Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

Megint rákattantam a tempomat dologra. Érdekelne mi kell hozzá kompletten. Ha a motortérbe nincs bent a bovden akkor gondolom semmi nincs előkészítve neki... Illetve mennyire körülményes ezt beszerelni meg tudom csinálni vagy inkább bízzam szerelőre? Jah és mindegy milyen csak vektrás legyen vagy számít milyen motor van az autóba?

Itt tudsz érdeklődni, univerzális cuccokkal doglalkoznak:

http://www.duett.hu/tempomat.html

Link to comment
Megosztás:

Ez hasonló ahhoz, mintha valaki ABS-t akarna beépíteni az autójába, amiben gyárilag nem volt. Mi van akkor, ha vészhelyzetben fossa össze magát, és mondjuk úgy, hogy a fék is elmegy?

Azért nem éppen és az sem lenne lehetetlen csak egy vagyon ha átraksz mindent ami kell hozzá akkor menni fog ennyi az egész. Egyébként beszéltem azóta szakival is aki elmondta, hogy ha megvan minden ami kell hozzá akkor nincs akadálya a dolognak valamint a 96-os vectrámba átrakok egy 99-esből alkatrészeket melyiknek van több esélye, hogy még most is működik? Meg lesz nézve mennyire melós a dolog és majd kiderül, hogy mi lesz vele de üléscserét amúgy is terveztem a gyújtót és az összes szükséges kábelt megkapom mellé ingyen... egyébként ha mégse nyílik ki az oldallégzsák nem vagyok rosszabb helyzetben mintha nem is lenne benne.... Amúgy meg pont a légzsákok olyanok, hogy a legapróbb hibánál már csak törléssel lehet a hibakódot eltüntetni és ez akkor is előjön ha csak meglazul a csatlakozó.

Link to comment
Megosztás:

Igazából becsapós egy kicsit ez a vaterás angol srác is, mert a terméklapra a mindig legminimálisabb postaköltséget írja oda. Amikor leütöd a terméket, kapod róla a mailt, hogy ez nincs biztosítva, és semmi garanciát nem vállal rá, hogy megkapod a terméket, nem tudja ellenőrizni, szóval saját felelősségedre veszed.. Ilyenkor meg már nincs visszaút, és nem fogsz sajnálni rá plusz 1000 Ft-ot. Így sikerült nekem beszereznem tőle a sárvédő gumikat 5000+3000 Ft postáért...

Bocs,ez kicsit OFF:

Pedig a legegyszerűbb rákérdezni licit előtt,főleg ha külföldről postáz valaki!Én is akartam tőle rendelni,csak olcsónak tűnt a szállítás,rákérdeztem és korrektül leírta hogy semmi garancia,no biztosítás stb,azért ennyi!Így már inkább nem is kellett!Az e-bay-en ha elfogadod a postaköltséget akkor annyit fizetsz,a vaterán viszont a hatályos postai díjaknak kellene megfelelniük,de én is kaptam 100 grammos terméket 820 Ft-ért!!

Link to comment
Megosztás:

Bocs,ez kicsit OFF:

Pedig a legegyszerűbb rákérdezni licit előtt,főleg ha külföldről postáz valaki!Én is akartam tőle rendelni,csak olcsónak tűnt a szállítás,rákérdeztem és korrektül leírta hogy semmi garancia,no biztosítás stb,azért ennyi!Így már inkább nem is kellett!Az e-bay-en ha elfogadod a postaköltséget akkor annyit fizetsz,a vaterán viszont a hatályos postai díjaknak kellene megfelelniük,de én is kaptam 100 grammos terméket 820 Ft-ért!!

Sokan azt csinálják, hogy a termékük árához írnak kevesebbet, amit a postaköltségen próbálnak meg visszahozni. Ebben nincs semmi rossz, hiszen mindenki képes összeadni azt a két árat, és eldönteni, hogy megfelel-e neki, vagy sem.

Aztán a szállítás költségéhez az is hozzátartozik, hogy elautózol a postára (idő+üzemanyag), és feladod, csak ennek költsége nem kimutatható.

Harmadrészt nem lehet előre tudni mindig pontosan, hogy mennyi lesz a szállítás a postán. Ezért inkább felfelé kerekítenek.

Negyedrészt nem mindenki postával szállít, mert a futárszolgálat jóval egyszerűbb. Van, ahol nincsen postahivatal. A futár meg a megadott helyszínre megy a cuccért. Éppen ezért kicsit drágább is, mint a posta.

Viszont az már nem annyira fer dolog, hogy nagy betűkkel kiírom a minimális postaköltséget, hogy lehetőleg ne kérdezzenek rá, majd a vásárlást igazoló levélben kapod meg, hogy az a fajta postázási mód nem éppen ajánlott, mert senki nem vállal felelősséget érte, hogy eljut hozzád a cucc.

Link to comment
Megosztás:

Közben az opelparts.hu-tól rendeltem. 1000Ft-ot mondtak rá, és hogy 1750 lesz a szállítási díj (futár). Ennek ellenére háromezer valamennyit fizettem a végén. :)

Mindegy, még így is olcsóbb volt egy kicsit mint a vaterás. Viszont az a vaterás eladó teljesen korrekt, tőle vettem a gyári bontott könyöktámaszt.

neeeee!!!! :D :D :D

Öcsém vette át a csomagot a héten, nem tudta mit vesz át. Én meg csak most néztem meg. Hát rohadtul nem azt küldték amit kértem. Zsír######a. Most van egy 3200Ft-os vonószem helyét takaró műanyagdarabom......

Holnap felhívom az opelparts-ot hogy mi a rák van. És elküldöm őket olyan éghajlatra, ahol a rákok élnek. Mármint a tarisznyarákok. :D :D :P :D :P

Link to comment
Megosztás:

Hát ehhez az angliából postázós dologhoz annyit tennék hozzá, hogy én rendszeresen rendelek ebayről. Már több mint 170-szer rendeltem, többnyire kínából, de második legtöbbet angliából (ami kínából, meg a távolkeletről jön postán, az mind anglián keresztül jön). A csomagok (vagy éppen levelek) kb. 30%-a jött ajánlottként. A 170 csomagból 2-t nem kaptam meg, de az sem biztos hogy a posta hibájából, lehet az eladó nem adta fel. Szóval én nem aggódok ilyeneknél. Mondjuk ebay-en legalább lehet reklamálni ha nem kapod meg a cuccot...

Link to comment
Megosztás:

Ezeknek az árát elnézve jobban jár ha egy tempmatos vectrából kibontja amit kell és az legalább eredeti lesz :)

Hát igen. 120 ért szereltek volna be az én autómba, érdeklődtem náluk. Annyiért inkább nélkülözöm a cuccot. Ráadásul nem is a gyári kapcsoló lett volna, hanem valami más.

Link to comment
Megosztás:

Van egy-két régebbi elmaradásom.... Megígértem, hogy teszek fel képeket a következőkről:

1. a melegítés hőcserélőjének a javításáról

2. az LPG miatt beszerelt szükségpótkerékről

3. a karosszériajavításról: hátsó ívek, bal sárvédő és küszöb csere, apró javítások a baloldali ajtókon

Egy-két dolgot beírtam a kommentekhez - ha kérdésetek van, szívesen válaszolok itt a fórumon

Vectra javítás

Link to comment
Megosztás:

Van egy-két régebbi elmaradásom.... Megígértem, hogy teszek fel képeket a következőkről:

1. a melegítés hőcserélőjének a javításáról

2. az LPG miatt beszerelt szükségpótkerékről

3. a karosszériajavításról: hátsó ívek, bal sárvédő és küszöb csere, apró javítások a baloldali ajtókon

Egy-két dolgot beírtam a kommentekhez - ha kérdésetek van, szívesen válaszolok itt a fórumon

Vectra javítás

Hogyha ne adj isten első defektet kapsz, akkor ajánlatos az egyik hátsó kereket előre szerelni, a szükségpótkereket meg hátra. Elég jelentős a méretbeli különbség az eredeti meg a szükségpótkerék között, ez azért haza tudja vágni a differenciálművet egy rövidebb út alatt is...

Már régen szedtem le a középkonzolt, de nem rémlik, hogy ott jobb oldalon fűtéscsüvek mentek volna...

Persze az a valószínűbb, hogy én szenvedek amnéziában :)

Link to comment
Megosztás:

Már régen szedtem le a középkonzolt, de nem rémlik, hogy ott jobb oldalon fűtéscsüvek mentek volna...

Persze az a valószínűbb, hogy én szenvedek amnéziában :D

Szerintem nem amnézia lesz az,mert nekem is úgy rémlik hogy nincsenek ott csövek a dízelben!

Vagy tényleg valami X17DT amnézia vírus kapott el mindkettőnket?? :)

Link to comment
Megosztás:

Ezeknek az árát elnézve jobban jár ha egy tempmatos vectrából kibontja amit kell és az legalább eredeti lesz :)

Igen bontottba gondolkoztam ezért is kérdeztem hogy motorfüggő vagy mindegy milyen vectrából van, meg hogy miből áll a rendszer mit kell keressek, meg olvastam hogy számít hogy bovdenes vagy elektromos a gázpedál, az enyém bovdenes ha minden igaz(?)

Link to comment
Megosztás:

1. Hogyha ne adj isten első defektet kapsz, akkor ajánlatos az egyik hátsó kereket előre szerelni, a szükségpótkereket meg hátra.

2. Már régen szedtem le a középkonzolt, de nem rémlik, hogy ott jobb oldalon fűtéscsüvek mentek volna...

Persze az a valószínűbb, hogy én szenvedek amnéziában :)

1. Egyetértek.... igy is van tervezve

2. Lehet más a dizel..... amit biztosra tudok, hogy én bontóban láttam egy jobbkormányos Vectránál, na ott is másképp nézett ki....

Link to comment
Megosztás:

Igen bontottba gondolkoztam ezért is kérdeztem hogy motorfüggő vagy mindegy milyen vectrából van, meg hogy miből áll a rendszer mit kell keressek, meg olvastam hogy számít hogy bovdenes vagy elektromos a gázpedál, az enyém bovdenes ha minden igaz(?)

A tempomat elég egyszerű dolog.

Mechanikus gázpedálos motornál van egy tempomat vezérlő motor, ami egy bowdenen keresztül húzogatja gázkart. Van neki több bemenete:

- egyikre a sebességjelet kell kötni. Ha lassul az autó, akkor ad egy kis gázt, ha gyorsul, akkor meg elvesz.

- másikra megy maga a tempomat kapcsoló, amivel bekapcsolod, növeled, csökkented a sebességet, illetve kikapcsolod a tempomatot.

- harmadik a féklámpa kapcsoló,

- negyedik a kuplung kapcsoló. Ez utóbbi kettő biztonsági okokból van, hogy bármelyiknek a lenyomására oldjon ki a tempomat.

Elektromos gázpedálnál szoftveresen meg lehet oldani ezt az egészet, csak egy kapcsoló kell hozzé. Meg persze gyári előkészítés. Mert ha ez nincs meg, akkor utólag szerintem ember nem faragja bele. Tehát ilyen szempontból egyszerűbb a mechanikus gázpedálos motor.

Link to comment
Megosztás:

2. Lehet más a dizel..... amit biztosra tudok, hogy én bontóban láttam egy jobbkormányos Vectránál, na ott is másképp nézett ki....

Elképzelhető. Most csak ezért nem szedem le a középkonzolt, hogy megnézzem, mert sikerült úgy beállítani, hogy kevésbé zörögjön :)

Link to comment
Megosztás:

Zsomat: Én egy verebet hordtam 2 napig anno az autó elején és elég furán nézett ki mikor leszedtem!(Kár hogy nem hagytam meg emblémának :) )

Ott nem is kapott,akkora hőt szóval lehetséges szerintem hogy annyira megsütötted!Vagy a macska bevitte oda már a tetemet?

Az opelon nekem is megkezdte valami az anyós oldali résznél a motortér elválasztó falat,azóta nem állok a munkahelyen kiesett részekre mert

nem egyszer láttam hogy szánkóznak a hátsó szélvédőn a nyestek (vagy valami hasonló dögök)

További rágcsálók elkerülése érdekében szerződtem egy őrző-védő vállalattal. Kóbor macskákkal dolgoznak. :D

DSC00212_mod_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Remélem hatásos lesz.

Link to comment
Megosztás:

További rágcsálók elkerülése érdekében szerződtem egy őrző-védő vállalattal. Kóbor macskákkal dolgoznak. :)

http://kepfeltoltes.hu/thumb/101010/DSC002...ltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Remélem hatásos lesz.

Én kutyára gondoltam. Csak az a baj, hogy utcán parkolok. Macska lábnyoma ugyanúgy meglátszik.... (viszont tény, ők nem rágcsálják el a kábeleket)

Link to comment
Megosztás:

És ott a pont! A fölső szomszéd szokott nekik kirakni egy kis tálban macskakaját. Mondjuk én kóbor állatoknak nem vennék boltban kaját, főleg azért nem mert akkor az egerekre kevésbé mennek, ellustulnak. :D

Pont a macska az amelyiknek a hűsége annyiból áll,hogy oda megy,ahol kaját kap! :D

De látom a meleg motorháztetőnek is örült.Már csak be kellene tanítani hogy támadjon a tolvajokra is :)

Link to comment
Megosztás:

A macska fura jószág, balatonon van egy nyaralónk, ott egy macska mindig ugyanazon a helyen mászik fel a szélvédőn, és ugyanott csúszik le (látszik a szép agyagos lábnyoma <3) A vicces az volt amikor hollandiába mentünk és megálltunk németországba aholis egy ottani macsek pontosan ugyanazt az útvonalat választotta a kocsi összekoszolására, és még oda is szart a tetejére. Szóval szoktass oda egy macskát a kocsira és mindegyik oda fog járni!

Link to comment
Megosztás:

A macska fura jószág, balatonon van egy nyaralónk, ott egy macska mindig ugyanazon a helyen mászik fel a szélvédőn, és ugyanott csúszik le (látszik a szép agyagos lábnyoma <3) A vicces az volt amikor hollandiába mentünk és megálltunk németországba aholis egy ottani macsek pontosan ugyanazt az útvonalat választotta a kocsi összekoszolására, és még oda is sz@rt a tetejére. Szóval szoktass oda egy macskát a kocsira és mindegyik oda fog járni!

Az szép :) :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.