a vezérlésnek.

Már nem emlékszem, h szervizest, vagy Unix-os embert kérdeztem-e, de ennél jóval kevesebbet mondott, azért izgultam. Akkor ezek szerint feleslegesen cseréltem. Azt meg tudod mondani, h a feszítő görgőket is kell-e cserélni 150 000-nél, illetve vízpumpát mikor érdemes elkezdeni figyelni?

Link to comment
Megosztás:

Már nem emlékszem, h szervizest, vagy Unix-os embert kérdeztem-e, de ennél jóval kevesebbet mondott, azért izgultam. Akkor ezek szerint feleslegesen cseréltem. Azt meg tudod mondani, h a feszítő görgőket is kell-e cserélni 150 000-nél, illetve vízpumpát mikor érdemes elkezdeni figyelni?

Vezérlés csere sosem felesleges. Hallottam már olyan szíjról, amit újonnan raktak fel és 5000 km után elszakadt, persze van ellen példa is.

Én nem szoktam ezen garasoskodni, ha elszakad a szíj átugrik a vezérlés és tönkremegy a motor az többe fáj, mintha cseréltetem a szíjat, feszítőkkel együtt. 80 000 nél cseréltem, aztán 160 000 -nél, most erősen gondolkodom, hogy 220 000-nál megint cseréltetni fogom. Tudom, hogy a gyártó ez meg az, én az olajcserénél is betartom a 10 000 km, nem várok 15 - 20 000 km-ig. Lehet, hogy maradi vagyok, de szeretem biztonságban tudni a dolgokat, és a legkisebb esélyét szeretném annak látni, hogy ebből bármi baj származzon. Sokszor hallottam, hogy túlságosan oda figyelek ezekre a dolgokra, de nekem ez az egy kocsim van, sajna nem tudom 5-6 évente cserélni, akkor megpróbálom szinten tartani az állapotát legalább. Bár már így sem egy mai darab a gép, de nekem megfelel.

Vezérlésnél "elvileg" mindent cserélni szoktak. Különösen azoknál a kocsiknál érdekes, ahol a vezérműszíj hajtja a vízpumpát. Mert ha nincs cserélve, és csere után megy tönkre, akkor tud galibát okozni. Ettől függetlenül, ha vezérlést cserélsz, akkor szoktak vízpumpát is. Még akkor is ha nem egy szíj hajtja.

Vízpumpa jelezni fog, fogyni kezd a vized, tömbszelencénél csepeg a víz pl. Megint más kérdés milyet teszel bele. Nálam volt ami 1 év alatt megadta magát, pedig 25 ezer km ha volt benne. Olyan szépen kotyogott a tengely mikor ki lett szedve a helyéről, hogy ha nem magam vásároltam volna anno újonnan, azt hittem volna, hogy a szerelőm egy használtat rakott bele.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Sikerült szer tennem egy X20DTL-es csodajószágra, melyen megmakkant a hőfokjeladó.

Csere közben a gyújtás rajta maradt a szekeren s közben az adagoló környékén egy gerjedő hang szólt vissza. s mikor lehúztam a jeladó csatiját átváltott szakaszosan váltakozóra, mint egy indexrelé mikor kiég egy izzó. Ez normális? Mármint ez alap zaj az adagolónál! :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Egy Astra Kombi tulajdonos vagyok, pontosabban X17DTL, 1999-es .

A problémám a következő lenne.

Ismerősömtől vásároltam az autót. ő az utolsó 3 hónaépban cserélt rajta ékszíjat, mert hangja volt.

Majd elszakadt neki kb. 3 hónap múlva, szintén csere.

Megvettem az autót és kb 1 hónap után elszakadt nekem is.

Cseréltettem én is+ tárcsát is.

4-5 hónap telt el és nai első indulásnál megint adja egyre jobban a hangokat.

Valaki tapasztalt ilyet, vagy hasonlót?

Kicsit idegesítő 3-4 havonta cserélni az ékszíjat.

Válaszotokat előre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Egy Astra Kombi tulajdonos vagyok, pontosabban X17DTL, 1999-es .

A problémám a következő lenne.

Ismerősömtől vásároltam az autót. ő az utolsó 3 hónaépban cserélt rajta ékszíjat, mert hangja volt.

Majd elszakadt neki kb. 3 hónap múlva, szintén csere.

Megvettem az autót és kb 1 hónap után elszakadt nekem is.

Cseréltettem én is+ tárcsát is.

4-5 hónap telt el és nai első indulásnál megint adja egyre jobban a hangokat.

Valaki tapasztalt ilyet, vagy hasonlót?

Kicsit idegesítő 3-4 havonta cserélni az ékszíjat.

Válaszotokat előre is köszönöm

Minden szíjtárcsát cseréltél, vagy csak egyet? Ez a hosszbordás szíj ami a klímát, generátort, vízpumpát hajtja? Milyen volt a szíjtárcsa amit lecseréltél? Nem láttál rajta rendellenes kopást? Síkba fut a szíj mindenhol, rendesen felfekszik? nincs túlfeszítve? esetleg a feszítőgörgőknél nincs valami gond? Láttad a szakadt szíjat? Hol szakadt el?

Link to comment
Megosztás:

Szia Mindenki!

Tanácsot... segítséget szeretnék kérni!

Nemi annyira Astra, inkább a motorjával kapcsolatban.

Nemrégiben (kb. 1 hónapja) vettem egy ASTRA G 1.7 TDCI-t Z17TDL ha jól emlékszem a motorkódra.

Állítólag (wikipedia szerint) ISUZU motoros, de ez már nem adagolós. (CammonRail... azt hiszem így nevezik) mivel életem első DIESEL autója, lövésem sincs, hogy jó e vagy sem. Nem füstöl, nem rángat, pöccre indul... Van benne 212.000 km. Felfigyeltek viszont egy fémes kopogó hangra (mint ha hydro-tőkés lenne), de ez a hang csak terheléskor (gyorsítás, gázadás) jelentkezik. (A hydro-tőke hang viszont folyamatos lenne) Ahogy nő a fordulat, gyorsul a kopogás is. Én nem értek hozzá... Lehet ez normális?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Szia Mindenki!

Tanácsot... segítséget szeretnék kérni!

Nemi annyira Astra, inkább a motorjával kapcsolatban.

Nemrégiben (kb. 1 hónapja) vettem egy ASTRA G 1.7 TDCI-t Z17TDL ha jól emlékszem a motorkódra... Vagy X17(?)...

Állítólag (wikipedia szerint) ISUZU motoros, de ez már nem adagolós. (CammonRail... azt hiszem így nevezik) mivel életem első DIESEL autója, lövésem sincs, hogy jó e vagy sem. Nem füstöl, nem rángat, pöccre indul... Van benne 212.000 km. Felfigyeltek viszont egy fémes kopogó hangra (mint ha hydro-tőkés lenne), de ez a hang csak terheléskor (gyorsítás, gázadás) jelentkezik. (A hydro-tőke hang viszont folyamatos lenne) Ahogy nő a fordulat, gyorsul a kopogás is. Én nem értek hozzá... Lehet ez normális?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Szia Mindenki!

Tanácsot... segítséget szeretnék kérni!

Nemi annyira Astra, inkább a motorjával kapcsolatban.

Nemrégiben (kb. 1 hónapja) vettem egy ASTRA G 1.7 TDCI-t Z17TDL ha jól emlékszem a motorkódra... Vagy X17(?)...

Állítólag (wikipedia szerint) ISUZU motoros, de ez már nem adagolós. (CammonRail... azt hiszem így nevezik) mivel életem első DIESEL autója, lövésem sincs, hogy jó e vagy sem. Nem füstöl, nem rángat, pöccre indul... Van benne 212.000 km. Felfigyeltek viszont egy fémes kopogó hangra (mint ha hydro-tőkés lenne), de ez a hang csak terheléskor (gyorsítás, gázadás) jelentkezik. (A hydro-tőke hang viszont folyamatos lenne) Ahogy nő a fordulat, gyorsul a kopogás is. Én nem értek hozzá... Lehet ez normális?

Válaszotokat előre is köszönöm!

1.7 cdti lesz az. :)

Ilyen hang nekem is van vagy hasonló (persze látatlanban nehéz megítélni) Ezt a h astra diesel topicjában már beszéltük hogy többnek ilyen és nekem csak akkor erősödik fel a hangja ha komolyabban odalépek és a turbó jobban kezd dolgozni. Illetve ha jól tudom ezek a motorok nem hidro tőkések hanem szelepállítós (de erről majd az okosabbak írnak).

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Lenne egy problémám, Y17dtl motorral.

Hidegen egész jó de aztán kezd melegedni, egyre jobban halvány szürke füstöt nyom és borzalmas büdös a kipufogógáz.

Aztán jön a következő 1800-2400 fordulat könyékén majdnem minden sebességbe visszafullad majd gondol egyet aztán egy iszonyatosat kormol és akkor mondhatni "megiundul"...

Jah és mivel kisteher combo c ről van szó ha egy kevéske súly is van bent amihez már kicsit több erő kellene szinte minden gázadásra kormol...

Mi lehet ezeknek az oka szerintem nem normális dolog.

Légtömegmérő cserélve, egr kipucolva...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1.7 ydt be hol van a légtömeg mérő?Lehet azt takarítani?

Köszi a válaszokat!

Szia,

Ezen a képen a 9-es számú. Egybe műanyagházastól lejön a levegőcsőről. Én csak így kivettem és féktisztítóval kitisztítottam, nem szedtem szét magát a szenzort. De így is csak óvatosan.

Módosítva : pszaby
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Újabb kérdésem lenne!

Y1,7dti -be külső légnyomásmérő hova van felfogatva?Az elektromos csatlakozója megvan,a műszernek van egy gumis vége,olyan mintha azt bele kellene valahová dug

ha a hömérsékletméröre gondolsz az a hütörács belsö oldalán van .ott a helye.

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

Nem a hőmérséklet mérőre gondoltam.Amire én gondolok:ez a kütyü méri a külső légnyomást,ennek akkor van szerepe ha hegyekbe...valahol magasabb helyen jár az autó.Ha ez nem működik beáll egy gyári középértékre.Nekem ezt a hibát adja,és nem lehet kitörölni.Vettem egy használtat,csak az enyém,ami rossz az csak fel volt gyorskötözővel rakva egy kábelkötegre.Szerintem van annak rendes helye is,de hol?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következőt vettem észre 1.7 Dti G Astrámon: a motorhűtő ventilátor a klímára van kötve, szóval csak akkor forog, ha a klíma be van kapcsolva. Viszont nagy melegben egy helyben járatva a ventilátor nélkül kicsit melegszik a motor és egy helyben állás után kicsit rángat egy ideig. Nagyon kókány munka volt gondolom, hogy így lett rákötve a klímára. Vajon miért köthették át?

Még egy észrevétel: hibakód-kiolvasásnál csak folyamatosan villog a lámpa ugyanolyan intenzitással, kb. 2-3 percig próbáltam, de nem is áll le. Ilyenkor mi van? Autószerelőm se tudta kiolvasni a hibakódot géppel, se a megtett km-t.

Link to comment
Megosztás:

Nem a hőmérséklet mérőre gondoltam.Amire én gondolok:ez a kütyü méri a külső légnyomást,ennek akkor van szerepe ha hegyekbe...valahol magasabb helyen jár az autó.Ha ez nem működik beáll egy gyári középértékre.Nekem ezt a hibát adja,és nem lehet kitörölni.Vettem egy használtat,csak az enyém,ami rossz az csak fel volt gyorskötözővel rakva egy kábelkötegre.Szerintem van annak rendes helye is,de hol?

Nem emlékszem jól, de talán valahol az adagoló konzolja környékén van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következőt vettem észre 1.7 Dti G Astrámon: a motorhűtő ventilátor a klímára van kötve, szóval csak akkor forog, ha a klíma be van kapcsolva. Viszont nagy melegben egy helyben járatva a ventilátor nélkül kicsit melegszik a motor és egy helyben állás után kicsit rángat egy ideig. Nagyon kókány munka volt gondolom, hogy így lett rákötve a klímára. Vajon miért köthették át?

Még egy észrevétel: hibakód-kiolvasásnál csak folyamatosan villog a lámpa ugyanolyan intenzitással, kb. 2-3 percig próbáltam, de nem is áll le. Ilyenkor mi van? Autószerelőm se tudta kiolvasni a hibakódot géppel, se a megtett km-t.

Lehet, hogy elromlott a ventillátor vezérlő elektronika, és valaki átkókányolta, hogy legyen hűtés. A vezérlő asszem az akku mellett van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.