Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Hali! 2009-ben már valaki feltett egy hasonló kérdést, de nem kapott rá választ...

Van egy '97-es alap B Vectra-m amiben nincs fordulatszámmérő, ha beteszek egy olyan

műszeregységet amiben van működni fog? Vagy esetleg alapból nincs meg benne a mögöttes

érzékelő elektronika?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Autórádióval kapcsolatban kellene egy kis segítség.

Vettem egy csatlakozót, rákötöttem az antennára, de valami mégsem jó. Összesen 2 adó jön be (természetesen egyik sem magyar...). Ha nincs bedugva akkor semmi. Valamelyik nap próbáltam (akkor még csatlakozó nélkül) akkor hosszas próbálkozás után, de tisztán fogta az adókat. Ebből gondolom, hogy az antenna be van kötve és működik. De akkor miért nem jó ha rárakom a csatlakozót?

A rádióból jön egy kék vezeték, ami elméletileg antenna-erősítő. Ha ez nincs bekötve az nagy baj? (Bár eddig sem volt és mégis szólt a rádió valamelyik nap.) Ha be kéne kötni akkor hova? Eddig csak 1db kék színű vezetéket találtam szabadon, de hiába kötöttem össze nem volt változás. Mi lehet a probléma?

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom jó helyen járok e de akadt egy kis gondom a személygépjárművemmel.

Problémám a következő lenne: van nekem egy opel vectra b tipusú 2.0 köbcentis manuális váltós autóm ami fedélzeti computerrel rendelkezik. Ennek a computernek a kijelzője meghibásodott. Na most én vásároltam hozzá egy jó állapotú kijelzőt ami majdnem teljesen jól szuperál. A kütyü GM száma ugyanaz, a csatlakozó színe ugyanaz, évjárat ugyanaz. A probléma vele a következő: a vásárolt kütyü egy 2.5ös automata váltós vectrából származik és a fogyasztási adatok csalnak. A pillanatnyi fogyasztás pl alapjáraton 0 mutat ebből következik hogy a fogyasztással kapcsolatos adatok egyike sem jó. Ezenkívül automata váltó hibát ír. Az lenne a kérdésem hogy ezt a hibát okozhatja vmilyen jeladó hibája? Vagy ez az "újonnan" beszerzett 2.5 motor adataival számol? Ha igen akkor át lehet e programozni ezt a kütyüt hogy valós adatokat mutasson??

Link to comment
Megosztás:

Hali! 2009-ben már valaki feltett egy hasonló kérdést, de nem kapott rá választ...

Van egy '97-es alap B Vectra-m amiben nincs fordulatszámmérő, ha beteszek egy olyan

műszeregységet amiben van működni fog? Vagy esetleg alapból nincs meg benne a mögöttes

érzékelő elektronika?

Nagy valószínűséggel rögtön működni fog, ha kicseréled, mert azt a kábelt nem nagyon spórolták ki, főleg a B1-es Vectrákból nem. Ha esetleg mégsincs meg, akkor is be lehet húzni egyszerűen az ECU-tól, én a Kadettomban csináltam meg.

Mi lehet a probléma?

A gyári antennának mindenképpen van erősítője szerintem, és azon a kék kábelen keresztül kapja a tápot. Azonban akár el is romolhatott. A rádióadókat anélkül is foghatod, csak sokkal rosszabb, és gyengébb minőségben. Kétféle erősítőt tudok, az egyik az antenna talpában van, a másik egy kis doboz az antennakábelen valahol (azt ne kérdezd hol).

Ha igen akkor át lehet e programozni ezt a kütyüt hogy valós adatokat mutasson??

Minden problémád abból adódik ezzel kapcsolatban, hogy más motor volt a donorban, és a váltó is automata volt, jól gondolod... Programozni lehet TECH-el, megvannak a kódok, hogy mit kell neki beadni adott motorkódhoz, és váltótípushoz.

Link to comment
Megosztás:

Hali! 2009-ben már valaki feltett egy hasonló kérdést, de nem kapott rá választ...

Van egy '97-es alap B Vectra-m amiben nincs fordulatszámmérő, ha beteszek egy olyan

műszeregységet amiben van működni fog? Vagy esetleg alapból nincs meg benne a mögöttes

érzékelő elektronika?

"A" vekibe emlékeim szerint be lehetett rakni gond nélkül ford. szám mérőset a hiányzó helyére, igy sztem b vekibe is igy van. De vmi guru javítson ki ha tévedek <_<

Link to comment
Megosztás:

Minden problémád abból adódik ezzel kapcsolatban, hogy más motor volt a donorban, és a váltó is automata volt, jól gondolod... Programozni lehet TECH-el, megvannak a kódok, hogy mit kell neki beadni adott motorkódhoz, és váltótípushoz.

hát ez tiszta jó<_< ennek most akkor örülés van és ki tud ilyet átprogramozni? aranyművesek kizárva, budapestiek előnyben :wacko:

Link to comment
Megosztás:

hát ez tiszta jó<_< ennek most akkor örülés van és ki tud ilyet átprogramozni? aranyművesek kizárva, budapestiek előnyben :wacko:

Valamelyik fórumtársunknak is van hozzá műszere, de általában az Opel szervizek is meg tudják csinálni, feltéve ha meg tudod értetni velük mit szeretnél, és nagy segítség, ha rögtön mondod nekik a kódot is, hogy mire kell programozni.

Link to comment
Megosztás:

Valamelyik fórumtársunknak is van hozzá műszere, de általában az Opel szervizek is meg tudják csinálni, feltéve ha meg tudod értetni velük mit szeretnél, és nagy segítség, ha rögtön mondod nekik a kódot is, hogy mire kell programozni.

nos hát én ilyen kódokat nem tudok. márka szervíz meg sztem piszok drága lehet. ki az a fórum társ? lehet tudni a nevét?

Link to comment
Megosztás:

A gyári antennának mindenképpen van erősítője szerintem, és azon a kék kábelen keresztül kapja a tápot. Azonban akár el is romolhatott. A rádióadókat anélkül is foghatod, csak sokkal rosszabb, és gyengébb minőségben. Kétféle erősítőt tudok, az egyik az antenna talpában van, a másik egy kis doboz az antennakábelen valahol (azt ne kérdezd hol).

Akkor nem kérdezem hogy hol van az az erősítő... <_< Viszont mint mondtam, bejött az adás amikor csak odaérintettem az antenna kábelét a helyére (csatlakozó nélkül). De amint egy picit megmozdult el is ment és csak sistergett.

Elméletileg akkor összeköthetem azt a kék vezetéket a lejátszónak az antenna-erősítő kábelével? Bár mint mondtam javulást nem tapasztaltam. Amúgy az antenna a hátsó ablak fűtése, nem külső. Viszont ha erősítő nélkül is fogni lehet az adásokat, akkor csak nem értem miért nem jó (?)

Link to comment
Megosztás:

Akkor nem kérdezem hogy hol van az az erősítő... <_< Viszont mint mondtam, bejött az adás amikor csak odaérintettem az antenna kábelét a helyére (csatlakozó nélkül). De amint egy picit megmozdult el is ment és csak sistergett.

Elméletileg akkor összeköthetem azt a kék vezetéket a lejátszónak az antenna-erősítő kábelével? Bár mint mondtam javulást nem tapasztaltam. Amúgy az antenna a hátsó ablak fűtése, nem külső. Viszont ha erősítő nélkül is fogni lehet az adásokat, akkor csak nem értem miért nem jó (?)

Hátsóablak-fűtés működik? Valaki járt már úgy, hogyha ment a hátsóablak-fűtés akkor nem volt jó a rádióvétel. Vagy legalábbis vmi ilyenre emlékszem.

Link to comment
Megosztás:

"A" vekibe emlékeim szerint be lehetett rakni gond nélkül ford. szám mérőset a hiányzó helyére, igy sztem b vekibe is igy van. De vmi guru javítson ki ha tévedek :wacko:

Olyat már én is hallottam, hogy A Vecrta meg Astra F-nél minden gond nélkül lehet csak hát ezek nem B Vectra-k. <_<

Majd holnap viszem villamosságishoz aztán megnézetem vele, hogy az érzékelő alapból benn van e vagy sem, mert ha igen akkor mehet a csere.

Majd jelzem mi lett az eredmény, hátha mást is érdekel...

Link to comment
Megosztás:

Hátsóablak-fűtés működik? Valaki járt már úgy, hogyha ment a hátsóablak-fűtés akkor nem volt jó a rádióvétel. Vagy legalábbis vmi ilyenre emlékszem.

A fűtés az jó. Úgy még nem próbáltam, hogy megy a fűtés meg a rádió is. Mondjuk normál esetben nem is kéne mennie a rádióhoz <_< Remélem nem kell lebontanom a fél autót, hogy rádiózni tudjak majd..

Ha valakinek van valami ötlete, szóljon.

Link to comment
Megosztás:

Hali! 2009-ben már valaki feltett egy hasonló kérdést, de nem kapott rá választ...

Van egy '97-es alap B Vectra-m amiben nincs fordulatszámmérő, ha beteszek egy olyan

műszeregységet amiben van működni fog? Vagy esetleg alapból nincs meg benne a mögöttes

érzékelő elektronika?

Nekem egy 96-os Vectra B-m van benzines 1.6 16V GL Plus felszereltséggel. Nekem sem volt benne fordulatszámmérő. Nemvolt jó a központi kijelző sem ezért főként azt kerestem. Egyik helyen csak az fordulatszámmérős órával együtt akarták odaadni 10 ezerért hát megvettem. Szétszedtem betettem a helyére indítok és lám működik. Összeraktam és azóta is használom. Hibátlanul működik.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Autórádióval kapcsolatban kellene egy kis segítség.

Vettem egy csatlakozót, rákötöttem az antennára, de valami mégsem jó. Összesen 2 adó jön be (természetesen egyik sem magyar...). Ha nincs bedugva akkor semmi. Valamelyik nap próbáltam (akkor még csatlakozó nélkül) akkor hosszas próbálkozás után, de tisztán fogta az adókat. Ebből gondolom, hogy az antenna be van kötve és működik. De akkor miért nem jó ha rárakom a csatlakozót?

A rádióból jön egy kék vezeték, ami elméletileg antenna-erősítő. Ha ez nincs bekötve az nagy baj? (Bár eddig sem volt és mégis szólt a rádió valamelyik nap.) Ha be kéne kötni akkor hova? Eddig csak 1db kék színű vezetéket találtam szabadon, de hiába kötöttem össze nem volt változás. Mi lehet a probléma?

Nálam nem volt antenna csatlakozó ami az autóból ment volna a rádióba,én is vettem egyet és bekötés után tökéletesen működött fél napig!

Utána semmi,majd kis mozgatáskor kiderült hogy valami nem érintkezik rendesen!Csatlakozó ki,újrakötöttem és azóta tökéletes!Elég vékony benne a rézszál

lehet hogy azok törtek meg!Beér a csatlakozó a helyére?

Ilyet vettem! EZT!

Link to comment
Megosztás:

Nekem egy 96-os Vectra B-m van benzines 1.6 16V GL Plus felszereltséggel. Nekem sem volt benne fordulatszámmérő. Nemvolt jó a központi kijelző sem ezért főként azt kerestem. Egyik helyen csak az fordulatszámmérős órával együtt akarták odaadni 10 ezerért hát megvettem. Szétszedtem betettem a helyére indítok és lám működik. Összeraktam és azóta is használom. Hibátlanul működik.

Köszönöm ez már egész bíztatóan hangzik.

Mondjuk nem tudom, hogy a felszereltségi szint számít e ilyen esetben, nekem alap van de majd kiderűl.

Link to comment
Megosztás:

Nálam nem volt antenna csatlakozó ami az autóból ment volna a rádióba,én is vettem egyet és bekötés után tökéletesen működött fél napig!

Utána semmi,majd kis mozgatáskor kiderült hogy valami nem érintkezik rendesen!Csatlakozó ki,újrakötöttem és azóta tökéletes!Elég vékony benne a rézszál

lehet hogy azok törtek meg!Beér a csatlakozó a helyére?

Ilyet vettem! EZT!

Hát remélem nem kell újrakábeleznem... a csatlakozó amúgy a helyére ér, bár elég rövid az antennakábel. Egyébként kb mennyi kábel kellene ha cserélném? Kb mennyi lenne pénzben? És sok munka lenne vele? Azért előtte hátha találok ismerőst aki megnézi nekem.

Link to comment
Megosztás:

Hát remélem nem kell újrakábeleznem... a csatlakozó amúgy a helyére ér, bár elég rövid az antennakábel. Egyébként kb mennyi kábel kellene ha cserélném? Kb mennyi lenne pénzben? És sok munka lenne vele? Azért előtte hátha találok ismerőst aki megnézi nekem.

Félreértettél vagy én írtam félreérthetően!Az antenna kábelt nem cseréltem,csak a csatlakozó nem volt rajta hogy be tudjam dugni a rádióba,mint neked!

A csatlakozóra kötésnél volt nálam a hiba!A vékony kábelt gondolom megtörtem a csatlakozónál!Ha az antenna kábelt simán csatlakozó nélkül bedugod a rádióba és fogja az adásokat,akkor kösd újra rá a csatlakozót mert ott lesz a hiba!

Link to comment
Megosztás:

Félreértettél vagy én írtam félreérthetően!Az antenna kábelt nem cseréltem,csak a csatlakozó nem volt rajta hogy be tudjam dugni a rádióba,mint neked!

A csatlakozóra kötésnél volt nálam a hiba!A vékony kábelt gondolom megtörtem a csatlakozónál!Ha az antenna kábelt simán csatlakozó nélkül bedugod a rádióba és fogja az adásokat,akkor kösd újra rá a csatlakozót mert ott lesz a hiba!

Ja, bocsi. Azt hittem teljesen kicserélted a kábelt... na azt nem szeretném, de remélem nem is kell. Próbáltam már csatlakozó nélkül is. Egyszer sikerült, de akkor is ha egy nagyon picit megmozdult a kábel -hiába érintkezett ahova kell- csak sistergett. Azért majd próbálkozok holnap. Nem gondoltam hogy ennyi gondom lesz ezzel... <_< :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Olyat már én is hallottam, hogy A Vecrta meg Astra F-nél minden gond nélkül lehet csak hát ezek nem B Vectra-k. <_<

Majd holnap viszem villamosságishoz aztán megnézetem vele, hogy az érzékelő alapból benn van e vagy sem, mert ha igen akkor mehet a csere.

Majd jelzem mi lett az eredmény, hátha mást is érdekel...

Ha benzinmotor, akkor az érzékelő benne van, mert az ECU-nak is szüksége van a jelre.... enélkül nem megy..... ugyhogy kábelezés kérdése az egész.... ami remélhetőleg benne van.... meg kell nézni a villamosrajzon a mészerfal lábkiosztását és megnézni, ha az a szál be van huzva....

Link to comment
Megosztás:

Akkor nem kérdezem hogy hol van az az erősítő...

Az erősítő a kalaptartó alatt van.... külön táplálása létezik, amelyiknek rossz szokása, hogy lecsuszhat a csatlakozójáról..... nálam ez történt.... Le kell bontani a kalaptartó körüli műanyagokat és meglátod.... ha ez az erősítő működik, vételben ég és föld a különbség. Amugy két éve én is igy jártam....

Link to comment
Megosztás:

Ugy emlékszem a kalaptartó alatt van. De azt levenni csak ugy lehet ha leveszed az oldalsó műanyagokat na meg a biztonsági öv felső felfogatását. Amugy nem olyan nagy munka.....

Igen, megvan a kalaptartó alatt középen. De nem volt kicsúszva semmi belőle. Néha már van adásom, de nem tiszta és nem is mindenhol. Na mindegy legalább megcsináltam a csomagtérvilágításom... <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.