Tápiószecső Elküldve Január4, 2016 Megoszt Elküldve Január4, 2016 12 hours ago, Driven írta: Amit nem írtam, természetesen a gumik is rendben vannak. Látszólag, vagy másik szettel is pont ugyanilyen? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január4, 2016 Megoszt Elküldve Január4, 2016 16 hours ago, Driven said: Nekem a GSi-n egyszer egy kátyúval történt találkozás után odalett a hátsó híd, az egyik felfogatási pontjával együtt, ott se volt elég a csere, mert nem állt középen a kerék... a lakatosnak volt egy kis munkája vele, de azóta jobb mint új korában. A Vectrán már néztem a kerekeket is, szépen állnak, igaz ha tele van a csomi, kicsit terpeszt. Valami hiperszuper műszerrel állítottak futóművet rajta, miután megvettem, ott se szóltak hogy bármi szar lenne alatta. Próbáltam olyat is, hogy behúzott kézifékkel indulok, közben néztem, hogy elmozog-e a hátsó kerék valamilyen irányba, de semmi. Amit nem írtam, természetesen a gumik is rendben vannak. Én nem hiszem el, hogy ez a kocsi ilyen himbilimbi futóművel jött ki a gyárból. Ami meg különösen bosszantó, hogy amúgy egy nagyon szép állapotú autó. Szerintem kellene egy lézeres futómű ellenőrzés, hogy kiderüljön, nyugalmi helyzetben rendben van-e a futómű geometria. Hátul többlengőkaros felfüggesztés van, amin állítható a kerékdőlés. Az Astrával, meg a Corsával nem érdemes hasonlítani, mert azok alatt merev híd van hátul (csatolt lengőkaros). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Driven Elküldve Január4, 2016 Megoszt Elküldve Január4, 2016 Tápiószecső: Más szettel is ugyanilyen. Illetve, amikor megvettem, elég kopott nyári gumik voltak rajta, akkor még szarabb volt. Vettem új nyárikat, meg kicserélték a lengéscsillapítót, akkor jobb lett, nem szitált akkorákat, de korántsem szűnt meg. Adam1: Tudom igen, hogy merev hidas az Astra, sajnos volt alkalmam látni mikor csinálták, meg egyébként is. Csak a Corsás kollégának reagáltam. Egyébként, ami érdekes, hogy volt lézeres futómű-ellenőrzés, ahol ugyan papírt nem adtak a mért értékekről, de elvileg mindent rendben találtak. .........ééés innen jön az érdekesség: Szerintem MEGVAN a probléma forrása. Megnéztem a két hátsó kerék pozícióját. Nem ugyanúgy állnak. Az egyiknél a műanyag küszöb irányába épphogy be tudom dugni a kerék és a küszöb közé a hüvelykujjamat, hátul értelemszerűen nagyobb a hely a lökhárító felé, a másiknál pedig a hüvelykujjam lötyög a kerék és a küszöb között, tehát legalább egy fél centi eltérés van. Szemre ez nem látszik annyira. Ezt hogy a búbánatba nem vették észre amikor mérték a futóművet??? Én barom meg nem néztem rá, nem mértem meg a kerekek pozícióját, mert vakon hittem hogy minden oké. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január5, 2016 Megoszt Elküldve Január5, 2016 17 hours ago, Driven írta: Szerintem MEGVAN a probléma forrása. Megnéztem a két hátsó kerék pozícióját. Nem ugyanúgy állnak. Az egyiknél a műanyag küszöb irányába épphogy be tudom dugni a kerék és a küszöb közé a hüvelykujjamat, hátul értelemszerűen nagyobb a hely a lökhárító felé, a másiknál pedig a hüvelykujjam lötyög a kerék és a küszöb között, tehát legalább egy fél centi eltérés van. Szemre ez nem látszik annyira. Ezt hogy a búbánatba nem vették észre amikor mérték a futóművet??? Én barom meg nem néztem rá, nem mértem meg a kerekek pozícióját, mert vakon hittem hogy minden oké. Azért egy műanyag küszöb nem nagyon tekinthető biztos referenciapontnak. Persze attól még lehet, hogy pont azt mutatja amit kell. A legrosszabb, amikor az egyszer kizárt dolgokon újra végig kell menni, mert lehet hogy nem jól csinálták meg, nem jó a beszerelt alkatrész... Én egy másik helyre vinném beállíttatni a futóművet. Ha ott találnak problémát, akkor pedig az első helyre kell visszamenni a jegyzőkönyvvel és verni az asztalt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január5, 2016 Megoszt Elküldve Január5, 2016 On 2016. 01. 04. at 19:05, Driven írta: .........ééés innen jön az érdekesség: Szerintem MEGVAN a probléma forrása. Megnéztem a két hátsó kerék pozícióját. Nem ugyanúgy állnak. Az egyiknél a műanyag küszöb irányába épphogy be tudom dugni a kerék és a küszöb közé a hüvelykujjamat, hátul értelemszerűen nagyobb a hely a lökhárító felé, a másiknál pedig a hüvelykujjam lötyög a kerék és a küszöb között, tehát legalább egy fél centi eltérés van. Szemre ez nem látszik annyira. Ezt hogy a búbánatba nem vették észre amikor mérték a futóművet??? Én barom meg nem néztem rá, nem mértem meg a kerekek pozícióját, mert vakon hittem hogy minden oké. Nabakker. Tünet ugyanaz, és a nem egyformán álló futómű is megvan nálam is. Már csak az a kéréds hogy én mit csinálok ezzel, hiszen a Corsa merev hidas, nem tudok semmit sem állítani rajta. Sőt, a lengőkarszilentek is jónak tűnnek, pedig azok tartják a futóművet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Driven Elküldve Január6, 2016 Megoszt Elküldve Január6, 2016 Tápiószecső: Igen, ez jogos, nem egy referenciapont, de azért mégis jelzés értékkel bír, szerintem. Ráadásul megmértem a lányom iskolai macis vonalzójával is :))) Na, komolyra fordítva a szót, valamikor ez meg lesz rendesen nézve, a nagyon közeli jövőben. És most már legalább sejtem, hogy merre kell elindulni. Tgabika76: Vagy a hátsó híd kuka, vagy valamelyik bekötési pontja ment el. Legalábbis nálam ez a két probléma adódott, miután átmentem a kátyún. Hiába cserélték a hidat, utána se volt rendesen kormányközép, meg a kerekek se úgy álltak pontosan ahogy kellene. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január6, 2016 Megoszt Elküldve Január6, 2016 On 2016. 01. 04. at 7:05 PM, Driven said: Tápiószecső: Más szettel is ugyanilyen. Illetve, amikor megvettem, elég kopott nyári gumik voltak rajta, akkor még szarabb volt. Vettem új nyárikat, meg kicserélték a lengéscsillapítót, akkor jobb lett, nem szitált akkorákat, de korántsem szűnt meg. Adam1: Tudom igen, hogy merev hidas az Astra, sajnos volt alkalmam látni mikor csinálták, meg egyébként is. Csak a Corsás kollégának reagáltam. Egyébként, ami érdekes, hogy volt lézeres futómű-ellenőrzés, ahol ugyan papírt nem adtak a mért értékekről, de elvileg mindent rendben találtak. .........ééés innen jön az érdekesség: Szerintem MEGVAN a probléma forrása. Megnéztem a két hátsó kerék pozícióját. Nem ugyanúgy állnak. Az egyiknél a műanyag küszöb irányába épphogy be tudom dugni a kerék és a küszöb közé a hüvelykujjamat, hátul értelemszerűen nagyobb a hely a lökhárító felé, a másiknál pedig a hüvelykujjam lötyög a kerék és a küszöb között, tehát legalább egy fél centi eltérés van. Szemre ez nem látszik annyira. Ezt hogy a búbánatba nem vették észre amikor mérték a futóművet??? Én barom meg nem néztem rá, nem mértem meg a kerekek pozícióját, mert vakon hittem hogy minden oké. Mérd meg a tengelytávot mindkét oldalon. Milliméterre ugyanannak kell lennie. Ennek szerintem ki kellett volna jönni a lézeres futómű ellenőrzésen, viszont azt nem értem, hogy mehetett el így a futómű, már ha tényleg elment. A karosszériához fix ponton csatlakozik, a hosszlengőkar meg egyforma mindkét oldalon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Driven Elküldve Február6, 2016 Megoszt Elküldve Február6, 2016 Bocsánat hogy nem írtam a futómű szitálásos problémámmal kapcsolatban végkifejletről, de a helyzet az, hogy egyelőre nincs végkifejlet. Mivel nincs lehetőségem eljutni vele szervizbe, egyelőre marad így a dolog. Alánézve semmi se látszik, de szerintem itt egy hozzáértő embernek kellene megvizsgálni, ami valszeg húsvét előtt nem fog tudni megtörténni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Driven Elküldve Február10, 2016 Megoszt Elküldve Február10, 2016 (edited) Kicsit szomorkás a hangulatom máma... Egy szép karéj törött le a rugóból (jobb elöl) ma este. Milyen márkát vennétek helyette? Ami szembe jött az ebay-en: Lesjöfors, Monroe, Bilstein, Sachs. A Sachs egy picit drágább mint a többi, viszont csak ennél a márkánál láttam azt, hogy specifikusan bizonyos motorvariánsokhoz passzol csak. Pl. az én 1,8-asomnál a klímás manuál váltósba, meg a nem klímás automatába. A többi márkánál az van írva, hogy 1,6 -tól a V6-osig mindenbe jó. Ez nekem kicsit fura. Egyébként a Monroe a legolcsóbb a mezőnyben, 28,99 EUR. A Sachs valami 40 környéke. Vagy mindegy...? Módosítva Február10, 2016 : Driven Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Február10, 2016 Megoszt Elküldve Február10, 2016 57 perce, Driven írta: Kicsit szomorkás a hangulatom máma... Egy szép karéj törött le a rugóból (jobb elöl) ma este. Milyen márkát vennétek helyette? Ami szembe jött az ebay-en: Lesjöfors, Monroe, Bilstein, Sachs. A Sachs egy picit drágább mint a többi, viszont csak ennél a márkánál láttam azt, hogy specifikusan bizonyos motorvariánsokhoz passzol csak. Pl. az én 1,8-asomnál a klímás manuál váltósba, meg a nem klímás automatába. A többi márkánál az van írva, hogy 1,6 -tól a V6-osig mindenbe jó. Ez nekem kicsit fura. Egyébként a Monroe a legolcsóbb a mezőnyben, 28,99 EUR. A Sachs valami 40 környéke. Vagy mindegy...? Ajánlom figyelmedbe: http://www.opelforum.hu/blogs/entry/257-zh/ Ha pont ugyanolyat akarsz, akkor vagy kiveszed és megméred, vagy ha szerencséd van rajta lesz a kód. Ez lehet, hogy beszerelve is látszik. Valószínű jó bármelyik márka, de találsz olcsóbban is, ráadásul én körbenéznék a jó állapotú bontottak közt is. Ha a ZJ-k, amiket kiszedtem megfelelnek neked, viheted azokat is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Driven Elküldve Február10, 2016 Megoszt Elküldve Február10, 2016 Azt hiszem ZJ rugók vannak alatta. Most már nem két darab, csak 1 + 0,9 darab Vinném szívesen, de én Németországban élek, és pár hónapon belül nem megyek haza (nekem a haza még mindig Magyarországon van, annak ellenére hogy itt élek). Ezért rendelgetek ebay-ről. Érdekes az, hogy nemrég cseréltünk (többes szám, mert én kb. csak az asszisztens voltam) hátul rugókat, gyári új GM-esre, mert a mélygarázsban ferdén állt az autó hátulja, nem tetszett. Amiket kivettünk, vagy két ujjnyival rövidebbek voltak, mint az új GM rugók. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Február10, 2016 Megoszt Elküldve Február10, 2016 18 perce, Driven írta: Azt hiszem ZJ rugók vannak alatta. Most már nem két darab, csak 1 + 0,9 darab Vinném szívesen, de én Németországban élek, és pár hónapon belül nem megyek haza (nekem a haza még mindig Magyarországon van, annak ellenére hogy itt élek). Ezért rendelgetek ebay-ről. Érdekes az, hogy nemrég cseréltünk (többes szám, mert én kb. csak az asszisztens voltam) hátul rugókat, gyári új GM-esre, mert a mélygarázsban ferdén állt az autó hátulja, nem tetszett. Amiket kivettünk, vagy két ujjnyival rövidebbek voltak, mint az új GM rugók. Lehet, hogy a sportfutóműveshez való rugó volt, de ha nem, akkor is sokféle van. Kiszedve is volt különbség köztük? Sedan vagy caravan? Ha utóbbi és még megvan valahol, akkor lehet, hogy érdekelne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Február10, 2016 Megoszt Elküldve Február10, 2016 Duplicated... :S Link to comment Megosztás: More sharing options...
Driven Elküldve Február10, 2016 Megoszt Elküldve Február10, 2016 Így hogy most az új van bent a helyén, persze magasabb picit a hátulja, eddig ült az elejéhez képest, én úgy láttam. Talán kb. egy ujjnyit, sose mértem. Kiszedve meg a két rugó hossza között énekelni lehetett a különbséget, nem mértem meg azt se, de volt az talán három ujjnyi is, amennyivel a GM-es hosszabb. Amúgy nekem Sedan-om van. Alapjában ennek se kicsi a csomagtartója, de egy Caravan persze néha praktikusabb lenne. Most ezt enyhítettem egy tetőcsomagtartóval, amit sikerült nagyon minimál áron megvenni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
erghef Elküldve Február11, 2016 Megoszt Elküldve Február11, 2016 Sziasztok! Nemrég lettem vectra tulajdonos. A kocsi nyári kerekei 215/50 r17, ami beleér néha a kasztniba, mert ültetve is van. A dobbetéteket ki is súrolta már. A felnikre ráférne egy fényezés már, meg a gumik is öregek szóval arra gondoltam, hogy jobban járnék, ha vennék kisebb kereket. Kinéztem egy Vauxhall 6x16" et48 garnitúrát, a gumik pedig Michelin Crossclimate 205/55 r16. Ugye gond nélkül be fog férni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Február11, 2016 Megoszt Elküldve Február11, 2016 4 órája, erghef írta: Sziasztok! Nemrég lettem vectra tulajdonos. A kocsi nyári kerekei 215/50 r17, ami beleér néha a kasztniba, mert ültetve is van. A dobbetéteket ki is súrolta már. A felnikre ráférne egy fényezés már, meg a gumik is öregek szóval arra gondoltam, hogy jobban járnék, ha vennék kisebb kereket. Kinéztem egy Vauxhall 6x16" et48 garnitúrát, a gumik pedig Michelin Crossclimate 205/55 r16. Ugye gond nélkül be fog férni? Ez nagyban függ az ültetés mértékétől is, de a 205/55R16 jó váltóméret, és a gyári felni is értelemszerűen jó méretű. A 6"-os szélességgel és az et48-al viszont eléggé bent lesz a kerék a járatban. Milyen a mostani felni?https://www.tacomaworld.com/tirecalc?tires=215-50r17-205-55r16https://www.tacomaworld.com/tirecalc?tires=195-65r15-205-55r16 Link to comment Megosztás: More sharing options...
erghef Elküldve Február11, 2016 Megoszt Elküldve Február11, 2016 Bocsánat elírtam, 215/45 gumik vannak rajta 8jx17h2 et35 felniken. 4centit van ültetve tudomásom szerint mindenhol. Holnap rákérdezek, hogy nem írta e el az eladó a 16osok et számát. 48as elég soknak tűnik, 38as volt azt hiszem az astrámon. Az már jobban hangzana. Esetleg ha 48as, akkor nyomtávszélesítő segíthet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Február11, 2016 Megoszt Elküldve Február11, 2016 Gyári felniknél nem ritka a negyvensok ET. Bár inkább 49 vagy 47 szokott lenni mint 48, de attól még lehet. Így viszont a gumid még egy picit nagyobb is lesz. Ha egy lekopott helyett egy újat teszel, akkor meg még egy kicsivel. Viszont, ha ez a végleges mérete a felninek az majd' 4 centit beljebb viszi. Nyomtávszélesítő segíthet, de én személy szerint nem szeretem. Inkább vegyél egy olyan felnit ami alapból jó. A 6-os egyébként is kicsinek tűnik a 205-höz. Én minimum 6,5-et raknék, de inkább 7-et. Link to comment Megosztás: More sharing options...
erghef Elküldve Február11, 2016 Megoszt Elküldve Február11, 2016 Igen, pont most néztem, hogy nem elég széles hozzá sajnos. Kár érte, szép felni és jó árban van. A gumi viszont 16os méretben ezzel a szélességgel a legkedvezőbb árban, ettől eltérő méret egy 10essel megdobja az árat darabonként... Akkor már meg ott a 17es 225/45 ugyanezért a pénzért. Azt hiszem szétnézek még a 16os felnik között. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Február11, 2016 Megoszt Elküldve Február11, 2016 19 perce, erghef írta: Azt hiszem szétnézek még a 16os felnik között. http://weltgumi.hu/termek/imp_6_w7016355061226.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Február11, 2016 Megoszt Elküldve Február11, 2016 5x110es gyari 16os alum van. 6,5x16 et37. Ha erdekes lehet irj privit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
erghef Elküldve Február11, 2016 Megoszt Elküldve Február11, 2016 30 perce, Tápiószecső írta: http://weltgumi.hu/termek/imp_6_w7016355061226.html Szíp, szíp de felniben nem gondolkodok újban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
erghef Elküldve Február12, 2016 Megoszt Elküldve Február12, 2016 Egyébként most, hogy bújom a hírdetéseket, láttam 6jx16on 205/55 gumit. Most akkor mégis felmegy rá? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Február12, 2016 Megoszt Elküldve Február12, 2016 59 perce, erghef írta: Egyébként most, hogy bújom a hírdetéseket, láttam 6jx16on 205/55 gumit. Most akkor mégis felmegy rá? Felmegy, csak hülyén fog állni. Még a 6,5 sem az igazi. Nekem 7-esen van/volt 195-ös és ezzel áll nagyjából jól. De ma már mindenre van kalkulátor. 10 órája, erghef írta: Szíp, szíp de felniben nem gondolkodok újban. Ez újhoz képest nem számít drágának, és nagyon jó (=könnyű és erős). Értelmes használat ahogy néztem 60 körül árulnak. A különbözetet persze ki lehet fizetni benzinben/szilentben/kerékcsapágyban/egyéb futómű felújításban. A pénzben nem kifejezhető része pedig a komfort-, és dinamikavesztés. Mindez csak akkor számít igazán, ha hosszútávon gondolkodik az ember. Ha nem célod több éven keresztül megtartani az autót, akkor nem szóltam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február12, 2016 Megoszt Elküldve Február12, 2016 A 16-os gyári felni 6,5-ös, mért ne lenne jó azzal? Olyat kell venni. A 195-ös gumihoz meg a 6"-ös a jó. Nem értem, miért jó a széles felni, ha parkolsz és eléred a szegélyt, egyből padkázod a felnit. A fenti kombinációkkal meg előbb a gumi éri el és a felni nem sérül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts