Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Én úgy néztem hogy a miénkben (Z16XEP) még csak hézagoló lemez sincs. A fellelt dokumentáció szerint magát a tőké(ke)t kellene más méretre cserélni ha gond van a hézaggal!

Ja, megnéztem én is, valami kupak van a végén különböző méretekkel, amiket egyben lehet cserélni.

Itt a 19-es motyó.

http://www.ecat24.com/opel/catalog/part/1/9/211/72/412,413,417,437/

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Egy kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni. Astra Gtc, 1,9-ről lenne szó. Jött a jelzés a műszerfalon, hogy valami nem ok. Éreztem is, mert nem akart menni úgy, mint korábban. Sőt.Elvittem szerelőhöz, hogy olvassa ki, mi a baj. Annyit mondott, hogy reszecskeszűrő 92%-ban telített. Szó esett ttisztításról stb, aztán azt mondta, hogy lehet ezt regenerálni. Kb 10 perces művelet volt a dolog. Sok előrelépést nem éreztem. Egyéb ötlete nem volt. Telefonáltam ide-oda, kisebb-nagyobb sikerrel. maradt a szakszervíz, ott felvázolták, hogy EGR szelep. Tisztítás, rosszabb esetben csere. Az utóbbi lett végül. Utána érezhetően jobb lett a dolog. Az utóbbi időben valami megint nem akarja az igazat. Menni megy, de korántsem úgy, ahogy kellene. Ma voltam vele diagnosztika diagnosztikán, az értékekkel minden rendben, hibakód nincs. Reszecskeszűrő 42%. Nincs meg benne az a lórúgás jellegű gyorsulás. Úgyhogy okosabb ma sem lettem. Nem tudom van-e köztetek valaki, aki hasonló cipőben jár/járt. Esetleg lenne valami használható információja. Ez a 42%-os telítettség okozhat ekkora teljesítménybeli problémát? Köszönöm előre is az infókat

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Egy kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni. Astra Gtc, 1,9-ről lenne szó. Jött a jelzés a műszerfalon, hogy valami nem ok. Éreztem is, mert nem akart menni úgy, mint korábban. Sőt.Elvittem szerelőhöz, hogy olvassa ki, mi a baj. Annyit mondott, hogy reszecskeszűrő 92%-ban telített. Szó esett ttisztításról stb, aztán azt mondta, hogy lehet ezt regenerálni. Kb 10 perces művelet volt a dolog. Sok előrelépést nem éreztem. Egyéb ötlete nem volt. Telefonáltam ide-oda, kisebb-nagyobb sikerrel. maradt a szakszervíz, ott felvázolták, hogy EGR szelep. Tisztítás, rosszabb esetben csere. Az utóbbi lett végül. Utána érezhetően jobb lett a dolog. Az utóbbi időben valami megint nem akarja az igazat. Menni megy, de korántsem úgy, ahogy kellene. Ma voltam vele diagnosztika diagnosztikán, az értékekkel minden rendben, hibakód nincs. Reszecskeszűrő 42%. Nincs meg benne az a lórúgás jellegű gyorsulás. Úgyhogy okosabb ma sem lettem. Nem tudom van-e köztetek valaki, aki hasonló cipőben jár/járt. Esetleg lenne valami használható információja. Ez a 42%-os telítettség okozhat ekkora teljesítménybeli problémát? Köszönöm előre is az infókat

Szia!

Azt azért jó, ha tudod, hogy a rendszer automatikusan regenerál. Ha elindul a folyamat, akkor hagyni kellene, hadd menjen végbe. Ha nem foglalkozol vele, akkor bizony lehet az a vége, hogy eltömítődik a szűrő és tényleg nehezebben fog menni a nagyobb fojtás miatt.

Jól tetted, hogy cserélted az EGR-t, mert annak hibája miatt szokott hamar megtelni a szűrő.

Link to comment
Megosztás:

Azóta már informálódtam én is. Akkor nem tudtam erről semmit. Mindenféle túlzás nélkül mondhatom, hogy nem mozgok annyira otthonosan autós dolgokban.:) Többek között ezért is próbálkoztam itt is, hátha sikerrel járok. Többeknek kikértem már a véleményét, akik értenek hozzá. Csak bosszant azért a dolog. Nem akarok kárt tenni a kocsiban sem, ezért is szeretnék a dolog végére járni. Köszönöm az információt egyébként

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tapasztalatokra lennék kíváncsi.

Egr-t és a részecskeszűrőt szeretném kiiktatni. Szükséges lenne "letanítani" a kocsit vagy elég lenne az Egr-t egy pucolás után a tömítésnél elzárni a kerámia szűrőt pedig kiütni a helyéről?

Attól félek ha csak elzárom és kiütöm hibát fog jelezni... Egyébként 2005-ös Z19DT 120 lovas.

Illetve a műszakin a káros anyag kibocsátással lehet-e problémám?

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tapasztalatokra lennék kíváncsi.

Egr-t és a részecskeszűrőt szeretném kiiktatni. Szükséges lenne "letanítani" a kocsit vagy elég lenne az Egr-t egy pucolás után a tömítésnél elzárni a kerámia szűrőt pedig kiütni a helyéről?

Attól félek ha csak elzárom és kiütöm hibát fog jelezni... Egyébként 2005-ös Z19DT 120 lovas.

Illetve a műszakin a káros anyag kibocsátással lehet-e problémám?

Előre is köszönöm!

A részecskeszűrőt megértem, de az EGR-t mért akarod?

A füstölésre vonatkozó határértéket hozza DPF nélkül is. Szerintem itt is vannak többen, akik már kiktatták. Illetve a gyárilag PDF nélküli Astrák is ugyan úgy zöld matricát kapnak.

EGR nélkül már lehet probléma szerintem...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A részecskeszűrőt megértem, de az EGR-t mért akarod?

A füstölésre vonatkozó határértéket hozza DPF nélkül is. Szerintem itt is vannak többen, akik már kiktatták. Illetve a gyárilag PDF nélküli Astrák is ugyan úgy zöld matricát kapnak.

EGR nélkül már lehet probléma szerintem...

Szia!

Egr-t azért, hogy ne a kipufogó gázt kapja állandóan a motor, hanem friss levegőt. Elvileg a fogyasztás is lejjebb megy tőle.

Úgy gondoltam, hogy egy alapos takarítás után egy lemezzel elzárnám. Tehát magát az Egr-t működtetné az elektronika, de a kipu gáz lemenne a kipufogó rendszerbe.

Műszaki előtt pedig kivenném a lemezt és minden működne az eredeti módon. Kb. 5 perc szerelés.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Egr-t azért, hogy ne a kipufogó gázt kapja állandóan a motor, hanem friss levegőt. Elvileg a fogyasztás is lejjebb megy tőle.

Úgy gondoltam, hogy egy alapos takarítás után egy lemezzel elzárnám. Tehát magát az Egr-t működtetné az elektronika, de a kipu gáz lemenne a kipufogó rendszerbe.

Műszaki előtt pedig kivenném a lemezt és minden működne az eredeti módon. Kb. 5 perc szerelés.

Szia!

Az enyém is Z19DT. Tudomásom szerint az EGR csak városi körülmények között dolgozik, nagyobb fordulaton nem, így szerintem teljesen felesleges kiiktatni. A másik, hogy szoftveresen is meg kellene oldani, mert addig fogja jelezni a hibát.

Nekem nincs benne a DPF, egyszerűen kivágták a rendszerből. Amióta nálam van (2011.09.), azóta így használom. Amikor jön a tavasz, akkor látom csak a hibakódot néha, érdekes módon hidegben nem jelzi.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az enyém is Z19DT. Tudomásom szerint az EGR csak városi körülmények között dolgozik, nagyobb fordulaton nem, így szerintem teljesen felesleges kiiktatni. A másik, hogy szoftveresen is meg kellene oldani, mert addig fogja jelezni a hibát.

Nekem nincs benne a DPF, egyszerűen kivágták a rendszerből. Amióta nálam van (2011.09.), azóta így használom. Amikor jön a tavasz, akkor látom csak a hibakódot néha, érdekes módon hidegben nem jelzi.

Szia!

Ha jol tudom alapjáraton és teljes terhelésen nem nyit ki. Kb. 30% terhelés környékén nyit.

Elég sokat használom városban és autópályán is általában 120-on áll a tempomat, ami 6.ban kb. 2100-2200 fordulat.

Szóval általában városban és autópályán is kb. 1/4 gázt használok, ahol elvileg nyitva az Egr.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ha jol tudom alapjáraton és teljes terhelésen nem nyit ki. Kb. 30% terhelés környékén nyit.

Elég sokat használom városban és autópályán is általában 120-on áll a tempomat, ami 6.ban kb. 2100-2200 fordulat.

Szóval általában városban és autópályán is kb. 1/4 gázt használok, ahol elvileg nyitva az Egr.

Az EGR kb 30% terhelésig dolgozik. Alapjáraton, és ennél nagyobb terhelésnél nem. Viszont sajnos ez azt is eredményezi, hogy ha 90-nel mész 5.-ben, akkor is dolgozik...

Mivel a terhelés arányosan nő a gázpedál benyomásával, ez a 30% "mérhető", tehát a pedál 1/3 benyomásáig nyitva az EGR.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az EGR kb 30% terhelésig dolgozik. Alapjáraton, és ennél nagyobb terhelésnél nem. Viszont sajnos ez azt is eredményezi, hogy ha 90-nel mész 5.-ben, akkor is dolgozik...

Mivel a terhelés arányosan nő a gázpedál benyomásával, ez a 30% "mérhető", tehát a pedál 1/3 benyomásáig nyitva az EGR.

Az, hogy mérhető szerepet játszik a műszaki vizsgán? Mármint, hogy nézik-e? Magyarul, akinek el van falazva, az megbukik? Vagy olyan, mint állítólag a DPF-hiány, hogy attól még átmegy?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kilyukadt egy vízcsövem. (megint)

Tudnátok segíteni a beazonosításban?

Hátha találkozott már valaki ezzel a hibával.

Ez egy távolabbi kép:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/22271072/astra/hutescso/2015-03-22%2016.39.17.jpg

Ez alatt a vastag cső alatt van egy elágazás, aminek egyik csöve lyukas.

Ez a kis csődarab olyan, hogy az egyik vége szűkebb, mint a másik.

Rövid cső, kb 10cm, kicsit íves.

Itt bekarikáztam:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/22271072/astra/hutescso/2015-03-22%2016.40.21.jpg

Próbáltam az ecat24-en beazonosítani, de nem sikerült:

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/9/99/31/179/

vagy itt

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/9/251/4234/885/

Módosítva : okynoa
Link to comment
Megosztás:

Az, hogy mérhető szerepet játszik a műszaki vizsgán? Mármint, hogy nézik-e? Magyarul, akinek el van falazva, az megbukik? Vagy olyan, mint állítólag a DPF-hiány, hogy attól még átmegy?

Úgy tudom, hogy ezt az egész EGR-mókát a nitrogén-oxidok kibocsájtásának csökkentése végett vezették be. A műszakin a környezetvédelmi vizsgálaton már jó pár éve nincs effektív emisszió mérés, csak optikai szabadgyorsításos füstkibocsájtást mérnek.

Viszont úgy hallottam, hogy EGR hiba okozhat túlzott füstölést. A kérdés csak, hogy az EGR lezárása milyen hatással van a füstölésre.

Link to comment
Megosztás:

Az, hogy mérhető szerepet játszik a műszaki vizsgán? Mármint, hogy nézik-e? Magyarul, akinek el van falazva, az megbukik? Vagy olyan, mint állítólag a DPF-hiány, hogy attól még átmegy?

Én ezeket az adatokat úgy közlöm, hogy egy erre való programmal megmértem/megnéztem. Azaz leteszteltem....beállítottam az EGR szabályozást , fordulatszámot, számított terhelést, folytószelep állást és mentem az autóval pár kört. Ebből az jött le, hogy az EGR álló helyzetben beindított motornál üresbe rakva semmit nem dolgozott, ahogy elindultam, kb 30% folytószelep állás és számított terhelésig dolgozott az EGR, nagyobb terhelésnél nem, és ahogy most elnézem a grafikonokat, kb. 10% folytószelep állásig nem is dolgozik....a számított terhelés ekkor kb.5%.....és kb 2-3mp késése van az EGR-nek...ahogy átlépi a 30%-ot lekapcsol, és értelem szerűen ahogy ismét ebbe a tartományba visszalép, már újra dolgozik....

A vizsgán rákötik az autót a diagnosztikai gépre, az meg csak akkor mér, ha nincs hiba jelzés az autóban. Ha a lefalazott EGR miatt jelen van hiba, akkor nem hajtja végre a vizsgálatot. Amúgy ha gond van, akkor simán csak odaállítanak egy patika autót, a diagnosztikai gép a te autódra van kötve, és a szonda a másik autó kipufogójában van....szinkronban csinálva a terheléseket(amit kiír a gép) án át lehet vágni....és meg is van a vizsga....de persze ilyet nem lehet, mert szabálytalan...:D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én ezeket az adatokat úgy közlöm, hogy egy erre való programmal megmértem/megnéztem. Azaz leteszteltem....beállítottam az EGR szabályozást , fordulatszámot, számított terhelést, folytószelep állást és mentem az autóval pár kört. Ebből az jött le, hogy az EGR álló helyzetben beindított motornál üresbe rakva semmit nem dolgozott, ahogy elindultam, kb 30% folytószelep állás és számított terhelésig dolgozott az EGR, nagyobb terhelésnél nem, és ahogy most elnézem a grafikonokat, kb. 10% folytószelep állásig nem is dolgozik....a számított terhelés ekkor kb.5%.....és kb 2-3mp késése van az EGR-nek...ahogy átlépi a 30%-ot lekapcsol, és értelem szerűen ahogy ismét ebbe a tartományba visszalép, már újra dolgozik....

A vizsgán rákötik az autót a diagnosztikai gépre, az meg csak akkor mér, ha nincs hiba jelzés az autóban. Ha a lefalazott EGR miatt jelen van hiba, akkor nem hajtja végre a vizsgálatot. Amúgy ha gond van, akkor simán csak odaállítanak egy patika autót, a diagnosztikai gép a te autódra van kötve, és a szonda a másik autó kipufogójában van....szinkronban csinálva a terheléseket(amit kiír a gép) ######án át lehet vágni....és meg is van a vizsga....de persze ilyet nem lehet, mert szabálytalan...:D

Nekem le van falazva és egy cseppet sem füstöl (optikailag) obban, mint előtte, a fogyasztás jobb lett stb. Hibakód emiatt és a dpf miatt sincs, mert teljesen újratöltötte a szerelő a szoftvert, lemásolta a régit, módosította a kellő helyen, és visszatöltötte ez volt augusztus körül, azóta nem volt hibakód. Kicsit parázok a műszakitól, de mondom, ránézésre semmi különbség. Állítólag be van minden mérőhely kamerázva már, tehát másik kocsira - ezek szerint - nem dughattják, aztán ki tudja, mit oldanak meg....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem le van falazva és egy cseppet sem füstöl (optikailag) obban, mint előtte, a fogyasztás jobb lett stb. Hibakód emiatt és a dpf miatt sincs, mert teljesen újratöltötte a szerelő a szoftvert, lemásolta a régit, módosította a kellő helyen, és visszatöltötte ez volt augusztus körül, azóta nem volt hibakód. Kicsit parázok a műszakitól, de mondom, ránézésre semmi különbség. Állítólag be van minden mérőhely kamerázva már, tehát másik kocsira - ezek szerint - nem dughattják, aztán ki tudja, mit oldanak meg....

Nos, még1x. Az EGR nem megy álló autónál, de járó motorral. A kamera....minden megoldható....különben a fent leírtak saját tapasztalat....mondjuk úgy, szemtanúja voltam....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Z17DTH

Azt meg tudja valaki mondani, hogy a hűtőrendszer hány literes?

Csőcsere után gondoltam már új hűtőfolyadékkel feltölteni a rendszert.

A GM gyári hűtőfolyadék 1-1 arányban keverve vízzel elvileg -38 fokig jó lesz.

https://cromax.hu/150000000-olajfolyadek/151780000-folyadek/151780071-fagyallo-hutofolyadek/224054-fagyallo-hutofolyadek-1-liter-piros-opel

Kérdés, hogy hány litert vagyek?

Előre is köszi!

O

Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Z17DTH

Azt meg tudja valaki mondani, hogy a hűtőrendszer hány literes?

Csőcsere után gondoltam már új hűtőfolyadékkel feltölteni a rendszert.

A GM gyári hűtőfolyadék 1-1 arányban keverve vízzel elvileg -38 fokig jó lesz.

https://cromax.hu/150000000-olajfolyadek/151780000-folyadek/151780071-fagyallo-hutofolyadek/224054-fagyallo-hutofolyadek-1-liter-piros-opel

Kérdés, hogy hány litert vagyek?

Előre is köszi!

O

Keress rá! Nekem emlékezetből valami 6-7 liter rémlik emlékezetből. Talán 6,8?

3 legfeljebb 4 flakon bőven elég lesz.

Link to comment
Megosztás:

Nekem le van falazva és egy cseppet sem füstöl (optikailag) obban, mint előtte, a fogyasztás jobb lett stb. Hibakód emiatt és a dpf miatt sincs, mert teljesen újratöltötte a szerelő a szoftvert, lemásolta a régit, módosította a kellő helyen, és visszatöltötte ez volt augusztus körül, azóta nem volt hibakód. Kicsit parázok a műszakitól, de mondom, ránézésre semmi különbség. Állítólag be van minden mérőhely kamerázva már, tehát másik kocsira - ezek szerint - nem dughattják, aztán ki tudja, mit oldanak meg....

Neked kb. mennyit változott a fogyasztásod EGR és DPF nélkül?

Mennyi volt előtte és most?

Link to comment
Megosztás:

Neked kb. mennyit változott a fogyasztásod EGR és DPF nélkül?

Mennyi volt előtte és most?

Szia, 2-4 deci között változhatott, szóval mérhető, akár jelentősnek is mondható. De nem ezért csináltam a kiiktatást, hanem mert iszonyat idegesítő volt, amikor 50 km autópálya után akkor kezdett regenerálni,mikor majdnem hazaértünk, én persze nem állítottam le, hanem autóztam még 15-20 km-t, a feleségem csak kuncogott én meg gondoltam, marha környezetbarát dolog ez.

60 ezerért iktatták ki mindkettőt, szoftvermódosítással, tehát nem jelez hibát a műszerfal soha, EMIATT tehát nem bukó a műszaki. A többitől kicsit parázok, lásd fentebb, de a hozzászólásokat is láthatod.... Ha kell, adok priviben elérhetőséget, ki csinálta, augusztustól hibamentesen működik.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nos, még1x. Az EGR nem megy álló autónál, de járó motorral. A kamera....minden megoldható....különben a fent leírtak saját tapasztalat....mondjuk úgy, szemtanúja voltam....

Amit leírtál az EGR szelepről, igaz. Benzines motoroknál így működik.

A dízelnél más a helyzet.

Beindítás után rögtön nyit és 30-40% között ingadozik, gázadásra azonnal bezár és zárva marad amíg a terhelés nem állandósul egy szinten. Amikor a motor eléri a kívánt fordulatot, ismét nyit néhány százalékra.

Közel négy éve vettem az autót és akkoriban sok mérést, élőadat rögzítést végeztem az op-com segítségével, mert az alapjárat ingadozott, annyira hogy néha le is ált. Mivel az EGR szelepre is gyanakodtunk, ezért figyeltük meg a működését.

A szelepre állítólag azért van szükség, mert a mai motorok túl jól működnek és a magas égési hőmérséklet oxidálja a levegő nitrogénjét, ami persze káros, meg mérgező. A kipufogó gáz visszavezetésével csökken az égési hőmérséklet, kevesebb NOx képződik, a környezetvédők megnyugodnak, a dízelek szívóoldala pedig kormosabb mint a kipufogója!

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Amit leírtál az EGR szelepről, igaz. Benzines motoroknál így működik.

A dízelnél más a helyzet.

Beindítás után rögtön nyit és 30-40% között ingadozik, gázadásra azonnal bezár és zárva marad amíg a terhelés nem állandósul egy szinten. Amikor a motor eléri a kívánt fordulatot, ismét nyit néhány százalékra.

Közel négy éve vettem az autót és akkoriban sok mérést, élőadat rögzítést végeztem az op-com segítségével, mert az alapjárat ingadozott, annyira hogy néha le is ált. Mivel az EGR szelepre is gyanakodtunk, ezért figyeltük meg a működését.

A szelepre állítólag azért van szükség, mert a mai motorok túl jól működnek és a magas égési hőmérséklet oxidálja a levegő nitrogénjét, ami persze káros, meg mérgező. A kipufogó gáz visszavezetésével csökken az égési hőmérséklet, kevesebb NOx képződik, a környezetvédők megnyugodnak, a dízelek szívóoldala pedig kormosabb mint a kipufogója!

Szia!

Szerinted, ha egy tisztítás után lezárom az EGR-t egy lemezzel tömítésnél úgy, hogy a szelep belsejében a nyitást zárást ne befolyásolja dobna rá hibát?

Műszaki előtt pedig kivenném, nehogy gond legyen a káros anyag kibocsátással.

Link to comment
Megosztás:

Amit leírtál az EGR szelepről, igaz. Benzines motoroknál így működik.

A dízelnél más a helyzet.

Beindítás után rögtön nyit és 30-40% között ingadozik, gázadásra azonnal bezár és zárva marad amíg a terhelés nem állandósul egy szinten. Amikor a motor eléri a kívánt fordulatot, ismét nyit néhány százalékra.

Közel négy éve vettem az autót és akkoriban sok mérést, élőadat rögzítést végeztem az op-com segítségével, mert az alapjárat ingadozott, annyira hogy néha le is ált. Mivel az EGR szelepre is gyanakodtunk, ezért figyeltük meg a működését.

A szelepre állítólag azért van szükség, mert a mai motorok túl jól működnek és a magas égési hőmérséklet oxidálja a levegő nitrogénjét, ami persze káros, meg mérgező. A kipufogó gáz visszavezetésével csökken az égési hőmérséklet, kevesebb NOx képződik, a környezetvédők megnyugodnak, a dízelek szívóoldala pedig kormosabb mint a kipufogója!

Akkor ez megint felveti a kérdést, hogy vizsgálják-e műszakin. Az NOx miatt mérhető különbség van gondolom nyitott és zárt állapotú kibocsájtás között, tulajdonképp akkor az a kérdés, mérnek-e NOx-et....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.