Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

H

Sziasztok!

Van egy X20DTL motorkódos Vectrám.

Kedvelt sárgalámpánk megjelenik és leszabályoz vészprogramra. Van, hogy rögtön indításkor, van hogy fél óra múlva. De néha vannak olyan időszakai is, hogy csak hosszú motorfék után bevillan, gázadásra elalszik. Aztán ha ezt megunja következő nap vészprogramra is letesz, és motorleállításig abban is marad.

A hibakód: kipufogógáz visszavezetés elégtelen.

Cseréltem már vákumpumpát, pillangószelep szabályozó vákumszelepet, a szívósor tiszta. De a probléma továbbra is fennáll. Nincs valakinek ötlete véletlenül, hogy mi lehet a baj.

Válaszotokat köszönöm!

Hali sokat emlegetik ezt az EGR szelepet vagy mit elvileg összevan kötve a kipufogó cső a szívó résszel ,szabályozza a visszavezetett kipufogógázt környezet barátabb lessz az autó errefele is nézzkörűl hogy mivan .

szóval én az egr szelepre tippelek

üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy X20DTL motorkódos Vectrám.

Kedvelt sárgalámpánk megjelenik és leszabályoz vészprogramra. Van, hogy rögtön indításkor, van hogy fél óra múlva. De néha vannak olyan időszakai is, hogy csak hosszú motorfék után bevillan, gázadásra elalszik. Aztán ha ezt megunja következő nap vészprogramra is letesz, és motorleállításig abban is marad.

A hibakód: kipufogógáz visszavezetés elégtelen.

Cseréltem már vákumpumpát, pillangószelep szabályozó vákumszelepet, a szívósor tiszta. De a probléma továbbra is fennáll. Nincs valakinek ötlete véletlenül, hogy mi lehet a baj.

Válaszotokat köszönöm!

Ahogy Laller Cartárs is írta: EGR probléma. Valószínűleg el van kormolódva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok újra! ;)

Olajcsere előtt állok, ki milyen olajat ajánl (ár kb nem számít), használ? Előző tulaj is, meg az első intervallumomnál én is GM-et használtam, most Castrol van benne, de megmondom őszintén nem jött be, így azon gondolkozom hogy visszatérek a GM-re, de inkább töltenék bele valami prémium márkát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok újra! ;)

Olajcsere előtt állok, ki milyen olajat ajánl (ár kb nem számít), használ? Előző tulaj is, meg az első intervallumomnál én is GM-et használtam, most Castrol van benne, de megmondom őszintén nem jött be, így azon gondolkozom hogy visszatérek a GM-re, de inkább töltenék bele valami prémium márkát.

Én eneost raktam bele nekem tökéletesen bejött

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok újra! ;)

Olajcsere előtt állok, ki milyen olajat ajánl (ár kb nem számít), használ? Előző tulaj is, meg az első intervallumomnál én is GM-et használtam, most Castrol van benne, de megmondom őszintén nem jött be, így azon gondolkozom hogy visszatérek a GM-re, de inkább töltenék bele valami prémium márkát.

Nekem Liquy Moly volt benne, azzal nagyon meg voltam elégedve.

Link to comment
Megosztás:

Nekem Liquy Moly volt benne, azzal nagyon meg voltam elégedve.

Melyik? Liqui Moly Leichtlauf SAE 10W-40 (HC technológia) vagy MoS2-Super Leichtlauf SAE 10W-40 (részszintetikus, ez mondjuk baromi drága)?

Még az alábbiakkal szemezgetek:

MOTUL 6100 Synergie 10W40

TOTAL QUARTZ 10W40

Q8 Formula Advanced 10W40

MEGUIN Syntech Premium 10W40

Repsol Elite Injection 10W40

Shell Helix HX7 AV 10W40

Link to comment
Megosztás:

Melyik? Liqui Moly Leichtlauf SAE 10W-40 (HC technológia) vagy MoS2-Super Leichtlauf SAE 10W-40 (részszintetikus, ez mondjuk baromi drága)?

Még az alábbiakkal szemezgetek:

MOTUL 6100 Synergie 10W40

TOTAL QUARTZ 10W40

Q8 Formula Advanced 10W40

MEGUIN Syntech Premium 10W40

Repsol Elite Injection 10W40

Shell Helix HX7 AV 10W40

Ahoj!

Nekem ezek közül ezzel a kettővel van tapasztalatom, a Q8 fogyott, de a Total nem annyira és ezzel halkabban is jár a technika. Vagy ugyanez, vagy Elf mén bele legközelebb.

Link to comment
Megosztás:

Melyik? Liqui Moly Leichtlauf SAE 10W-40 (HC technológia) vagy MoS2-Super Leichtlauf SAE 10W-40 (részszintetikus, ez mondjuk baromi drága)?

Még az alábbiakkal szemezgetek:

MOTUL 6100 Synergie 10W40

TOTAL QUARTZ 10W40

Q8 Formula Advanced 10W40

MEGUIN Syntech Premium 10W40

Repsol Elite Injection 10W40

Shell Helix HX7 AV 10W40

Előbbi, nem volt annyira nagyon drága.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Opel Vectra 1,6 16v autóm van és azt vettemészre hogy kevés ahűtőfolyadéka tartályba másnap vetttem aboltba fagyállót és összekevertem 1:1 arányba vízzel ma reggel ismét megnéztem nemsok de megint fogyott alá néztem víztócsa vagy idegen anyag nem volt az autó alatt miletet itt a túrpisság?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Opel Vectra 1,6 16v autóm van és azt vettemészre hogy kevés ahűtőfolyadéka tartályba másnap vetttem aboltba fagyállót és összekevertem 1:1 arányba vízzel ma reggel ismét megnéztem nemsok de megint fogyott alá néztem víztócsa vagy idegen anyag nem volt az autó alatt miletet itt a túrpisság?

Fűtőradiátor nem folyik? Nincs a padlón tócsa?

Az a baj ezzel, hogy ha nem látod hol folyik attól még nem biztos, hogy nem is teszi.

Lehet még hf tömítés baja is. De ez legyen az utolsó, mert ez a legmacerásabb.

Link to comment
Megosztás:

Fűtőradiátor nem folyik? Nincs a padlón tócsa?

Az a baj ezzel, hogy ha nem látod hol folyik attól még nem biztos, hogy nem is teszi.

Lehet még hf tömítés baja is. De ez legyen az utolsó, mert ez a legmacerásabb.

nincs semmi tócsa, de megkérdeztem egy szerlőt és aztmondta hogy télen elvileg ezt aszót használta "összehúzódika fagyálló folyadék "nyáron vagyis mikormár jóidő van akkor meg vissza enged nemtom én ezt cáfolnám vagyis valótlannak állítom, de nemtom.

Link to comment
Megosztás:

Na ma megnéztem, és vissza tért a hűtőfolyadék ismét a max szintena van

Mit csinált?Összehúzódik??Persze,meg nyáron elraktározódik az űlések alatt hogy télen visszakerülhessen a kiegyenlítőbe! :icon1:

Mind a két alakalommal hidegen nézted a szintet vagy meleg motornál,forrónál,langyosnál?

Hidegen ellenőrizd a szintet,legyen egy kicsit a csík felett és ha nem folyik,ereszt sehol sem a rendszer,akkor másnap reggel is ott kell lennie!Hideg motornál!Ha egy kicsit is ereszt valahol,nem biztos hogy azonnal észre fogod venni mert a meleg motornál egyből el is párologhat!Általában ha behajolsz a motortérbe akkor érzed is a szagát,de ha nincs jó pollenszűrőd, az utastérben is!

Link to comment
Megosztás:

Hát mért te nem hallottál még olyat hogy a összehúzódik meg kinyúlik :omg: :D Elmegy néha visszajön stb jó duma egy újjabb kitűnő szerelő :evilgrin:

Az hogy hideg motornál a maximum jelnél van a folyadék mennyiség az nem túl jó mert akkor nincs elég hely melegen hova tágulni ezért megnőhet a nyomás olyan szintre hogy tönkre teszi a hűtőket,vagy jóesetben szétnyomhat csövet,.

Hideg motor szint max 1cm el a jel fölött,hosszabb vagy erőltetett ut után előfordul hogy minimálisan fogy belőle de nem 1 liter.

Link to comment
Megosztás:

Hát mért te nem hallottál még olyat hogy a összehúzódik meg kinyúlik :omg: :D Elmegy néha visszajön stb jó duma egy újjabb kitűnő szerelő :evilgrin:

Az hogy hideg motornál a maximum jelnél van a folyadék mennyiség az nem túl jó mert akkor nincs elég hely melegen hova tágulni ezért megnőhet a nyomás olyan szintre hogy tönkre teszi a hűtőket,vagy jóesetben szétnyomhat csövet,.

Hideg motor szint max 1cm el a jel fölött,hosszabb vagy erőltetett ut után előfordul hogy minimálisan fogy belőle de nem 1 liter.

Pedig ott van a jelnél is hogy Cold vagy Kalt,azaz hidegen legyen ott a szint,de végül is ugyan ezt írtad le te is csak egyszer úgy hogy az nem túl jó,egyszer meg jó!Fölé töltöm én is hidegen egy kicsivel és ha éppen nem ugrik ki a radiátorom a helyéről és folyatja a vizet,akkor ott is marad a szint!

Link to comment
Megosztás:

Veled egyet értettem jól mondtad te(irónia akart lenni részemröl)

Sokan azt tévesztik össze hogy ahova irva van hogy colt v kalt az a maximun jel, az irás allatt van egy lefele mutató nyil ami a hideg szintet mutatja.Hidegen a tartály összetételéig kell lennie a folyadéknak,Meleg motornál van kb az irásig a viz,

Erre mondtam hogy a minimum fölé max 1 cm rel ajánlott tölteni.

Link to comment
Megosztás:

Mit csinált?Összehúzódik??Persze,meg nyáron elraktározódik az űlések alatt hogy télen visszakerülhessen a kiegyenlítőbe! :icon1:

Mind a két alakalommal hidegen nézted a szintet vagy meleg motornál,forrónál,langyosnál?

Hidegen ellenőrizd a szintet,legyen egy kicsit a csík felett és ha nem folyik,ereszt sehol sem a rendszer,akkor másnap reggel is ott kell lennie!Hideg motornál!Ha egy kicsit is ereszt valahol,nem biztos hogy azonnal észre fogod venni mert a meleg motornál egyből el is párologhat!Általában ha behajolsz a motortérbe akkor érzed is a szagát,de ha nincs jó pollenszűrőd, az utastérben is!

:D a szerlő így fejezte ki magát :D éncsk leírtam

Link to comment
Megosztás:

Mit csinált?Összehúzódik??Persze,meg nyáron elraktározódik az űlések alatt hogy télen visszakerülhessen a kiegyenlítőbe! :icon1:

Mind a két alakalommal hidegen nézted a szintet vagy meleg motornál,forrónál,langyosnál?

Hidegen ellenőrizd a szintet,legyen egy kicsit a csík felett és ha nem folyik,ereszt sehol sem a rendszer,akkor másnap reggel is ott kell lennie!Hideg motornál!Ha egy kicsit is ereszt valahol,nem biztos hogy azonnal észre fogod venni mert a meleg motornál egyből el is párologhat!Általában ha behajolsz a motortérbe akkor érzed is a szagát,de ha nincs jó pollenszűrőd, az utastérben is!

nemtom a szerlő így fejezte ki magát én csak leírtam:D

Link to comment
Megosztás:

na meg lett a gond a kocsiba 80% -an jobb lett a kocsi alapjárata .. de még nem az igazi illetve még vannak mit meg dolgok amit meg kell csinálni még :D

Szoval kilett cserélve a vákom csuvek az összes és 1 injektor tömités mivel el volt szakadva ... elektronikusan a kocsinak baja nincs .. Hálistennek :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.