Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Szomszéd y20dth-ja sz*rakszik: indítás után 1800-as fordulatig alig akar pörögni (ilyenkor világít a sárga motor), utána rendben jár, de ha visszaesik a fordulat, újra erőtlen a motor. Vákumcsövek tiszták, de sok olaj volt bennük, most ki lettek takarítva. Pillangó sor mozog, egr szelep megszívva mozog, de üresen pörgetve (terhelés nélkül) nem-ennek alapjáraton is kell mozognia? Amúgy a kartergáz nagy, ki kellett vezetni motor mellé, mint az Ifáknál... :D Nem füstöl, indul rendesen, de erőtlen.

Hogyan lehet mérni-kimérni , hogy az egr rendben van? Gépre rakva csak annyit ír, hogy "kipufogógáz visszavezetés nem megfelelő".

Ilyenkor mihez kell nyúlni?

Link to comment
Megosztás:

Szomszéd y20dth-ja sz*rakszik: indítás után 1800-as fordulatig alig akar pörögni (ilyenkor világít a sárga motor), utána rendben jár, de ha visszaesik a fordulat, újra erőtlen a motor. Vákumcsövek tiszták, de sok olaj volt bennük, most ki lettek takarítva. Pillangó sor mozog, egr szelep megszívva mozog, de üresen pörgetve (terhelés nélkül) nem-ennek alapjáraton is kell mozognia? Amúgy a kartergáz nagy, ki kellett vezetni motor mellé, mint az Ifáknál... :D Nem füstöl, indul rendesen, de erőtlen.

Hogyan lehet mérni-kimérni , hogy az egr rendben van? Gépre rakva csak annyit ír, hogy "kipufogógáz visszavezetés nem megfelelő".

Ilyenkor mihez kell nyúlni?

P0400 -as hibakod jellenik meg ? Ha igen ,akkor a kovetkezo dolgok lehetnek : Vakum rendszer (itt a vezerlo szelepre is lehet szamitani EGR vagy akkar a westgate vezerlo szelep rossz )

MAP erzekelo . Kormos vagy hibas mennyiseg meres. Ez a szivofedelen van

Lerakodot szivotorok.

Leragadt EGR szelep.

Lyukas cso a turbotol a szivofedelig ,vagy akkar lyukas intercooler.

Gondolom folsoroltam az egesz hiba lehetoseget

Link to comment
Megosztás:

P0400 -as hibakod jellenik meg ? Ha igen ,akkor a kovetkezo dolgok lehetnek : Vakum rendszer (itt a vezerlo szelepre is lehet szamitani EGR vagy akkar a westgate vezerlo szelep rossz )

MAP erzekelo . Kormos vagy hibas mennyiseg meres. Ez a szivofedelen van

Lerakodot szivotorok.

Leragadt EGR szelep.

Lyukas cso a turbotol a szivofedelig ,vagy akkar lyukas intercooler.

Gondolom folsoroltam az egesz hiba lehetoseget

Köszönöm, továbbítom. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Melegen indul az autó pöccre de reggel hidegen nem akar csak 15 perc tekerés és akksi lemerítés után,de akkor is nagy nehezen.És olyankor

egy kis fekete füstöt nyom,gondolom a sok tekerés miatt.Nem lehet a szívatóhiba?Mondjuk nem tudom hol van.

Gyertyát cseréltem de azzal is azt csinálja.

Ha tud valaki valamit erről a hibáról SOS kellene.

Opel vectra b caravan 1997 x18xe

Link to comment
Megosztás:

Már 2. alkalommal jártam úgy (1 hónapja 90-nel emelkedőn, tegnap 140-nél pályán) hogy menet közben volt egy torpanás, erőtlen lett a motor, sárga motor kigyulladt, alig akart menni az autó. Félreálltam, motor leállít, újraindít, azután jó lett, ikon elaludt. Adagoló 4 éve, 63ezer km-rel ezelőtt lett teljesen felújítva, turbó eredeti.
Egyik hibakód P0100-Légtömegmérő, a másik P0050, de ez nem annyira biztos, viszont számítógépre téve EGR hibát is kiír. Namost azt mondják, a vákumcsöveket is meg kell néznem, lehet azok is okozhatnak meglepetéseket. Namost ha ki akarom cserélni bármelyiket is, honnan és milyen anyagút/minőségűt kell venni? És egyáltalán hol kapok olyat?
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Melegen indul az autó pöccre de reggel hidegen nem akar csak 15 perc tekerés és akksi lemerítés után,de akkor is nagy nehezen.És olyankor

egy kis fekete füstöt nyom,gondolom a sok tekerés miatt.Nem lehet a szívatóhiba?Mondjuk nem tudom hol van.

Gyertyát cseréltem de azzal is azt csinálja.

Ha tud valaki valamit erről a hibáról SOS kellene.

Opel vectra b caravan 1997 x18xe

Nincs benzin szag a 2-3-ik indítás után?

Motorhőmérséklet érzékelő hiba szokott hasonló hibajelenséggel előjönni és nincs hibajelzés sem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mostanában lettem figyelmes az alábbi dologra: (1998-as X20DTH motor)

Amikor még nem üzemmeleg a motor, akkor gyorsításnál nagyon remeg az egész, elég jól érezhető. Tegnap este hazafele hallgattam, hogy

szegénynek a hangja is nagyobb zörgősebb. Tudom, hogy szét kell bontani, hogy kiderüljön mitől lett hangosabb csak hátha másnak is volt

ilyen tapasztalata.

Üdv:

Gyuri

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Pontosan hogy ingadozik? Egyszer állandó 1000-1100 a fordualat, máskor meg 800-900? Vagy folyamatosan ingadozik a kettő között?

Azt próbáld meg ha magas az alapjárat, hogy rálépsz a gázra, felpörgeted a motor, majd hirtelen lelépsz a gázról. Ha ilyenkor visszaáll 800-900-ra, akkor szorul az adagolón a gázkar, a rugó nem húzza vissza alaphelyzetbe.

Link to comment
Megosztás:

Pontosan hogy ingadozik? Egyszer állandó 1000-1100 a fordualat, máskor meg 800-900? Vagy folyamatosan ingadozik a kettő között?

Azt próbáld meg ha magas az alapjárat, hogy rálépsz a gázra, felpörgeted a motor, majd hirtelen lelépsz a gázról. Ha ilyenkor visszaáll 800-900-ra, akkor szorul az adagolón a gázkar, a rugó nem húzza vissza alap

Jah állandó 1000-1100 utána meghajtom és pár napig megint jóó!!Van mikor áll a garázsba és már úgy indítom h magas..

Szokott olyan is lenni hogy elmentem 30-40-km padlón utána alul is elég nyomatékos és felül is megy 1-2 nap és utána megint lusta!!Hozzá is van nyúlva mert az adagoló az fel van tekerve padlóra de kormól nagyon..És eddig jóó is ment nem is kormolt mikor megjött a nyomás,de amióta kilett cserélve a vezérlés és úgy vettük észre mintha az adagoló 1-foggal arrébb lett volna rakva de alapra raktuk azóta iszonyatos :-( (luusta) Mondták páran h mivel akkor is felvolt csavarva az adagoló és vissza raktuk alapra le lett nullázva és ez miatt ilyen szar!!Ez mennyire igaz??

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régi új tag vagyok a fórumon, csak valahogy az előző regem nem működik!

6. éve van meg a vectrám, ennyi idő alatt azért sikerült kiismerni, de azért tud még meglepetéseket okozni! Olyan bajom van, hogy érdekes dolgokat mível velem a trafó (X16XEL kábeles trafó). A story ott kezdődött, hogy kb három éve tönkre ment a szerintem gyári trafója, ekkor cseréltünk gyertyát kábeleket meg egy után gyártott új trafót! Minden tökéletesen ment. kb két hete megadta magát a trafó, de olyan szinten, hogy szétrepedt a háza, gyanítom, hogy tekercszárlat miatt ment szét, egyik henger sem kapott szikrát. Nem baj ideiglenesen kaptam kölcsön egy GM trafót míg megjön az új. Azt gondoltam hogy 3 évente nem vészes ha cserélni kell figyelembe véve a gyári trafó új árát. A kölcsön cuccal nem volt gond olyan 400km-t hajtottam bele. Megjött az új után gyártott és 200km után megadta magát az alsó kettő csonk, asszem 2-3-as henger! Most veszek bele egy gyári bontottat.

Kérdésem az lenne, hogy létezhetik-e, hogy valamilyen külső ok miatt döglött meg az új trafó is, vagy csak véletlen egybeesés és kicsíptem egy gyári hibásat! Biztos ami ziher kicserélem most a gyertyákat is, mert arra gondoltam az esetleg okozhat valami zárlatot! Találkozott valaki már ilyen problémával, mert kicsit drága mulatság a trafókat két naponta veszegetni!

Nagyon köszönöm a segítségeteket!

Üdv: Laci

Link to comment
Megosztás:

A trafó akkor szokott tönkremenni (saját gyártási hibáján kívül), ha nem megfelelő gyertyákkal, vagy nem megfelelő gyertya hézaggal használod őket. Ha túl nagy a gyertyahézag, az folyamatosan túlterheli a trafót, és az előbb utóbb letolja a gatyát.

Link to comment
Megosztás:

A trafó akkor szokott tönkremenni (saját gyártási hibáján kívül), ha nem megfelelő gyertyákkal, vagy nem megfelelő gyertya hézaggal használod őket. Ha túl nagy a gyertyahézag, az folyamatosan túlterheli a trafót, és az előbb utóbb letolja a gatyát.

Helló!

Köszönöm a választ!

Az műszaki adatoknak megfelelő kétpólusú NGK gyertyákat tettünk bele 3 éve és most is, remélem ez volt a gond és az 2. új trafót már tovább élvezhetem!

Üdv: Laci

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem! Van egy 2000-es évjárú vectra b-m, x20dth 16v-s.

Tegnap reggel beindítom, majd kb. 3 másodperc múlva leáll. Újraindítom, teker, teker, teker...., de semmi. Kb. 8-10 próbálkozás után elkapja a fonalat, onnan kezdve semmi baja, van alapjárat, nem rángat, menet közben sem, nem köhög, stb. Majd ha kb. 1 órahosszát áll az autó, eljátsza ugyanezt. Az adagolója 2011 év elején volt felújítva, még az előző gazdájánál.

Találkozott már valaki ezzel a problémával?

Ismét sziasztok!

Az autó ugyanaz, és a probléma is.... Ez a bejegyzésem 2 évvel ezelőtti. Akkor ki lettek cserélve a résolaj-csövek, az üzemanyagszűrőnél a két O-gyűrű, és a végeredmény: tömítőgyűrű-csere. Úgy néz ki, hogy eddig bírta??? Csütörtökön ugyanazt tapasztaltam, mint anno. Csak aztán nem bírtuk újraindítani, csak ha behúztuk. Járattuk a motort, leállítottuk, még pár perc elteltével is pöccre indult. Fél óra elteltével már nyekeregve, de elindult. Megint fél óra múlva nem akart elindulni, csak behúzva. Innentől kezdve van a gond. Nem volt neki már alapjárata. Az üzemanyag szintén fekete, valószínű ismét fars levegőt kap a porlasztócsúcs alatt. Ma meg már behúzva sem indul be. A porlasztócsúcs felé menő magasnyomású vezetéket légtelenítve sem indul be. Az első, és a negyediknél viszonylag hamar odaér az üzemanyag, nagyvártatva a harmadikhoz is, de a másodikhoz nem akar.

Szerintetek???

Link to comment
Megosztás:

Ismét sziasztok!

Az autó ugyanaz, és a probléma is.... Ez a bejegyzésem 2 évvel ezelőtti. Akkor ki lettek cserélve a résolaj-csövek, az üzemanyagszűrőnél a két O-gyűrű, és a végeredmény: tömítőgyűrű-csere. Úgy néz ki, hogy eddig bírta??? Csütörtökön ugyanazt tapasztaltam, mint anno. Csak aztán nem bírtuk újraindítani, csak ha behúztuk. Járattuk a motort, leállítottuk, még pár perc elteltével is pöccre indult. Fél óra elteltével már nyekeregve, de elindult. Megint fél óra múlva nem akart elindulni, csak behúzva. Innentől kezdve van a gond. Nem volt neki már alapjárata. Az üzemanyag szintén fekete, valószínű ismét fars levegőt kap a porlasztócsúcs alatt. Ma meg már behúzva sem indul be. A porlasztócsúcs felé menő magasnyomású vezetéket légtelenítve sem indul be. Az első, és a negyediknél viszonylag hamar odaér az üzemanyag, nagyvártatva a harmadikhoz is, de a másodikhoz nem akar.

Szerintetek???

Uzzemanyag ellatas. Az olaj szinted nem not meg? HA nem akkor szukseges egy nyomas tesztet csinalni az uzzemanyag vonalnak. Max 2 atm. A leirast megkapod egy par oldalal elobbre.

Link to comment
Megosztás:

Uzzemanyag ellatas. Az olaj szinted nem not meg? HA nem akkor szukseges egy nyomas tesztet csinalni az uzzemanyag vonalnak. Max 2 atm. A leirast megkapod egy par oldalal elobbre.

Nem nőtt meg az olajszintem, szerencsére. Anno csináltunk is ilyen nyomástesztet. Elméletileg ma megy szerelőhöz az autó. Szerintetek lehetséges, hogy a 2 évvel ezelőtt berakott tömítőgyűrűk már elkoptak?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most regisztráltam a fórumra, remélve, hogy kapok valamifajta segítséget.

A problémám a következő:

Van egy 2000-s évjáratú Vectra B Kombi 1.8 Ecotec X18XE1 motorkódú autóm. (Ez nem probláma :D)

Olvastam már sok fórumon a rángatásos dologról... na nekem is ez a bajom...

Az autó 2. ill. 4. seb. fokozatban ha szinte csak sebességtartással nyomom a gázt (4.-ben pl 55-60 környékén), tartósan itt tartom a lábam akkor elkezd rángatni.

A computer semmiféle hibát nem tárol illetve semmi visszajelző nem villan fel.

A hiba nem állandó jellegű csak gyakori és idegesítő...

Ha vissza veszem, vagy jobban nyomom a gázt, vagy visszakapcsolok 4-ből 3-ba akkor a magasabb fordulaton megszűnik. (Nem az a probléma hogy 30-al akarok menni 5-ben... :D)

Ha valaki hasonló cipőben jár vagy járt és tud valamiféle megoldást kérem jelezzen valamiféle módon, mert nem szeretném, hogy a hiba maradandó bajokat okozzon.

Köszönet! :)

Link to comment
Megosztás:

Ismét sziasztok!

Az autó ugyanaz, és a probléma is.... Ez a bejegyzésem 2 évvel ezelőtti. Akkor ki lettek cserélve a résolaj-csövek, az üzemanyagszűrőnél a két O-gyűrű, és a végeredmény: tömítőgyűrű-csere. Úgy néz ki, hogy eddig bírta??? Csütörtökön ugyanazt tapasztaltam, mint anno. Csak aztán nem bírtuk újraindítani, csak ha behúztuk. Járattuk a motort, leállítottuk, még pár perc elteltével is pöccre indult. Fél óra elteltével már nyekeregve, de elindult. Megint fél óra múlva nem akart elindulni, csak behúzva. Innentől kezdve van a gond. Nem volt neki már alapjárata. Az üzemanyag szintén fekete, valószínű ismét fars levegőt kap a porlasztócsúcs alatt. Ma meg már behúzva sem indul be. A porlasztócsúcs felé menő magasnyomású vezetéket légtelenítve sem indul be. Az első, és a negyediknél viszonylag hamar odaér az üzemanyag, nagyvártatva a harmadikhoz is, de a másodikhoz nem akar.

Szerintetek???

Akkor az adagoló dugattyúja nem nyomja fel a gázolajat. Nekem is hasonló problémám volt, de eddig úgy néz ki, résolajcső cseréje megoldotta a problémát. Remélem így is marad...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.