Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Ezt a kuplungos verziót még nem hallottam. Én úgy tudom, hogy ezt azért csinálja mert az injektor nem tudja azonnal csökkenteni az üzemanyag nyomását, és így "kompenzál" ezzel csinálni semmit nem lehet, de ma megnéztem és nekem olyan 100-150 ford/perc emel rajta váltáskor. Az 5000 az nem ezért van. Amúgy a régebbi japánok is csinálják.

Anno 2004 környékén szakértettük a jelenséget az Astra F-ben, valami ilyesmi indok maradt meg.A vektorom is fent tartja 1500rpm környékén pár sec.ig a fordulatot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Óriási problémám van. Kezdődött, hogy hengerfejes lett a vectrám. Levettük a hengerfejet, elvittem síklapoltatni, nyomáspróbázni. Megvettem a hengerfej tömítés garnitúrát, új hengerfej csavarokat. Össze lett rakva motor, tegnap elhoztam a szerelőtől. Ma megyek vele, érzem, mintha megint rángatott volna a kocsi alacsony fordulaton, padlógáznál. Hazaértem vártam egy kicsit, hogy hűljön a víz, öntöttem még hozzá, mert ma dolgozta még ki a rendszerből a levegőt. A kiegyenlítő tartályra a kupakot nem raktam vissza, szóltam öcsémnek, hogy túráztassa meg a motort magasabb fordulaton (3500-4000) én meg figyeltem a kiegyenlítő tartályt és majd lepadlóztam, mert bugyogott a fagyálló, tehát jött rajta levegő magasa fordulatszámon.

Mi lehet a baj?? Felhívtam a fickót ahol sílapolták a hengerfejet, azt mondta nem feltétlenül a hengerfej a rossz. Vízpumpa nemrég lett cserélve...

Van valakinek ötlete? Jelenleg ott tartok, hogy gyufát kap az autó... :D :D :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Óriási problémám van. Kezdődött, hogy hengerfejes lett a vectrám. Levettük a hengerfejet, elvittem síklapoltatni, nyomáspróbázni. Megvettem a hengerfej tömítés garnitúrát, új hengerfej csavarokat. Össze lett rakva motor, tegnap elhoztam a szerelőtől. Ma megyek vele, érzem, mintha megint rángatott volna a kocsi alacsony fordulaton, padlógáznál. Hazaértem vártam egy kicsit, hogy hűljön a víz, öntöttem még hozzá, mert ma dolgozta még ki a rendszerből a levegőt. A kiegyenlítő tartályra a kupakot nem raktam vissza, szóltam öcsémnek, hogy túráztassa meg a motort magasabb fordulaton (3500-4000) én meg figyeltem a kiegyenlítő tartályt és majd lepadlóztam, mert bugyogott a fagyálló, tehát jött rajta levegő magasa fordulatszámon.

Mi lehet a baj?? Felhívtam a fickót ahol sílapolták a hengerfejet, azt mondta nem feltétlenül a hengerfej a rossz. Vízpumpa nemrég lett cserélve...

Van valakinek ötlete? Jelenleg ott tartok, hogy gyufát kap az autó... :D :D :D

Valami még mindig nem kerek, mi van ha a hengerfej okés, de a hüvely vagy környékén bedolgozik a víztérbe? Vidd vissza, b@sszanak neki valamit.

Link to comment
Megosztás:

Valami még mindig nem kerek, mi van ha a hengerfej okés, de a hüvely vagy környékén bedolgozik a víztérbe? Vidd vissza, b@sszanak neki valamit.

Naaa... A következők történtek ma. Tuti, hogy hengerfejes, mert ma megette az egész kiegyenlítő tartály vizet. Ugyanúgy elkezdett dadogni, mint előtte. Idáig feleslegesen fizettem ki 60ezret. Ez dühít nagyon. Felhívtam a hengerfejest, mondta hogy lenyomáspróbázta és tuti jó a hengerfej, valami más baja van a motornak. Haver az autószerelő aki csinálta, ő meg azt mondja, hogy tuti a hengerfej a szar és hogy tutira nem nyomásolta le a hengerfejet, mert csak 5ezret kért a síklapolás+nyomáspróbáért, neki az 1.2 punto hengerfejért meg 8ezret kért.

Ezzel több bajom van. Mi van akkor, ha tényleg nem a hengerfej a rossz? Veszek egy másikat, azt is síklapoltatom, nyomáspróbáztatom, berakjuk és ugyanúgy rossz... Kezd elegem lenni és teljesen tanácstalan vagyok...

Link to comment
Megosztás:

Naaa... A következők történtek ma. Tuti, hogy hengerfejes, mert ma megette az egész kiegyenlítő tartály vizet. ....tanácstalan vagyok...

Nem szeretnék okítást tartani de mikor warwolf tipustars a hüvelyt említette nem a hengerfejre gondolt hanem magára a blokkra mert ugye abban van és ott is folyik " valami "

A sikoltatas meg a nyomasproba áráról meg csak annyit hogy a kettő együtt nyolcezerért nagyon baráti

Otezerért szerintem meg be se kapcsolja a gépet nem hogy le is ellenőrizze plussz meg is csinálja!

Link to comment
Megosztás:

Nem szeretnék okítást tartani de mikor warwolf tipustars a hüvelyt említette nem a hengerfejre gondolt hanem magára a blokkra mert ugye abban van és ott is folyik " valami "

A sikoltatas meg a nyomasproba áráról meg csak annyit hogy a kettő együtt nyolcezerért nagyon baráti

Otezerért szerintem meg be se kapcsolja a gépet nem hogy le is ellenőrizze plussz meg is csinálja!

Erre nem pikk-pakk nézik meg pl a hüvelyt. Tisztában voltam vele mit írt, de csak a másik fikázása megy, az autószerelő meg annyit mondott, hogy szerezze egy másik hengerfejet... 8ezer Pesten is a HF síklapolás+nyomáspróba, de nem látom értelmét, hogy miért hazudjon a fickó. Ha le akart volna nyúlni lóvéval, akkor megmondja, hogy 8 vagy 10ezer és nem nyomáspróbázza... Vasárnap viszem egy hatvani szakemberhez, meglátjuk mit mond. Az meg hab lesz a tortán, ha tényleg nem hengerfej gyíkja van, az autószerelő meg megvetetné a másik HF-et...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni!

A helyzet az, hogy 2 napja az autóm 3 hengerezve indult hidegen de gázpumpálás után ez megszünt, csinálta ezt egészen tegnapig. ( beindult a 4. henger ) rendben jár a motor bár mintha nem lenne benne akkora erő. 2 nap alatt a túlnyomó tartályból kb 2 cm-nyi víz tünt el. Ma reggel feltöltöttem 4 hengerrel indult mentem vele kb 100 km-t többszöri beindítással a 3 hegerezést nem produkálja, viszont 1 cm nyi víz fogyott a tartályból, és az utastérben 3500-4000 fordulat környékén hallom csicsogni a vizet. Abban szinte biztos vagyok, hogy a kocsi hengerfejes. Kérdés: Most betoljam a szerelőhöz megcsináltatni, vagy várjak vele míg jobban elfossa magát? Sokat megyek Bp-n csúcsforgalomban klímával Halásztelek-3 ker Bécsi út oda vissza, és ha kiesik a seggem alól az autó, akkor baromi nagy gáz van. ( A szerelő 1ébként azt mondta, hogy várjuk meg míg a probléma jobban kijön, mert lehet a fűtőradiátorom is lukas és ott meg aztán nem látom hova folyik a víz ) Vízcsopögés, fehér füst nincs, régebben volt vízcsöpögés az 1ik hőgombánál, de ez megszünt . a túlnyomótartály kupakját érzéssel húzom rá, és mióta megvan mentem vele vagy 50000 km-t szinte 0 hibával ( 2 éve kormánymű javítás ) 1,5 éve nem költöttem az autóra csak olajcsere és szűrők. 228000 km van benne óra szerint. 97/12 X18XE

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni!

A helyzet az, hogy 2 napja az autóm 3 hengerezve indult hidegen de gázpumpálás után ez megszünt, csinálta ezt egészen tegnapig. ( beindult a 4. henger ) rendben jár a motor bár mintha nem lenne benne akkora erő. 2 nap alatt a túlnyomó tartályból kb 2 cm-nyi víz tünt el. Ma reggel feltöltöttem 4 hengerrel indult mentem vele kb 100 km-t többszöri beindítással a 3 hegerezést nem produkálja, viszont 1 cm nyi víz fogyott a tartályból, és az utastérben 3500-4000 fordulat környékén hallom csicsogni a vizet. Abban szinte biztos vagyok, hogy a kocsi hengerfejes. Kérdés: Most betoljam a szerelőhöz megcsináltatni, vagy várjak vele míg jobban elfossa magát? Sokat megyek Bp-n csúcsforgalomban klímával Halásztelek-3 ker Bécsi út oda vissza, és ha kiesik a seggem alól az autó, akkor baromi nagy gáz van. ( A szerelő 1ébként azt mondta, hogy várjuk meg míg a probléma jobban kijön, mert lehet a fűtőradiátorom is lukas és ott meg aztán nem látom hova folyik a víz ) Vízcsopögés, fehér füst nincs, régebben volt vízcsöpögés az 1ik hőgombánál, de ez megszünt . a túlnyomótartály kupakját érzéssel húzom rá, és mióta megvan mentem vele vagy 50000 km-t szinte 0 hibával ( 2 éve kormánymű javítás ) 1,5 éve nem költöttem az autóra csak olajcsere és szűrők. 228000 km van benne óra szerint. 97/12 X18XE

A hengerfej hibát viszonylag könnyű kizárni. Víz az olajban, vagy olaj a vízben, ha a kiegyenlítő tartályban bugyog a víz gázadásra. Vagy hidegindításnál hatalmas gőzfelhőt produkál az autó, mert telefolyik az egyik henger vízzel, és ezt gőzfelhő formájában "dolgozza ki" a kupuffogón keresztül.

Ha a víz picit fogy az még nem egyértelmű jele, annak, hogy hengerfejes a motor. A víz eltávozhat a kiegyenlítő tartály sapkáján keresztül is, ha nem megfelelő nyomáson nyit ki, vagy nincs rendesen rászorítva. De a csövek csatlakozásánál is, mindenzt észre sem veszed, mert a meleg motornál azonnal elpárolog, hideg motornál pedig, amikor nincs nyomás alatt a rendszer, nem szivárog. De a radiátornál is eltávozhat a víz, ezt onnan lehet tudni, hogy a fagyálló szagot befújja az utastérbe, illetve párásodnak az ablakok.

Ha arra gyanakszol, hogy hengerfejes, akkor mielőbb meg kell csináltatni, amíg nagyobb nem lesz a baj. Pl elkezd az olajszint emelkedni, mert belefolyik a víz.

Link to comment
Megosztás:

A hengerfej hibát viszonylag könnyű kizárni. Víz az olajban, vagy olaj a vízben, ha a kiegyenlítő tartályban bugyog a víz gázadásra. Vagy hidegindításnál hatalmas gőzfelhőt produkál az autó, mert telefolyik az egyik henger vízzel, és ezt gőzfelhő formájában "dolgozza ki" a kupuffogón keresztül.

Ha a víz picit fogy az még nem egyértelmű jele, annak, hogy hengerfejes a motor. A víz eltávozhat a kiegyenlítő tartály sapkáján keresztül is, ha nem megfelelő nyomáson nyit ki, vagy nincs rendesen rászorítva. De a csövek csatlakozásánál is, mindenzt észre sem veszed, mert a meleg motornál azonnal elpárolog, hideg motornál pedig, amikor nincs nyomás alatt a rendszer, nem szivárog. De a radiátornál is eltávozhat a víz, ezt onnan lehet tudni, hogy a fagyálló szagot befújja az utastérbe, illetve párásodnak az ablakok.

Ha arra gyanakszol, hogy hengerfejes, akkor mielőbb meg kell csináltatni, amíg nagyobb nem lesz a baj. Pl elkezd az olajszint emelkedni, mert belefolyik a víz.

A régi 89-es Toyotám 5x volt hengerfejes, tehát már profi vagyok a témában. Durva dolgok nincsenek és nem is szándékszom megvárni. Víz az olajban meg pláne nem, mert akkor csapágy és egyéb dolgok is cserések lesznek és az már nem 50000 lesz, hanem 200000. Úgyhogy go to szerelő. ( Hallottam olyat is, hogy hosszú távon azért lesz hengerfejes az autó, mert az előírt piros fagyálló helyett, kék van beletöltve, és az megeszi a tömítéseket. Van ennek valami valóságalapja? szerelőtől van az info)

Link to comment
Megosztás:

A régi 89-es Toyotám 5x volt hengerfejes, tehát már profi vagyok a témában. Durva dolgok nincsenek és nem is szándékszom megvárni. Víz az olajban meg pláne nem, mert akkor csapágy és egyéb dolgok is cserések lesznek és az már nem 50000 lesz, hanem 200000. Úgyhogy go to szerelő. ( Hallottam olyat is, hogy hosszú távon azért lesz hengerfejes az autó, mert az előírt piros fagyálló helyett, kék van beletöltve, és az megeszi a tömítéseket. Van ennek valami valóságalapja? szerelőtől van az info)

A piros fagyálló én úgy tudom, hogy az alu hűtő miatt kell. A kék károsítja. Legalábbis ezt hallottam.

Link to comment
Megosztás:

Na most kapok agyvérzést. Tegnap ráálltam barátnőméknél betonra, cirka 5 perc alatt egy 70x70-es pocsolya lett a kocsi alatt. 35-40 km alatt tűnt el a teli kiegyenlítő tartályból a víz.. Felnyitom a motorháztetőt és látom, hogy a bal oldalon ami van vastag gumicső alatt, spriccel a víz... Voltam a hengerfejes szakinál is, azt mondta, hogy 99% százalék, hogy nem hengerfej baja van, hanem vagy gyújtáskábel vagy gyújtótrafó... Én meg már rávertem 60ezret a hengerfejre az okos autószerelő miatt....

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ilyen problémánál jobban megéri bevinni Opel szervízbe mint máshova mert ott mindent meg tudnak csinálni rajta alkatrész ár is -15%, munkadíj -50% Szóval olcsóbb mint a legtöbb maszek.

Hát igen... A tanulópénz megvolt... A vez. szíj és vízpumpa csere is olcsóbban jött ki, mint maszeknál!

Link to comment
Megosztás:

Hát igen... A tanulópénz megvolt... A vez. szíj és vízpumpa csere is olcsóbban jött ki, mint maszeknál!

Én is maszekhoz hordtam de amikor a maszek azt mondta, hogy 40e a vezérlés csere pumpával + munkadíj, az opel szervíz pedig, hogy 40e munkadíjjal együtt és ott meg is várhatom mert időpontot adnak és garancia is van az elvégzett munkára úgy döntöttem hozzájuk fogok menni.

Link to comment
Megosztás:

Én is maszekhoz hordtam de amikor a maszek azt mondta, hogy 40e a vezérlés csere pumpával + munkadíj, az opel szervíz pedig, hogy 40e munkadíjjal együtt és ott meg is várhatom mert időpontot adnak és garancia is van az elvégzett munkára úgy döntöttem hozzájuk fogok menni.

Én teljesen ugyanígy jártam, ráadásul kaptam egy teljes átvizsgálást és külső-belső takarítást ajándékba :D

Link to comment
Megosztás:

Hol kaptatok ilyen jó ajánlatokat, ha szabad kérdeznem? :D Én a kecskeméti Tormási szalonban / szervizben kértem vezérlés cserére ajánlatot, és bizony bruttó 94 ezret mondtak! Az ár tartalmazza a munkadíjat + görgők + vízpumpa + szíj cseréjét.

Link to comment
Megosztás:

Hol kaptatok ilyen jó ajánlatokat, ha szabad kérdeznem? :D Én a kecskeméti Tormási szalonban / szervizben kértem vezérlés cserére ajánlatot, és bizony bruttó 94 ezret mondtak! Az ár tartalmazza a munkadíjat + görgők + vízpumpa + szíj cseréjét.

Én a jászberényi opel szervízben csináltattam, 54 ezerre kaptam ajánlatot (szíj+görgők+vízpumpa). Másnap vittem, kiderült, hogy drágább a vízpumpa (emelte közben az árát a beszállítójuk), de mivel nekem így adták az árajánlatot, kaptam 25% kedvezményt, hogy tartsák az 54 ezret :D Gyöngyösön 64ezer lett volna ugyanez...

Link to comment
Megosztás:

Hol kaptatok ilyen jó ajánlatokat, ha szabad kérdeznem? :D Én a kecskeméti Tormási szalonban / szervizben kértem vezérlés cserére ajánlatot, és bizony bruttó 94 ezret mondtak! Az ár tartalmazza a munkadíjat + görgők + vízpumpa + szíj cseréjét.

Márkaszervíztől ne várj csodát.Nekem is 40e.ft volt anyaggal/munkadíjjal együtt.

Link to comment
Megosztás:

Az Isuzu motornál elég egyszerű a vezérlés és a vízpumpa csere, így én inkább magam végeztem el. Akna sem kell hozzá, és a két művelet külön is elvégezhető. Így legalább tudom, hogy a munka rendesen el van végezve.

A lehető legjobb cuccokat vettem meg bele, így volt 45 ezer a vezérlés, és 10 ezer a vízpumpa.

Külön-külön alkalommal cseréltem a vezérlést és a vízpumpát, de együtt cserélve most már nem venne több időt igénybe, mint 2 órát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni!

A helyzet az, hogy 2 napja az autóm 3 hengerezve indult hidegen de gázpumpálás után ez megszünt, csinálta ezt egészen tegnapig. ( beindult a 4. henger ) rendben jár a motor bár mintha nem lenne benne akkora erő. 2 nap alatt a túlnyomó tartályból kb 2 cm-nyi víz tünt el. Ma reggel feltöltöttem 4 hengerrel indult mentem vele kb 100 km-t többszöri beindítással a 3 hegerezést nem produkálja, viszont 1 cm nyi víz fogyott a tartályból, és az utastérben 3500-4000 fordulat környékén hallom csicsogni a vizet. Abban szinte biztos vagyok, hogy a kocsi hengerfejes. Kérdés: Most betoljam a szerelőhöz megcsináltatni, vagy várjak vele míg jobban elfossa magát? Sokat megyek Bp-n csúcsforgalomban klímával Halásztelek-3 ker Bécsi út oda vissza, és ha kiesik a seggem alól az autó, akkor baromi nagy gáz van. ( A szerelő 1ébként azt mondta, hogy várjuk meg míg a probléma jobban kijön, mert lehet a fűtőradiátorom is lukas és ott meg aztán nem látom hova folyik a víz ) Vízcsopögés, fehér füst nincs, régebben volt vízcsöpögés az 1ik hőgombánál, de ez megszünt . a túlnyomótartály kupakját érzéssel húzom rá, és mióta megvan mentem vele vagy 50000 km-t szinte 0 hibával ( 2 éve kormánymű javítás ) 1,5 éve nem költöttem az autóra csak olajcsere és szűrők. 228000 km van benne óra szerint. 97/12 X18XE

Na elkezdődött... kicsit döcögősen. Nem tudtak vállalni, mivel aki szerelni szokta, luxury kategóriát szerel, és előrevette a pénzes kundsaftokat ( nekem 1ébként baráti árat számol, már ha bejutok hozzá ). Ezért a régi 1edül dolgozó szerelőmet választottam akihez ma el is vihettem az autót. Gyors ellenőrzés, hát igen félmelegen kemény vizcsövek, fogyó viz, őszerinte kezdődően kávés olaj, ez bizony hengerfej. Király!!! De ezt eddig is tudtam. Megnyugtatott még idejében jöttem. Akkor jöjjenek a piszkos anyagiak: Tömités készlet Reinz( fém hengerfejtömités, kipufogó és szivósor tömités, szelepszár szimeringek ) + HF csavarok, + termosztát olyan 30000 áfásan, bár lehet hogy meg tudom beszélni, hogy szállitóra hozzam el, úgy occóbb. Munkadij olyan 40-45000 körül lesz, + gépmunka ( sikolás nyomáspróba ) 2x4000, ha a szelepekkel is kell szórakozni ( csiszolás + szimeringek) akkor az egész 1 20-as. Kis szerencsével 100 alatt megúszom, bár nem számoltam az olaj és szűrő árat, valamint a fagyálló árát. Pedig azt terveztem hogy júliusban megyek nyaralni... hát most nem lesz belőle semmi... :P :D :lol: :D :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

2.0 16V-s vectránál mennyire gázos kicserélni a normál hűtőt? Felülről ki lehet operálni vagy bontani kell az elejét?

Köszi a válaszokat! :D

Előlről kell kiszedni, a klímahűtő + ventilátorok rá vannak szerelve, csak így megy sajna!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.