Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Hidraulikus a kuplung.

Az X16XEL-nél is ?+ további aggályom, hogy az, az X18XE ill. az X20XEV is nagyblokkos.Az X16XEl nem.Tehát a váltó felfogatása, a kuplungharang, és a lendkerék is más.Tehát az F15 helyére nem fog felmenni az F18, és fordítva is igaz.Azt viszont el tudom képzelni, hogy a váltó belseje, ott is leginkább a csoporttengely helyet cserél.De utóbbi csak elméleti síkon, lévén nem makkoztam még váltókkal.De olyannal beszéltem már aki igen.Így lett az F18 belsejében F20 cuccos.

Link to comment
Megosztás:

Ma volt a ventillátorok thermokapcsolóinak a cseréje. "Könnyen" ment, csak a szervószivattyút kellett kiszedni. Cseréltem termosztátot is. Eredmény: régivel óra szerint lassan felment kb. 82 fokra, majd ott megállt. Megállás után gyorsan kúszott felfelé. Az újjal felmegy kb. 90fokra, majd nyitás után visszaesik 80 fölé. Aztán visszamegy kb. 88-ra és ott áll stabilan. Megállás után pedig nem rohan felfelé. Ja és most a drágább termosztátot vettem és fele annyira nem ingadozik a hőfokom. :D

Ha a szervoszivattyút kiszerelted, utánna csak vissza kellett szerelni, rá a csöveket és mehet? Nem kell légteleníteni, vagy ilyesmi?

Link to comment
Megosztás:

Az X16XEL-nél is ?+ további aggályom, hogy az, az X18XE ill. az X20XEV is nagyblokkos.Az X16XEl nem.Tehát a váltó felfogatása, a kuplungharang, és a lendkerék is más.Tehát az F15 helyére nem fog felmenni az F18, és fordítva is igaz.Azt viszont el tudom képzelni, hogy a váltó belseje, ott is leginkább a csoporttengely helyet cserél.De utóbbi csak elméleti síkon, lévén nem makkoztam még váltókkal.De olyannal beszéltem már aki igen.Így lett az F18 belsejében F20 cuccos.

B Vekiben az F15 nél is hidraulikus, ha minden igaz.

De ettől függetlenül igazad lehet.

Link to comment
Megosztás:

Ha a szervoszivattyút kiszerelted, utánna csak vissza kellett szerelni, rá a csöveket és mehet? Nem kell légteleníteni, vagy ilyesmi?

Úgy kell légteleníteni, hogy motor beindít, kicsit várni kell, majd szép lassan az egyik majd a másik irányba csutkóra kitekerni. Így saját magától kidolgozza a levegőt.

Link to comment
Megosztás:

Ma ugyanaz a móka játszódott el velem mint máskor ilyen kánikulában: Klíma megy városból csigamódra ki 90-98 cels ingadozunk. Ki az M0-ra, 101 de visszahülünk 97-re. Lejövök a nullásról 100-ról fel a piros alá, utána visszahül 100 alá. Parkolónkba való beálláskor szintén piros alá de visszahűltünk 97-re. Nem hiszem, hogy ez normális, és hogy jót tesz a kocsinak ( X18XE caravan ). Mit kéne cserélnem hőgombát termosztátot? A ventifokozatok kapcsolnak rendesen, és szerintem a termosztát is. Javasoljatok valamit.

Link to comment
Megosztás:

Ma ugyanaz a móka játszódott el velem mint máskor ilyen kánikulában: Klíma megy városból csigamódra ki 90-98 cels ingadozunk. Ki az M0-ra, 101 de visszahülünk 97-re. Lejövök a nullásról 100-ról fel a piros alá, utána visszahül 100 alá. Parkolónkba való beálláskor szintén piros alá de visszahűltünk 97-re. Nem hiszem, hogy ez normális, és hogy jót tesz a kocsinak ( X18XE caravan ). Mit kéne cserélnem hőgombát termosztátot? A ventifokozatok kapcsolnak rendesen, és szerintem a termosztát is. Javasoljatok valamit.

Tudom, nem nyugtat meg, de én azt sem tudom hogy működik-e a ventim, mert még nem hallottam működni. Egyszer sem ment 90fok fölé.

Link to comment
Megosztás:

Ma ugyanaz a móka játszódott el velem mint máskor ilyen kánikulában: Klíma megy városból csigamódra ki 90-98 cels ingadozunk. Ki az M0-ra, 101 de visszahülünk 97-re. Lejövök a nullásról 100-ról fel a piros alá, utána visszahül 100 alá. Parkolónkba való beálláskor szintén piros alá de visszahűltünk 97-re. Nem hiszem, hogy ez normális, és hogy jót tesz a kocsinak ( X18XE caravan ). Mit kéne cserélnem hőgombát termosztátot? A ventifokozatok kapcsolnak rendesen, és szerintem a termosztát is. Javasoljatok valamit.

Hőgomba, műszerfal ellenállás.....ilyenek....

Link to comment
Megosztás:

És mi van ha a vízpumpa vízszállítása nem megfelelő? Vezérműszíj és görgő cserekor volt cserélve valami olasz gyártmány ( Meteor/Trost-os )

Egy ismim járt érdekesen.Astra F C14NZ.nem régen vette, de mennie kellett ki németbe melózni.Sopronnál a hőfok 100nál volt.Vissza fordult.

Itthon termosztát csere, hűtő feltölt, elindul.M0-án Bp. alatt hőfok megint 100on+elszakadt az ékszíja, töltés kaput, akksi lemerült.Éjszaka hazahúz, szerelő megnéz, hűtő kiszed, átmos, ékszíjból új felrak, de a srác már nem mert neki indulni újra, inkább kiment hawerrel.A másikat pedig megkérte, hogy tesztelje a gépet.Ott hőfok okés, még forszírozva is, víz nem rotyog.Elvisz szerelőhöz, ott is nyúzás, biztonság kedvéért új termosztát bele, hőgombák csere, semmi.

Rásötétedett, elindult haza, világítás felkapcs. és rövid időn belül vízhőfok 100!Motortér felnyit, venti megy, kutya baja, nem rotyog, vízhőfok 110!Szerelőhöz vissza, közben világítás lekapcs, és vizhőfok beáll 90re fél pill. alatt.Mindenki röhög! :D

A lényeg lényege, hogy műszerfalcserés volt a gép, az új műszeregységben a vízhőfokban egy ellenállás elfáradt, túlfeszt kapott mikor ráadták a világítást, és ez okozta a magas vízhőfok jelenségét.

Szóval eredeti műszerfal vissza, és a gép azóta is jó, motorhőfok jó.

A tulaj mikor ezt megtudta, kis híján felgyújtotta az autót.

Link to comment
Megosztás:

Jahjah első körben alapjárati moci és fojtószelep tisztitás, de pár szerszámmal, benzinnel és féktisztóval házilag is könnyen kivitelezhető. Nem kell hozzá szerelő.

ez megtörtént 3 hete, eddig tökéletesen működött, ma viszont minden visszaváltásnál (kuplung be alapjáratra vissza) leállt megint. Légszűrőnek, levegőellátásnak lehet hozzá köze? Vagy ilyenkor jön az hogy alapjárati motor csere? Árba húzós az ilyen?

Link to comment
Megosztás:

ez megtörtént 3 hete, eddig tökéletesen működött, ma viszont minden visszaváltásnál (kuplung be alapjáratra vissza) leállt megint. Légszűrőnek, levegőellátásnak lehet hozzá köze? Vagy ilyenkor jön az hogy alapjárati motor csere? Árba húzós az ilyen?

Ha nem dobál rá csekkendzsint, akkor azért én még megpróbálkoznék 1 egr tisztítással ( nekem is volt 1 hónapja ilyen problémám én megcsináltam a folytszelep,alapjárati,egr tisztításokat: nem tudom melyiktől de megszünt a probléma), valamint megnézném a vákuumcsöveket. Mondjuk ha megnézed akkor akkár ki is cserélheted: szeretnek elöregedni.

Link to comment
Megosztás:

Megválnék használt vízhűtőmtől egyetlen hibája, hogy a hőgombák hűtőben lévő egyik ellenanyája nincs a helyén rögzítve, ezért ki kell halászni 1 dróttal a hűtő aljából és kis ragasztóval a helyére rögzíteni ( úgyis csak addig kell míg a helyére nem kerül a hőgomba ). Tiszta, nem vízköves. Az autót 2 éve vettem de mivel tudom, hogy az előző tulajnál törve volt az eleje ezért a hűtő sem lehet túl öreg. Mivel ma készen kellett lennie a szekérnek ezért 1 új hűtőt kellett vennem ( egyébként csak hőgombákat akartam cserélni ) Az új ára kisker 40 ( én 30ér szereztem), a használtat 10e-ért adom ha kell valakinek. Motor X18XE

Link to comment
Megosztás:

Ha nem dobál rá csekkendzsint, akkor azért én még megpróbálkoznék 1 egr tisztítással ( nekem is volt 1 hónapja ilyen problémám én megcsináltam a folytszelep,alapjárati,egr tisztításokat: nem tudom melyiktől de megszünt a probléma), valamint megnézném a vákuumcsöveket. Mondjuk ha megnézed akkor akkár ki is cserélheted: szeretnek elöregedni.

ma hazafelé észrevettem (szerintem eddig nem csinálta) hogy alapjárat körül felvillan a motorvisszajelző lámpa, de nem hagyom lefulladni akkor 2-3 mp múlva eltűnik. Ha lefullad világít de indításkor eltünik.itt már nem lesz elég a tisztítás gondolom... szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

ma hazafelé észrevettem (szerintem eddig nem csinálta) hogy alapjárat körül felvillan a motorvisszajelző lámpa, de nem hagyom lefulladni akkor 2-3 mp múlva eltűnik. Ha lefullad világít de indításkor eltünik.itt már nem lesz elég a tisztítás gondolom... szerintetek?

Jó eséllyel tárolta a hibát, szóval villogtasd ki.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap nekem is kigyulladt a motorjelző lámpa. :rolleyes: Jöttem hazafelé, szinte végig klíma, hajtani nem hajtottam a gépet, mert nagy volt a forgalom Balaton felé. Aztán egyszer csak kigyulladt. Később megálltam, majd kb 10 percet állt a kocsi, és mikor újra beindítottam már nem maradt égve a lámpa.

Itt csopakon 4000Ft-ért olvasnak ki az Opel szervizben hibakódot. Az sok?

Link to comment
Megosztás:

Tegnap nekem is kigyulladt a motorjelző lámpa. :rolleyes: Jöttem hazafelé, szinte végig klíma, hajtani nem hajtottam a gépet, mert nagy volt a forgalom Balaton felé. Aztán egyszer csak kigyulladt. Később megálltam, majd kb 10 percet állt a kocsi, és mikor újra beindítottam már nem maradt égve a lámpa.

Itt csopakon 4000Ft-ért olvasnak ki az Opel szervizben hibakódot. Az sok?

Közben el is mentem kiolvastatni, mert rájöttem hogy holnap viszem szerelőhöz amúgyis átnézetni/átnézni a kocsit, és akkor már azt is megoldjuk amit a Tech2 olvasott ki.

Konkrétan csak az EGR szelepre panaszkodott, a srác ott üresben megpörgette a gépet, és az ideiglenesen megoldotta a problémát.

Hmm, az volna a baj, hogy túl "dízelesen vezetem" az autót? Vagyis néha úgy közlekedem, hogy a fordulatszám 2000 körül van, illetve alatta.

A szervízben az EGR szelep kitisztítását javasolták, holnap ezt meg is ejtjük. Valaki tudna írni egy gyors "how-to"-t? Hogy kell kiszedni, mire kell odafigyelni, stb... Köszönöm előre is a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Meg tudnád mondani pontosan hova kell dugnom? illetve hogy gyujtás kell vagy be is kell indítani? Köszi

Ha gépre kötöd,akkor a kéziféknél található műanyagot kell kipattintani és ott van a csatlakozó!Gyújtásra kell tenni szerintem

mert nálam csak akkor érzékelte a gép hogy valami csatlakozott!Bár még egy szerelő gépe sem tudott kommunikálni az autómmal!

Nem igazán beszédes... :rolleyes: Régebben warwolf írta hogy az enyémet nem lehet kivillogtatni,pedig mennyivel egyszerűbb lenne...

Marad az Opel szervíz...

Link to comment
Megosztás:

Ha gépre kötöd,akkor a kéziféknél található műanyagot kell kipattintani és ott van a csatlakozó!Gyújtásra kell tenni szerintem

mert nálam csak akkor érzékelte a gép hogy valami csatlakozott!Bár még egy szerelő gépe sem tudott kommunikálni az autómmal!

Nem igazán beszédes... :rolleyes: Régebben warwolf írta hogy az enyémet nem lehet kivillogtatni,pedig mennyivel egyszerűbb lenne...

Marad az Opel szervíz...

Inkább örülj neki, hogy nincs a motorunkban az a sokféle elektronikus szarság, ami elromolhat...

Link to comment
Megosztás:

Inkább örülj neki, hogy nincs a motorunkban az a sokféle elektronikus szarság, ami elromolhat...

<_< :rolleyes: Én is néha csak olvasgatom hogy EGR,AGR hibák stb!Fogalmam sincs miről van szó és bele sem akarok bonyolódni!

Azért annak örülnék ha találnék valakit,akinek a gépével kommunikál az autóm!Kicsit drága az Opel szervíz!Ilyenkor jól jönne a fentebb írt dolog!

Link to comment
Megosztás:

-_- :rolleyes: Én is néha csak olvasgatom hogy EGR,AGR hibák stb!Fogalmam sincs miről van szó és bele sem akarok bonyolódni!

Azért annak örülnék ha találnék valakit,akinek a gépével kommunikál az autóm!Kicsit drága az Opel szervíz!Ilyenkor jól jönne a fentebb írt dolog!

Hehe, anno amikor még 1.5 Tdi Isuu Kadettom volt, mondta tesóm a motorra, hogy egy rakás izé, mert túl sok meghibásodási lehetősége van. Jaaaa, kérem, aki 1,6 D-vel jár, annak bonyolult az Isuzu. :D Mindezek mellett 4,5 év alatt mindenre kellett költeni, csak a motorra nem, csak persze olajcsere, szűrők. Hopp, pardon, egyszer kellett izzítógyertya sort, meg porlasztócsúcsokat cserélni benne. Na de utána T.bányánál az M1-en a legmeredekebb helyen vitte a 160-at felfele! Óra szerint.... <_<

Ha nem lennék elkényelmesedve, és nem szoktam volna hozzá a 136 lóhoz, szívesen beszállnék egy 1.7-es Isuzus Vectrába, jó gépek azok, világból kimennek.

Link to comment
Megosztás:

Ha gépre kötöd,akkor a kéziféknél található műanyagot kell kipattintani és ott van a csatlakozó!Gyújtásra kell tenni szerintem

mert nálam csak akkor érzékelte a gép hogy valami csatlakozott!Bár még egy szerelő gépe sem tudott kommunikálni az autómmal!

Nem igazán beszédes... :rolleyes: Régebben warwolf írta hogy az enyémet nem lehet kivillogtatni,pedig mennyivel egyszerűbb lenne...

Marad az Opel szervíz...

Nem gépre kötöm, ki akarom villogtatni. valami áramkört kell zárni hozzá a biztosítéktáblánál(?) de nem tudom pontosan hol.

Link to comment
Megosztás:

Hehe, anno amikor még 1.5 Tdi Isuu Kadettom volt, mondta tesóm a motorra, hogy egy rakás izé, mert túl sok meghibásodási lehetősége van. Jaaaa, kérem, aki 1,6 D-vel jár, annak bonyolult az Isuzu. <_< Mindezek mellett 4,5 év alatt mindenre kellett költeni, csak a motorra nem, csak persze olajcsere, szűrők. Hopp, pardon, egyszer kellett izzítógyertya sort, meg porlasztócsúcsokat cserélni benne. Na de utána T.bányánál az M1-en a legmeredekebb helyen vitte a 160-at felfele! Óra szerint.... :rolleyes:

Ha nem lennék elkényelmesedve, és nem szoktam volna hozzá a 136 lóhoz, szívesen beszállnék egy 1.7-es Isuzus Vectrába, jó gépek azok, világból kimennek.

A motorját sokan dicsérik és szerencsére még nekem sem volt bajom vele!Próbálok odafigyelni a rendszeres karbantartásra,de

a futóműről,karosszériáról inkább nem írnék...nincs meg olyan rég óta az autó hogy csak rosszat írjak róla!

Link to comment
Megosztás:

Nem gépre kötöm, ki akarom villogtatni. valami áramkört kell zárni hozzá a biztosítéktáblánál(?) de nem tudom pontosan hol.

Hibakód kiolvasás:

A motordiagnosztikai hibakódokat ki lehet villogtatni. Az OBD2 szervizcsatlakozón, /16 pólusú, a kézifék alatti burkolat alatt van egy védősapkában/ az 5-6 érintkezőket kell összezárni egy dróttal és bekapcsolni a gyújtást.

Melyik az 5 és 6 pont? Nos, ha úgy nézed a csatlakozót, hogy a háza /fehér ház/ két felső sarkában van egy-egy kiugró köröm/karom/váll/perem akkor a bal felső, vállas sarokban van az 1-es, ez és a 2-es üres, utána vannak érintkezők talán 7-ig. Nos itt a sorban az 5 és 6 a mi emberünk.

Rövidzár, gyújtás és már villog is.

A kivillogott kód ún Pxxxx kód, a kódtáblázatokban mindig P-vel kezdődik és 4 jegyű. A számokat a rövid szünetű villanások adják, a 10 villanás jelenti a 0 számot, az egy vill. jelenti az 1-et, a két vill. a 2-őt és így tovább.

Visszatérve a villogtatásra ezt fogja hibátlan /üres hibatár/ esetén villogni: 10-3-4-10 ami ugye a P0340 hibakódot jelenti, ami pedig azt, hogy nincs forgásérzékelés a vezérmű tengely jeladónál /camshaft sensor/

Nem ijedünk meg! Hiszen nem forog a motor. Ha beindítjuk a motort, ez a hibaüzenet nem jelenhet meg!

Kellemes villogtatást!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.