Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Siasztok,

Köszi a hozzászólásokat, és a gratulációt :D

Ezt a hétvégét meg kell járnom. Remélem nem lesz gond.

Ja, vásárlás előtt elvittem egy ismeretlen szervizeshez (akit hirtelen találtam a neten). Megnézegette, megcibálta, computer, aztán mondta, hogy ok a gép.

Aztán mikor állt ki a garázsból meghallotta rövid időre a kis kopogó hangot. Mondta is, hogy cseréljem a vezérlést. Így valamennyivel biztosabb, hogy az a baja. Cserélni is fogom, de a hétvégéig hátralévő pár nap már kevés rá, hogy utánajárjak, intézgessem...

Utazni pedig kell (hosszú hétvége, és meg kell mutatni a verdát az otthoniaknak), ezért rá kell szánnom magam a 700 km-es túrára. Van bennem egy kis félsz, hogy baja lesz a motornak, de majd imádkozok... :D :lol:

Az olajat pedig, ha sikerül bevásárolnom, lecserélem (az fog menni talán egyedül is), aztán visszatérve bp-re megy a szervízbe.

Ha még vannak további tapasztalatok ne fogjátok vissza magatokat. :lol:

Üdv:

KJ

Link to comment
Megosztás:

Nem feltétlen kell gyári cuccot venni horror áron hozzá.Én nem veszek hozzá szinte semmit sem az Opelban mert basz.tt drága.Vannak a nagyobb alkatrész üzletekben gyári,vagy gyárival azonos minőségű cuccok,a gyári ár töredékéért.Például nekem két éve kidobta a gép hogy rossz a felső holtpont jeladóm.Gondoltam akkor veszek bele egyet.Opelben valami 16 e ft-ot mondtak,bárdinál ugyanaz 8 e ft-kedvezmény volt.Az ugyanazt azt szó szerint értsd.Ugyanaz azok a számok voltak rajta és rajta volt hogy GM.Mint utóbb kiderült nem az volt a baja hanem vezérműtengely szimmeringtől ráfolyt az olaj és azért nem érzékelt.De kicseréltem már ha bontva volt és azóta is tökéletesen működik.Vez szíjból én Contitech-et használok.Kb 10-15 autógyártónak beszállítója.Sokan a Gates-re esküsznek.Egyszer ha van rá mód,tegyetek egymás mellé egy uj kontit meg egy Gates-t és meglátjátok miről beszéltem.

Én csak a vezérműszíjból ajánlottam gyárit! Azt is 1 okból, mégpedig azért mert a gates szíjaknak volt 1 kb 100000db-os szériája ( after market china ) ami 60000km-en belül, akármikor elszakadhatott, aztán a dugó pusztított is rendesen, relatíve bucira verte a szelepeket amúgy meg a gyári 6500 kopek 15% kedvességgel, szval nem 1 összeg a 250000+áfás vezérléscseréhez képest. A Contival kapcsolatban azért vagyok 1 kicsit szkeptikus, mert nem tudható, hogy mennyi ideje áll a raktárban ( kevesebbet értékesítenek belőle mint a gates-ből, dayco-ból, vagy optibelt-ből ) Nem meggyőzni akarlak, csak immáron 8-ik éve foglalkozom csapágyakkal, szimeringekkel, szíjjakkal, kenéstechnikával. Tehát amit írok az nem elfogultság, csak szakmai tapasztalat.

Link to comment
Megosztás:

Én is autókkal foglalkozom már egy jó ideje.Természetesen nem megmondani akarom,hogy ki mit vegyen bele,csak a személyes tapasztalataimat írtam le.Mindenki másra"esküszik"valaki pl az Opel olajra valaki a Castrol-ra valaki a Mobil-ra.Mindenkinek szíve joga.Én amiket cseréltem az eddigi kocsijaimba,meg azokba amik nem az enyémek voltak mind jó minőségű gyárival megegyező vagy gyári beszállítói termékek voltak,és eddig soha nem csalódtam egyikben sem.Csak azt akarom ebből kihozni,hogy nem árt kicsit utána nézni,hogy hol,és mennyibe kerül valami.Mert elég komoly eltérések lehetnek ugyanazon termék árai közt.

Ez pusztán az én véleményem,hogy az enyémben biztos nem lesz Gates soha.Azt meg csak remélem,hogy nem 2-3 éve áll ott a következő Contitech szíjam a boltba! :lol:

Én csak a vezérműszíjból ajánlottam gyárit! Azt is 1 okból, mégpedig azért mert a gates szíjaknak volt 1 kb 100000db-os szériája ( after market china ) ami 60000km-en belül, akármikor elszakadhatott, aztán a dugó pusztított is rendesen, relatíve bucira verte a szelepeket amúgy meg a gyári 6500 kopek 15% kedvességgel, szval nem 1 összeg a 250000+áfás vezérléscseréhez képest. A Contival kapcsolatban azért vagyok 1 kicsit szkeptikus, mert nem tudható, hogy mennyi ideje áll a raktárban ( kevesebbet értékesítenek belőle mint a gates-ből, dayco-ból, vagy optibelt-ből ) Nem meggyőzni akarlak, csak immáron 8-ik éve foglalkozom csapágyakkal, szimeringekkel, szíjjakkal, kenéstechnikával. Tehát amit írok az nem elfogultság, csak szakmai tapasztalat.
Link to comment
Megosztás:

Hát akkor jó utat a vadi uj autóddal!

Rem nem lesz baj,bár tudod Opel sosem kop el! ;)

Siasztok,

Köszi a hozzászólásokat, és a gratulációt :D

Ezt a hétvégét meg kell járnom. Remélem nem lesz gond.

Ja, vásárlás előtt elvittem egy ismeretlen szervizeshez (akit hirtelen találtam a neten). Megnézegette, megcibálta, computer, aztán mondta, hogy ok a gép.

Aztán mikor állt ki a garázsból meghallotta rövid időre a kis kopogó hangot. Mondta is, hogy cseréljem a vezérlést. Így valamennyivel biztosabb, hogy az a baja. Cserélni is fogom, de a hétvégéig hátralévő pár nap már kevés rá, hogy utánajárjak, intézgessem...

Utazni pedig kell (hosszú hétvége, és meg kell mutatni a verdát az otthoniaknak), ezért rá kell szánnom magam a 700 km-es túrára. Van bennem egy kis félsz, hogy baja lesz a motornak, de majd imádkozok... :D :lol:

Az olajat pedig, ha sikerül bevásárolnom, lecserélem (az fog menni talán egyedül is), aztán visszatérve bp-re megy a szervízbe.

Ha még vannak további tapasztalatok ne fogjátok vissza magatokat. :lol:

Üdv:

KJ

Link to comment
Megosztás:

Hello Dzsoz!

Én "már" kb 2 hete vectra X16XEL tulaj vagyok. Az olajat már lecseréltem, a vezérlést még nem. Az előző tulaj opel olajat használt, szerintem a castrol jobb(ugyanolyan 10w40 félszintetikus). A vezérlés cserével kapcsolatban kíváncsian olvasgatok, mihelyt lesz kedvem($) lecserélem. :lol: Elvileg(?) még 40e-t mehet.

Link to comment
Megosztás:

Én amióta megvettem a kocsit, olajat, olajszűrőt, benzinszűrőt, levegő- és pollenszűrőt cseréltettem, plusz főtengelyszimmeringet, mert az átnézésnél derült ki hogy nagyon minimálisan szivárog ott egy kis olaj és az ha tovább kopik akkor folyni fog.

A vezérlésből nem is tudom hogy kéne-e valamit cserélni mert a motor láncos, és a kocsi 80 e km-t futott (eddig minden jel arra utal hogy ez valós km :lol: ). Tökéletesen működik.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

A gép sikeresen kiállta az első próbát :lol:

Most szeretném szervizbe vinni(X16XEL), de sajnos nem tudom, hogy hová!?

Légyszi adjatok néhány telszámot, akihez fordulhatnék vezérműszíj+egyéb alkatrészek cseréje ügyében.

Valamint jól jönne ha tudnátok néhány alkatrészboltot is ajánlani, ahol érdemes alkatrészeket vásárolni a művelethez.

Egyébként (csak viszonyítási alapnak) milyen az árfekvése egy vezérműszíj+görgők+vízpumpa cserének, munkadíjnak?

Köszi!

Dzsoz

Siasztok,

Köszi a hozzászólásokat, és a gratulációt ;)

Ezt a hétvégét meg kell járnom. Remélem nem lesz gond.

Ja, vásárlás előtt elvittem egy ismeretlen szervizeshez (akit hirtelen találtam a neten). Megnézegette, megcibálta, computer, aztán mondta, hogy ok a gép.

Aztán mikor állt ki a garázsból meghallotta rövid időre a kis kopogó hangot. Mondta is, hogy cseréljem a vezérlést. Így valamennyivel biztosabb, hogy az a baja. Cserélni is fogom, de a hétvégéig hátralévő pár nap már kevés rá, hogy utánajárjak, intézgessem...

Utazni pedig kell (hosszú hétvége, és meg kell mutatni a verdát az otthoniaknak), ezért rá kell szánnom magam a 700 km-es túrára. Van bennem egy kis félsz, hogy baja lesz a motornak, de majd imádkozok... :D :D

Az olajat pedig, ha sikerül bevásárolnom, lecserélem (az fog menni talán egyedül is), aztán visszatérve bp-re megy a szervízbe.

Ha még vannak további tapasztalatok ne fogjátok vissza magatokat. :lol:

Üdv:

KJ

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A gép sikeresen kiállta az első próbát :lol:

....

Egyébként (csak viszonyítási alapnak) milyen az árfekvése egy vezérműszíj+görgők+vízpumpa cserének, munkadíjnak?

Köszi!

Dzsoz

Nekem X20XEV-hez 60-ból volt meg mindenestül a csere, de abban olaj is volt és szűrők. No mondjuk nem is szakszervizben csináltattam. 10 éves, 300ekm-es autót minek?

Link to comment
Megosztás:

Hi,

Mindenképpen megosztom.

A környéken (zuglóban) láttam is egy kis szerelő Bt-t. a napokban rákérdezek náluk, ill. egy-két telefont még rászánok a körültekintésre(meg hátha kapok a fórumról is egy megbízható szerelőt), és aztán lesz ami lesz... :lol: Talán beletrafálok egy normális szerelőbe, és nem húzzák le az összes pénzem :D Nem akarom tovább halasztani!

Üdv,

Dzsoz

Szia Dzsoz!

Ha túl vagy rajta, légyszi oszd meg velem, hogy mennyibe fájt a művelet! Jövő hónapban szerintem én is nekiállok.

Link to comment
Megosztás:

Én az Unix-ban szoktam hozzá cuccokat venni.Honlapjukon megnézheted a pontos árakat,meg ha van ismerősöd akinek van kedvezménye akkor szólj neki mert ilyen tételen kb a szerelési díjat megspórolhatod.De olyan 50-60 körül tényleg ki kell jönnie.

Hi,

Mindenképpen megosztom.

A környéken (zuglóban) láttam is egy kis szerelő Bt-t. a napokban rákérdezek náluk, ill. egy-két telefont még rászánok a körültekintésre(meg hátha kapok a fórumról is egy megbízható szerelőt), és aztán lesz ami lesz... :lol: Talán beletrafálok egy normális szerelőbe, és nem húzzák le az összes pénzem :D Nem akarom tovább halasztani!

Üdv,

Dzsoz

Link to comment
Megosztás:

Szia!

www.csergoe.hu

Itt lesznek a legjobb áron az alkatrészek.

Én is zuglói vagyok de a 13. kerületbe viszem egy szakihoz a kocsikat.Többnyire opel-es srácok.Sőt...

Ha érdekel írj PÜt :lol:

Hi,

Mindenképpen megosztom.

A környéken (zuglóban) láttam is egy kis szerelő Bt-t. a napokban rákérdezek náluk, ill. egy-két telefont még rászánok a körültekintésre(meg hátha kapok a fórumról is egy megbízható szerelőt), és aztán lesz ami lesz... :lol: Talán beletrafálok egy normális szerelőbe, és nem húzzák le az összes pénzem :D Nem akarom tovább halasztani!

Üdv,

Dzsoz

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Keresek egy megbízható és hozzáértő szerelőt Vectra B/2 Z16 autómhoz dél-Pest megye, dél-Budapest környéken.

Előre is köszi.

Az ország keleti feléből írok így nem tudok segíteni de inkább próbálj meg szerelőt keresni egy pesti topikban ahol lakóhely szerint vannak felosztva a fórumok úgy talán tud valaki segíteni :lol:

Link to comment
Megosztás:

2.0 16V 97 -es X20XEV motorszámú Vectrám -on 3 napja kicseréltem a lambda szondát, hátha az a baja, hogy egyenletlen az alapjáratom, néha le is állt. Fejebb húztam a gázboffdent igy nem állta le a pirosban és ritkán is volt mozgó alapjárat, de a szondát már csak azért is lecseréltem, hátha még az volt a baj. Mára azonban 3 asban elkezdett rángatni, de mire benyomtam a kuplungot, már ki is villant a check engine lámpa. Azután rángatva húztam ki a körforgalomból és felgyorsítás után üresbe tettem a fordulatszám mutatot látva szinte szédültem, mert 1000 - 6000 ig ugrált, majd lefulladt. Hozzáteszem meleg volt a motor tehát már 60 km -rt mentem vele. Újraindítás és simám hazahozott (5km), de a check engine lámpa most is világit. Mi lehet az oka, ha a lamda szonda kizárva... De mégis meleg motornál csinálta? A szervíz hétvégén kilőve és hibakód olvasom sincs. Viszont ha jól tudom akkor 3x i újraindítás után ki is aludna a lámpám és várhatok vele a következő ilyenig, holott nyaralni mentünk volna vele. Segítség!!!

Link to comment
Megosztás:

Szisztok.

Nekem egy 96'-os,2.0i,16V-es B Vectrám van.

Érdeklődnék,hogy ki tud hozzá,vagy hol keressek X20XEV-s motorblokkot?

Mert az egyik dugattyúm elfáradt.Fémesen csattog a motor.

Hajtókar csapágy jó,hidrótőkék jók.

Segitségeket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tudna Valaki tanácsot adni? A motor 1.8 16v. Alapjáraton és gázadáskor csattogó hang hallatszik, fordulaton nem. Vezmű tengely htőkék cserélve, hang maradt. Szerintetek szelep vagy valami más? Előre is köszi! Még 1: a mocit kitudom venni váltóval együtt vagy csak külön-külön? Csinálta már valaki? Egy kis útmutatást nagyon megköszönnék, mert holnap bontom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Keresek egy megbízható és hozzáértő szerelőt Vectra B/2 Z16 autómhoz dél-Pest megye, dél-Budapest környéken.

Előre is köszi.

Megbízható szerelő: Bargmayer Mihály mester 11 ker Tétényi út Andor u kereszteződés után kifelé a kereszteződéstől kb 80m balra. Olcsó is, jó is. Reggel odaviszed, délután elhozod.

Link to comment
Megosztás:

Halihó

Átolvastam több év termését, de az Y20DTH motorkához nem lettem okosabb. A letölthető Vectra B könyvek csomagban levő könyv se említi ezt a motrot. Van erről is valami karbantartási-javítási kézikönyv vagy ez annyira jó hogy sose romlik el, ne is tűnődjek tovább, ezért is szerepel oly kevés hozzászólásban itt a fórumon? Meg szeretném adni a királynak ami a királyé... de elég sokmindent összezsúfoltak a motortérbe, szeretném tudni legalább mi az amit elrontok. :lol:

Levente

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Valaki hozzá tudna szólni? Előzmények: vezérműtengely és hidrotőke csere után is csattogó hang. Most szétbontottam és az első hengerben a két szívószelep a többihez képest "fekete". Eléghettek? Mitől lehet ez és ha kicserélem a hengerfejet nem fogok ugyanígy járni? Valaki mondjon valami okosaz légyszi. Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tudna Valaki tanácsot adni? A motor 1.8 16v. Alapjáraton és gázadáskor csattogó hang hallatszik, fordulaton nem. Vezmű tengely htőkék cserélve, hang maradt. Szerintetek szelep vagy valami más? Előre is köszi! Még 1: a mocit kitudom venni váltóval együtt vagy csak külön-külön? Csinálta már valaki? Egy kis útmutatást nagyon megköszönnék, mert holnap bontom.

Most voltak ezek a javitások? Összeszerelés után közvetlenül lehet ilyen hangja (már ha egyre gondolunk), amig a hidraulikus szelepemelőkben nem folyik át rendesen az olaj. Nekem is ezt csinálta közvetlenül javitás után. 90C-os hőmérsékletre melegedés után szép lassan elmult. És normális sürüségű olaj legyen benne. Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Most voltak ezek a javitások? Összeszerelés után közvetlenül lehet ilyen hangja (már ha egyre gondolunk), amig a hidraulikus szelepemelőkben nem folyik át rendesen az olaj. Nekem is ezt csinálta közvetlenül javitás után. 90C-os hőmérsékletre melegedés után szép lassan elmult. És normális sürüségű olaj legyen benne. Üdv!

Most van szétbontva és nem tudom mit csináljak. Hengerfej csere (csak), vagy belerakjam a másik mocit amiben áll. 110.000 Km. van?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.