Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Futómű, gumik, felnik


hemi

Recommended Posts

Ha utána számolsz,2 első tárcsa betétekkel,2 hátsó tárcsa betétekkel,kézifék bowdenEK,fékpofák,fékolaj és már nem is olyan drága!

Bár a topmodell ilyen áron járhatna hozzá :lol:

Hétfőn viszem én is egy teljes átvizsgálásra egy harmadik helyre az autót,mert szeptemberben lesz egy 1000km-es túrája,ahol nem szeretném ha meglepetés érne!Ebben minden benne lesz!Első-hátsó lengéscsillapító mérés,fékmérés és a futómű

összes mozgó alkatrészének vizsgálata,ellenőrzése!Ha itt sem mondanak semmi konkrét dolgot,nem tudom mit fogok csinálni!Lecserélnem a felnit 15"-osra??

Ehelyett inkább motort ellenőriztesd, vizcsövek, stb. A lengéssillapitó miatt nem fog otthagyni sehol, se a szilentek miatt, ellenben az a isuzunál szeretnek eldurranni a vizsövek, mint pl nálam kétszer

Link to comment
Megosztás:

Ehelyett inkább motort ellenőriztesd, vizcsövek, stb. A lengéssillapitó miatt nem fog otthagyni sehol, se a szilentek miatt, ellenben az a isuzunál szeretnek eldurranni a vizsövek, mint pl nálam kétszer

Már jó lenne tudni hogy mi a retek miatt lett ilyen a bal oldala!Ez idegesít és érdekel most,de igazad van,rákérdezek ha már ott vagyok hogy mennyi egy nyomáspróba!Csak mert szemmel én is látom hogy melyik cső van elöregedve és ha eldurran,akkor kereshetek így is úgy is egy boltot!

Gondolom neked sem volt semmi előjele!(szivárgás stb) Ha leáll az út mellett egy ilyen miatt,nem zavar,de a futómű hibája miatt nem szeretnék senkibe-semmibe belerongyolni és azt főleg nem tudom megcsinálni az út mellett(első csillapítóm azóta sem lett cserélve,mióta mondták hogy kell stb)4000 Ft-ot nekem megér egy ilyen műszeres vizsgálat,hogy tudjam mi mennyit bír még,milyen állapotban van,mit kell cserélnem!Nagyjából felétek megyünk,így majd hívlak hogy milyen cső kellene! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Már jó lenne tudni hogy mi a retek miatt lett ilyen a bal oldala!Ez idegesít és érdekel most,de igazad van,rákérdezek ha már ott vagyok hogy mennyi egy nyomáspróba!Csak mert szemmel én is látom hogy melyik cső van elöregedve és ha eldurran,akkor kereshetek így is úgy is egy boltot!

Gondolom neked sem volt semmi előjele!(szivárgás stb) Ha leáll az út mellett egy ilyen miatt,nem zavar,de a futómű hibája miatt nem szeretnék senkibe-semmibe belerongyolni és azt főleg nem tudom megcsinálni az út mellett(első csillapítóm azóta sem lett cserélve,mióta mondták hogy kell stb)4000 Ft-ot nekem megér egy ilyen műszeres vizsgálat,hogy tudjam mi mennyit bír még,milyen állapotban van,mit kell cserélnem!Nagyjából felétek megyünk,így majd hívlak hogy milyen cső kellene! :lol:

Az egyiknél volt előjel, szivárgott a víz, de nem tudtam, hogy honnan. A másodiknál nem. Ezek a szar csövek belülről rothadnak el, szóval nagyon nem látszik semmi.

Egy másik csövet pedig azóta cseréltem, csak sajnos nem igazán lehet olyat venni, ami jó lenne. Folyóméterben vettem 16 és 20 mm belső átmérőjűt, de annyira vastag a fala, hogy kis hajlított csövet nagy nehezen tudtam csak csinálni belőle.

Link to comment
Megosztás:

Az egyiknél volt előjel, szivárgott a víz, de nem tudtam, hogy honnan. A másodiknál nem. Ezek a szar csövek belülről rothadnak el, szóval nagyon nem látszik semmi.

Egy másik csövet pedig azóta cseréltem, csak sajnos nem igazán lehet olyat venni, ami jó lenne. Folyóméterben vettem 16 és 20 mm belső átmérőjűt, de annyira vastag a fala, hogy kis hajlított csövet nagy nehezen tudtam csak csinálni belőle.

Előző autómnál kb 10-15 centis vízcső 3500 Ft!Nekem a turbócső lett volna 16?A bontottnál meg ki tudja milyen állapotban vannak,meddig bírják!Szerencsére van Tatabányán egy hely,ahol kiraknak eléd két ládát és válogathatsz!Új utángyártott csövek minden típushoz 1500-2500 között!Kartergáz csövet anno tőlük kukáztam! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Előző autómnál kb 10-15 centis vízcső 3500 Ft!Nekem a turbócső lett volna 16?A bontottnál meg ki tudja milyen állapotban vannak,meddig bírják!Szerencsére van Tatabányán egy hely,ahol kiraknak eléd két ládát és válogathatsz!Új utángyártott csövek minden típushoz 1500-2500 között!Kartergáz csövet anno tőlük kukáztam! :lol:

Na, arra nekem is szükségem lenne. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Előző autómnál kb 10-15 centis vízcső 3500 Ft!Nekem a turbócső lett volna 16?A bontottnál meg ki tudja milyen állapotban vannak,meddig bírják!Szerencsére van Tatabányán egy hely,ahol kiraknak eléd két ládát és válogathatsz!Új utángyártott csövek minden típushoz 1500-2500 között!Kartergáz csövet anno tőlük kukáztam! :lol:

szabad megkérdezni, hogy tatabányán, hol van ez a hely?

köszi

Link to comment
Megosztás:

szabad megkérdezni, hogy tatabányán, hol van ez a hely?

köszi

Persze!Komáromi úton az AVS! :lol: Bocsánat,a "minden márkához" nem igaz,mert Opel,Seat VW,Audi,de a számunkra lényeges márka benne van! :lol:

Megvolt az átvizsgálás!Nem lettek annyira vészesek az eredmények!

Első lengéscsillapítók éppen nem érik el a határt,de műszakiiig kibírják!MÁR 4 hátsó lengőkar szilentet viszont cserélnem kellene,plusz egy első

stabilizátor rudat!

Végre elmagyarázták,hogy miért érhet bele a karosszériába a gumi!

1. Elgyengült a rugó,de azt nem tudják műszeresen bemérni,a lengéscsillapító jó!

2. A lengőkar szilentek állapota miatt jobban leűl az autó bukkanókban (ha jól értettem ezt)

3. Túl nagy a felni és túl széles,nem rá való!15"-osat ajánlottak inkább és olyat,ami nem áll ki ennyire!

Mekkora kell ezekre gyárilag,milyen ET számmal? 6Jx15 43ET??

Ezeket ellenőrizték , ezeket , lengéscsillapító,fékek mérése , és a cserélendő dolgokról egy áranjánlat!

Link to comment
Megosztás:

Persze!Komáromi úton az AVS! :lol: Bocsánat,a "minden márkához" nem igaz,mert Opel,Seat VW,Audi,de a számunkra lényeges márka benne van! :lol:

Megvolt az átvizsgálás!Nem lettek annyira vészesek az eredmények!

Első lengéscsillapítók éppen nem érik el a határt,de műszakiiig kibírják!MÁR 4 hátsó lengőkar szilentet viszont cserélnem kellene,plusz egy első

stabilizátor rudat!

Végre elmagyarázták,hogy miért érhet bele a karosszériába a gumi!

1. Elgyengült a rugó,de azt nem tudják műszeresen bemérni,a lengéscsillapító jó!

2. A lengőkar szilentek állapota miatt jobban leűl az autó bukkanókban (ha jól értettem ezt)

3. Túl nagy a felni és túl széles,nem rá való!15"-osat ajánlottak inkább és olyat,ami nem áll ki ennyire!

Mekkora kell ezekre gyárilag,milyen ET számmal? 6Jx15 43ET??

Ezeket ellenőrizték , ezeket , lengéscsillapító,fékek mérése , és a cserélendő dolgokról egy áranjánlat!

Nekem 35-ös ET számú felni van rajta, 15", szemmel láthatóan kijjebb van a kerék, mint ahogy kellene. De nem okoz semmi gondot, nem ér bele a kasztniba.

Link to comment
Megosztás:

Igazság szerint Nyári Gumit kell majd vennem de egyáltalán nem sűrgős most koptatom azta télit amivel vettem meg van egy frankó másik garnitúra téli, Télre.

Acél kerekem az van de szemezgetem a vaterát és a használt alkatrészes oldalt is komplett Alu garnitúrákért gumival együtt 30-40 ezreket kérnek

kilehet fogni akár egy éves gumival és láthatóan kevés futással

de a Joker amiért extrán nem sietem el a gumi vásárlást az a cimbi ismeretsége 20E/4db Új ha igaz mert idáig ez csak ígéret, de vettek már tőle!

Amúgy acél kerék párti vagyok most találtam homokszórót is 1E6kerék majd csak valami olcsó áron dolgozó festőt kell kerítenem mert az eddigi legjobbat ajánló is 4E-ért akarja csinálni kerék db-ját

én ezt sokallom, mikor 2-3E-ért kereket lehet venni

Link to comment
Megosztás:

Voltam futóműállításon: nem lett beállítva... A bal oldali axiálcsukló kotyog + mindkettő gumiharang ki van szakadva :lol: Amíg nincs kicserélve, addig állítani sem tudják. Kb. 7e a csukló, 3e a két gumiharang + munkadíj.

Így a projekt keddig elnapolva. :D

Ja és az első tárcsák vállasak, azokat hamarosan cserélni kell, a betétek cseréjénél ezt nem cserélték ki. Iskolakezdésre ez így jól jött. :lol:

Módosítva : zozor
Link to comment
Megosztás:

Voltam futóműállításon: nem lett beállítva... A bal oldali axiálcsukló kotyog + mindkettő gumiharang ki van szakadva :lol: Amíg nincs kicserélve, addig állítani sem tudják. Kb. 7e a csukló, 3e a két gumiharang + munkadíj.

Így a projekt keddig elnapolva. :D

Ja és az első tárcsák vállasak, azokat hamarosan cserélni kell, a betétek cseréjénél ezt nem cserélték ki. Iskolakezdésre ez így jól jött. :lol:

A vállas tárcsa nem jelent semmit, nekem amikor megvettem is azt mondták, hogy vállas a tárcsa és cserélni kell, azóta is azok vannak fent csak épp megtettem 60e kilométert és még mindig rendben van.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
A vállas tárcsa nem jelent semmit, nekem amikor megvettem is azt mondták, hogy vállas a tárcsa és cserélni kell, azóta is azok vannak fent csak épp megtettem 60e kilométert és még mindig rendben van.

Köszi. Nem olyan vékony szerintem, csak egy hibát mondott a szerelő- egy darabig még figyelgetem, így majd kiderül, lesz-e nagyobb válla, ill. vékonyodik-e.

Voltam futóműállításon: nem lett beállítva... A bal oldali axiálcsukló kotyog + mindkettő gumiharang ki van szakadva :lol: Amíg nincs kicserélve, addig állítani sem tudják. Kb. 7e a csukló, 3e a két gumiharang + munkadíj.

Így a projekt keddig elnapolva. :D

Ja és az első tárcsák vállasak, azokat hamarosan cserélni kell, a betétek cseréjénél ezt nem cserélték ki. Iskolakezdésre ez így jól jött. :lol:

Csukló, gumiharang cserélve, futómű beállítva, jobban már nem eheti a gumit... :P 23000 magyar forintba került / 6e a futóműállítás, ebből következik, hogy 7e volt a munkadíj. Ez amúgy mennyire volt jó ár szerintetek?

ui.: ja és olajcsere is megvolt a múlthéten ;) Visit My Website :D

Link to comment
Megosztás:

Csukló, gumiharang cserélve, futómű beállítva, jobban már nem eheti a gumit... :D 23000 magyar forintba került / 6e a futóműállítás, ebből következik, hogy 7e volt a munkadíj. Ez amúgy mennyire volt jó ár szerintetek?

ui.: ja és olajcsere is megvolt a múlthéten :lol:

Futómű beállítás 6-7000(ahol én tudom),a munkadíj meg 6-7-8 ezer/óra,így szerintem reális!

Nekem is utána kellene nézni a lengőkar alkatrészeknek,de nagyon nincs "kedvem"! :lol: Bal hátsó gumim már biztosan kuka,szóval

felőlem jöhet is a tél! :D

Link to comment
Megosztás:

Futómű beállítás 6-7000(ahol én tudom),a munkadíj meg 6-7-8 ezer/óra,így szerintem reális!

Nekem is utána kellene nézni a lengőkar alkatrészeknek,de nagyon nincs "kedvem"! :lol: Bal hátsó gumim már biztosan kuka,szóval

felőlem jöhet is a tél! :D

:lol:

Debrecen, lézeres futóműbeállítás 4e.

Itt egyik helyen szintén 4e, de ahol szerelő soron kívül vitte ott 7e. Szintén laser. Ez van és legalább a kormány is egyenes áll! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.