Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Sziasztok

Most, hogy itt van a meleg ismét, szembesültem a b2-es vectrák már tavaly eliminált gyermekbetegségeivel:

- lufilámpa

-ABS lámpa

világítanak.

A lufilámpát nem értem, mert az ülés alatti csatit még tavaly kivágtam és összeforrasztottam a két végét, s eddig jó is volt.

Esetleg lenne máshol is galvanizálódó csatlakozó, amit érdemes lenne még forrasztani?

Vagy az normális hogy egy tíz-egynéhány éves vectránál fel-fel gyullad?

Az ABS-nél meg ha leveszem a gyújtást és újra ráadom akkor elalszik. Ebből a viselkedésből nem lehet következtetni vlmi tipikus hibaforrásra?

Jó lenne ha meglennének a hibák mert égő nyáron egy karácsonyfával a műszerfalban kocsikázni. Nem is beszéve arról hogy égő visszajelző lámpánál egyik se működik...

Légzsák lámpa fel-fel gyullad??Nem inkább folyamatosan ég?Vagy törölted és után valamikor újra kigyulladt?

Ahogyan írták is előttem,egy hiba olvasás sokat segítene!

Az ABS több dolog miatt is lehet,de azért nem a vezérlő újraforrasztásával kezdeném! :icon1:

Hibakiolvasás,majd a kiírt oldal átnézése!Érzékelők,csatlakozók,kábel,ABS gyűrű!

Link to comment
Megosztás:

Légzsák lámpa fel-fel gyullad??Nem inkább folyamatosan ég?Vagy törölted és után valamikor újra kigyulladt?

Ahogyan írták is előttem,egy hiba olvasás sokat segítene!

Az ABS több dolog miatt is lehet,de azért nem a vezérlő újraforrasztásával kezdeném! :icon1:

Hibakiolvasás,majd a kiírt oldal átnézése!Érzékelők,csatlakozók,kábel,ABS gyűrű!

A B2-ön tipushiba a vezérlőegység forrasztási hibái...Hibakódok nélkül nehéz így bármit is mondani.

Link to comment
Megosztás:

A B2-ön tipushiba a vezérlőegység forrasztási hibái...Hibakódok nélkül nehéz így bármit is mondani.

THX a gyors válaszokat.

A fel-fel gyulladást 1-2 éves időintervallumra értem, és persze csak hibatörléssel alszik el, bocs a félreérthető hibaleírásért :blush:

Ezek szerint az ECU nemcsak azt írja ki ilyen esetben, hogy lufihiba, hanem ad vlmi közelebbi támpontot, hogy mondjuk az anyós ülés felöli légzsákkal van gond?

Az ABS vezérlő átforrasztását megtaláltam vlmi magyar csóka megcsinála meg dokumentálta is. Engem csak az rettent el hogy a vezérlő házát szét kell vágni, nem csavarozós vlmi. esetleg vlki közületek már végrehajtotta ABS átforrasztását?

De akkor hibakiolvasással kezdem. De ezt majd összekötöm a heteken belül bekövetkező fékbetét/pofa cserével.

Link to comment
Megosztás:

THX a gyors válaszokat. A fel-fel gyulladást 1-2 éves időintervallumra értem, és persze csak hibatörléssel alszik el, bocs a félreérthető hibaleírásért :blush: Ezek szerint az ECU nemcsak azt írja ki ilyen esetben, hogy lufihiba, hanem ad vlmi közelebbi támpontot, hogy mondjuk az anyós ülés felöli légzsákkal van gond? Az ABS vezérlő átforrasztását megtaláltam vlmi magyar csóka megcsinála meg dokumentálta is. Engem csak az rettent el hogy a vezérlő házát szét kell vágni, nem csavarozós vlmi. esetleg vlki közületek már végrehajtotta ABS átforrasztását? De akkor hibakiolvasással kezdem. De ezt majd összekötöm a heteken belül bekövetkező fékbetét/pofa cserével.

Én 1 bmw x5-ösét vágtam szét a barátommal.Csak türelmesen,nem szabad kapkodni.Csak abba sajnos hibrid cucc volt és nemis az volt a baja.Így azért egyszerűbb,h.van róla fotó a neten.

Link to comment
Megosztás:

Ma néztem, hátsó ködzárófény nem megy. Relé sem kattan. Relé foglalat 30 és 87-es érintkezőt összekötve megy a lámpa. Elképzelhető, hogy csak a kapcsoló szar, vagy a biztosíték táblában az a vezérlő szarság vacakolhat? Első ködlámpa izzócseréhez gondolom ki kell venni a kerékjárati doblemezt, hogy lássak is valamit, vagy van más módszer is, emelő és akna hiányában?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Most, hogy itt van a meleg ismét, szembesültem a b2-es vectrák már tavaly eliminált gyermekbetegségeivel:

- lufilámpa

-ABS lámpa

világítanak.

A lufilámpát nem értem, mert az ülés alatti csatit még tavaly kivágtam és összeforrasztottam a két végét, s eddig jó is volt.

Esetleg lenne máshol is galvanizálódó csatlakozó, amit érdemes lenne még forrasztani?

Vagy az normális hogy egy tíz-egynéhány éves vectránál fel-fel gyullad?

Az ABS-nél meg ha leveszem a gyújtást és újra ráadom akkor elalszik. Ebből a viselkedésből nem lehet következtetni vlmi tipikus hibaforrásra?

Jó lenne ha meglennének a hibák mert égő nyáron egy karácsonyfával a műszerfalban kocsikázni. Nem is beszéve arról hogy égő visszajelző lámpánál egyik se működik...

Egyáltalán nem normális.

Nekem 16 éves lesz idén, és minden tökéletesen működik.

A légzsákhoz kapcsolódóan annyi, hogy ki kell olvasni, hogy mivel van a hiba. Lehet az övfeszítő, lehet a kormány átvezető, vagy ezek bármelyik átvezető kapcsolója. De az miatt is bejelez a légzsák, ha a műszerfalban kiég a visszajelző lámpa, és pótolod. Vagy elindítod a kocsit műszeregység nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Ma néztem, hátsó ködzárófény nem megy. Relé sem kattan. Relé foglalat 30 és 87-es érintkezőt összekötve megy a lámpa. Elképzelhető, hogy csak a kapcsoló szar, vagy a biztosíték táblában az a vezérlő szarság vacakolhat? Első ködlámpa izzócseréhez gondolom ki kell venni a kerékjárati doblemezt, hogy lássak is valamit, vagy van más módszer is, emelő és akna hiányában?

A ködlámpák reléit a multitimer vezérli. Csak akkor kapcsolnak be, ha gyújtáson van az autó és:

- A hátsó csak akkor megy, ha tompítotton van az autó,

- az elsőhöz elég csak a helyzetjelző is.

Először ezeket próbáld meg. Ha utánna sem megy, akkor mehet a hibakeresés, keresztpróba másik relével, másik világításkapcsoló modullal, másik multitimerrel.

A ködfényszóróhoz hozzá lehet férni alulról.

Link to comment
Megosztás:

Nahát én a hátsó ködzárófényt helyzetjelzővel néztem csak. Lehet csak ennyi a hibám. :) Hétvégén megpróbálom kibogarászni az első ködlámpából az izzókat, csak rohadtul nem látok be oda a lököstől.

Szerk.: Megnéztem és tényleg tompítottnál megy a hátsó ködzárófény.

A műszerfali kapcsolóknál izzócseréhez ki kell venni a kapcsolót, vagy le lehet venni a kupakját és onnan lehet cserélni? Nem világít sem a hátsó ablakfűtés kapcsolója, sem a belső keringtetés kapcsolója. Csak az Eco gombnak van világítása. Sötétben elég megtalálni, hogy mit kell kapcsolni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis HELP kéne.Központi zár problémám van! Ma este kb 40 perce kinyitottam a kocsit nem is volt semmi baj! Haza értem és zárnám be, de nem zárt le a riasztó bekapcsolt, az ablakok felhúzódtak, de a zárak nem zártak be! Manuálisan megy szerencsére! Egyesével lenyomom a gombokat! :) És kinyitni sem nyitja!

Megnéztem a biztosíték táblán a 11-es 30A bizti az övé a könyv szerint, de annak semmi baja kiszedtem visszaraktam és ugyanaz a baj! Volt már zár gondom, de akkor csak egy ment el! Most viszont egyszerre mind a 6. Nem romolhatott el egyszerre mind! :icon11: Az elég érdekes lenne! Valakinek volt már ilyen hibája?

Előre is köszönöm a válaszotokat!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis HELP kéne.Központi zár problémám van! Ma este kb 40 perce kinyitottam a kocsit nem is volt semmi baj! Haza értem és zárnám be, de nem zárt le a riasztó bekapcsolt, az ablakok felhúzódtak, de a zárak nem zártak be! Manuálisan megy szerencsére! Egyesével lenyomom a gombokat! :) És kinyitni sem nyitja!

Megnéztem a biztosíték táblán a 11-es 30A bizti az övé a könyv szerint, de annak semmi baja kiszedtem visszaraktam és ugyanaz a baj! Volt már zár gondom, de akkor csak egy ment el! Most viszont egyszerre mind a 6. Nem romolhatott el egyszerre mind! :icon11: Az elég érdekes lenne! Valakinek volt már ilyen hibája?

Előre is köszönöm a válaszotokat!

Üdv

Kulccsal sem záródik a centrálzár és távirányítóval sem?

Link to comment
Megosztás:

Közben kivillogtattam a hibakódokat hátha eltárolta a központi zárat és ezt dobta a gép! :blink:

1690 MIL/Engine fail (malfunction indicator lamp)

Ez milyen hibát takar? Azt látom, hogy nincs köze a központi zárhoz! A motor nem járt közben! Simtec56.5 computer van benne! A központi zár hiba még mindig fent áll. :unsure: Leszedtem a jobb oldalon az anyósülésnél a burkolatot, és ott nincsenek szétcsúszva a kábelek megmozgattam kihúztam újra bedugtam semmi! Biztosítékok rendben vannak! Vezető oldali ajtót szétszedtem ott a csatlakozást megnéztem semmi! A riasztó az külön van, mert amikor kihúzom a központi zár kábeleit a vezérlőből, már ha az az, a riasztó akkor is bekapcsol! Nem értem, hogy szállhatott el az összes zár ha nincs hiba!

Link to comment
Megosztás:

Közben kivillogtattam a hibakódokat hátha eltárolta a központi zárat és ezt dobta a gép! blink.png

1690 MIL/Engine fail (malfunction indicator lamp)

Ez milyen hibát takar? Azt látom, hogy nincs köze a központi zárhoz! A motor nem járt közben! Simtec56.5 computer van benne! A központi zár hiba még mindig fent áll. unsure.png Leszedtem a jobb oldalon az anyósülésnél a burkolatot, és ott nincsenek szétcsúszva a kábelek megmozgattam kihúztam újra bedugtam semmi! Biztosítékok rendben vannak! Vezető oldali ajtót szétszedtem ott a csatlakozást megnéztem semmi! A riasztó az külön van, mert amikor kihúzom a központi zár kábeleit a vezérlőből, már ha az az, a riasztó akkor is bekapcsol! Nem értem, hogy szállhatott el az összes zár ha nincs hiba!

Gyártóspecifikus hibakód

töröli kell és nem jön vissza,Ez annyit takar hogy a vectrát ki lehet villogtatni de bizonyos esetekben ezt hibának érzékeli.Mill lámpa hbajelzés.töröltesd.de ha nem törölteted akkor sem okoz gondot

Link to comment
Megosztás:

Közben kivillogtattam a hibakódokat hátha eltárolta a központi zárat és ezt dobta a gép! blink.png

1690 MIL/Engine fail (malfunction indicator lamp)

Ez milyen hibát takar? Azt látom, hogy nincs köze a központi zárhoz! A motor nem járt közben! Simtec56.5 computer van benne! A központi zár hiba még mindig fent áll. unsure.png Leszedtem a jobb oldalon az anyósülésnél a burkolatot, és ott nincsenek szétcsúszva a kábelek megmozgattam kihúztam újra bedugtam semmi! Biztosítékok rendben vannak! Vezető oldali ajtót szétszedtem ott a csatlakozást megnéztem semmi! A riasztó az külön van, mert amikor kihúzom a központi zár kábeleit a vezérlőből, már ha az az, a riasztó akkor is bekapcsol! Nem értem, hogy szállhatott el az összes zár ha nincs hiba!

Mértél rajta 12v ot megkapja??

Ha nem akkor keresd tovább valahol van még egy eldugott bizti

Link to comment
Megosztás:

Közben kivillogtattam a hibakódokat hátha eltárolta a központi zárat és ezt dobta a gép! :blink:

1690 MIL/Engine fail (malfunction indicator lamp)

Ez milyen hibát takar? Azt látom, hogy nincs köze a központi zárhoz! A motor nem járt közben! Simtec56.5 computer van benne! A központi zár hiba még mindig fent áll. :unsure: Leszedtem a jobb oldalon az anyósülésnél a burkolatot, és ott nincsenek szétcsúszva a kábelek megmozgattam kihúztam újra bedugtam semmi! Biztosítékok rendben vannak! Vezető oldali ajtót szétszedtem ott a csatlakozást megnéztem semmi! A riasztó az külön van, mert amikor kihúzom a központi zár kábeleit a vezérlőből, már ha az az, a riasztó akkor is bekapcsol! Nem értem, hogy szállhatott el az összes zár ha nincs hiba!

A központizár vezérlőddel történhetett valami szerintem. Vagy elszállt benne valami, vagy nem kap áramot.

Egyszerre 6 zár motor nem megy tönkre.

Link to comment
Megosztás:

A központizár vezérlőddel történhetett valami szerintem. Vagy elszállt benne valami, vagy nem kap áramot.

Egyszerre 6 zár motor nem megy tönkre.

Igen én is erre gondoltam, most az lesz szerintem, hogy bemegyek, holnap az egyik bontóba, és kérek tőlük 3 percre egy ilyen vezérlőt. Ha azzal működik akkor az szált el! Kérdés csak az, hogy gyári szám alapján kell hozzá keresni vezérlőt, vagy jó bele bármelyik? Nekem a riasztó az külön van.

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki meg van a gond! De van vele egy kis probléma! A központi zár vezérlőben van 2 db relé! De nem ám szokványos, hanem ilyen típusú: NEC EP2-3L1S és EP2-3L1ST. körbetelefonáltunk és sehol nem lehet kapni, legalábbis mi nem találtunk! Ha valaki tud akkor segítsen nekem ez ügyben, mert csak azt kéne cserélni benne. Aminek összege kb 1000-ft. Bontóban voltam, ilyen típusú vezérlő nincs, két másikfajtával próbáltam, de az nem volt jó. Amúgy meg az ára 15 ezer lenne újonnan meg 100 ezret mondtak. <_<

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki meg van a gond! De van vele egy kis probléma! A központi zár vezérlőben van 2 db relé! De nem ám szokványos, hanem ilyen típusú: NEC EP2-3L1S és EP2-3L1ST. körbetelefonáltunk és sehol nem lehet kapni, legalábbis mi nem találtunk! Ha valaki tud akkor segítsen nekem ez ügyben, mert csak azt kéne cserélni benne. Aminek összege kb 1000-ft. Bontóban voltam, ilyen típusú vezérlő nincs, két másikfajtával próbáltam, de az nem volt jó. Amúgy meg az ára 15 ezer lenne újonnan meg 100 ezret mondtak. <_<

Ha más nem, akkor kiváltanám több darab relével, bevezetékelve a régi helyére. Még mindig olcsóbb megoldás, mint egy új, vagy bontott vezérlő. Egyébként polarításfordító, vagy polarításváltó relé néven keresd, hátha...

Link to comment
Megosztás:

Most mi is pont azon gondolkodunk, hogy hogy lehetne kiváltani ezt a relét és eddig mi is arra jutottunk, hogykettőből kivezetékelve megoldjuk! Remélem sikerül! Mert az a baj, hogy csak az egyik felét huzza be és azt sem mindig! <_< Köszönöm a gyors válaszod, rákeresek erre a polaritás fordító dologra! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Most mi is pont azon gondolkodunk, hogy hogy lehetne kiváltani ezt a relét és eddig mi is arra jutottunk, hogykettőből kivezetékelve megoldjuk! Remélem sikerül! Mert az a baj, hogy csak az egyik felét huzza be és azt sem mindig! <_< Köszönöm a gyors válaszod, rákeresek erre a polaritás fordító dologra! :icon1:

Lehet van 1 bontott omega vezérlő...Ha ilyen van benne megegyezhetünk...holnap megnézem..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.