Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Fogalmam sincs. Most vettem az autót. 113ezer km van a kocsiban (remélem valós)

Az olajszint megfelelő, viszont korom-fekete az olaj. Gondolom nem olyannak kéne lennie.

Az olaj gyorsan bekoszolódik..ne ebből indulj ki...Helyedben gyorsan 4db szűrő csere, motor - fékolajcsere, vezérműszíj és görgők... :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném tudni,lehet-e állítani az izzításán valahogy a 20dtl-nek?

Csak szinte mínuszokban izzít,egy nap állás után.Ilyen 4-5 fokokban meg körbetekeri egy párszor félnap állás után.

Inkább izzítana sűrűbben.

szia

nekem y20dtl-m van es nekem is volt ugyan ilyen gondom kb 2 honapot szivtam vele amit lehetett kicsereltem es ki probaltam...... marciusban vettem az autot raktak bele chipet de nem tudtak az eredeti tartalmat kiolvasni csak a szamat kerestek olyan tartalmat modositottak es bele irtak... nem is volt gond vele amig nem hult le az ido, lehult es nem akart indulni csak nagyon nehezen... a cserek utan mar nem volt mas valasztas csak motorvezerlo hiba, vissza megyek a tuning ceghez es mondom mi a gondom ok meg hogy tudnak rola :) irtak bele mas tartalmat es azota izzit rendesen es indul.... neked is lehet ilyen gondod mert volt egy hibas szeria ami a gyarbol ezzel a rossz tartalommal jott ki....

Link to comment
Megosztás:

Németből behozott autó, 113ezer KM van benne, számlákat nem kaptam hozzá, szervízkönyvben minden németül van bejegyezve, úgyhogy nem igen tudom megfejteni.

A km itt max. tájékoztató jellegű, gondolom ezzel tisztában vagy, bőven hozzáadhatod még a felét +ÁFA!!

Egy olyan országban ahol nincs korlátozva autópályán a maximális sebesség,

illetve közel 90% autópálya van, gondolom nem kell ecsetelni mit kaphat ott egy autó a használatot illetően.... :)

Nézesd át egy hozzáértő szakival, cseréltesd le az ilyenkor szokásos alkatrészeket +kenőanyagok, aztán kezdjél el bizakodni.... :)

Attól, hogy az olaj fekete, vagy nagyon sötét színű nem kell megijedni, van az oljnak tisztító hatása és a feloldott szennyeződések hatására elszineződik, persze a 30 ezres olajcsere periódusok is okozhatnak ilyen kellemes feketés színt.....

Link to comment
Megosztás:

Németből behozott autó, 113ezer KM van benne, számlákat nem kaptam hozzá, szervízkönyvben minden németül van bejegyezve, úgyhogy nem igen tudom megfejteni.

Olcsóbb most mindent cserélni, mint később a javítást fizetni. Cseréld le, amit Endyka írt plusz oil, mert biztos ami biztos. Roletti is igazat szól, bár nekem csere előtt is tiszta volt az olaj 15 ekm periódussal.

Szűrők:

  1. levegő
  2. olaj
  3. üzemanyag
  4. pollen

Link to comment
Megosztás:

Olcsóbb most mindent cserélni, mint később a javítást fizetni. Cseréld le, amit Endyka írt plusz oil, mert biztos ami biztos. Roletti is igazat szól, bár nekem csere előtt is tiszta volt az olaj 15 ekm periódussal.

Szűrők:

  1. levegő
  2. olaj
  3. üzemanyag
  4. pollen

Ezek mindenképpen be vannak tervezve. Nagyjából úgy kalkuláltam, hogy 1hónapon belül megcsinálom ezeket.

Link to comment
Megosztás:

Szerencsés vagy, én még ilyet az előző új vasamnál (Z14XE) sem tapasztaltam. 4-5000 km után már tuti sötét volt az olaj (5W-40), nem volt már szép sárgás-arany.

A tisztát úgy értem, hogy végszükség esetén még lehetett volna használni. Nem volt az a "szép sárgás-arany", kissé megtört a színe, éppen csak szürkés volt, de a boxtól naon távol állt. Bár ritkán forgatom 3000f/p fölé, mert ott 5-ödikben már az összes sebeségkorlátozásnak sanyi. 10W40 Z17DTL

Az úgy "veszem ki, mint ahogy bement" max. reklámszövegnek jó. 10W40 Z17DTL

Link to comment
Megosztás:

szia

nekem y20dtl-m van es nekem is volt ugyan ilyen gondom kb 2 honapot szivtam vele amit lehetett kicsereltem es ki probaltam...... marciusban vettem az autot raktak bele chipet de nem tudtak az eredeti tartalmat kiolvasni csak a szamat kerestek olyan tartalmat modositottak es bele irtak... nem is volt gond vele amig nem hult le az ido, lehult es nem akart indulni csak nagyon nehezen... a cserek utan mar nem volt mas valasztas csak motorvezerlo hiba, vissza megyek a tuning ceghez es mondom mi a gondom ok meg hogy tudnak rola :) irtak bele mas tartalmat es azota izzit rendesen es indul.... neked is lehet ilyen gondod mert volt egy hibas szeria ami a gyarbol ezzel a rossz tartalommal jott ki....

Címben tudnál segíteni?Vagy bármelyik chip-es cég?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

meg tudná valaki azt mondani,hogy az opeleknél miért van,hogy párásodnak körbe az ablakok ha már 2 főnél többen ülünk benne?

lehet ez a pollenszűrőtől?

még 1 kérdés:utólag beépített xenon szett-el átengedik a verdát műszakin?

Átmegy, amennyiben aut. magasságállítós, nem halogénizzós fényszóróba szerelted be + "E" jelzés, műbizonylat van a cucc minden eleméhez.

A mostani Auto2- ben pont most volt erről cikk!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

meg tudná valaki azt mondani,hogy az opeleknél miért van,hogy párásodnak körbe az ablakok ha már 2 főnél többen ülünk benne?

lehet ez a pollenszűrőtől?

Ha párásodik, akkor kapcsold be a légkondit és pár perc alatt lefújja - kivonja a nedvességet a levegőből.

Utólagos xenon-nál, kell a mosóberendezés is..

Link to comment
Megosztás:

Ha párásodik, akkor kapcsold be a légkondit és pár perc alatt lefújja - kivonja a nedvességet a levegőből.

Utólagos xenon-nál, kell a mosóberendezés is..

4-6 fok alatt ez a müvelet nem igazán jó, mert a légkondi 4 fok alatt be sem kapcsol, illetve 6 foknál pedig a hőcserélő fagyvédelme tilt.

Amugy az első szelőzöt csinálhaták volna szélesebre is, mivel a két szélén nagyon gyorsan bepárásodik, és a jeget sem viszi le. Vagy lenne első ablakfütés, mint asszem a Fordban is van. :)

Link to comment
Megosztás:

4-6 fok alatt ez a müvelet nem igazán jó, mert a légkondi 4 fok alatt be sem kapcsol, illetve 6 foknál pedig a hőcserélő fagyvédelme tilt.

Amugy az első szelőzöt csinálhaták volna szélesebre is, mivel a két szélén nagyon gyorsan bepárásodik, és a jeget sem viszi le. Vagy lenne első ablakfütés, mint asszem a Fordban is van. :)

tekerd a csak szélvédöre fujást az irány kapcsolot és kapcsold ki a belsö keringetés kapcsolót

Link to comment
Megosztás:

én egy évig szivtam a párásodással -ez astra-betegség!

nálam mindent kicseréltek benne, tzizsitottak klimát, tényleg, legalább 3x volt ezért szrervizben, és a klima igaz, hogy leszedte, de ideiglenes. Félelmetes volt, párás időben csak klimával lehetett látni valamit is!!!

megoldás - állandóan be van kapcsolva egyesre a szellőztetés, ablakra irányitva, igy sokkkal kevlésbé párásodik. :)

vizsont a ventillátornakl már hangja van.... :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.