Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Én most hosszú távon használtam a gépet, és körülbelüli fogyasztási értékem lett 6.2L.Mi lenne, ha még a termosztátom is tenné a dolgát?

Hozzá tenném, mindenhol betartottam a sebességhatárokat, és ahol lehetett használtam a tempomatot.

Én április végén megyek Ljubljana-ba, végig pályán, kíváncsi leszek mennyibe jön majd ki a fogyasztás.

Link to comment
Megosztás:

Ma hazafelé kicsit kihúzattam a gépet mert eléggé el van tunyulva a városi használattól.11 lityi etanolt,és 10 lityi benzint tankoltam.250km-t mentem és még maradt belőle.Tehát valahol olyan 7-8 közt volt a fogyim.De azért még mindig megy harmadikban 160-at :D ;) Csak tovább nem húzattam mert majdnem elvittem egy veréb rajt,meg egy kutyát :) ;)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Próbálgatom hol van az a határ,ahol látványosabban kezd el enni,de szerintem tartós 3000 feletti fordulaton!

Most 300 km-re 5.2 jött ki olyan 100-110km/h-nál!Persze 80% országúton!

A mutatóból számolod a fogyasztást, vagy azt nézed, hogy teli tank után mennyit kell újra tankolni?

Link to comment
Megosztás:

Általában a mutatóból...meg a kannából :)

A mutatóból ne következtess semmire. Nem teljesen lineáris.

Megfigyeléseim alapján: Teletank után kb 50 km-t megtéve a mutató szerint kb 5-6 liter hiányzik a tankból. ~120-130 km-t megtéve lemegy kb 50 literig. Itt viszont lelassul, mert a 40 es szintet kb 400 km megtétele után éri el. A 30 litert (fél tank) kb 500-550 km után éri el. ~650 km megtétele után már kb a 20ason áll a mutató. Olyan 880-900 km körül gyullad ki először a lámpa, a mutató kb 7-8 literen áll, és ekkor még 15 liter van a tankban.

Ha nincs fedélzeti komputer akkor igazából egyetlen módszerrel lehet pontos fogyasztást mérni: Teletank, majd valamennyi megtett út után újra teletank. Minden más csak körülbelüli adat.

Link to comment
Megosztás:

Nálam ez úgy néz ki,hogy 50km után 50 litert mutat,bár soha nem tudom annyira teletankolni,hogy elérje teljesen a felső skálát.Egyik Opelomat sem tudtam.Aztán szépen lelassul a mutató (hál istennek :) ) Nekem az a tapasztalatom,hogy olyan 4-5 litert csal pluszban.Magyarán még olyan 4-5 lityi van benne mikor már a mutató meg se mozdul.

A mutatóból ne következtess semmire. Nem teljesen lineáris.

Megfigyeléseim alapján: Teletank után kb 50 km-t megtéve a mutató szerint kb 5-6 liter hiányzik a tankból. ~120-130 km-t megtéve lemegy kb 50 literig. Itt viszont lelassul, mert a 40 es szintet kb 400 km megtétele után éri el. A 30 litert (fél tank) kb 500-550 km után éri el. ~650 km megtétele után már kb a 20ason áll a mutató. Olyan 880-900 km körül gyullad ki először a lámpa, a mutató kb 7-8 literen áll, és ekkor még 15 liter van a tankban.

Ha nincs fedélzeti komputer akkor igazából egyetlen módszerrel lehet pontos fogyasztást mérni: Teletank, majd valamennyi megtett út után újra teletank. Minden más csak körülbelüli adat.

Link to comment
Megosztás:

Én meg tudom tankolni 60 literig is sőt, kicsit fölé is ment már de csak egy hajszálnyit :) Mégpedig úgy, hogy amikor kattan a pisztoly még engedek bele óvatosan, kb 1-2 liter megy bele úgy még pluszba de menne szerintem még több is csak az sem jó ha nagyon tele van. Egyébként hiába van 60 literen nekem is hamar leesik 50-40-30 és csak ez alatt lassul...

Link to comment
Megosztás:

Én meg tudom tankolni 60 literig is sőt, kicsit fölé is ment már de csak egy hajszálnyit :) Mégpedig úgy, hogy amikor kattan a pisztoly még engedek bele óvatosan, kb 1-2 liter megy bele úgy még pluszba de menne szerintem még több is csak az sem jó ha nagyon tele van. Egyébként hiába van 60 literen nekem is hamar leesik 50-40-30 és csak ez alatt lassul...

Teletank után nekem is 60-as vonalat mutatja a mutató. A kattanás után még egyszer rányomok a töltőcsőre, a második kattanásig töltöm. Hogyha a fogyasztásra vagy kíváncsi, akkor csak annyi a lényeg, hogy mindig ugyanaddig tankold, lehet akárhány kattanás, vagy esetleg full tele.

Link to comment
Megosztás:

Én április végén megyek Ljubljana-ba, végig pályán, kíváncsi leszek mennyibe jön majd ki a fogyasztás.

Na, megvolt a Székesfehérvár-Ljubljana-Opatija-Balatonfüred-Székesfehérvár túra. 1100km, ebből úgy saccolom, hogy kb 800-900km autópályán (>130-as tempó, de volt hogy mentem 180-at is), kb 100-200km lakott területen kívül, a többi városban. Így 6,83l-re jött ki a fogyasztás, 3 személlyel, csomagokkal, téligumikon, klímát nem használtam.

Üzemanyagárak: szlovéniában idegenforglamilag frekventált OMW kúton: kb 325Ft/l (Postojna-ban), horvátországban határ előtt INA kúton kb 308Ft/l (nem a super95, hanem az eurosuper95)

Link to comment
Megosztás:

A mutatóból ne következtess semmire. Nem teljesen lineáris.

Megfigyeléseim alapján: Teletank után kb 50 km-t megtéve a mutató szerint kb 5-6 liter hiányzik a tankból. ~120-130 km-t megtéve lemegy kb 50 literig. Itt viszont lelassul, mert a 40 es szintet kb 400 km megtétele után éri el. A 30 litert (fél tank) kb 500-550 km után éri el. ~650 km megtétele után már kb a 20ason áll a mutató. Olyan 880-900 km körül gyullad ki először a lámpa, a mutató kb 7-8 literen áll, és ekkor még 15 liter van a tankban.

Ha nincs fedélzeti komputer akkor igazából egyetlen módszerrel lehet pontos fogyasztást mérni: Teletank, majd valamennyi megtett út után újra teletank. Minden más csak körülbelüli adat.

Igen,ezt gondoltam... :devlish: amennyit utánatöltök és a mutató mutat,abból szoktam számolni!Nem szoktam teletankkal járni,általában 20 liter körül van benne!

Itt még nem vettem észre akkora csalásokat (eddig)!Amennyit a mutató mutat és utána rátöltök mennyiséget,addig szokott a mutató felmenni!

Link to comment
Megosztás:

Igen,ezt gondoltam... :lol: amennyit utánatöltök és a mutató mutat,abból szoktam számolni!Nem szoktam teletankkal járni,általában 20 liter körül van benne!

Itt még nem vettem észre akkora csalásokat (eddig)!Amennyit a mutató mutat és utána rátöltök mennyiséget,addig szokott a mutató felmenni!

De ez rohadtul nem pontos. A mutatón nem veszel észre plusz mínusz 1-2 litereket. 20 liternél pedig ez 10% eltérés, azaz a fogyasztásban is ennyit fogsz tévedni. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

De ez rohadtul nem pontos. A mutatón nem veszel észre plusz mínusz 1-2 litereket. 20 liternél pedig ez 10% eltérés, azaz a fogyasztásban is ennyit fogsz tévedni. :devlish:

Így van! A legpontosabb az ha teletankolod, mész akármennyit, majd megint teletankolod.

Link to comment
Megosztás:

De ez rohadtul nem pontos. A mutatón nem veszel észre plusz mínusz 1-2 litereket. 20 liternél pedig ez 10% eltérés, azaz a fogyasztásban is ennyit fogsz tévedni. :devlish:

Igazad van,a jövő héten kipróbálom hogy teletankolom és kíváncsi leszek mennyi eltérést fog mutatni

utántankolás után a 2 eredmény!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Na. Nyertem a lottón, úgyhogy tankoltam 30l v-power racing-et. :lol: (na jó, mégsem nyertem)

Kíváncsi vagyok miben jobb mint a sima 95-ös. Kb. 15l 95-ös lehetett még a tankba, úgyhogy nem tisztán racing van most benne. Tankolás után egyből jöttem fehérvárról füredre (65km), és mintha már most érezni lehetett volna hogy kicsit jobban megy. Leginkább alacsonyabb fordulatszámon húzott egy kicsit jobban. Bár még lehet nem a paripás benzin, mint inkább placebo hatás volt :devlish: :lol:

Majd később beszámolok a tapasztalatokról.

Link to comment
Megosztás:

Kutas csávó örvendezik, hogy meg van a napi kvótája! :lol: :lol: Az enyémben soha nem lesz, az biztos. Elég drága így is.

Na. Nyertem a lottón, úgyhogy tankoltam 30l v-power racing-et. :lol: (na jó, mégsem nyertem)

Kíváncsi vagyok miben jobb mint a sima 95-ös. Kb. 15l 95-ös lehetett még a tankba, úgyhogy nem tisztán racing van most benne. Tankolás után egyből jöttem fehérvárról füredre (65km), és mintha már most érezni lehetett volna hogy kicsit jobban megy. Leginkább alacsonyabb fordulatszámon húzott egy kicsit jobban. Bár még lehet nem a paripás benzin, mint inkább placebo hatás volt :devlish: :lol:

Majd később beszámolok a tapasztalatokról.

Link to comment
Megosztás:

Na. Nyertem a lottón, úgyhogy tankoltam 30l v-power racing-et. :lol: (na jó, mégsem nyertem)

Kíváncsi vagyok miben jobb mint a sima 95-ös. Kb. 15l 95-ös lehetett még a tankba, úgyhogy nem tisztán racing van most benne. Tankolás után egyből jöttem fehérvárról füredre (65km), és mintha már most érezni lehetett volna hogy kicsit jobban megy. Leginkább alacsonyabb fordulatszámon húzott egy kicsit jobban. Bár még lehet nem a paripás benzin, mint inkább placebo hatás volt :lol: ;)

Majd később beszámolok a tapasztalatokról.

Még anno a Golfomba tankoltak "véletlenül" anyámék ilyet!(említette is hogy milyen drága a benzin most) :lol:

A lényeg hogy nem tudtam róla és csak csodálkoztam mikor mentem vele,hogy mennyire is megy ez az autó!

A fogyasztásom meg csak csökkent! :lol: Másnap dicsekedtem,hogy mennyit javult magától a teljesítmény!

Akkor tetszett,mert nem én tankoltam éppen bele,de azért ennyire nem gazdaságos a dolog!

50 Ft-tal több mint a 95-ös vagy mennyivel?

Ha jól tudom,magas (100 vagy feletti)az oktánszáma és így az átlagosnál magasabb fűtőértéke van.

Ettől magasabb a teljesítmény és alacsonyabb a fogyasztás,viszont elvileg csökkentheti a motor élettartamát.

Teletankolás után 5.2 és 5.3 volt a fogyasztásom átlag 100km/h és 80% országút!

Holnap még egyszer rátankolok,mert ezeket 300 km-re néztem és most 450-nél járok,aztán abbahagyom mert

iszonyat ára van ennek! :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.