Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Oh igen, már én is október óta szedem kifelé a klímahűtő ventit... :lol:

Az nem gáz.Csak le kell szedni hozzá a hűtőmaszkot meg a lökhárítót, meg ki kell picit buktatni a hűtőt.Ja, meg egybe van csavarozva a klímahűtővel meg a vízhűtővel.Nem bonyolult! :)

Link to comment
Megosztás:

Helló!!!

Na megvolt a vízpumpa csere,amit múltkor kihagytam.Nem értem miért kell 60 ezernél kicserélni,anno az f astrámon 120at simán elment.Lehet az új hosszbordásszíj spanoló tett be neki.Elkezdett csepegni.Egyedül 2 és fél óra alatt sikerült megoldanom.Ha valakinek v6-ba ilyenbe kell segíteni nyugodtan szóljon.:lol:

Link to comment
Megosztás:

Helló!!!

Na megvolt a vízpumpa csere,amit múltkor kihagytam.Nem értem miért kell 60 ezernél kicserélni,anno az f astrámon 120at simán elment.Lehet az új hosszbordásszíj spanoló tett be neki.Elkezdett csepegni.Egyedül 2 és fél óra alatt sikerült megoldanom.Ha valakinek v6-ba ilyenbe kell segíteni nyugodtan szóljon.:lol:

Akkor Te szerencsésebb voltál, nekem anno minden előjel nélkül elkezdett kalimpálni a tengelye, elég izgalmas volt így hazáig a még hátralévő 3Km-t megtenni. De kibírta! :)

Link to comment
Megosztás:

Én már kétszer cseréltem,és most jön a harmadik sajna. Első ugye megvételnél,második 60 ezernél,de direkt át néztem mindent amit kiszedtünk belőle,és semmi baja nem volt semminek így látszatra. Még vígan el ment volna szerintem vagy húszezret!Igaz minőségi cuccot tettem bele mindig mindenből. Most van még kb 11 ezer a hatvanig. De lehet kicsit tovább hagyom most. Ugye recesszió van itt is ;)

Én megvettem a vectrát és kicseréltettem a full vezérlést, olajat egyből :lol:

Kadett 1.3S motorban szétment a vízpumpám, így lett 3 lyuk a blokkon, keresztül is lehet látni.... szerintem a többi nem érdekes elemezni sem :)

Link to comment
Megosztás:

Én már kétszer cseréltem,és most jön a harmadik sajna. Első ugye megvételnél,második 60 ezernél,de direkt át néztem mindent amit kiszedtünk belőle,és semmi baja nem volt semminek így látszatra. Még vígan el ment volna szerintem vagy húszezret!Igaz minőségi cuccot tettem bele mindig mindenből. Most van még kb 11 ezer a hatvanig. De lehet kicsit tovább hagyom most. Ugye recesszió van itt is :lol:

Nem célszerű újra ráfeszíteni.

Link to comment
Megosztás:

Az nem gáz.Csak le kell szedni hozzá a hűtőmaszkot meg a lökhárítót, meg ki kell picit buktatni a hűtőt.Ja, meg egybe van csavarozva a klímahűtővel meg a vízhűtővel.Nem bonyolult! :lol:

Na igen, csak kicsit huzatos a csillaggarázs, aztán azért is "tart" ilyen sokáig.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Egy marha nagy problémám van és a segítségetekre lenne szükségem. van egy 98as 2.5 ös tuningolt b vectrám aminek nagyon de nagyon szét van a váltója. jelenleg kint élek angliában de nemsokára megyek haza és innen vinnék váltót. már sok b vectrában láttam 6os váltót de azt hiszem mind f28as volt. az lenne a kérdésem, hogy csak az f28ast lehet összehozni ezzel a motorral vagy van más újabb 6os váltó is ami passszol ehhez a motorhoz? idekint van minden f40es m32 meg ezer más. valakinek ötlete vagy tapasztalata, hogy mondjuk igen a 2004es 1.9 cdti váltó jó vagy a 2003as 2.0 turbósé szuper vagy valami hasonló. a jelenlegi kuplungom olajos nem bowdenes a váltóm pedig rudazatos de ezt lehet cserélni. előre is köszönöm a segítséget. Zsolt

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! És Segítsééég!

Frissen regisztrált tag vagyok Miskolcról. Üdvözlök mindenkit.

Többször böngésztem már a fórumot, és csak pozitív dolgokat említhetnék az itt lévő felhasználókról.

Bő egy éve sikerült vennünk egy komolyabb autót a nagykorú kocka lada mellé.

98-as X16XEL sedan.

Beleszerettünk. Eddig nem is hagyott minket cserben, egészen a mai napig...

Tegnap beálltam vele a garázsba, ma pedig nem indul be.

Ha ráadom a gyújtást (még nem indítózok) akkor egy relé a motortérben behúz, majd elenged. Ezt eddig nem figyeltem. Nem tudom csinálta-e.

A motorhiba lámpa égve marad, és hiába fordítom tovább a kulcsot (a biztosítékoknál most egy egészen kicsi relé hang) nem csinál semmit.

A feszültséget néztem az akksin: 12,5V Lámpák világítanak, el.ablak is le föl működik.

Segítsetek légyszi, merre keressem a hibát!

Ezt ki lehet villogtatni? Ezen melyik pontokat kell összezárni a villogtatáshoz?

Az a reléhang amelyik elég nagy erővel behúz és elenged egy nagy aluszerkentyű felől jön. Ebbe mennek bele a fékcsövek is, illetve van alatta egy lapos alutömb bal kerék felől egy hosszúkás csatlakozóval. Nem tudom eldönteni melyikből jön.

Előjelek: kb. 2-3 hete a rádió kormánytekerés közben néha csatornát vált. Ez eddig nem fordult elő. Viszont tegnap már percenként eladta...

Sajnos csak egy db kulcsot kaptunk, ezért nem tudom másikkal kipróbálni.

Előre is köszönöm ha tudtok segíteni.

UI.: Ha valamit szokatlanul vagy rosszul teszek szóljatok légyszi, mert sosem írtam még fórumra..

Link to comment
Megosztás:

De nem is teker az önindító ha a kulcsot elforgatod?Ez a rádió dolog elég érdekes,ilyet még nem hallottam.Ami relé hangot hallhatsz az szerintem az abs felől jöhet.(már ahogy leírtad).Hibakód villogtatás leírást meg a teljes hibakód táblázatot el tudom neked küldeni privátban ha kell.

Sziasztok! És Segítsééég!

Frissen regisztrált tag vagyok Miskolcról. Üdvözlök mindenkit.

Többször böngésztem már a fórumot, és csak pozitív dolgokat említhetnék az itt lévő felhasználókról.

Bő egy éve sikerült vennünk egy komolyabb autót a nagykorú kocka lada mellé.

98-as X16XEL sedan.

Beleszerettünk. Eddig nem is hagyott minket cserben, egészen a mai napig...

Tegnap beálltam vele a garázsba, ma pedig nem indul be.

Ha ráadom a gyújtást (még nem indítózok) akkor egy relé a motortérben behúz, majd elenged. Ezt eddig nem figyeltem. Nem tudom csinálta-e.

A motorhiba lámpa égve marad, és hiába fordítom tovább a kulcsot (a biztosítékoknál most egy egészen kicsi relé hang) nem csinál semmit.

A feszültséget néztem az akksin: 12,5V Lámpák világítanak, el.ablak is le föl működik.

Segítsetek légyszi, merre keressem a hibát!

Ezt ki lehet villogtatni? Ezen melyik pontokat kell összezárni a villogtatáshoz?

Az a reléhang amelyik elég nagy erővel behúz és elenged egy nagy aluszerkentyű felől jön. Ebbe mennek bele a fékcsövek is, illetve van alatta egy lapos alutömb bal kerék felől egy hosszúkás csatlakozóval. Nem tudom eldönteni melyikből jön.

Előjelek: kb. 2-3 hete a rádió kormánytekerés közben néha csatornát vált. Ez eddig nem fordult elő. Viszont tegnap már percenként eladta...

Sajnos csak egy db kulcsot kaptunk, ezért nem tudom másikkal kipróbálni.

Előre is köszönöm ha tudtok segíteni.

UI.: Ha valamit szokatlanul vagy rosszul teszek szóljatok légyszi, mert sosem írtam még fórumra..

Link to comment
Megosztás:

De nem is teker az önindító ha a kulcsot elforgatod?Ez a rádió dolog elég érdekes,ilyet még nem hallottam.Ami relé hangot hallhatsz az szerintem az abs felől jöhet.(már ahogy leírtad).Hibakód villogtatás leírást meg a teljes hibakód táblázatot el tudom neked küldeni privátban ha kell.

Gyújtás ráadásakor az AC relé kapcsol, feltolja a nyomást a rendszerben.Mikor indítasz, kapcsolja az injektorhidat ill. mivel nyomásvesztés lesz, tolja tovább az AC relét.A magnó dolog inkább v.mi kontakt dologra utalhat.

Ez a 0335-ös kód mit jelenthet?Amúgy én is szívesen venném a hibakód táblázatot, mert nekem sincs meg.lospontistvankukacgémélpontcom-ra légyszi és előre is nagyon köszönöm! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Igen tudom hogy az ac relé is kattan,de nem akartam szegényt bekavarni mert akkor elkezdi hallgatni a sok kattogást. :lol:

Küldöm a táblázatot.

Gyújtás ráadásakor az AC relé kapcsol, feltolja a nyomást a rendszerben.Mikor indítasz, kapcsolja az injektorhidat ill. mivel nyomásvesztés lesz, tolja tovább az AC relét.A magnó dolog inkább v.mi kontakt dologra utalhat.

Ez a 0335-ös kód mit jelenthet?Amúgy én is szívesen venném a hibakód táblázatot, mert nekem sincs meg.lospontistvankukacgémélpontcom-ra légyszi és előre is nagyon köszönöm! :)

Link to comment
Megosztás:

kivillogtattam. 0335 - a motor nem forog:

A közben mailben megkapott hibakód tábla szerint:

P0335=Főtengelyhelyzet-jeladó funkció-rendellenesség

Ötlet szinten érdemes lenne lehúzni róla a csatit, mert akkor bár vészüzemre áll át, máshonnan fogja a jelet levenni.Elvileg.

Link to comment
Megosztás:

A közben mailben megkapott hibakód tábla szerint:

P0335=Főtengelyhelyzet-jeladó funkció-rendellenesség

Ötlet szinten érdemes lenne lehúzni róla a csatit, mert akkor bár vészüzemre áll át, máshonnan fogja a jelet levenni.Elvileg.

A főtengely jeladót hol keressem? Azzal azt érjük el, hogy más kódot is hajlandó lesz villogni?

Szóval indítás helyett nem húz az önindító mágnese sem, és nem forog az indító motor sem és nem halványulnak a fények.

Semmit sem csinál. Kivéve a pici relét ami a biztosítékok mellett húz be a bal lábamnál. Gondolom ez húzná az önindító mágnesét.

Egész nap ezen járt a fejem és az az érzésem, hogy letilt valamiért. De akkor a pici reléhang nem lenne miközben fordítom tovább a kulcsot. Vagy igen?

Ha letilt pl.: Immobilizer, akkor az hol kapcsol le?

Kéne egy jófajta villanyos rajz.

Nem kellene hallanom ahogyan az üzemanyag szivattyú felnyomja a rendszert?

Régen volt szerencsém egy Ford Orionhoz. Azon ez kifejezetten hallatszott. Az igazság az, hogy a párom jár a vecivel és én ritkán ülök bele. Szóval nem nagyon van bennem az indítás során jelentkező neszek sora.

Kimegyek és megmérem az önindító behúzó mágnesén a feszt indításkor. Mert, ha nem letilt akkor csak ez lehet a baj.

Szólok ha megvan. Addig is köszi a tovább gondolást.

István

Link to comment
Megosztás:

A közben mailben megkapott hibakód tábla szerint:

P0335=Főtengelyhelyzet-jeladó funkció-rendellenesség

Ötlet szinten érdemes lenne lehúzni róla a csatit, mert akkor bár vészüzemre áll át, máshonnan fogja a jelet levenni.Elvileg.

Lehet rosszul gondolom, de sztem meg ha lehúzod erről a jeladóról a csatit, el sem fog indulni (legalábbis a Calibra nem indult), mivel ennek a jeladónak a jeleiből tudja az ECU hogy most éppen melyik henger van felső holtponton, azaz melyik hengerben kell épp szikrát adni...

Link to comment
Megosztás:

Lehet rosszul gondolom, de sztem meg ha lehúzod erről a jeladóról a csatit, el sem fog indulni (legalábbis a Calibra nem indult), mivel ennek a jeladónak a jeleiből tudja az ECU hogy most éppen melyik henger van felső holtponton, azaz melyik hengerben kell épp szikrát adni...

16V-nél van vez.műtengely jeladó is.Onnan is le tudja elvileg venni a jelet.

szerk.

Nekem akkor állt meg az X16XEL Astra F mint a szög, mikor elszállt a rendszerbiztim, egy toronymerevítőn kidörzsölődött vezeték miatt.Na akkor még a Check control sem világított, de nem is indult.

Link to comment
Megosztás:

Kimegyek és megmérem az önindító behúzó mágnesén a feszt indításkor. Mert, ha nem letilt akkor csak ez lehet a baj.

Szólok ha megvan. Addig is köszi a tovább gondolást.

István

Megoldódott.

Bekönyörögtem magam egyik szomszédom aknájára, mert sehogy sem fértem hozzá. (Majdnem a kádból ugrasztottam ki.)

Megnéztem a feszt, és ott volt a behúzó mágnesen. Az ő ötlete volt, hogy ütögessük meg egy kicsit ÉÉÉS beindult.

Ezután többször próbáltam, mindannyiszor beindult.

Mindenképpen kell vennem új behúzómágnest gondolom.

Van erről tapasztalatotok? Vagy csak ki kell tisztítani?

Van valami ötletetek arra, hogyan lehetne jobban hozzáférni az önindítóhoz? Biztosan van valami trükkje.

Baromira útban van a féltengely, meg a kipufogó.

Mindenkinek köszönöm a hozzászólást és az együtt gondolkodást.

Link to comment
Megosztás:

Megoldódott.

Van valami ötletetek arra, hogyan lehetne jobban hozzáférni az önindítóhoz? Biztosan van valami trükkje.

Baromira útban van a féltengely, meg a kipufogó.

Alulról kell műteni.Ez ettől szép.A felső csavarhoz élmény hozzá férni.Tigránál volt szerencsém, csak akna nélkül, udvaron, felbakolva.

Link to comment
Megosztás:

Alulról kell műteni.Ez ettől szép.A felső csavarhoz élmény hozzá férni.Tigránál volt szerencsém, csak akna nélkül, udvaron, felbakolva.

Köszi.

Azóta is indul rendesen, de nem merem így hagyni. Csak kicseréljük.

Ma délután nekilátunk.

Szorítsatok... :)

De ne a csavarnak!... :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.