Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Most van szétbontva és nem tudom mit csináljak. Hengerfej csere (csak), vagy belerakjam a másik mocit amiben áll. 110.000 Km. van?

Igen,de irtad,hogy volt vez.tengely csere,meg hidrotőke csere. Utána nem volt jo és ujra szét lett bontva nem? Vagy az egy joval régebbi javitás volt? Mert akkor tárgytalan amit irtam. Vectra szerelésit tudok neked küldeni,ha nekiállsz a motor cserének.

Link to comment
Megosztás:

Igen,de irtad,hogy volt vez.tengely csere,meg hidrotőke csere. Utána nem volt jo és ujra szét lett bontva nem? Vagy az egy joval régebbi javitás volt? Mert akkor tárgytalan amit irtam. Vectra szerelésit tudok neked küldeni,ha nekiállsz a motor cserének.

Most volt a csere ebből kifolyólag és most ezer darabban van szegényem, mert maradt a csattogó hang. Motorcsere lesz csak nem tudom hogy lesz-e elég hely lehúzni a váltóról vagy váltóval együtt tudom csak kivenni a mocit!? Valaki tudja? Ha tudnál küldeni szerelésit nagyon megköszönném!

Link to comment
Megosztás:

Nekem volt "hasonló" hang az előző vectrámban X18XE1 volt az is...

Az elvileg hajtókarcsapszeg volt... de ami még csúnyán csattog az a hidrotőke ( jellegzetes hangja van ) , vagy a tőke járat van kikopva vagy a tőkék. Esetleg túl vékony olaj van benne...5w mondjuk...

A dugattyú is tud csattogni de akkor már régen rossz <_<

A szelepek "csöröghetnek" ott hézagot lehetne mérni...

Egyéb ötletem nem nagyon van, mérj még olajnyomást ha össze lesz rakva.

Link to comment
Megosztás:

Az biztos,hogy a gyárban kompletten tolják alá a váltót motort stb a segédkerettel együtt.Ha alá mész láthatod is a segédkeretet az a fekete vas szelvény vagy hogy mondjam ami körbe "öleli"a motort váltót stb.Az hogy ki jön-e a motor külön,hát nem tudom hálistennek nekem még nem kellett kiszednem.Szerintem kétséges,de hátha van itt valaki akinek volt már hasonló tapasztalata.

Most volt a csere ebből kifolyólag és most ezer darabban van szegényem, mert maradt a csattogó hang. Motorcsere lesz csak nem tudom hogy lesz-e elég hely lehúzni a váltóról vagy váltóval együtt tudom csak kivenni a mocit!? Valaki tudja? Ha tudnál küldeni szerelésit nagyon megköszönném!
Link to comment
Megosztás:

Lehúzom a másik mociról a váltót aztán mérek. Hátha. Váltóval együtt felfelé kivenni elég gáz lesz. Nincs más hátra mint előre...

Az 1.8as mocinak ki kell jönni belőle váltó nélkül.Fordulaton nem szünik meg a csattogás.Ha fordulaton is hallani,akkor szerintem vmi hajtókarcsapágy probléma lesz.Ha csak alapjáraton hallani,akkor valamelyik dugó van megkopva.Ha jó a másik motor,akkor nemérdemes szenvedni vele..

Link to comment
Megosztás:

Szisztok.

Nekem egy 96'-os,2.0i,16V-es B Vectrám van.

Érdeklődnék,hogy ki tud hozzá,vagy hol keressek X20XEV-s motorblokkot?

Mert az egyik dugattyúm elfáradt.Fémesen csattog a motor.

Hajtókar csapágy jó,hidrótőkék jók.

Segitségeket előre is köszönöm.

Szia! Nekem van egy blokkom, igaz a főtengely kuka, de maga a blokk jó, hajtókarokat meg dugattyúkat korrekt áron oda tudom adni!

Legalább látod mit veszel meg, nem úgy mint komplett motornál. Csapágyszett nem árt ha veszel újat!

SZP

Link to comment
Megosztás:

Szia! Nekem van egy blokkom, igaz a főtengely kuka, de maga a blokk jó, hajtókarokat meg dugattyúkat korrekt áron oda tudom adni!

Legalább látod mit veszel meg, nem úgy mint komplett motornál. Csapágyszett nem árt ha veszel újat!

SZP

Szia

Szombaton viszem szerelőhöz az autót.És kb Kedd környékén neki áll és szétszedi.Akkor megtudja mondani,hogy konkrétan mi a baja az autónak.

Ha esetleg dugattyút kell cserélni,akkor jelentkezni fogok,mindenféle képen.

Esetleg tudnál a blokkról kicsit bővebb információt adni?(Km?,motorkód?,köbcenti?)

És mennyire gondoltál árban a blokkra,illetve külön a hajtókar+dugattyúra?

Válaszodat előre is köszönöm

Szia

Link to comment
Megosztás:

Köszi mindenkinek a segítséget! Moci kinn van, bár minden ki van millizve. Műhely és akna nélkül kicsit sz... volt. A másik moci rem jó, lehuztam róla a váltót, kinyomócsapágy doxa, szelepdekni alatt minden fémtiszta, semmi lerakódás mint az enyémben. Pedig alkalmi vétel volt, nem is igen akartam megvenni, azt hittem az enyémnek sose lesz baja. Bár abban sem igen volt csak a fekete szín dominált. Látszik rajta hogy törődtek vele. Holnap kezdődik a legozás visszafele. Új szíjak, tömítések, tisztítgatás stb. Ha már egyszer szét van szedve...(Kiváncsi leszek az első indításra:D)

Link to comment
Megosztás:

Köszi mindenkinek a segítséget! Moci kinn van, bár minden ki van millizve. Műhely és akna nélkül kicsit sz... volt. A másik moci rem jó, lehuztam róla a váltót, kinyomócsapágy doxa, szelepdekni alatt minden fémtiszta, semmi lerakódás mint az enyémben. Pedig alkalmi vétel volt, nem is igen akartam megvenni, azt hittem az enyémnek sose lesz baja. Bár abban sem igen volt csak a fekete szín dominált. Látszik rajta hogy törődtek vele. Holnap kezdődik a legozás visszafele. Új szíjak, tömítések, tisztítgatás stb. Ha már egyszer szét van szedve...(Kiváncsi leszek az első indításra:D)

Csattogni fognak a hidrotőkék. <_< Legalábbis nekem ez volt. Én teljesen meg voltam rémülve, de aztán minden helyreállt.

Neked is kívánom, hogy minden rendben legyen!

Link to comment
Megosztás:

Csattogni fognak a hidrotőkék. <_< Legalábbis nekem ez volt. Én teljesen meg voltam rémülve, de aztán minden helyreállt.

Neked is kívánom, hogy minden rendben legyen!

Remélem az első fél perc után az enyém is elcsendesül. Kösz a jókívánságot!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van nekem 1,8 16v vectrám! Hidegen nem megy, és a chek lámpa villogtatás nem hozott eredményt! Segitséget kérnék a hiba megtalálására! Egyébként folyamatosan világít a chek lámpa.Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van nekem 1,8 16v vectrám! Hidegen nem megy, és a chek lámpa villogtatás nem hozott eredményt! Segitséget kérnék a hiba megtalálására! Egyébként folyamatosan világít a chek lámpa.Előre is köszönöm!

Szerintem első lépésben műszerrel kellene kiolvastatnod a hibát. Sokkal közelebb jutnál így a hibához, mert így nagyon tág a hibalehetőségek tára.

Link to comment
Megosztás:

Kb 40 km tempomatos autózás (főút, város, végig mehettem pedálok használata nélkül) után amikor is városban 50 km/h + 5. fokozat is volt bőven amikor megálltam lámpánál majd gyorsítottam elkezdett rángatni a motor, majd ismét csinálta és pár másodpercre a motor lámpája ki is gyulladt majd elaludt, félreálltam, semmit sem láttam/hallottam rajta ami rendellenes lenne vagy amit eddig nem tapasztaltam volna, leállítottam, majd kicsit pörgettem a motort, azóta olyan mint előtte azaz semmi gond... ennyire rossz lenne neki az ötödik városban? Hűtővizet néztem nem-e hengerfejes vagy valami de semmi nyoma még csak olajfolt sincs benne és jól is húz, megy, nem füstöl... azóta sem gyulladt ki sem a lámpa és nem is volt vele gond csak annyi változott, hogy városban negyedikbe mentem 50-et...

Link to comment
Megosztás:

Kb 40 km tempomatos autózás (főút, város, végig mehettem pedálok használata nélkül) után amikor is városban 50 km/h + 5. fokozat is volt bőven amikor megálltam lámpánál majd gyorsítottam elkezdett rángatni a motor, majd ismét csinálta és pár másodpercre a motor lámpája ki is gyulladt majd elaludt, félreálltam, semmit sem láttam/hallottam rajta ami rendellenes lenne vagy amit eddig nem tapasztaltam volna, leállítottam, majd kicsit pörgettem a motort, azóta olyan mint előtte azaz semmi gond... ennyire rossz lenne neki az ötödik városban? Hűtővizet néztem nem-e hengerfejes vagy valami de semmi nyoma még csak olajfolt sincs benne és jól is húz, megy, nem füstöl... azóta sem gyulladt ki sem a lámpa és nem is volt vele gond csak annyi változott, hogy városban negyedikbe mentem 50-et...

Talán az AGR szelep. Néha érdekes dolgokat tud produkálni. Na persze ha nincs kiiktatva!

Link to comment
Megosztás:

Nekem volt "hasonló" hang az előző vectrámban X18XE1 volt az is...

Az elvileg hajtókarcsapszeg volt... de ami még csúnyán csattog az a hidrotőke ( jellegzetes hangja van ) , vagy a tőke járat van kikopva vagy a tőkék. Esetleg túl vékony olaj van benne...5w mondjuk...

A dugattyú is tud csattogni de akkor már régen rossz <_<

A szelepek "csöröghetnek" ott hézagot lehetne mérni...

Egyéb ötletem nem nagyon van, mérj még olajnyomást ha össze lesz rakva.

laci!

ha jól hallottam akkor ez neked a második vectrád ugye?

az elsőből sikerült rendesen kiszállni? csak mendemondák szállingóznak az éterben, nem ismerem teljesen a történetedet :)

Link to comment
Megosztás:

Kb 40 km tempomatos autózás (főút, város, végig mehettem pedálok használata nélkül) után amikor is városban 50 km/h + 5. fokozat is volt bőven amikor megálltam lámpánál majd gyorsítottam elkezdett rángatni a motor, majd ismét csinálta és pár másodpercre a motor lámpája ki is gyulladt majd elaludt, félreálltam, semmit sem láttam/hallottam rajta ami rendellenes lenne vagy amit eddig nem tapasztaltam volna, leállítottam, majd kicsit pörgettem a motort, azóta olyan mint előtte azaz semmi gond... ennyire rossz lenne neki az ötödik városban? Hűtővizet néztem nem-e hengerfejes vagy valami de semmi nyoma még csak olajfolt sincs benne és jól is húz, megy, nem füstöl... azóta sem gyulladt ki sem a lámpa és nem is volt vele gond csak annyi változott, hogy városban negyedikbe mentem 50-et...

Elég furcsa jelenség.... Én biztos halálra rémültem volna. <_< Reméljük nincs baja!

Link to comment
Megosztás:

Kb 40 km tempomatos autózás (főút, város, végig mehettem pedálok használata nélkül) után amikor is városban 50 km/h + 5. fokozat is volt bőven amikor megálltam lámpánál majd gyorsítottam elkezdett rángatni a motor, majd ismét csinálta és pár másodpercre a motor lámpája ki is gyulladt majd elaludt, félreálltam, semmit sem láttam/hallottam rajta ami rendellenes lenne vagy amit eddig nem tapasztaltam volna, leállítottam, majd kicsit pörgettem a motort, azóta olyan mint előtte azaz semmi gond... ennyire rossz lenne neki az ötödik városban? Hűtővizet néztem nem-e hengerfejes vagy valami de semmi nyoma még csak olajfolt sincs benne és jól is húz, megy, nem füstöl... azóta sem gyulladt ki sem a lámpa és nem is volt vele gond csak annyi változott, hogy városban negyedikbe mentem 50-et...

Azért én rádugnám tech2-re van-e valami amit ír. Főleg, ha a check engine is bevillant akkor lehet tárolt hibakód! Attól, hogy nincs olaj a hűtővizbe, attól még lehet hengerfejes, nekem pl x20xev-nél a levegőt nyomta a vízbe, nem az olajat. Szaglázd meg a hűtővized, ha esetleg kipufogógáz szagú akkor gyanús lehet a dolog. De szerintem ilyen rángatás nem igazán hengerfej probléma. Gyújtás, keverékképzés, jeladók. Ezek környékén érdemes szétnézned.

SZP

Link to comment
Megosztás:

Nekem is csinált már ilyet,igaz nem tempomatnál,hanem csak simán mentem vagy negyvennel ötödikben,és el kezdett rángatni meg ugrált a fordulatszámmérő meg kigyulladt a visszajelző lámpa.Ujraindítás után semmi,viszont a gép a felső holtpont jeladót mutatta hibának.Vetem egy újat,meg szétszedtem hogy cserélem,és akkor láttam,hogy az egyik vezérmű tengely szimmeringnél kicsit olajos volt és az rakódott rá a jeladóra meg a fogaskerékre.Kicseréltük a szimmeringet meg alaposan kitakarítottam mindent és ha már megvettem betettem az új jeladót.Tehát magyarán nem látta a jeladó amit látnia kellett volna.Ja és ezáltal még produkált egy főtengely jeladó és egy gyújtás hibát is.Gondolom nem tetszett neki,hogy a felső holtpont jeladó hülyeségeket beszélt.Azóta nem tapasztaltam ilyet.

Kb 40 km tempomatos autózás (főút, város, végig mehettem pedálok használata nélkül) után amikor is városban 50 km/h + 5. fokozat is volt bőven amikor megálltam lámpánál majd gyorsítottam elkezdett rángatni a motor, majd ismét csinálta és pár másodpercre a motor lámpája ki is gyulladt majd elaludt, félreálltam, semmit sem láttam/hallottam rajta ami rendellenes lenne vagy amit eddig nem tapasztaltam volna, leállítottam, majd kicsit pörgettem a motort, azóta olyan mint előtte azaz semmi gond... ennyire rossz lenne neki az ötödik városban? Hűtővizet néztem nem-e hengerfejes vagy valami de semmi nyoma még csak olajfolt sincs benne és jól is húz, megy, nem füstöl... azóta sem gyulladt ki sem a lámpa és nem is volt vele gond csak annyi változott, hogy városban negyedikbe mentem 50-et...
Link to comment
Megosztás:

igen igen "jól" sikerült kiszállni, 50e-t buktam kb a szegedre leutazgatások miatt meg az eredetvizsga beleértve.

tanulságos volt de azért elég pech hogy pont egy karosszéria lakatosé volt előzőleg és tip top volt kívülről, illetve csak pályán jött elő a csapszeg hangja... na meg alánézni nem tudtunk :s

ez ami most van remekel 10e-t bele is raktam már :)

de úgynézki a leömlője lehet ennek is kezd megrepedni.. elvileg ez is vectra betegség <_<

laci!

ha jól hallottam akkor ez neked a második vectrád ugye?

az elsőből sikerült rendesen kiszállni? csak mendemondák szállingóznak az éterben, nem ismerem teljesen a történetedet :)

Link to comment
Megosztás:

Ja a leömlő betegsége főleg az 1.8-2.0 benzineseké,de ne vegyél másikat hanem hegesztezsd meg mert úgy is bírja.Tapasztalat.

igen igen "jól" sikerült kiszállni, 50e-t buktam kb a szegedre leutazgatások miatt meg az eredetvizsga beleértve.

tanulságos volt de azért elég pech hogy pont egy karosszéria lakatosé volt előzőleg és tip top volt kívülről, illetve csak pályán jött elő a csapszeg hangja... na meg alánézni nem tudtunk :s

ez ami most van remekel 10e-t bele is raktam már :)

de úgynézki a leömlője lehet ennek is kezd megrepedni.. elvileg ez is vectra betegség <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.