Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Esetleg valakinek bármilyen tapasztalata Z17DTL (1.7 CDTI) kapcsolatban? Na nem mintha hiányozna bármi hiba, de 125 ekm után is csak a szokásos cserék voltak szükségesek.

80e km után tudom ugyanezt elmondani.Érdekelne hogy mennyire tartod be az olajcsereperiodusokat és használsz -e valami adalékot és milyen gázolajat favorizálsz.Nekem 30e km-t fut a Castrol TXT adalék nélkül és Omv prémiumot tankolok.

Link to comment
Megosztás:

Én nekem nem ez a tapasztalatom.Mineden X20DTH val szerelt opelnek betegsége a porlasztócsucs felett lévő tömítögyürü.

Ebböl 4 db kell és 1 m résolajcsö mivel a gázolaj felhigitja az olajat viszont nehezen indul ez miatt.Csere után könnyen indul.

Viszont 5 fok alatt izzitanak. Persze van rá szoftver modositás persze nem sokat ér.Viszont raktam be már utolagos izzitást és jo lett.

Nem vettem még meg, de szívós igyekezettel keresek továbbra is. Hétvégén voltam egy csomó használtautó telepen keresni. Egy telepen 7 darab G Astra Caravan állt, 5 dízel és 2 benzines, mindegyik 1998-2001 évjáratúak. És mindben 90-130e kilométer volt. Hát nem érdekes? El is húztam onnan messzire.

De tényleg jó hogy van itt végre egy szaki! :huh:

Link to comment
Megosztás:

80e km után tudom ugyanezt elmondani.Érdekelne hogy mennyire tartod be az olajcsereperiodusokat és használsz -e valami adalékot és milyen gázolajat favorizálsz.Nekem 30e km-t fut a Castrol TXT adalék nélkül és Omv prémiumot tankolok.

Szerintem sok az a 30-ezer...max 15-ezrenként érdemes lecserélni... :huh:

A sűrűbb csere nem árthat meg, és szerintem ez a kitolt/megnyújtott olajcsere dolog csak reklám fogás,

és a motorok látják kárát.

Link to comment
Megosztás:

80e km után tudom ugyanezt elmondani.Érdekelne hogy mennyire tartod be az olajcsereperiodusokat és használsz -e valami adalékot és milyen gázolajat favorizálsz.Nekem 30e km-t fut a Castrol TXT adalék nélkül és Omv prémiumot tankolok.

Az adalék én vagyok. Csak kútnál tankolok, hordóból, megmaradt, leesett a teherautóról, ócsóé megszámítom féleségeket soha. A nagynevűeknél olcsóbb (minusz 8-10Ft), de megbizható kutaknál (Tele-Tank, Mobil Petrol). Olajat a zsebemmel folytatott egyeztetés után, de max. 15-20 ekm- enként csináltatok. A típusáról fogalmam sincs ill. u.az, mint amit a szerelő is használ. Majd megérdeklődöm. Ja! Márkaszervízben 1x voltam, akkor is csak a lámpába vettem egy új foglalatot (tompított), mert tudj' isten hogy, de az egyik fül letört. A fogyasztás 5.5-6 l/100km jóidőben, hosszabb távon pl. Görög tengerpartra lemegy 5.18 l/100km-re is telerakva és légkondi mellett. Ilyen zergezargató időben, mint ami eddig is volt, szinte csak városi totyorgásban fölugrik 6.7 l/100km-re is. :huh:

Mielőtt megvettem beszéltem néhány taxissal, ők iajánlották ezt a motortípust.

Link to comment
Megosztás:

most már egy honapja javitunk egy garis autot Opel vectra-C Z30DT jo kis frankó

de 2 éves elszállt a magasnyomású plusz stabilinga csere plusz a kedvencem

ezt figyu ------ ette a vizet jo sokat -----egyértemü hengerfejes lett volna,,,,,,ha nem deformálodott volna el a motorblokk öntvény sikja. Remélem érti mindenki miröl beszélek.lényeg a lényeg a gm kiadott egy javitásrol szoló hibaelháritást hogy cseréljünk összes tömitést ecetera ecetera..... végeredmény aki tudja a választ jelentkezzen...

na megmondom blokk csere kopletten.....

Tanulság v6 moci 3ezres 2 éves és miért nem akarta a gm lecserélni a motort

mert akkor a gari ujra indul megint az uj motorra.és az 2400000ft ba fájt volna.

azt hiszem nem kell többet mondanom.

Tudom hogy Vectra-C nem ide tartozik de gondoltam jo ha tud más is

Link to comment
Megosztás:

Üdv urak jó hogy idetaláltam.

lenne egy kérdésem olyan jelenséget észleltem mintha elejtené az autóm az gázolajat ja 2000dth a drága.

amit már csináltam a traverzeket már cseréltem a csúcsoknál ,résolajcsöveket is a jelenség ua reggel nagyon nehezen indul csak el .

már behúztam mert sajnáltam annyit inditózni,az üa csövekben lévő o gyürüket még nem cseréltem ki. valakinek ötlete már a hajam kihult az idegtől adagolós lessz? köszi Kele

Link to comment
Megosztás:

Üdv urak jó hogy idetaláltam.

lenne egy kérdésem olyan jelenséget észleltem mintha elejtené az autóm az gázolajat ja 2000dth a drága.

amit már csináltam a traverzeket már cseréltem a csúcsoknál ,résolajcsöveket is a jelenség ua reggel nagyon nehezen indul csak el .

már behúztam mert sajnáltam annyit inditózni,az üa csövekben lévő o gyürüket még nem cseréltem ki. valakinek ötlete már a hajam kihult az idegtől adagolós lessz? köszi Kele

korábban leirtam erröl egy cikket Vezérmütengely alatt van 4 db tömitőgyürű

csere

Meg x20dth reggelente sárgalámpázna akkor izzitógyertya csere

utolagos izzitást nem árt beletenni 5 fok alatt izzit csak.

Valami nem világos keress.

Link to comment
Megosztás:

... Olajat a zsebemmel folytatott egyeztetés után, de max. 15-20 ekm- enként csináltatok. A típusáról fogalmam sincs ill. u.az, mint amit a szerelő is használ. Majd megérdeklődöm.

Megnéztem: Fuchs 10W- 40. Máshol azt olvastam, hogy ezt nehéz v. nem lehet itthon beszerezni. Hááát!?

45 eFt-ba került a legutóbbi szervíz:

  • olajcsere
  • összes szűrő ( levegő, pollen, üzemanyag )
  • vezérműszíj és tsai
  • átvizsgálás fényszórótól vonóhorogig ( semmi javítandó )
  • munkadíj

:huh:

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem: Fuchs 10W- 40. Máshol azt olvastam, hogy ezt nehéz v. nem lehet itthon beszerezni. Hááát!?

45 eFt-ba került a legutóbbi szervíz:

  • olajcsere
  • összes szűrő ( levegő, pollen, üzemanyag )
  • vezérműszíj és tsai
  • átvizsgálás fényszórótól vonóhorogig ( semmi javítandó )
  • munkadíj

:huh:

Vezérléscsere és olajcsere + munkadíj ennyi lenne csak? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Vezérléscsere és olajcsere + munkadíj ennyi lenne csak? :huh:

Plusz egy autómosás szervízlátogatás előtt. Ne csak a technikát becsüld meg, de tiszteld meg vele a jó szakembert is. Már FIAT-os koromban is ide jártam a Tipoval. Jó kis családi vállalkozás: no alkalmazott, no tanuló.

Link to comment
Megosztás:

Plusz egy autómosás szervízlátogatás előtt. Ne csak a technikát becsüld meg, de tiszteld meg vele a jó szakembert is. Már FIAT-os koromban is ide jártam a Tipoval. Jó kis családi vállalkozás: no alkalmazott, no tanuló.

Én amit lehet magam javítok/cserélek,ha egyedül nem megy,jönnek a barátaim(Udi,warwolf,Morgó) és együtt hebrákolunk! :huh:

Utóbbi időben már egy csavart nem rakhatok be,mert rögtön jön valaki! :) Jó dolog az együtt szerelgetés! :lol:

Link to comment
Megosztás:

korábban leirtam erröl egy cikket Vezérmütengely alatt van 4 db tömitőgyürű

csere

Meg x20dth reggelente sárgalámpázna akkor izzitógyertya csere

utolagos izzitást nem árt beletenni 5 fok alatt izzit csak.

Valami nem világos keress.

köcce uram az izzító gyertyám volt elszálva ,kicseréltem és pöc-röff lett a gép ennyi üdv Kele

Link to comment
Megosztás:

Mai nap adtam el 2 db vezérlöegységet Y17dt-hez van valami ebben?

Lehet sorba mennek tönkre......

ez a hiba már volt nálam 90000-be volt azota nincs bajom csak annyi hogy mikor hideg a motor berángat olyan mintha vizet kapna aztán megszünik mikor bemelegedett a gépállat a TECH-2 nem mutat ki semmit . de érdekes modon nem mindig ..............

Link to comment
Megosztás:

Gyors válasz volt és megnyugtató! :huh:

Valami amitől esetleg retteghetek? Tipushibára gondolok...

EGR szelep amiböl van már Gm-nek felujított ,ez szokott hiba lenni de még nem gyakori.

Nagyon ritkán de tényleg ritkán a nyomás érzékelő és

nyomás szabályzó(ezt még csak Vivaroban cseréltünk)

Nyomás érzékelőt pedig ultrahang mosóban lehet tisztitani.És 10-9 megjavul.

Link to comment
Megosztás:

ez a hiba már volt nálam 90000-be volt azota nincs bajom csak annyi hogy mikor hideg a motor berángat olyan mintha vizet kapna aztán megszünik mikor bemelegedett a gépállat a TECH-2 nem mutat ki semmit . de érdekes modon nem mindig ..............

90000FT mit csináltak

?

Link to comment
Megosztás:

kipucolták és az immob. a paneljét cserélték mert áll. el volt szállva de ne kérdezd hogy a kettönek mi köze egymáshoz . ebben a topikban már leirtam az egész dolgot kicsit visszább..

nem kérdezem mondom

mi csak akkor cseréltünk amikor az immot nem látta az ecu

ennyi

vezegység pedig new-ba 220e

beszeráron pedig150e

ezért nem értem. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.