Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, elégvrég óta isuzuzok de ilyet még nem tapasztaltam...teljesen felújított blokk, felújított hengerfej, kompresszió van, porlasztók nyomáspróbálva, már az adagolóból is kiszedtem a mágnesszelepet... Indítózok, és fulladás határán jár a motor, és gázra semmit nem reagál, ha a füstcsavart tekerem beljebb meg fel az alapjárat, de gázra akkor se reagál... (2.adagoló a kocsin, minden gyári jelen és ugyanez a jelenség...)

2. Kérdés valaki tett már x20dth ra mechanikus adagolót?

Link to comment
Megosztás:

Van bontás alatt egy ilyen motorom minden a helyén van küldj képet honnan hiányoznak a dolgok és lefotózom az enyémet. Csekesz9(kukac)gmail.tudodmi

Helló!

Segítséget szeretnék kérni. Vettem egy 99-es évjáratú vectra-t. 2.0 DTI. A vákumcsövek nem voltak rajta. A kérdésem az lenne, hogy melyiket hova kellene kötni? Vagy létezik valami leírás, kép, ábra ami alapján össze tudnám rakni? A szerelőm nem boldogult vele...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok nekem is egy 98 as vectra 2.0 DTi van és mióta hozzám került nemindul. Az előző tulajnak jólment amíg kinem fogyott az üzemanyag utánna nemakart 3 ezernél feljeb péörögni majd a barom másodszorra is kiüritette akkor csak ezerig pörgöt és most egyáltalán nemjön ki gázolaj a tartájból ezáltal nem is indúl mikor az ülésekalatt lévő két csövet lehuztam a tankról nemjött ki belőlük semmi . Segitsetek mi okozhatja eme jelenséget és merre keresgéljek ? Eddig benyásaim voltak a dízelhez tök hüjevok.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

a P1515 elvileg a gázpedál jeladó hibája (legalábbis erre találtam rá több helyen)

Nekem volt hasonló esetem, de azt a generátor és a trafó hibája okozta, mert megbolondultak mikor zárlatossá vált az akkum.

Hibakódot nekem nem adott, illetve egy másik aksival simán elmentem 100 km-et a generátoros ismerősömhöz.

Üdv.Ha tudna valaki infóval szolgálni,megköszönném!

A következő a gondom B vectra 1999 1.8 X18XE1 olyat produkált a minap,hogy menet közben egyszerűen leállt,a következő 1 órában gyújtásra kapcsolva a benzin szivattyú sem működött,nem is indult,hiba jelző sem gyulladt ki.Pár óra elteltével beindult de csak 2-3 henger,így jöttem vele 15-20 km-t,utána ismét leállt (pár óra elteltével indolt újra) a hiba jelző a 1515 villogta ki semmi mást. Járt valaki így???

Link to comment
Megosztás:

Van bontás alatt egy ilyen motorom minden a helyén van küldj képet honnan hiányoznak a dolgok és lefotózom az enyémet. Csekesz9(kukac)gmail.tudodmi

Helló!

Bocs, nem tudtam feljönni mostanában. Elméletileg a vákumcsövek a helyén vannak...elméletileg!

most olyat csinál a kocsi, hogy 4000-nél nem forog többet, és menet közben sem húz úgy ahogy kellene. mintha egy sima szívódízel lenne. turbónyomás van, vagyis a turbó dolgozna, de olyan mintha valami fojtaná a motort. Mi lehet a gond? az egr ki van iktatva, úgyhogy az nem zavarhat be.

ha még megvan a motor, akkor az összes vákumcsőről kellene fotó, hogy melyik hova megy, mert szerintem nem jól kötötték be. de több szerelőhöz nem viszem el, 3-nál jártam, de még mindig nem jó, a pénzem meg fogy. :S

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Bocs, nem tudtam feljönni mostanában. Elméletileg a vákumcsövek a helyén vannak...elméletileg!

most olyat csinál a kocsi, hogy 4000-nél nem forog többet, és menet közben sem húz úgy ahogy kellene. mintha egy sima szívódízel lenne. turbónyomás van, vagyis a turbó dolgozna, de olyan mintha valami fojtaná a motort. Mi lehet a gond? az egr ki van iktatva, úgyhogy az nem zavarhat be.

ha még megvan a motor, akkor az összes vákumcsőről kellene fotó, hogy melyik hova megy, mert szerintem nem jól kötötték be. de több szerelőhöz nem viszem el, 3-nál jártam, de még mindig nem jó, a pénzem meg fogy. :S

Milyen motoros az autód? Mivel turbóról, és EGR szelepről beszélsz gondolom X20DTL / DTH

Csak úgy mellékesen jegyzem meg, hogy ennél a motornál nem annyiból áll az EGR kiiktatása, hogy fogod aztán lefalazod, mint a benzineseknél... A motorvezérlő számol azzal a gáz mennyiséggel is, ami az EGR szelepen keresztül a kipuffogógázból jön a motor szívó oldalához.

Vizsont ha ez a kiiktatás speciálisan meg van csinálva, ahogy ennél a motornál kell, akkor bocs, vedd semmisnek a hozzászólásomat.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Milyen motoros az autód? Mivel turbóról, és EGR szelepről beszélsz gondolom X20DTL / DTH

Csak úgy mellékesen jegyzem meg, hogy ennél a motornál nem annyiból áll az EGR kiiktatása, hogy fogod aztán lefalazod, mint a benzineseknél... A motorvezérlő számol azzal a gáz mennyiséggel is, ami az EGR szelepen keresztül a kipuffogógázból jön a motor szívó oldalához.

Vizsont ha ez a kiiktatás speciálisan meg van csinálva, ahogy ennél a motornál kell, akkor bocs, vedd semmisnek a hozzászólásomat.

Szerelő iktatta ki, remélem szakszerűen. :) azt mondta az egr rossz, de levakolta és így nem zavar be. amúgy igen 2.0 DTI motorról beszélünk.

rárakta gépre is, az egr-en kívül csak két fűtéssel kapcsolatos hibát jelzett, úgyhogy fogalmam sincs mit csináljak.

Link to comment
Megosztás:

Hát akkor 99% hogy nem "szakszerű" a dolog, ellenállásokkal, program módosítással kell Kiiktatni. Szerintem vegyél egy EGR Szelepet. Amúgy meleg motornál már nem kéne hogy besegítsen az EGR, nem lehet hogy a turbó vezérlő vákumszelep a kuka? Holnap lekattogtatom mi hová megy!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát akkor 99% hogy nem "szakszerű" a dolog, ellenállásokkal, program módosítással kell Kiiktatni. Szerintem vegyél egy EGR Szelepet. Amúgy meleg motornál már nem kéne hogy besegítsen az EGR, nem lehet hogy a turbó vezérlő vákumszelep a kuka? Holnap lekattogtatom mi hová megy!

Biztos, hogy nem az. most néztem át. hát nincs levakolva semmi...az egr-t leszedtem megtakarítottam, szerintem az működik, benyomom, befogom a fenti "lyukat" és bent marad. a probléma az, hogy ami az akksi mellett van 2 vákumszelep, és ott a második vákumcső az csak lóg a semmibe. az egyik az rá van kötve az egr-re (fekete), de a másik kék cső az sehova nem csatlakozik. gondolom így vákum sincs...

Link to comment
Megosztás:

Biztos, hogy nem az. most néztem át. hát nincs levakolva semmi...az egr-t leszedtem megtakarítottam, szerintem az működik, benyomom, befogom a fenti "lyukat" és bent marad. a probléma az, hogy ami az akksi mellett van 2 vákumszelep, és ott a második vákumcső az csak lóg a semmibe. az egyik az rá van kötve az egr-re (fekete), de a másik kék cső az sehova nem csatlakozik. gondolom így vákum sincs...

Holnap fotózok egyet, de úgy van, hogy a kettő össze van kötve, az egyik megy a egr re a másik a hengerfej szélén arra az izére

Link to comment
Megosztás:

Hát akkor 99% hogy nem "szakszerű" a dolog, ellenállásokkal, program módosítással kell Kiiktatni. Szerintem vegyél egy EGR Szelepet. Amúgy meleg motornál már nem kéne hogy besegítsen az EGR, nem lehet hogy a turbó vezérlő vákumszelep a kuka? Holnap lekattogtatom mi hová megy!

Ellenállás, meg váltókapcsolóként működő relé kell hozzá. ECU Programot nem kell módosítani. Annyi a lényege, hogy amikor a motorvezérlő kapcsolná az EGR szelepet, akkor azzal valójában nem az EGR szelepet működteti, hanem a relét húzza meg. A relé pedig a légtömegmérő vezetékét egy ellenállással kapcsolja sorba. Így a motorvezérlő az ellenállással módosított jelet kap a légtömegmérőtől. Így azt hiszi, hogy az EGR rendesen működik.

Link to comment
Megosztás:

Igazad van, ez is jó megoldás, az ecu módosítással is ugyan ezt csinálod. De ez a módszer tényleg egyszerűbb.

Ellenállás, meg váltókapcsolóként működő relé kell hozzá. ECU Programot nem kell módosítani. Annyi a lényege, hogy amikor a motorvezérlő kapcsolná az EGR szelepet, akkor azzal valójában nem az EGR szelepet működteti, hanem a relét húzza meg. A relé pedig a légtömegmérő vezetékét egy ellenállással kapcsolja sorba. Így a motorvezérlő az ellenállással módosított jelet kap a légtömegmérőtől. Így azt hiszi, hogy az EGR rendesen működik.

Link to comment
Megosztás:

A vákumcsövek a helyén. Elméletileg! :icon1: a probléma továbbra is fennáll. fordulat 4000-ig megy aztán sehova tovább. gépre rá lett kötve, az egr-t mutatja visszatérő hibának. kérdezem a szerelőt akkor vegyek egy egr-t, és jó lesz? válasz: nem tudja...lehet hogy az nem jó, lehet a légtömegmérő, mert nem gyári bosch hanem valami utángyártott, vagy lehet hogy turbó, ja vagy lehet a motor rossz...vélemény? ez a negyedik hely ahová elvittem a kocsit, és senki nem tud mondani semmi konkrétumot, hogy akkor hülye gyerek ezt vagy azt rendelj hozzá!

Link to comment
Megosztás:

A vákumcsövek a helyén. Elméletileg! :icon1: a probléma továbbra is fennáll. fordulat 4000-ig megy aztán sehova tovább. gépre rá lett kötve, az egr-t mutatja visszatérő hibának. kérdezem a szerelőt akkor vegyek egy egr-t, és jó lesz? válasz: nem tudja...lehet hogy az nem jó, lehet a légtömegmérő, mert nem gyári bosch hanem valami utángyártott, vagy lehet hogy turbó, ja vagy lehet a motor rossz...vélemény? ez a negyedik hely ahová elvittem a kocsit, és senki nem tud mondani semmi konkrétumot, hogy akkor hülye gyerek ezt vagy azt rendelj hozzá!

Csak egy ötlet: kellene egy olyan vállalkozó szellemű ember, akinek van ugyanilyen Vectrája.

A hibásnak vélt eszközt megcsereberélném. Egyszerűbb szereléstől a bonyolultig.

A tapasztalatom az, hogy nem mindig elég az ha van egy hibakód, mert az inkább csak támpont, hogy merre keresgéljen az ember.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A vákumcsövek a helyén. Elméletileg! :icon1: a probléma továbbra is fennáll. fordulat 4000-ig megy aztán sehova tovább. gépre rá lett kötve, az egr-t mutatja visszatérő hibának. kérdezem a szerelőt akkor vegyek egy egr-t, és jó lesz? válasz: nem tudja...lehet hogy az nem jó, lehet a légtömegmérő, mert nem gyári bosch hanem valami utángyártott, vagy lehet hogy turbó, ja vagy lehet a motor rossz...vélemény? ez a negyedik hely ahová elvittem a kocsit, és senki nem tud mondani semmi konkrétumot, hogy akkor hülye gyerek ezt vagy azt rendelj hozzá!

Ha le van falazva, vagy nem jó az EGR szelep, akkor azt persze, hogy hibásnak érzékeli. Nem lehet kitisztítani, megjavítani, hogy ha hosszú távra nem is, de ideig-órági jó legyen? Akkor legalább ki lehet zárni egyéb hibákat. És ha kiderül, hogy tényleg az EGR a rossz, akkor már lehet gondolkodni a korrekt lefalazásáan, vagy cseréjén.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha le van falazva, vagy nem jó az EGR szelep, akkor azt persze, hogy hibásnak érzékeli. Nem lehet kitisztítani, megjavítani, hogy ha hosszú távra nem is, de ideig-órági jó legyen? Akkor legalább ki lehet zárni egyéb hibákat. És ha kiderül, hogy tényleg az EGR a rossz, akkor már lehet gondolkodni a korrekt lefalazásáan, vagy cseréjén.

Tegnap reggel leszedtem az egr-t. tiszta korom volt, kitakarítottam. Aztán kifújattam kompresszorral, hogy ne maradjon benne semmi piszok. Amikor fújtam akkor a kis szelepet berántotta, és úgy is maradt amíg a kompresszor nyomás alatt tartotta. Visszaszereltem, mert azt gondoltam, hogy akkor ez működik. Ez után rakták gépre, és még mindig ez a hibajel. Rendelek akkor egr-t, és megnézem mit csinál azzal.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Új tag vagyok remélem jó helyre írok...

Nemrég vettem egy 98'-as x20dth karavan Vectra B-t. Az autó összességében nagyon jó, fogyasztása nagy átlagban 5,1-5,3, kényelmes mindene működik és egy szem rozsda sincs rajta (olasz volt). De! Van egy két baja ami nem okozna balesetet és a használatban sem okoz akadályt, de zavaró és nem akarom, hogy nagyobb baja legyen és a szervizek nem tudnak mit mondani: az egyik, hogy kiszámíthatatlanul (hidegen, melegen, indítás után és menet közben is) néha mintha nem kapna anyagot egy pillanatra megtorpan aztán semmi. Néha (eddig 3-szor csinálta) indítás után egyből leáll, újraindítom és semmi gond. A harmadik egy fura csörgő hang a kuplung felől, azt hittem az is mert olyan a hang és mikor lenyomom a pedált elhallgat, viszont melegen illetve ha pár km-t megyek vele akkor semmi. A fentiekhez a kocsi állapota : az adagoló nem régen fel lett újítva, a résolajcsövek szintén jó állapotúak, a kuplung nem csúszik és semmi nem utal arra hogy elhasznált lenne, a váltó szépen veszi a sebességeket nem recseg és semmi más. Ha jól tudom ezt a szériát nem kettős tömegű lendkerékkel szerelték. Illetve semmilyen csekk lámpa nem ég, a motor hibakód mentes.

Nem nagy bajok, de nagyon zavarnak, ha van egy autóm az működjön úgy ahogy kell! A segítséget előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X20XEV Vectrámba nem rég lett belerakva egy "univerzális" katalizátor. Azóta hirtelen megemelkedett a fogyasztás. Elsõ 3-4 napon nem is figyeltem de most már igen.( Nem jó a fedélzetim.) Kb 9-10 litert eszik (bár még nem mértem be teljesen biztosan) , holott a katalizátorberakás elõtt 6-7 között volt a fogyasztás. Akárhogy nézem min 2-3 literrel többet eszik és ugyanaz az úton megyek vele, tehát az útkülönbségre se lehet fogni.

Szerintetek a katalizátor miatt van vagy valami más baja lehet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X20XEV Vectrámba nem rég lett belerakva egy "univerzális" katalizátor. Azóta hirtelen megemelkedett a fogyasztás. Elsõ 3-4 napon nem is figyeltem de most már igen.( Nem jó a fedélzetim.) Kb 9-10 litert eszik (bár még nem mértem be teljesen biztosan) , holott a katalizátorberakás elõtt 6-7 között volt a fogyasztás. Akárhogy nézem min 2-3 literrel többet eszik és ugyanaz az úton megyek vele, tehát az útkülönbségre se lehet fogni.

Szerintetek a katalizátor miatt van vagy valami más baja lehet?

Ha eddig jól működött, azaz kevesebbet evett akkor szinte bizonyos. Nekem a 2.2-es nem eszik 10 litert, tehát van baj...

Szerintem az autó rendszere úgy dolgozik, hogy kevésbé "univerzális" katalizátorra gondol, vagy semmilyenre.

Tipp csak: a lambda szonda kakaót ad neki.

Szerk, kimaradt: A megfelelő légmentes szigetelés ellenőrizve lett?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.