Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

A fényszóró alján is van egy csavar ami csak a lökös leszedése után csavarozható ki.

az csak a b2-es lámpáknál van úgy, hogy lököst kellene bontani. de amúgy ha nem husos a kezed, simán felnyúlhatsz a kerékívnél és kis kézügyességgel 1-2perc alatt kint a csavar. én már vakon megcsinálom sötétben is :excl:

Link to comment
Megosztás:

A fényszóró alján is van egy csavar ami csak a lökös leszedése után csavarozható ki.

Ha B1-es Vectra lámpák vannak benne akkor nem kell lököst bontani. Le kell szedni a hűtőt maszkot meg ki kell szedni az indexet és hozzálehet férni az alsó csavarhoz is. Ha B2 es lámpa van benne amin egybe van a fényszóró és az index akkor ahhoz már bontani kell lökhárítót. Nekem is le kell még szednem a lököst mert cseréltem lámpát B1-ről B2-re és hát alulra nem tudtam becsavarni a csavart :excl:

Link to comment
Megosztás:

Hát na... ha az autó megvétele után 1 hónappal nem törik össze 2 oldalról is az autóm ebből 1x teljesen leszakítva a lökhárítót nem kerül bele B2 lámpa és tudom hogy jön ki a B1-es belőle :(

Amúgy meg a lököst sem nagy meló leszedni szerencsére bár mióta be van kábelezve nekem kicsit melósabb de azért még nem vészes :excl:

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem hogy B2-es lámpám lenne,bár nem tudom mi a különbség a kettő között!

Kérnék egy kis segítséget tőletek hogy lehetőleg a legkevesebb bontás nélkül tudjam megcsinálni a magasság állítót!

Eddig egyszer szedtem le csak a lököst,ami a következő módon ment!Hűtőmaszk le,első kerekek le mert nem fértem hozzá a kerékjárati műanyag tartó csavarjaihoz másképpen!A kezem meg nem fért be a lökhárító oldalsó csavarjaihoz!Kerékjárati műanyagok ki!Lökhárító oldalsó csavarjai ki,alsó tartó csavarok ki,így jött le a lökhárító!A lámpát az index résszel egy műanyag patent tartja egybe,na ezt sem sikerült amíg bent volt a lámpa szétpattintanom,csak amikor kivettem!

Alsó csavar ha jól tudom egy hat lap fejű csavar,amit nem tudom hogy csavarnék ki a kerékjárati ívtől!Kézzel tuti nem,fogót meg nem hiszem hogy be tudnék oda tenni!Az indexet sem tudom hogyan lehetne külön kiszedni mert úgy tűnt mint ha a lámpa formája miatt nem lehetne!Nem erőltettem mondjuk!

A lámpa búráját gondolom le kell valahogy vennem hogy hozzáférjek a foncsorhoz!?Ha a helyén van a lámpa ez nem megy?

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem hogy B2-es lámpám lenne,bár nem tudom mi a különbség a kettő között!

Kérnék egy kis segítséget tőletek hogy lehetőleg a legkevesebb bontás nélkül tudjam megcsinálni a magasság állítót!

Eddig egyszer szedtem le csak a lököst,ami a következő módon ment!Hűtőmaszk le,első kerekek le mert nem fértem hozzá a kerékjárati műanyag tartó csavarjaihoz másképpen!A kezem meg nem fért be a lökhárító oldalsó csavarjaihoz!Kerékjárati műanyagok ki!Lökhárító oldalsó csavarjai ki,alsó tartó csavarok ki,így jött le a lökhárító!A lámpát az index résszel egy műanyag patent tartja egybe,na ezt sem sikerült amíg bent volt a lámpa szétpattintanom,csak amikor kivettem!

Alsó csavar ha jól tudom egy hat lap fejű csavar,amit nem tudom hogy csavarnék ki a kerékjárati ívtől!Kézzel tuti nem,fogót meg nem hiszem hogy be tudnék oda tenni!Az indexet sem tudom hogyan lehetne külön kiszedni mert úgy tűnt mint ha a lámpa formája miatt nem lehetne!Nem erőltettem mondjuk!

A lámpa búráját gondolom le kell valahogy vennem hogy hozzáférjek a foncsorhoz!?Ha a helyén van a lámpa ez nem megy?

Nekem simán sikerült az indexet kihúznom a helyéről az egyik oldalon a mások oldalon meg ahol az index összekapcsolódik a lámpával ott két pöcköt nyomtam össze és csak azután akart kijönni az index a helyéről. Az a pöcök az indexen van rajta és az csúszik össze a fényszóró oldalával és utána beakad/bepattan a helyére. Nálam simán előrefelé húzva jött ki és nem akadályozta semmi se. Miután kivettem az indexet onnan egy kis krovával 8-as fejjel hozzáfértem az alsó csavarhoz és simán kilehetett csavarni, nem kellet lököst leszedni és nem is kellet nőgyógyász kéz vagy ilyesmi. Ezek után hogy tudod a helyére tenni a magasság állítót azt már nem tudom nekem ilyen nem történt még. Ebben sajna nem tudok segíteni.

A B1-es lámpa az abban különbözik a B2-től hogy a B1-nél a búra az üvegből van és külön van az index egy másik burában, amit külön ki lehet szedni. Ez a B2-es lámpánál már egybe van építve és a bura nem üveg hanem plexi, és sokkal tisztább nem olyan opálos vagy milyen mint az üveg. Emiatt szerintem sokkal jobban világít messzebbre és szebb is a megjelenése.

Link to comment
Megosztás:

Leveszed a hűtőmaszkot, az 3db csavar. Kiveszed az indexet. Alatta bent van egy csavar ami tartja a lámpát. Ezt a legnehezebb kicsavarni, de ki lehet. Aztán a lámpa tetején van azt hiszem 2 csavar. Meg a hűtőmaszk alatt van tán két csavar. Ha kiszedted, utána kicsit erőszakosan, de ki lehet buktatni sérülés nélkül a lámpát. A lököst tuti nem kell leszedni, legalábbis B1-en nem.

Nem hiszem hogy B2-es lámpám lenne,bár nem tudom mi a különbség a kettő között!

Kérnék egy kis segítséget tőletek hogy lehetőleg a legkevesebb bontás nélkül tudjam megcsinálni a magasság állítót!

Eddig egyszer szedtem le csak a lököst,ami a következő módon ment!Hűtőmaszk le,első kerekek le mert nem fértem hozzá a kerékjárati műanyag tartó csavarjaihoz másképpen!A kezem meg nem fért be a lökhárító oldalsó csavarjaihoz!Kerékjárati műanyagok ki!Lökhárító oldalsó csavarjai ki,alsó tartó csavarok ki,így jött le a lökhárító!A lámpát az index résszel egy műanyag patent tartja egybe,na ezt sem sikerült amíg bent volt a lámpa szétpattintanom,csak amikor kivettem!

Alsó csavar ha jól tudom egy hat lap fejű csavar,amit nem tudom hogy csavarnék ki a kerékjárati ívtől!Kézzel tuti nem,fogót meg nem hiszem hogy be tudnék oda tenni!Az indexet sem tudom hogyan lehetne külön kiszedni mert úgy tűnt mint ha a lámpa formája miatt nem lehetne!Nem erőltettem mondjuk!

A lámpa búráját gondolom le kell valahogy vennem hogy hozzáférjek a foncsorhoz!?Ha a helyén van a lámpa ez nem megy?

Link to comment
Megosztás:

Leveszed a hűtőmaszkot, az 3db csavar. Kiveszed az indexet. Alatta bent van egy csavar ami tartja a lámpát. Ezt a legnehezebb kicsavarni, de ki lehet. Aztán a lámpa tetején van azt hiszem 2 csavar. Meg a hűtőmaszk alatt van tán két csavar. Ha kiszedted, utána kicsit erőszakosan, de ki lehet buktatni sérülés nélkül a lámpát. A lököst tuti nem kell leszedni, legalábbis B1-en nem.

Ha ez így összejön,akkor jó sok munkát megspóroltatok nekem,köszönöm!

Annyi kérdésem lenne még hogy a burát csavarhúzóval szedted le?Gondolom az nem pattintós!Vissza mivel ragasztottad?

Link to comment
Megosztás:

Leveszed a hűtőmaszkot, az 3db csavar. Kiveszed az indexet. Alatta bent van egy csavar ami tartja a lámpát. Ezt a legnehezebb kicsavarni, de ki lehet. Aztán a lámpa tetején van azt hiszem 2 csavar. Meg a hűtőmaszk alatt van tán két csavar. Ha kiszedted, utána kicsit erőszakosan, de ki lehet buktatni sérülés nélkül a lámpát. A lököst tuti nem kell leszedni, legalábbis B1-en nem.

Nekem anno nem sikerült kivennem a lámpát, bár lehet, hogy nem voltam elég erőszakos. Az index kijött.

Akkor úgy tűnt, hogy nem fér ki azon a helyen lökös leszerelés nélkül...

Link to comment
Megosztás:

Igen csavarhúzóval. Nagyon finoman le lehet feszgetni. Visszafelé pedig egy kis sziloplasztot nyomtam alá, de tényleg csak vékonyan.

Ha ez így összejön,akkor jó sok munkát megspóroltatok nekem,köszönöm!

Annyi kérdésem lenne még hogy a burát csavarhúzóval szedted le?Gondolom az nem pattintós!Vissza mivel ragasztottad?

Link to comment
Megosztás:

Igen csavarhúzóval. Nagyon finoman le lehet feszgetni. Visszafelé pedig egy kis sziloplasztot nyomtam alá, de tényleg csak vékonyan.

Nekem a fiatnál javasolták hogy hőlégfúvóval (vagy elég egy hajszárító is) melegítsem a lámpa ragasztóját és akkor szét tudod húzni, ugyanezzel a módszerrel össze is lehet rakni. Nem csináltam, mert el lett adva az autó, de állítólag működik.

Link to comment
Megosztás:

A múlt héten felvázolt fura, a hátsóablak-fűtésből adódó elektromos problémám úgy néz ki megoldódott. A megoldás egyszerű: nem csináltam semmit :lol:

Majd írd meg, hogy meddig lesz jó? :excl:

A probléma az szokott ilyenkor lenni, hogy az ablakfűtés akkor működik amikor ő akar, s az nem biztos hogy egybe esik azzal, amikor te akarod működtetni :(

Link to comment
Megosztás:

Majd írd meg, hogy meddig lesz jó? :excl:

A probléma az szokott ilyenkor lenni, hogy az ablakfűtés akkor működik amikor ő akar, s az nem biztos hogy egybe esik azzal, amikor te akarod működtetni :(

Hétvégén megint nem lesz időm, talán még valamelyik délután ha jut rá, a reléket mindenképp átnézem. Egyébként működött nekem az. Csak közben más nem nagyon.

Link to comment
Megosztás:

Értem,én a saját példámra írtam hogy 5 perc után kikapcsol és nem hiszem hogy mint a kézikönyvben írva van,még 10 percet menne az izzó világítása nélkül!

Övfeszítőhöz ért valaki?Állítólag egy újra forrasztással javítható lenne a légzsák hibám,de ez a 6000Ft-os kérdésbe nem fért bele már,hogy elárulják

hogy hol!Övfeszítő csatlakozó! :excl:

Ütközéskor a biztonsági öv megfeszül. Ezt a csattokban lévő előfeszítő patronok okozzák. Ezeknek a vezérlése egy-egy csatlakozón megy át az ülések alatt. Ez a csatlakozó hajlamos kontakthibát produkálni és akkor bevillan a hibajelzés. Ezt megelőzendő ki szokták iktatni ezeket, gyakorlatilag a bemenő és kimenő szálakat összeforrasztják. Természetesen ezt csak előzőleg áramtalanított autóval (akusaru le!!!!) ajánlatos végezni. A csatlakozók arra valók, hogy az ülés kivételekor ne keljen drótot vágni..... Nyugodtan átforraszthatod te is és megszabadulsz egy sárga lámpától.....

Link to comment
Megosztás:

Nyugodtan átforraszthatod te is és megszabadulsz egy sárga lámpától.....

Hát ez tudomásom szerint nem teljesen igaz... Ugyan is a vezérlő konkrét ellenállást figyel, ha túl magas, vagy túl alacsony (adott esetben ugye az összeforrasztással), akkor szintén hibát jelez. Letárolt hibát pedig csak műszerrel lehet törölni, letárolt hibajel mellett (világító piros légzsák ikon) a teljes rendszer működése le van tiltva. A hibajelet egyébként tényleg az ülés alatti csatlakozó kontakthibája okozza az esetek többségében. A csatlakozó kiiktatása, átforrasztása fixre, megszüntetheti a kontakthiba lehetőségét, de a hibajelet nem!

Link to comment
Megosztás:

Valaki itt mondta a fórumon, azért kérdeztem,meg is lepődtem mert eddig nem találtam akkor téves iinfót kaptam!

Vas megye-Körmend Nyugati határ

Van a H4 bixenon, ami azért bixenon mert ott a tompított és a távolsági ugyanaz az izzó, a többi amit bixenonnak mondanak az amikor H7 tompított xenon és H7 távolsági xenon, na ez bixenon rendszer, ha még a ködlámpa is xenon azt mondják trixenonnak.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.