Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

A Hitachi önindító majdnem a duplája az enyémnek, a felfogatáshoz képest az önindító tengelyének a helye nem egyezik meg( gondolom másabb a lendkerék az autón) a fogak sem stimmelnek sem méretben sem fogszámban. Amugy én B Vectrákat bontogatok 1.7 Td Isuzu és 1.6 benzin mocikat,de eddig még egyiken sem találtam olyan önindítót mint az enyém:-(

Jól értem, Isuzu motorod van, és több másik isuzutól is bontottál már le önidítót, de nem egyezett meg a tiéddel?

Link to comment
Megosztás:

Jól értem, Isuzu motorod van, és több másik isuzutól is bontottál már le önidítót, de nem egyezett meg a tiéddel?

Igen,jól értetted, eddig az összes általam bontott Isuzu mocin Hitachi önindító volt.

Már hallottam mástól is h neki is másabb önindítója van(nem Hitachi).

Neked milyen van rajta?

Volt már hasonló indulási problémád?

Link to comment
Megosztás:

Isuzu motorod van neked is? Tudnál képet küldeni, hova van felszerelve a klímakompresszor, illetve a klímahűtő?

A hűtéssel kapcsolatban én azt tapasztaltam, hogy nagyon lassan melegszik be a hűtővizem. Mostanság reggelente (10 fok kb) jó 5-10 km után éri csak el a 80 fokot a vízhőmérséklet.

Üzemmeleg állapotban is csak 84-85 fokos, a hűtőventilátor a legritkább esetben kapcsol be még nyáron is.

Azt is észrevettem, hogyha üzemanyag takarékoskodás céljából egy jó 2-3 km-es lejtőn kiveszem üresbe és gurulok 100-110 km/h körül, még nyáron is visszahűl a víz 80 fok környékére, vagy picivel alá.

Enyém az Ecotec 2.0 DTL. Reggelente nekem is csak 80fok. 25km megyek vele. Délútán már 91körül mozog de még ez sem az üzemi hőmérséklete! 97fok volna. Délutánonként ha többet megyek vele el is éri azt. Csak klimával nem szereti a városi araszolást! akkor felmegy 100 fok fölé is. De szerintem a tiednek termosztát problémája van (mindig nyitva van) cseréld ki. Télen amit utálok hogy elmegyek vele 25 km-t és kb 60fokos a víz :S

Link to comment
Megosztás:

Isuzu motorod van neked is? Tudnál képet küldeni, hova van felszerelve a klímakompresszor, illetve a klímahűtő?

Úgy néz ki az egész hogy 2 ventilátor van benne 1 elöl másik hátul. Elsö a klima hütö, a hátsó a vízhütö! Ha bekapcsolom a klimát akkor mind 2 ventilátor bekapcsol (elsö -hátsó).

Az egész ugyan ott van ahol a többi kocsinál elöl a hütörács mögött csak 2 venti közötte 2 hütö!

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki az egész hogy 2 ventilátor van benne 1 elöl másik hátul. Elsö a klima hütö, a hátsó a vízhütö! Ha bekapcsolom a klimát akkor mind 2 ventilátor bekapcsol (elsö -hátsó).

Az egész ugyan ott van ahol a többi kocsinál elöl a hütörács mögött csak 2 venti közötte 2 hütö!

Ezt nem igazán értem :lol: Nálam klíma nincs, mégis két venti van. Egyik a hűtő bal oldalán hátul, a másik meg jobb oldalon elöl.

A bal oldalon van valami cucc, ahonnan a turbo szívja a levegőt.

Link to comment
Megosztás:

Enyém az Ecotec 2.0 DTL. Reggelente nekem is csak 80fok. 25km megyek vele. Délútán már 91körül mozog de még ez sem az üzemi hőmérséklete! 97fok volna. Délutánonként ha többet megyek vele el is éri azt. Csak klimával nem szereti a városi araszolást! akkor felmegy 100 fok fölé is. De szerintem a tiednek termosztát problémája van (mindig nyitva van) cseréld ki. Télen amit utálok hogy elmegyek vele 25 km-t és kb 60fokos a víz :S

A 97 fokot kicsit sokallom :lol:

Nálam a ventilátorok 90 foknál kapcsolnak be. Üzemmeleg állapotban 84 fokos a víz. Városban felmegy 85 fok fölé. 90-100as tempónál alatta marad, attól függ mennyire nyomom neki.

A fűtés egyébként alig pár km megtétele után már működik.

Link to comment
Megosztás:

A 97 fokot kicsit sokallom :lol:

Nálam a ventilátorok 90 foknál kapcsolnak be. Üzemmeleg állapotban 84 fokos a víz. Városban felmegy 85 fok fölé. 90-100as tempónál alatta marad, attól függ mennyire nyomom neki.

A fűtés egyébként alig pár km megtétele után már működik.

Többfajta hőgombát lehet kapni és van egy pár fok eltérés köztük. Üdv

Link to comment
Megosztás:

Többfajta hőgombát lehet kapni és van egy pár fok eltérés köztük. Üdv

Nekem is kb 85 körül szokot lenni az üzemi hőfok,városban vagy egyhelyben járatva fölmegy kicsivel 95 fölé,vagy ha klimát nyomatom neki akkor is. Szerintem egy hütőmosatás már az enyémre is ráférne, ha 95 fokosan leállítom erős szörcsögés hallható elől a hütő környékéről.

Link to comment
Megosztás:

A 97 fokot kicsit sokallom :lol:

Nálam a ventilátorok 90 foknál kapcsolnak be. Üzemmeleg állapotban 84 fokos a víz. Városban felmegy 85 fok fölé. 90-100as tempónál alatta marad, attól függ mennyire nyomom neki.

A fűtés egyébként alig pár km megtétele után már működik.

egy autoszerelönél néztük meg a gyári adatait. Onnan tudom hogy 97 fok az üzemi. 92 kapcsol venti 95 nyit a termosztát!

Link to comment
Megosztás:

egy autoszerelönél néztük meg a gyári adatait. Onnan tudom hogy 97 fok az üzemi. 92 kapcsol venti 95 nyit a termosztát!

Ha ez így lenne akkor ideális esetben üzemi hőfokon folyamatosan menne a ventillátor (ami szvsz hülyeség), vagy pedig sosem érné el az üzemi hőfokot, mivel a ventillátor már előbb bekapcsolna és mindig visszahűtené az ideális hőmérséklet alá. A ventillátor szvsz a túlmelegedés megelőzésére van, ilyenformán az üzemi hőfok elérése után kell kapcsolnia.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is kb 85 körül szokot lenni az üzemi hőfok,városban vagy egyhelyben járatva fölmegy kicsivel 95 fölé,vagy ha klimát nyomatom neki akkor is. Szerintem egy hütőmosatás már az enyémre is ráférne, ha 95 fokosan leállítom erős szörcsögés hallható elől a hütő környékéről.

Nyáron melegben, dugóban hosszasan ácsorogva sem ment fel 90 fok fölé a vízhőfokom. Pont 90-en állt. Ekkor már nyomult mindkét hűtőventilátor.

Link to comment
Megosztás:

Ha ez így lenne akkor ideális esetben üzemi hőfokon folyamatosan menne a ventillátor (ami szvsz hülyeség), vagy pedig sosem érné el az üzemi hőfokot, mivel a ventillátor már előbb bekapcsolna és mindig visszahűtené az ideális hőmérséklet alá. A ventillátor szvsz a túlmelegedés megelőzésére van, ilyenformán az üzemi hőfok elérése után kell kapcsolnia.

Pontosan így van. Nameg ha a víz 97 fokos, akkor a motor hűtött részei jóval 100 fok fölött vannak. Ami nem túl egészséges szerintem.

Link to comment
Megosztás:

egy autoszerelönél néztük meg a gyári adatait. Onnan tudom hogy 97 fok az üzemi. 92 kapcsol venti 95 nyit a termosztát!

Ameddig a termosztát nem nyit ki, addig tök feleslegesen kapcsol be a ventilátor. Hisz a zárt termosztát lezárja a vízkört a hűtő és a motor között. A ventilátorok meg a hűtőt hűtik, nem pedig a motort.

Link to comment
Megosztás:

Ameddig a termosztát nem nyit ki, addig tök feleslegesen kapcsol be a ventilátor. Hisz a zárt termosztát lezárja a vízkört a hűtő és a motor között. A ventilátorok meg a hűtőt hűtik, nem pedig a motort.

Biztos ugyvan. Nem értek hozzá de összintén nem is érdekel. Nekem akkor is akármit irtok 91 körül áll be ha nem nyomom neki. Ha pedig igen akkor 97 körül 100 alatt picivel a mutato és nem megy feljebb csak városban klimával. Akkor 100 fölé joval. Ez egy ilyen vas kitünö motoral. Szerelö se értette miért ilyen fent dolgozik de ez ilyen. vectra b1 1997 2000TD :lol:

Link to comment
Megosztás:

Pontosan így van. Nameg ha a víz 97 fokos, akkor a motor hűtött részei jóval 100 fok fölött vannak. Ami nem túl egészséges szerintem.

Belegondoltál mit írtál? Ha a víz 97 fokos akkor a motor hűtött részei sem lesznek érdembe melegebbek mert bármilyen meglepő a víz kering benne, és ha a hengerfejbe tekert hőfok jeladód 97 fokot mér, akkor a viz a hegerfej másik végébe is ilyen hőmérsékletű(persze ha nincs más műszsaki hiba). A homogénebb hőterhelés elérése végett nem csak a víz, hanem az olaj is melózik.

SZP

t .Teljesen egészséges. Vagy esetleg utána számoltál, hogy a bolokk oldala vagy az olaj milyen hőméréskletű??

Link to comment
Megosztás:

Belegondoltál mit írtál? Ha a víz 97 fokos akkor a motor hűtött részei sem lesznek érdembe melegebbek mert bármilyen meglepő a víz kering benne, és ha a hengerfejbe tekert hőfok jeladód 97 fokot mér, akkor a viz a hegerfej másik végébe is ilyen hőmérsékletű(persze ha nincs más műszsaki hiba). A homogénebb hőterhelés elérése végett nem csak a víz, hanem az olaj is melózik.

SZP

t .Teljesen egészséges. Vagy esetleg utána számoltál, hogy a bolokk oldala vagy az olaj milyen hőméréskletű??

Kérdés, hogy a hőfokmérő mit mér. A vízhőfokot, vagy a hengerfej hőfokot.

A hengerfej mindig melegebb, mint a víz. 5-10 fokkal biztos. Ez már csak a hőátadás elméletéből kiindulva is így van. Ha a két hőfok egyenlő lenne, akkor nem lenne hőátadás.

Link to comment
Megosztás:

Kérdés, hogy a hőfokmérő mit mér. A vízhőfokot, vagy a hengerfej hőfokot.

A hengerfej mindig melegebb, mint a víz. 5-10 fokkal biztos. Ez már csak a hőátadás elméletéből kiindulva is így van. Ha a két hőfok egyenlő lenne, akkor nem lenne hőátadás.

Akkor mégis csak egészséges hogy bizonyos részek 100 fok felett vannak??

Kezdelek nem érteni!

Link to comment
Megosztás:

Akkor mégis csak egészséges hogy bizonyos részek 100 fok felett vannak??

Kezdelek nem érteni!

Miért? Szerintem teljesen érthető a gondolatmenetem. Ha a vízhőfok 83-85ön áll, és kb 10-15 fok különbséget veszünk (valójában nemtudom mennyi) akkor az még mindig csak 100 fok a hengerfej környékén, míg ha 97 a víz, akkor 112ről beszélünk. Nem mindegy :lol:

De inkább zárjuk le ezt a vitát, nem vezet sehova. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Belegondoltál mit írtál? Ha a víz 97 fokos akkor a motor hűtött részei sem lesznek érdembe melegebbek mert bármilyen meglepő a víz kering benne, és ha a hengerfejbe tekert hőfok jeladód 97 fokot mér, akkor a viz a hegerfej másik végébe is ilyen hőmérsékletű(persze ha nincs más műszsaki hiba). A homogénebb hőterhelés elérése végett nem csak a víz, hanem az olaj is melózik.

SZP

t .Teljesen egészséges. Vagy esetleg utána számoltál, hogy a bolokk oldala vagy az olaj milyen hőméréskletű??

Ha mindn jól megy sikerült megoldani a melegen nehezen beindulós problémát.Egy opelszervízben bemérték az aksimat azt mondták,hogy kuka, rakjak bele másikat. és valóban egy másik aksival 95 fokos motorhömérsékletnél is könnyen beröffen.

Azon csodálkozom,hogy már szuzuki szervízben(egy ismerős) is mérték (terhelővillával) az aksit és ott azt mondták,hogy teljesen jó.

Link to comment
Megosztás:

Ha mindn jól megy sikerült megoldani a melegen nehezen beindulós problémát.Egy opelszervízben bemérték az aksimat azt mondták,hogy kuka, rakjak bele másikat. és valóban egy másik aksival 95 fokos motorhömérsékletnél is könnyen beröffen.

Azon csodálkozom,hogy már szuzuki szervízben(egy ismerős) is mérték (terhelővillával) az aksit és ott azt mondták,hogy teljesen jó.

Akkor már nem csak nekem van a vizem fent 90fok fölött :lol: Eddig te vagy az elsö akinek ezt eléri :lol: Mindenkinek 90 fok a vége :lol: Lehet az övék benzines??? Ezek meg DIESEL és azért??? Nem értem...

Link to comment
Megosztás:

Akkor már nem csak nekem van a vizem fent 90fok fölött :lol: Eddig te vagy az elsö akinek ezt eléri :lol: Mindenkinek 90 fok a vége :lol: Lehet az övék benzines??? Ezek meg DIESEL és azért??? Nem értem...

Áhh... dugóban, városban gyorsít-megáll-gyorsít-megáll stílusban óra szerint nekem is simán felmegy 98-fokra, és onnan szépen visszahűt. X20XEV.

Link to comment
Megosztás:

Valaki meg tudja mondani milyen kocsinak a turboja passzol a Vectra B-hez??? (Ecotec) 15-s a gyári. Én minimum 17 szeretnék! Kisebb átalakítással, de ne kerüljön sokba az átalakítás ha mégis muszáj. Valami változógeometriás turbora gondolok 17min.-20 a max! Meg tudja valaki mondani mi a külömbség egy DTH/DTL között???? hengerfej? DTH16/DTL8szelepes vagy micsoda??? Mert ugyan az a motor, ugyan az a turbo. De a DTH101/DTL82 Le.

Link to comment
Megosztás:

Áhh... dugóban, városban gyorsít-megáll-gyorsít-megáll stílusban óra szerint nekem is simán felmegy 98-fokra, és onnan szépen visszahűt. X20XEV.

Klimával nekem városban még 100 fölé is joval szal ott nem használom :S De városon kivül 110-120km/h-val elözgetés-padlogáz mert nem nagyon megy klimával igen visszafolytja a motort 97 körül beáll onnan sehova ha csak nem lassítok le 60-70-re. akkor visszahül kb 94-95-ig....

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Szeretnék egy kis segítséget!

Van egy 96-os 1.6 16v X16XEL vectrám!

Beindítom az autot jár a motor emelt fordulaton ugye mert hideg még, és ha kicsit hozzányulok a gázpedálhoz vagy nem is nyúlok hozzá hanem várok kicsit, akkor 15-30mp mulva elindul fölfelé a fordulatszáma a motornak és ha nem állítom le a kulccsal akkor megse áll a pirosig! :lol:

Valaki segíjjen lécci! Mi lehet a problem?

EGR-t és alapjárati motort kivettem és megtakarítottam de semmi hatás! Egyébként azért került szétszedésre, mert motorcheck lámpám kigyulladt és ki lett olvastatva és az EGR-t dobta hibának!

Előre is köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Áhh... dugóban, városban gyorsít-megáll-gyorsít-megáll stílusban óra szerint nekem is simán felmegy 98-fokra, és onnan szépen visszahűt. X20XEV.

Nekem csak 90 ig ment fel nyáron, dugóban. Ott bekapcsolt a ventilátor, és tartotta 90 fokon, onnan el nem mozdult felfelé. Később, mikor lehetett rendesen haladni, visszahűlt a szokásos 85 fokra. 1.7 Isuzu diesel... Ilyenkor már teljesen nyitva van a termosztát, a teljes vízkör részt vesz a motor hűtésében.

Ezért is gondolom, hogy bár lassan melegszik fel a víz, nincs termosztát problémám. Mivel teljes vízkörrel sem megy fel 90 fölé a hőmérsékletem. Szerintem csak egyszerűen jól el van találva a hűtés. Isuzu motorosoknak ami a tapasztalata?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.