Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Igen,de irtad,hogy volt vez.tengely csere,meg hidrotőke csere. Utána nem volt jo és ujra szét lett bontva nem? Vagy az egy joval régebbi javitás volt? Mert akkor tárgytalan amit irtam. Vectra szerelésit tudok neked küldeni,ha nekiállsz a motor cserének.

szia. kerlek ha tudsz segiteni. most raktuk össze hengerfej römités után a kocsit(opel vectra b 2. 0 di) és bem akar beindulni,plusz fura csattogós hangot hallunk a hidrotőkék felől. ha esetleg hozzátudnál szólni valamit nagyon jó lenne. Illetve ha elküldenéd nekem is a szerelésit sokat segítenél. Előre is kössönöm!

Link to comment
Megosztás:

1. Bal féltengely tolatáskor, enyhén alászedve ropog. Valyon meddig bírja még? Hamar tönkremegy, vagy bírja így még pár ezer kilómétert, amíg anyagilag jobban leszek?

2. Hideg motor pöccre, melegen viszonylag nehezen indul. Akár 5-8 mp indítózás is kell, utána néha benzin szag van. Mi lehet a gond? (16XEL)

3. A tetőkárpit hidegben külön életet él. Nem lóg, csak zörög. Ragasszam oda a lemezhez meg nem keményedő ragaccsal? (Terostat, Teroson, Sika, stb)

4. Valahol elkezdett beázni a jobb első búrám. Nincs rajta törés. Hol szokott beázni?

5. Még nem volt alkalmam klímázni az autóval, de nem világít a visszajelző, ha bekapcsolom. De "legalább" nem is kattan semmi. Gáz nincs benne, az biztos. Attól még vissza kéne jelezni és kattanni is kéne, nem?

1. Valameddig biztos, de ha mondjuk csak a gumiharang van kirepedve azt nem érdemes halogatni, mert főleg ebben az időben elég sok koszt behordhat még.

2. Talán valamelyik jeladó (vízhőmérséklet, levegőhőmérséklet/légtömegmérő).

3. Ha megvan hol zörög, akkor én csak kiékelném. De ez a te döntésed.

4. Víz van benne vagy csak pára? Nem szokott sehol. Vagy repedés van rajta vagy valami illesztés engedett el esetleg az izzónál nem jó szigetelés.

5. Ha a visszajelző nem világít, akkor lehet hogy kiégett az égő. Ha gáz nincs benne, akkor nem kapcsol be, mert van benne nyomásérzékelő. Sokáig nem érdemes így hagyni, mert nem tesz jót a kompresszornak a sok állás. Nekem egyébként csak egészen halkan hallhatóan kapcsol be. Nem is mondanám igazi kattanásnak.

ps: Ha nem illik az összes a témába, akkor írj több hozzászólást a megfelelő helyekre, hogy ne legyél offtopik. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kérdésem, hogy a Beszívott levegő hőmérséklet jeladónak milyen szerepe van a vezérlésben? És ha nem működik megfelelően, milyen hibákat produkálhat, miben nyílvánul meg?

A befecskendezett üzemanyag mennyiség egyik meghatározója. Ha rossz általában hibakódot ad. Értelemszerűen dús vagy szegény keveréket eredményezhet.

Link to comment
Megosztás:

szia. kerlek ha tudsz segiteni. most raktuk össze hengerfej römités után a kocsit(opel vectra b 2. 0 di) és bem akar beindulni,plusz fura csattogós hangot hallunk a hidrotőkék felől. ha esetleg hozzátudnál szólni valamit nagyon jó lenne. Illetve ha elküldenéd nekem is a szerelésit sokat segítenél. Előre is kössönöm!

Több, mint 5 éves hozzászólásra reagáltál. Én nem láttam az illetőt errefelé mostanában. Érdemes lehet privát üzenetet írni neki, arról általában mindenki kap e-mail értesítést. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A befecskendezett üzemanyag mennyiség egyik meghatározója. Ha rossz általában hibakódot ad. Értelemszerűen dús vagy szegény keveréket eredményezhet.

Csak furcsának találtam, hogy a motor működése közben lehúztam a csatit a szenzorról és hibakódot nem jelzett.....

Nekem van az alapjárattal indőnként "probléma", egyel visszább az oldalon (210 lap) , még egy videó is van fent róla meg le is írtam.

Keresném az okot arra és erre szenzorra gyanakszom, mert lehet nem "rossz", csak fals értéket ad a vezérlőnek különböző hőmérsékleti tartományokban. Erre abból következtetek hogy a külső levegő hőmérséklet jeladó csinálta kb. 30fok volt kint, viszont a szenzor szerint csak 9fok volt, és ez fordítva!

Elképzelhető hogy itt is valami ilyesmi probléma lehet? Vélemény?

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Üdv az én gondom még mindig nem oldódót meg ,melyet a 209 es oldalon írtam , ki cseréltem a lambda szondát meg a légtömeg merőt is, most viszont olyan hibakódot dobot ki .( 93 Hall sensor feszültsége túl alacsony . )és a benzint még mindig el füstöli . s érdekes mert le húzom a vakum szelepről a vakum csövet és semmi nem történik. gyertya pucolás után tudom csak el inditani az autot mert mikor le ál a motor tele nyomja benzinnel.

Link to comment
Megosztás:

Csak furcsának találtam, hogy a motor működése közben lehúztam a csatit a szenzorról és hibakódot nem jelzett.....

Nekem van az alapjárattal indőnként "probléma", egyel visszább az oldalon (210 lap) , még egy videó is van fent róla meg le is írtam.

Keresném az okot arra és erre szenzorra gyanakszom, mert lehet nem "rossz", csak fals értéket ad a vezérlőnek különböző hőmérsékleti tartományokban. Erre abból következtetek hogy a külső levegő hőmérséklet jeladó csinálta kb. 30fok volt kint, viszont a szenzor szerint csak 9fok volt, és ez fordítva!

Elképzelhető hogy itt is valami ilyesmi probléma lehet? Vélemény?

Az tényleg fura. Meddig volt lehúzva? Próbáld anélkül indítani, és úgy használni egy darabig.

Minden lehet. Meg az ellenkezője is. :)

Ha annyira gyanús, akkor szerezz egy cseredarabot bontóból. És ha már ott vagy cserélj egy vízhőmérséklet jeladót is. Hátha.

Gyertyák mikor voltak cserélve? Gyáriak?

Link to comment
Megosztás:

Üdv az én gondom még mindig nem oldódót meg ,melyet a 209 es oldalon írtam , ki cseréltem a lambda szondát meg a légtömeg merőt is, most viszont olyan hibakódot dobot ki .( 93 Hall sensor feszültsége túl alacsony . )és a benzint még mindig el füstöli . s érdekes mert le húzom a vakum szelepről a vakum csövet és semmi nem történik. gyertya pucolás után tudom csak el inditani az autot mert mikor le ál a motor tele nyomja benzinnel.

Ha szó szerint áll a benzin a motorban, akkor az injektorral lesz gond. Mind a 4 hengerben ugyanez a jelenség?

Link to comment
Megosztás:

igen mind 4 ben ugyan az a jelenség de már cseréltem injektort is mind a 4 et . már mindent kicseréltem kivéve az lapjárati motort ,meg a kopogás érzékelőt ,a főtengely jeladó meg ilyet szerintem nem csinálhat .

Akkor kábelköteg. :unsure:

Próbáld kiszerelve működtetni az injektorokat. (csak vigyázz, mert tűzveszélyes)

Link to comment
Megosztás:

Az a szomorú hogy már kábelköteget is cseréltem, komputert is ,injektor hidat injektorokkal vákuum szeleppel , lambda szondát, légtömegmérőt, víz hőfok jeladót ,fojtószelep állás érzékelőt, hall sensort, s gyújtó trafót is . de már szinte mindent ki cseréltem s még a hiba mindig fent áll már ugy vagyok vele hogy vettem volna egy komplett autót ,amiből egy az egybe att raktam volna a motort , az injektorokat ki vettem meg néztem ugy hogy mit csinál . mindegyik rendbe volt. ,szerintem a vákuum csövezésnél lehet a gondom hasznos lenne ha valaki küldene egy rajzot hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Az a szomorú hogy már kábelköteget is cseréltem, komputert is ,injektor hidat injektorokkal vákuum szeleppel , lambda szondát, légtömegmérőt, víz hőfok jeladót ,fojtószelep állás érzékelőt, hall sensort, s gyújtó trafót is . de már szinte mindent ki cseréltem s még a hiba mindig fent áll már ugy vagyok vele hogy vettem volna egy komplett autót ,amiből egy az egybe att raktam volna a motort , az injektorokat ki vettem meg néztem ugy hogy mit csinál . mindegyik rendbe volt. ,szerintem a vákuum csövezésnél lehet a gondom hasznos lenne ha valaki küldene egy rajzot hozzá.

Nekem szó szerint ugyanez a jelenség volt, de központi befecskendezésnél. Ott már gyújtáson telenyomta benzinnel az egészet, amikor a pupma elkezdett működni. Az egyik O gyűrűn volt egy nagyon pici szakadás, ami nem tudta már tartani a nyomást.

Én továbbra is azt mondom, ha ennyire rendellenesen sok anyagot kap, akkor az csak valami nem szabályzott (vagy szabályzás alól kikerült) alkatrész hibája lehet.

C20XE egyébként nem volt B Vectrában gyárilag szerelve, így ezzel a motorral itt a topikban valószínűleg nem sokan járatosak.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

X20DTL vectrámat lecseréltem egy X20DTH-ra.

Cseberből vederbe? remélem nem...

Hidegindításkor néha hibát jelez, kigyullad a check engine lámpa. Leállítom, újraindítom, onnan jó.

Droidos telefonommal ki tudtam olvasni a hibakódot, törölni is tudtam, de egy idő után megint előjött.

A kód: P1635-0A

nem sok mindent találtam róla gugliban, egész pontosan ezt: glow plug control module, control signal - circuit malfunction.

Magyarul: Izzítógyertya vezérlőmodul, vezérlő jel - áramkör hibás.

Ha valóban ez, mit tudok vele csinálni? mondjuk izzítógyertya csere?

Köszi

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

X20DTL vectrámat lecseréltem egy X20DTH-ra.

Cseberből vederbe? remélem nem...

Hidegindításkor néha hibát jelez, kigyullad a check engine lámpa. Leállítom, újraindítom, onnan jó.

Droidos telefonommal ki tudtam olvasni a hibakódot, törölni is tudtam, de egy idő után megint előjött.

A kód: P1635-0A

nem sok mindent találtam róla gugliban, egész pontosan ezt: glow plug control module, control signal - circuit malfunction.

Magyarul: Izzítógyertya vezérlőmodul, vezérlő jel - áramkör hibás.

Ha valóban ez, mit tudok vele csinálni? mondjuk izzítógyertya csere?

Köszi

Üdv.

Ellenorizd le a gyertyakat . Szerintem 1 vagy 2 el van hasznalodva

Link to comment
Megosztás:

Ellenorizd le a gyertyakat . Szerintem 1 vagy 2 el van hasznalodva

Igen. Ugyanez volt nálam a héten. De érdemes mindet kicserélni. Hétfőn kicseréltük a két rosszat, tegnap újra szarakodott. Kiment a harmadik is. Így kicseréltem a másik kettőt is.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hali

97-es 1.6 xel olajleersztő csavarját merre keressem? Sajnos nincs aknám, így egy krovával elérem, ha tudom hol keressem, de annyit nem látok, hogy észre is vegyem magamtól. Tudnátok valami támpontot adni? Nem akarok ezért 4-5 ezreket betömni a műhely kasszájába.

És hova engeded a fáradt olajat, ha még a csavart se látod? Azért ha ennyire rosszak a körülmények, inkább keress egy szerelőt. Nem hiszem hogy 4-5 ezer lenne a munkadíj. És ők gondoskodnak a fáradt olajról is. Ha nem is látod a csavart, hogyan fogod visszatekerni?

Link to comment
Megosztás:

És hova engeded a fáradt olajat, ha még a csavart se látod? Azért ha ennyire rosszak a körülmények, inkább keress egy szerelőt. Nem hiszem hogy 4-5 ezer lenne a munkadíj. És ők gondoskodnak a fáradt olajról is. Ha nem is látod a csavart, hogyan fogod visszatekerni?

Nem erre vonatkozott a kérdés. Attól, hogy nem stírölöm folyton a csavart, még nem nagy kaland a ki- és behajtása egy krovával... Ha nem lennék képes megcsinálni, nem csinálnám.

Egy műhely pedig ki fogja állítani a cehhet egy óra munkáról, ez sajnos nem hitbéli kérdés. Az pedig testvérek között is 4-5-6e ft. Amit itthon meg tudnék csinálni 20 perc alatt, az nekem ennyit nem ér. Cseréltem már párszor olajat, csak az autó alatt állva könnyebb rálelni a csavarra. Mivel 2 hete van nálam az autó, ez még fekve, félig rálátva ne mmegy, ezért kérdeztem, hogy van -e esetleg kép, vagy egy igazodási pont.. a többit elintézem én.

Módosítva : buddhistaberry
Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Kuplung szett miatt írok kinek milenne a véleménye.

Úgyfest cserélnemkell a szettet mivel rükvercet és az egyest sokszor alig akarja bevenni mintha falon átszakadva tolnám be.. :(

Aztmondák, hogy ezt a kinyomó szerkezet szokta produkálni...

Na de hamár szétlessz szedve mindenkiszerint érdemes cserélni kompletten (szerkezet, tárcsa, kinyomócsapágy)

Az érdekelne, hogy ezekből mijen fajtát/ márkát érdemes megvenni????

Alsó kategória nem érdekel! Közép kategóriára gondoltam vagy aránylag kis töblet külömbséggel a jobb felső kategória érdekelne!

Ebben kérném a segítségeteket :)

Előreis köszi :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.