Jump to content
OPEL FÓRUM

gyuros

Forummember
  • Content Count

    221
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Semleges

About gyuros

  • Rank
    Fórumlakó
  • Birthday 03/01/1985

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Érdeklődés
    Autók stb.

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Vectra B 2.0i 16V X20XEV
  • City
    Galgahévíz

Recent Profile Visitors

1,672 profile views
  1. gyuros

    Egyéb csevegés

    Köszönöm a válaszokat Utána olvasva már átlátom az ESP működési elvét.. De ebben a Vectrában szerintem biztosan nincs. De eddig is meg voltam nélküle! :D Egyébként vannak olyan eladó Vectrák X20XEV motorral is amikben írják, hogy van benne ESP. És amikor megláttam azokat az érzékelőket a futóművön kicsit azért reméltem hátha az Hátsó féknyereggel kapcsolatos kérdésem is lenne. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=269pol.jpg Látszólag a sárgával jelölt rész a külömbség a B1 és a képen látható B2 féknyereg között.. Esetleg más különbség is van? És a sárgával jelölt résznek mi jelentősége van? (mert látszólag szerintem semmi) Illetve valaki tudja hol érdemes keresnem ilyen Vectra kormányt? http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=334received_1036067906742.jpeg Nem összekeverendő a többi háromágú Opel kormányokkal. Bizonyos netes képen "zender" kormánynak volt nevezve. És minden bizonnyal ritka is de mindenképp szeretnék egy ilyen kormányt. Előre is köszi
  2. gyuros

    Egyéb csevegés

    Igen látni a számokat rajta. Rákeresgéltem és úgy fest, hogy Xenon lámpa senzor. Sima lámpa van benne pedig de látni ott egy nagyon sok vezetékes csatlakozót is ami tudomásom szerint a xenon lámpáé. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=35820200221_130550.jpg Egyébként az ESP (menetstabilizátor)-nak milyen alkatrészei vannak? Amiből megtudhatnám, hogy van-e benne.
  3. gyuros

    Egyéb csevegés

    Rendben. Köszönöm figyelni fogok rá bár mire oda jutok hogy átépítsek mindent az enyémbe ebből a donor autóból az még odébb lesz
  4. gyuros

    Egyéb csevegés

    Szia. Köszönöm a választ Ezt elég fontosnak gondolom, hogy megtudtam!! Egyébként meg van a műanyag fólia is csak a képkészítés miatt leszedtem. ;) És lenne még egy kérdésem. A mellékelt képen esetleg ESP (menetstabilizátor) érzékelője az? Vagy mi más? Ilyen érzékelő csak az autó anyósülés felőli oldalán van elől és hátul egy-egy. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=48120200221_115525.jpg
  5. gyuros

    Egyéb csevegés

    Üdv mindenkinek. Vettem egy 2002-es X20XEV es vectrát donornak az enyémhez. (enyém 1997-es szintén X20XEV) és most fedezem fel a benne lévő dolgokat. Tervben van sok dolog átépítése az enyémbe és B1 ből B2 készítése Érdeklődnék, hogy a képen említett dolog egy ajtóba szerelt légzsák?? http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=13620200220_173537.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=35620200220_173602.jpg
  6. gyuros

    Elektromos

    Jó tudni köszi
  7. gyuros

    Elektromos

    Hello. Azt nem tudom, hogy a te motortípusodnál is ugyan ott van-e és, hogy ugyan olyan fajta érzékelő van- e benne. Nekem X20XEV 2.0i 16v Az olajszint ellenörző az alsó olajdekniben van. ---------> http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=83220200211_211243.jpg Ezt csak akkor tudod kiszedni ha leengeded a motorolajat és leveszed az alsó fekete olajdeknit amit 16 db csavar fog torx fej kell hozzá. A csatlakozóját ha szemből nézel a motortérbe akkor a motor és a hűtő közt lenézve látható a csatlakozója a motor alsó részén. -------> http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=95620200211_211206.jpg Én ahogy nézegettem a neten 30 ezres ára van de asszem találtam már 18 ezer környékén is...
  8. gyuros

    Elektromos

    üdv. Köszi a választ Közben már megcsináltam. De egyik szál sem érintkezik testtel. Eltakarítottam kapott új vezetéket is. Ahogy épp kézre esett úgy forrasztottam rá a vezetéket. Teszteltem is és működik. Hol úgy fordítottam, hogy alacsony olajszintet mutasson hol pedig, telit. És mindig a megfelelőképp jelzett a fedélzeti kijelző Szóval elméletileg működik Azt viszont nem értem, hogy miképp nem zavarja be a motorolaj a vezetéket mert az viszont úgymond összezárja a vezetékeket azaz a két forrasztási pontot is ellepi az olaj. De ezek szerint így van kitalálva És azért nem semmi, hogy milyen sok kosz összegyűlt benne.... A későbbiekben még valakinek segítségül szolgálhat ez a tapasztalat
  9. gyuros

    Elektromos

    Üdv mindenkinek. Érdeklődnék, hogy valaki szedett e már szét Vectrából való gyári olajszint érzékelőt?? Elég egyszerű működésűnek látszik. A piros nyíllal jelölt rész gondolom csak a rengeteg kosz ami az évek alatt összegyűlt benne mert az szétesett a hozzáérés közben darabokra.. De az miatt nem is tudott rendesen mérni. Gondolom olyan elven működik mint egy úszó és az olaj szint hatására felemeli a zöld nyillal jelölt alkatrészt..? http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=65720200211_131551.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=16320200211_131559.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=27620200211_132904.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=17020200211_132910.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=29820200211_131610.jpg <----- A ház belseje A vezetékem is el van szakadva. Az mindegy, hogy melyik szál hova megy? Van valakinek e téren tapasztalata?
  10. Köszönöm a választ Az nem lehetett egyszerű, na meg nem is volt veszélytelen.. Megoldódott a problémám ma rábukkantam a valódi hibára Szerencsére nincs baja a devandernek elég nagy meló lett volna kiszedni is és a visszacsapószelep is jó A probléma a szívóházzal van ahol csatlakozik a fék vákumcsöve kitört egy darab... Visszaragasztottam szóval addig kibírja amíg a motorfelújítás meg nem lesz és visszakerül a helyére a saját szívóházával együtt A fék ismét remekül működik http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=96620200210_104427.jpg
  11. Köszönöm a választ. Igen nekem is ez volt az elméletem annak a visszacsapószelepnek a működéséről.. Előzőekben lemaradt, hogy nincs hibakód az abs részen.. A vákumdob ha lukas akkor abszolút nem lenne jó, nem? Vagy csak olyan pici luk lenne rajta ami időnkénti problémát produkál? De annak az ellenőrzéséhez ki kell szerelnem és szétbontanom h ellenőrizhessem a benne lévő membránt... Egyébként levegő szivárgás hangot sem hallani.. Marad a bontás.. Köszönöm a segítséget
  12. Üdv mindenkinek. Fékkel kapcsolatos problémám van. A jelenség a következő. Időnként határozott a fékem kis fékpedál lenyomásnál is (amilyen volt is mindíg) de van amikor meg keményebben kell nyomnom és akkor sem elég hatásos. Ez az állapot így nem biztonságos. Tárcsák betétek teljesen újak (brembo). Féknyergek teljesen felújítottak, fékolaj is új. Ezeket kizártam a hibalehetőségekből. Marad a főfékhenger (lehet a belső tömítések nem az igaziak már), abs egység esetleg panel rész forrasztásai lazák, fékrásegítő bár én azt is kizárnám. És van még egy kis alkatrész aminek nem tudom a nevét és a pontos szerepét. Csináltam róla képet. Esetleg ennek a nevét is elárulhatná aki tudja (már keresgéltem a neten alkatrészek közt de sikertelenül) http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=48520200209_113140.jpg <----- a karikázott alkatrész. Pontosan melyik irányból engedi a levegőt illetve a fékrásegítő honnan kapja a levegőt (a rajta lévő nyíl a szívóház felé mutat). Egyébként jobban húzatva az autót utána jobb a fék is, olyan mintha jobb levegő ellátottsága lenne a fékrásegítő rendszernek. Olyan mintha a fotón lévő bekarikázott alkatrész hibájából nem adna kellő levegő vákumot a féknek ... Ha esetleg valakinek lenne ötlete annak örülnék Köszi
  13. gyuros

    Elektromos

    Köszönöm a választ Ez egyébként akár még jópofa is lehetne főleg ha rálehetne kötni a nyitási rendszerre mint bizonyos újabb autóknál amikor kinyitják távirányítóval akkor felkapcsolnak ezek a lámpák
  14. gyuros

    Elektromos

    Köszönöm a válaszod ennyivel is okosabb lettem :D Milyen nappali fényre gondolsz? Az a csatlakozó akkor h-h használaton kívül van?
  15. gyuros

    Motor

    Üdv mindenkinek. Tanácsot tapasztalatot szeretnék kérni. Motorgenerálra adtam a fejem. Gépműhelybe lesz víve a blokk és ők fogják készre szerelni is. Kolbenschmidt alkatrészekre gondoltam (dugattyúk gyűrűvel, hajtókar illetve főtengelycsapágyak) Síkolni is fogják a blokkot illetve ellenőrzik amiket kell főtengelyt is, hogy kell e köszörülni. Még a gyári benne minden 253.000km nél. Sajna a nem megfelelő előélete miatt eléggé megkopott a hengerek fala.. 15 bár volt a kompressziója bárban a CO már nem felelt meg. Most másik blokk van benne ideiglenesen ami 320.000km futott és hengerkopás nélkül van benne 17-17.5 bár a hengerekben és a CO értéke is jó lett a kocsinak. jobban is megy a gép (megnézettem, és semmi más alkatrész nem lett cserélve) szerelő mondta h ezekben a motorokban már kell lennije 18 bár körül.. Na majd kiderül ha egyszer készen lesz :D Kérdésem az lenne, hogy kinek milyen tapasztalatai vannak e téren mikre kell odafigyelni a felújítás során stb. Amiket esetleg mondanék a gépműhelyeseknek merthát ugye sosem lehet tudni mennyire vannak toppon a gépműhelyben Válaszokat előre is köszönöm.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.